Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ikinä olisi mennyt kauppaan töihin jos olisin

Vierailija
26.01.2021 |

Tiennyt kuinka paskaa hommaa se on. Hirveää raatoa ja paska palkka. Sopimuksessa on vähintään 28 tuntia ja esimies sanoi palkatessaan että lähes täydet tunnit on. No eipä ole ja tunteja. Vähennetään koko ajan lisää. Eli käytännössä on max 30h viikko. Työaika vaihtelee esim 7-12, 8-14, 12-18 jne. Voi v mitä paskaa. Älkää menkö kauppaan töihin

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisien kanssa se ei ole huono palkka, jos vaan saa tehdä kunnolla tunteja. Tiedän myyjiä, jotka peruskoulupohjalta vetelevät liki 3000€ bruttoa, jos/kun saavat tehdät täysiä tunteja ja pyhiä.

Mulla melkeen täydet tunnit ja kertaakaan en ole saanut yli 1400 euroa käteen. Lisineen.

Mä teen 30 tuntia viikossa ja käteen verojen jälkeen yleensä jää noin 1770€.

Mulle ei vaikka pieni veroprosenttikin. Lisiä ei paljon tule. Täällä maalla kaupat auki sellaisina aikoina ettänsiitä ei paljon lisiä irtoa

Maalla on toisaalta helpompi olla töissä. Vähemmän asiakkaita ja helpompiakin.

No jaa. Juoppoja ja narkkeja on maallakin

Olen tehnyt myyjän työtä isossa kaupungissa ja pikkukunnassa. Kaupungissa juoksukaljat, näpistelyt, ryöstöt, uhkailut tms. olivat lähes viikottaisia, vähintäänkin kuukausittaisia. Maalla suurin häiriö on se, kun Pena koittaa ostaa pöhnässä kaljaa tai satunnainen seurue kerta vuoteen.

Vierailija
42/51 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin nuorempana vuoden verran kaupassa töissä. Lähinnä kassalla. Vihasin jokaista minuuttia. Toki olin kiitollinen, että oli töitä. Mutta hain toisen alan töihin ja otin loparit.

Kauppa jossa olin oli eräässä huonomaineisessa kaupunginosassa hieman levottomalla alueella. Tuli nähtyä kyllä kaikenlaisia ihmisiä. Ajattelin vain koko ajan haluavani pois kyseisestä työstä ja siltä alueelta. Se onnen tunne, kun bussi kuljetti minut pois sieltä viimeisen työpäivän jälkeen!

Arvostan ihmisiä jotka jaksavat tehdä työtä kaupassa ja kuunnella ihmisten kiukuttelua, tyhmiä muka huumoriheittoja tai muuten vaan kestää sekopäitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tullut oltua kaupassa. Paljon alle 2000€ jäi käteen vaikka paljon lisiä oli.

Kiitollisena olen ollut kun pois pääsin. Alalla on poikkeuksellisen paljon vanhoja tätejä töissä jotka inhoavat nuoria ja se näkyy asenteissa. Toisaalta kolmekymppinen sukulaisnainenkin on jo ihan meemi kun rupeaa joka kerralla haukkumaan asiakkaita ja työkavereitaan.

Työpaikkaa pitäis ymmärtää vaihtaa ennenkuin ajautuu tuollaiseen. Jos tympeydestä tulee uus normaali, miten siitä uudessakaan paikassa onnistuu.

Vierailija
44/51 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mulla

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten kaupan alan palkka on muka huono? Ottakaa huomioon, että alalle pääsee ilman koulutusta ja lisät ovat hyvät.

No jäähän siitä jopa 1300 kkkäteen lisineen. Onpa mahtava.

Riippuu tunneista. Jos tekee täydet tunnit ja siihen päälle vielä lisät, niin kyllä käteen tulee enemmän, kuin 1300€.

joo mutta juuri kukaan ei saa täysiä tunteja ja riippuu kauan aukiolosta paljon niitä lisiä tulee.

Mulla lähihoitajana tuntipalkka 14 euroa ja Kaupassa 11. Lähärillä enemmän lisiä. Huomattavasti

On myyjälläkin pyhäillan palkka 25€/tunti. Ihan mukavasti.

Vierailija
45/51 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen työtön ja voisin hyvinkin mennä kauppaan töihin. Mutta vain isoon markettiin ja hyllyttäjäksi tai kylmätiloihin tms. Kassalla oon istunut joskus vuokka kuokka ja kivi, enää en siihen lähtis. 

Oon tehnyt molempia, hyllyttäminen voittaa kassatyöskentelyn mennen tullen.

Saako kaupassa valikoida kumpaa tekee vai määräämä esimies kassalle tai hyllyttämään?

Työtä hakiessa määritellään. Jotkut kaupat hakee hyllyttäjää, jotkut kassaa, jotkut hyllyttäjä-kassaa. Itse olin tuo viimeisin, pomo määräsi mikä vuoro minäkin päivänä oli.

Vierailija
46/51 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mulla

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten kaupan alan palkka on muka huono? Ottakaa huomioon, että alalle pääsee ilman koulutusta ja lisät ovat hyvät.

No jäähän siitä jopa 1300 kkkäteen lisineen. Onpa mahtava.

Riippuu tunneista. Jos tekee täydet tunnit ja siihen päälle vielä lisät, niin kyllä käteen tulee enemmän, kuin 1300€.

joo mutta juuri kukaan ei saa täysiä tunteja ja riippuu kauan aukiolosta paljon niitä lisiä tulee.

Mulla lähihoitajana tuntipalkka 14 euroa ja Kaupassa 11. Lähärillä enemmän lisiä. Huomattavasti

On myyjälläkin pyhäillan palkka 25€/tunti. Ihan mukavasti.

No ei ole kun kauppa menee kiinni klon18

Vierailija
47/51 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisien kanssa se ei ole huono palkka, jos vaan saa tehdä kunnolla tunteja. Tiedän myyjiä, jotka peruskoulupohjalta vetelevät liki 3000€ bruttoa, jos/kun saavat tehdät täysiä tunteja ja pyhiä.

Mulla melkeen täydet tunnit ja kertaakaan en ole saanut yli 1400 euroa käteen. Lisineen.

Mä teen 30 tuntia viikossa ja käteen verojen jälkeen yleensä jää noin 1770€.

Mulle ei vaikka pieni veroprosenttikin. Lisiä ei paljon tule. Täällä maalla kaupat auki sellaisina aikoina ettänsiitä ei paljon lisiä irtoa

Maalla on toisaalta helpompi olla töissä. Vähemmän asiakkaita ja helpompiakin.

No jaa. Juoppoja ja narkkeja on maallakin

Olen tehnyt myyjän työtä isossa kaupungissa ja pikkukunnassa. Kaupungissa juoksukaljat, näpistelyt, ryöstöt, uhkailut tms. olivat lähes viikottaisia, vähintäänkin kuukausittaisia. Maalla suurin häiriö on se, kun Pena koittaa ostaa pöhnässä kaljaa tai satunnainen seurue kerta vuoteen.

Varmaan riippuu paikasta. Meillä narkit varastaa melkein päivittäin. Välillä on ollut fyysistäkin yhteenottoa. Kaupungissa en ole töissä ollut

Vierailija
48/51 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen työtön ja voisin hyvinkin mennä kauppaan töihin. Mutta vain isoon markettiin ja hyllyttäjäksi tai kylmätiloihin tms. Kassalla oon istunut joskus vuokka kuokka ja kivi, enää en siihen lähtis. 

Oon tehnyt molempia, hyllyttäminen voittaa kassatyöskentelyn mennen tullen.

Saako kaupassa valikoida kumpaa tekee vai määräämä esimies kassalle tai hyllyttämään?

Työtä hakiessa määritellään. Jotkut kaupat hakee hyllyttäjää, jotkut kassaa, jotkut hyllyttäjä-kassaa. Itse olin tuo viimeisin, pomo määräsi mikä vuoro minäkin päivänä oli.

Meillä tehdään kaikki kaikkea.

Vierailija
49/51 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin on. Verrataan esim siivousalaan.

Vierailija
50/51 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hakenut eri ruokakauppoihin ainaskin 50 kertaa enkä ole päässyt edes vuokrafirman kautta. No ei väkisin.

Mies28

Vierailija
51/51 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen n. 36 tuntia viikossa kaupan alalla. Siihen sisältyy aamua ja iltaa vaihtelevasti, sekä melkeempä joka vklp töitä. Silti parhaimpina kuukausina tienaan just sen 1400e mikä jää verojen jälkeen kätee. Ei paljoo mieltä lämmitä, yleensä tienaan joku 1200e. Ja palkka 11,38.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kahdeksan