Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäinen olit, kun huomasit ensimmäisen selvän rypyn kasvoissasi?

Vierailija
26.01.2021 |

Mikä ryppy oli? Minkä ikäinen olet nyt?

Kommentit (66)

Vierailija
1/66 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

16, otsassa. En tiedä miksi minulla oli tuo juonne jo noin nuorena. 

42 olen nyt ja ikäiseni näköinen.

Vierailija
2/66 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

24, silmien alla

Ikää nyt 30 ja huomaa kuinka nuo ovat alkaneet korostua enemmän...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/66 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

26, otsaan tuli eka vaakasuora ryppy. Hyvin pian niitä tuli 2 lisää.

Vierailija
4/66 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

35.

Silmien alla.

Vierailija
5/66 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

39 ja nyt on tullut toisen kulmakarvan viereen sellainen "sibeliusryppy"

Vierailija
6/66 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä huomannut. Arpia kasvoissani on kyllä. Olen 39v.

Vierailija
7/66 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

25 alkoi näkymään selkeästi valokuvissa yms. Mies sanoi myös että ovat alkaneet näkymään.

8/66 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

60 vuotiaana tuli yksi poikittaisryppy otsaan. Naururyppyjä silmäkulmissa vasta viime syksynä, kun täytin 70.

En ole ehtinyt hoitaa ihoa, kuin nuorena, mutta silloin taisi olla kovempia cremejä. Niitä kaiholla muistelen.

Uskon, että rypyttömyyteni pitkälti johtuu siitä, kun olen 16 vuotiaasta ollut vege eli vuodesta 1966.

Lisäksi jääkylmällä vedellä kasvojen huuhtelu vaikuttaa tehokkaalta.

Vierailija
9/66 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

44 ei vielä ole ryppyjä, ei edes sellaisia hienoja ohuita. Mulla on öljyinen ihotyyppi, ehkä sen takia ei ole. Ja olen jättänyt ihon rauhaan. Kerran päivässä kevyesti pesen lämpimällä vedellä ja en käytä pesuaineita, meikkejä enkä kosteusvoiteita

Vierailija
10/66 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

41, ei ole ryppyjä. Se juonne, mikä menee hymuillessä nenän ja suun välillä on vähän syvempi, muttei näy naama peruslukemilla. Vain hymyillessä siis on näkyvissä. Ryppyjen sijaan olen huoannut pientä voluumin menetystä. Kasvot ovat vähän väsyneemmän näköiset eivätkä enää niin "pirteät". Esim. silmäluomet eivät roiku, mutta iho silmäluomien päällä on hieman laskeutunut. Liikkuva luomi näkyy, muttei yhtä paljon kuin ennen.

Vierailija
11/66 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä n.22-vuotiaana aloin huomaamaan, että olin jotenkin vanhentuneen näköinen verrattuna teiniaikoihin ja että ilmehtiessä kasvojen iho ei ollut enää yhtä kimmoisan oloinen kuin nuorempana.

Vierailija
12/66 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

44 ei vielä ole ryppyjä, ei edes sellaisia hienoja ohuita. Mulla on öljyinen ihotyyppi, ehkä sen takia ei ole. Ja olen jättänyt ihon rauhaan. Kerran päivässä kevyesti pesen lämpimällä vedellä ja en käytä pesuaineita, meikkejä enkä kosteusvoiteita

Minulle tuli nyt 42 vuotiaana silmien alle ohuita ryppyjä ja samalla oheni iho siitä.

Minulla myös öljyinen iho joka tähän asti suojellut rypyiltä. Ikävä kyllä poltan niin sekin vaikuttaa.

Vierailija
13/66 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus 25 v. Silmien ympärillä.

Nyt olen 52 v, ja silmien ympärillä on hienot harakanvarpaat. Otsassa nyt ryppyjä, mutta muualla ei lainkaan.

Vierailija
14/66 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä7437 kirjoitti:

60 vuotiaana tuli yksi poikittaisryppy otsaan. Naururyppyjä silmäkulmissa vasta viime syksynä, kun täytin 70.

En ole ehtinyt hoitaa ihoa, kuin nuorena, mutta silloin taisi olla kovempia cremejä. Niitä kaiholla muistelen.

Uskon, että rypyttömyyteni pitkälti johtuu siitä, kun olen 16 vuotiaasta ollut vege eli vuodesta 1966.

Lisäksi jääkylmällä vedellä kasvojen huuhtelu vaikuttaa tehokkaalta.

Tai jos johtuu siitä ettet hymyillyt ennen kuin täytit 70?

Vierailija
15/66 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Off topic: hassua, miten ryppyisyystai rypyttömyys ei vaikuta siihen, minkä ikäiseltä ihminen vaikuttaa.

Minulla on 53 v työkaveri, jolla on rasvainen ja paksu iho. Oli nuorena kuulemma paha akne. Tänä päivänä ei rypyn ryppyä. Silti näyttää ikäiseltään.

Vastaavasti on 42 v työkaveri, jolla on ryppyjä enemmän kuin 80 v äidilläni. Kuten kuiva iho rypistyy kuin pergamentti. Silti hän ei näytä ikäistään vanhemmalta.

Mistä tämä johtuu?

Vierailija
16/66 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

42-43-vuotiaana tuli pystyryppy kulmakarvojeni väliin.

Sen jälkeen ei ole tullut muita ryppyjä mutta tietynlaista valahtamista on kyllä selvästi tapahtunut.

N54

Vierailija
17/66 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle tuli nyt 42 vuotiaana silmien alle ohuita ryppyjä ja samalla oheni iho siitä.

Minulla myös öljyinen iho joka tähän asti suojellut rypyiltä. Ikävä kyllä poltan niin sekin vaikuttaa.

Vastasit minulle. Öljyinen iho oli teininä riesa, tuli helposti finnejä, mutta nyt se on pelkkä etu. En silti 18-vuotiaalta näytä, vaikka iho on rypytön. Vanheneminen on niin paljon muutakin. En osaa sanoa mikä kasvoissa on muuttunut, kun mikään ei roikukaan vielä, mut silti näytän jotenkin väsyneeltä/uupuneelta. Erilaiselta kuin kolmikymppisenä. Kaikki me näytetään ikäisiltämme, oli ryppyjä tai ei. Jokin kasvoissa paljastaa oikean iän.

Vierailija
18/66 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 25v huomasin että oli tullut silmien alle.

Vierailija
19/66 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

58v. Suupielessä. Nyt pari enemmän

n60v

Vierailija
20/66 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alaluomiin rypyt tuli viimeistään 23 vuotta vanhana. Tosin saattaneet olla kauemmin. Sitten 25 vuotiaana huomasin, että toisen kulmakarvan ylle meinaa ryppy tulla, kun jotenkin pidän luonnostaan toista kulmaa koholla. Tosin olen kiinnittänyt tähän huomiota ja ryppykään enää näkyvissä. Sitten hymyillessä tulee rypyt jotka hälvenee alle minuutissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän neljä