Minkä ikäinen olit, kun huomasit ensimmäisen selvän rypyn kasvoissasi?
Kommentit (66)
24, silmien alla
Ikää nyt 30 ja huomaa kuinka nuo ovat alkaneet korostua enemmän...
26, otsaan tuli eka vaakasuora ryppy. Hyvin pian niitä tuli 2 lisää.
39 ja nyt on tullut toisen kulmakarvan viereen sellainen "sibeliusryppy"
En ole vielä huomannut. Arpia kasvoissani on kyllä. Olen 39v.
25 alkoi näkymään selkeästi valokuvissa yms. Mies sanoi myös että ovat alkaneet näkymään.
60 vuotiaana tuli yksi poikittaisryppy otsaan. Naururyppyjä silmäkulmissa vasta viime syksynä, kun täytin 70.
En ole ehtinyt hoitaa ihoa, kuin nuorena, mutta silloin taisi olla kovempia cremejä. Niitä kaiholla muistelen.
Uskon, että rypyttömyyteni pitkälti johtuu siitä, kun olen 16 vuotiaasta ollut vege eli vuodesta 1966.
Lisäksi jääkylmällä vedellä kasvojen huuhtelu vaikuttaa tehokkaalta.
44 ei vielä ole ryppyjä, ei edes sellaisia hienoja ohuita. Mulla on öljyinen ihotyyppi, ehkä sen takia ei ole. Ja olen jättänyt ihon rauhaan. Kerran päivässä kevyesti pesen lämpimällä vedellä ja en käytä pesuaineita, meikkejä enkä kosteusvoiteita
41, ei ole ryppyjä. Se juonne, mikä menee hymuillessä nenän ja suun välillä on vähän syvempi, muttei näy naama peruslukemilla. Vain hymyillessä siis on näkyvissä. Ryppyjen sijaan olen huoannut pientä voluumin menetystä. Kasvot ovat vähän väsyneemmän näköiset eivätkä enää niin "pirteät". Esim. silmäluomet eivät roiku, mutta iho silmäluomien päällä on hieman laskeutunut. Liikkuva luomi näkyy, muttei yhtä paljon kuin ennen.
Siinä n.22-vuotiaana aloin huomaamaan, että olin jotenkin vanhentuneen näköinen verrattuna teiniaikoihin ja että ilmehtiessä kasvojen iho ei ollut enää yhtä kimmoisan oloinen kuin nuorempana.
Vierailija kirjoitti:
44 ei vielä ole ryppyjä, ei edes sellaisia hienoja ohuita. Mulla on öljyinen ihotyyppi, ehkä sen takia ei ole. Ja olen jättänyt ihon rauhaan. Kerran päivässä kevyesti pesen lämpimällä vedellä ja en käytä pesuaineita, meikkejä enkä kosteusvoiteita
Minulle tuli nyt 42 vuotiaana silmien alle ohuita ryppyjä ja samalla oheni iho siitä.
Minulla myös öljyinen iho joka tähän asti suojellut rypyiltä. Ikävä kyllä poltan niin sekin vaikuttaa.
Joskus 25 v. Silmien ympärillä.
Nyt olen 52 v, ja silmien ympärillä on hienot harakanvarpaat. Otsassa nyt ryppyjä, mutta muualla ei lainkaan.
Käyttäjä7437 kirjoitti:
60 vuotiaana tuli yksi poikittaisryppy otsaan. Naururyppyjä silmäkulmissa vasta viime syksynä, kun täytin 70.
En ole ehtinyt hoitaa ihoa, kuin nuorena, mutta silloin taisi olla kovempia cremejä. Niitä kaiholla muistelen.
Uskon, että rypyttömyyteni pitkälti johtuu siitä, kun olen 16 vuotiaasta ollut vege eli vuodesta 1966.
Lisäksi jääkylmällä vedellä kasvojen huuhtelu vaikuttaa tehokkaalta.
Tai jos johtuu siitä ettet hymyillyt ennen kuin täytit 70?
Off topic: hassua, miten ryppyisyystai rypyttömyys ei vaikuta siihen, minkä ikäiseltä ihminen vaikuttaa.
Minulla on 53 v työkaveri, jolla on rasvainen ja paksu iho. Oli nuorena kuulemma paha akne. Tänä päivänä ei rypyn ryppyä. Silti näyttää ikäiseltään.
Vastaavasti on 42 v työkaveri, jolla on ryppyjä enemmän kuin 80 v äidilläni. Kuten kuiva iho rypistyy kuin pergamentti. Silti hän ei näytä ikäistään vanhemmalta.
Mistä tämä johtuu?
42-43-vuotiaana tuli pystyryppy kulmakarvojeni väliin.
Sen jälkeen ei ole tullut muita ryppyjä mutta tietynlaista valahtamista on kyllä selvästi tapahtunut.
N54
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle tuli nyt 42 vuotiaana silmien alle ohuita ryppyjä ja samalla oheni iho siitä.
Minulla myös öljyinen iho joka tähän asti suojellut rypyiltä. Ikävä kyllä poltan niin sekin vaikuttaa.
Vastasit minulle. Öljyinen iho oli teininä riesa, tuli helposti finnejä, mutta nyt se on pelkkä etu. En silti 18-vuotiaalta näytä, vaikka iho on rypytön. Vanheneminen on niin paljon muutakin. En osaa sanoa mikä kasvoissa on muuttunut, kun mikään ei roikukaan vielä, mut silti näytän jotenkin väsyneeltä/uupuneelta. Erilaiselta kuin kolmikymppisenä. Kaikki me näytetään ikäisiltämme, oli ryppyjä tai ei. Jokin kasvoissa paljastaa oikean iän.
Noin 25v huomasin että oli tullut silmien alle.
58v. Suupielessä. Nyt pari enemmän
n60v
Alaluomiin rypyt tuli viimeistään 23 vuotta vanhana. Tosin saattaneet olla kauemmin. Sitten 25 vuotiaana huomasin, että toisen kulmakarvan ylle meinaa ryppy tulla, kun jotenkin pidän luonnostaan toista kulmaa koholla. Tosin olen kiinnittänyt tähän huomiota ja ryppykään enää näkyvissä. Sitten hymyillessä tulee rypyt jotka hälvenee alle minuutissa.
16, otsassa. En tiedä miksi minulla oli tuo juonne jo noin nuorena.
42 olen nyt ja ikäiseni näköinen.