Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IL: ” Hanna tyrmistyi työhaastattelijan sanoista: ”Yksi asia sinussa mietityttää – se, että olet nainen”

Vierailija
26.01.2021 |

https://www.iltalehti.fi/tyoelama/a/7eacb760-bed5-4afd-98a5-d1bba00c9005

Oletko itse kohdannut sellaista, että sukupuolella olisi merkitystä työtä hakiessa?

Kommentit (71)

Vierailija
1/71 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olisin tyrmistynyt moisesta työpaikasta niin että olisin kehottanut pitämään tunkkinsa.

Vierailija
2/71 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella urpo ääneen ajattelija!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/71 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan palkkaa 30 vuotiasta lapsetonta naimisissa olevaa naista. Se kun saa vakipaikan niin sitä ei näy töissä viiteen vuoteen.

Vierailija
4/71 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon näihin Hannan stooreihin yhtä paljon kuin SPD:n vappusataseen.

Oikeastiko joku uskoo, että työhaastattelussa kysellään huulipunasta?

Tai että paha patriarkki edes pyytää naisia haastatteluun, kun palkkaa aina vain miehiä?

Jännästi Hanna tietää kuka on tullut valituksi kaikkiin hänen hakemiinsa töihin.

Hannahan on muuten TE-toimiston virkailija, onko Hanna huolissaan oman työpaikkansa sukupuolijakaumasta`

Vierailija
5/71 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten syrjintä työhaastatteluissa ja rekrytointitilanteissa on todellista. Sain tarpeekseni ja lähdin opiskelemaan ja hakemaan lisää ammattitaitoa, jotta voisin työllistää itse itseni.

Vierailija
6/71 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuossa mitään. Jos työ oli kantaa perunasäkkejä, niin kyllähän tuo on ihan oikea huolenaihe. Tuossa vaiheessa Hannan pitää vain kertoa, että kyllä löytyy ruista ranteesta ja näyttää muutama kyykky perunasäkki olalla. Sitten työntantajaa ei enää mietitytä, vaan voi palkata Hannan hyvillä mielin :)

Vierailija
7/71 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai että paha patriarkki edes pyytää naisia haastatteluun, kun palkkaa aina vain miehiä?

Jännästi Hanna tietää kuka on tullut valituksi kaikkiin hänen hakemiinsa töihin.

Hannahan on muuten TE-toimiston virkailija, onko Hanna huolissaan oman työpaikkansa sukupuolijakaumasta`

SPD?

Vierailija
8/71 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai kukaan palkkaa 30 vuotiasta lapsetonta naimisissa olevaa naista. Se kun saa vakipaikan niin sitä ei näy töissä viiteen vuoteen.

Tämä on ikävä kyllä totta. Itse unelmaduuniini hakiessa ilmoitin suoraan, että lapset on tehty ja nyt on aika keskittyä uraan. Sain paikan.

Vierailija
9/71 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alle 30-vuotiaiden naisten työllisyys on korkeampi kuin saman ikäryhmän miesten.

Mutta ei anneta faktojen pilata feministimeemejä 

Vierailija
10/71 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ne kaikki työnantajat kyllä riemuidiootteja, kun naisillehan saa maksaa 20% pienempää palkkaakin.

Ainakin feministien mukaan 

Vierailija
11/71 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks mun on vaikea kuvitella että nykyaikana kukaan työpaikkahaastattelija enää uskaltaisi lausua jotain noin tökeröä ja avointa pyyntöä haastaa itsensä käräjille syrjinnästä.

Vierailija
12/71 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ne kaikki työnantajat kyllä riemuidiootteja, kun naisillehan saa maksaa 20% pienempää palkkaakin.

Ainakin feministien mukaan 

20% pienempi liksa ei paljoa lohduta jos sitä maksaa äitiyslomalaiselle kotona.

Vierailija
13/71 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miks mun on vaikea kuvitella että nykyaikana kukaan työpaikkahaastattelija enää uskaltaisi lausua jotain noin tökeröä ja avointa pyyntöä haastaa itsensä käräjille syrjinnästä.

Näinpä. Mutta samat tiedot saa kyllä kautta rantain kyselemälläkin, mm. joustamisesta työaikojen suhteen ja niin edelleen. Ainakin minulle miehenä näistä kysymyksistä paistaa kyllä läpi sen työnhakijan elämänkuvioiden skannaaminen. 

Vierailija
14/71 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työnantaja ei haluaisi palkata naista niin minkä helvetin takia se sanoisi sitä sille naiselle? Haastattelee vaan normaalisti ja antaa sitten työpaikan miehelle. Ei se sen kummempaa ole. Ei kukaan voi olla noin tyhmä.

Vierailija
15/71 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkään en usko, enkä itseasiassa ole kuullutkaan SPD:een vappusatasesta sen enempää kuin koko järjestöstä.

Vierailija
16/71 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseltäni on kysytty mm. että onko minulla poikaystävää ( olin tuolloin 18-vuotias lukiolainen) ja onko minulla perhettä (tällöin olin hieman yli 30). Kyllä asiattomia ja tyhmiä kysellään haastatteluissa hämmentävän usein.

Vierailija
17/71 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multakin on kysytty haastattelussa että onko mulla lapsia. Uskomatonta, luulisi että nykyään tuo on jo itsestäänselvyys että perheasioista ei saa kysyä työhaastattelussa.

Vierailija
18/71 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minultakin on työhaastatteluissa kysytty perheellisyydestä. Ensimmäisellä kerralla kyseessä oli naishaastattelija julkisella sektorilla, toisella kerralla mieshaastattelija yksityisellä sektorilla. Mieshaastattelija kysyi lisäksi, kenen kanssa asun ja missä puolisoni käy töissä.

Vierailija
19/71 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei todellakaan.

Vierailija
20/71 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Multakin on kysytty haastattelussa että onko mulla lapsia. Uskomatonta, luulisi että nykyään tuo on jo itsestäänselvyys että perheasioista ei saa kysyä työhaastattelussa.

Mikään ei estä kysymästä, kyllähän noin tärkeä asia on välttämätöntä selvittää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme seitsemän