Mitäs pörssistä kannattaa ostaa?
Kommentit (1918)
Tulikiven perustaja osti yhtiön osakkeita silkasta harmista. Teollisuusneuvos Reijo Vauhkonen on ostanut erän juukalaisen pörssiyhtiön osakkeita, koska pitää niitä aliarvostettuina.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä ne mitä myyn lähtee heti nousuun joten päätin etten sitten myy koskaan mitään. Oikeasti tässä on jotain suurta magiaa taustalla, pitkään alaspäin luisuneetkin lähtee VÄLITTÖMÄSTI nousuun kun myyn. Ei tää voi olla sattumaa.
Mulla taas osakkeet halpenee heti, kun olen ostanut niitä! Aina! Joka kerta!
Just myin puolet ja maksoin kiltisti verot. Ostin kiinteistön.
Kun av:lla alkaa kuulua tuulipukujen kahinaa ja puhetta osakkeista alkaa tulla, niin on hyvä alkaa myymään omistuksia. Tämä on varma indikaattori markkinoiden ylikuumenemisesta.
Hyvä nyrkkisääntö on että osta kalliilla ja myy halvalla.
Vierailija kirjoitti:
Kun av:lla alkaa kuulua tuulipukujen kahinaa ja puhetta osakkeista alkaa tulla, niin on hyvä alkaa myymään omistuksia. Tämä on varma indikaattori markkinoiden ylikuumenemisesta.
Tätä vinkumista on kuullut jo sen ainakin 5 vuotta kun tätä palstaa lukenut. Jos sen pelossa olet jättänyt sijoittamatta niin oma on häpeä. Itse ainakin olen sen verran hyvät voitot tehnyt että nyt voin ilman lainaa ostella kiinteistön kun alkoi kylmät numerot kyllästyttää.
Vierailija kirjoitti:
Mulla olis myös 28t löysää enkä oikein tiedä mihin pistää. Myin bitcoinit pois kun alkoi näyttää niin epävarmalta ja siitä isot voitot..
Ota nippu Kirkon ylläpitämän Naisten Pankin osakkeita.
Miksi pilkkaatte noin apta ja muita aloittelijoita "ei kannata sijoittaa mihinkään ku et kuiteskaan osaa hähää". Eihän sitä osaa ellei jostain aloita. Ite ostin aikoinaan ensimmäiset osakkeeni Cokista ihan vaan siksi koska se on mun lempparia :) Hyvin siinäkin kävi, kyllä se siitä!
Vierailija kirjoitti:
Miksi pilkkaatte noin apta ja muita aloittelijoita "ei kannata sijoittaa mihinkään ku et kuiteskaan osaa hähää". Eihän sitä osaa ellei jostain aloita. Ite ostin aikoinaan ensimmäiset osakkeeni Cokista ihan vaan siksi koska se on mun lempparia :) Hyvin siinäkin kävi, kyllä se siitä!
Jep, jos tarkoitus on sijoittaa (hyvin) pitkälle ajalle, niin melkein sama mitä ostaa, kunhan muistaa hajauttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
minulla on hyvä vinkki mihin kannattaa sijoittaa. kaupasa käydessä sijoitin karjalaan sata euroa. ei tarvitse pelätä että arvo häviäisi.
veikkaampa että sinulla on "arvo" hävinnyt ennen perjantaita.
Saahan niistä tölkeistä / pulloista pantit takaisin seuraavalla kauppareissulla.
Kyllä vain. Ja itselle jää vielä osinkona kaunis kaljamaha.
Vierailija kirjoitti:
Coca-cola on muuten ainakin 60-luvulta lähtien maksanut joka vuosi enemmän osinkoa kuin edellisenä vuonna....
Pörssistä kannattaa ostaa osakkeita.
Osakkeita ne kuulemma pörssistä ostaa. Ja monet kodintekniikkaa Mustasta Pörssistä.
Fortum. Vakaa yritys ja maksaa hyvää osinkoa. Hyvä tuotto ja mitätön riski👍
Vierailija kirjoitti:
Vuosi sitten Tulikiveltä saatiin posari jouluaattoa ennen perjantaina ja osake nousi noin 17 sentistä 54 senttiin. Perjantaisin elämme mielenkiintoisia aikoja.
💩💩👅 Ei nouse tänä vuonna, joka possarin jälkeen laskenut, nyt takana viikkojen pulkkamäki, mitä paskalla tekee
"Sähkön hintaa nostavina tekijöinä on nähty päästöoikeuksien kallistuminen, energian kysynnän lisääntyminen sekä maakaasun hinnan nousu. Lämmön hintakehitys riippuu enemmän paikallisista tekijöistä. Esimerkiksi Helsingin seudulla tilanne on erityisen vaikea koska sikäläistä kaukolämpöä tuottavaa Heleniä kurittaa yhtäaikaisesti hiilestä luopuminen, päästöoikeuksien kallistuminen sekä kaasun hinnannousu.
Saksa on sulkemassa omat ydinvoimalansa vuoteen 2023 mennessä, mikä ei tule ainakaan helpottamaan Keski-Euroopan sähköhuoltoa. Asialla on merkitystä myös suomalaisille, koska Pohjola on nyt osa käytännössä koko Euroopan laajuista sähköjärjestelmää. Sähkön tukkuhinta määräytyy tässä kysyntään ja tarjontaan perustuvassa huutokaupassa."
Rakennusmaailma
Jokainen ymmärtää, että tulevaisuudessa kesäisin, kun tuulimyllyt pyörivät ja aurinko paistaa, sähkö tulee olemaan entistä halvempaa. Talvisin taas kovilla pakkasilla tuulimyllyt eivät pyöri ja aurinko ei paista, joten sähkön hinta tulee olemaan entistä kalliimpaa.
Pfizeriä salkkuun, pakkorokotukset on tuottavia! :P
Laitoin ehkä aikaisemmin tähän ketjuun, että kiinalaista MOMO inc nykyisin Hello Group. Halusin vaan kertoa tästä vinkistä, että olen myynyt osakkeet noin 50% tappiolla. Ei menny ihan putkeen.
Usko meni koko Kiinan touhuun. Paska mikä paska. Monet yhtiöt eivät ole minkään arvoisia johtuen maan kommunistisen puolueen kuristusotteesta. Kiina taantuu romukauppiaaksi jolla ei ole mitään mahdollisuuksia tehdä huipputekniikkaa ja tuotteita muulle maailmalle.
Olen pahoillani huonosta vinkistä.
Pörssisähkön hinnaksi on huomisaamuksi luvattu 1 000,07 EUR/MWh. Fortumin ja Tulikiven osakkeet kiittävät.