En ikinä olisi mennyt kauppaan töihin jos olisin
Tiennyt kuinka paskaa hommaa se on. Hirveää raatoa ja paska palkka. Sopimuksessa on vähintään 28 tuntia ja esimies sanoi palkatessaan että lähes täydet tunnit on. No eipä ole ja tunteja. Vähennetään koko ajan lisää. Eli käytännössä on max 30h viikko. Työaika vaihtelee esim 7-12, 8-14, 12-18 jne. Voi v mitä paskaa. Älkää menkö kauppaan töihin
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
mulla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten kaupan alan palkka on muka huono? Ottakaa huomioon, että alalle pääsee ilman koulutusta ja lisät ovat hyvät.
No jäähän siitä jopa 1300 kkkäteen lisineen. Onpa mahtava.
Riippuu tunneista. Jos tekee täydet tunnit ja siihen päälle vielä lisät, niin kyllä käteen tulee enemmän, kuin 1300€.
joo mutta juuri kukaan ei saa täysiä tunteja ja riippuu kauan aukiolosta paljon niitä lisiä tulee.
Mulla lähihoitajana tuntipalkka 14 euroa ja Kaupassa 11. Lähärillä enemmän lisiä. Huomattavasti
Vierailija kirjoitti:
Huonolla palkalla kuuntelet asiakkaiden haukkumista ja raadat painavien laatikoiden kanssa. Never again.
Mua ei ehkä enää haittaisi jos asiakkaat haukkuu kun kotonakin mies on haukkunut ja muutenkin kiusattu.. Ei vaan en pystyisi enää tollaiseen kaiken jälkeen.. ;(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten kaupan alan palkka on muka huono? Ottakaa huomioon, että alalle pääsee ilman koulutusta ja lisät ovat hyvät.
Siellä on paljon töissä niitä, joilla on koulutusta. He työllistyvät sinne merkittävästi kouluttamattomia paremmin.
Totta. Mitä ihmeen kouluttamattomia? Kun olin kaupassa töissä, ihmisillä oli vaikka minkälaisia koulutuksia, muttei oman alan töitä.
Kaupan alalla ei ole erityistä koulutusvaatimusta, ihan pk-pohjalla siellä on moni. Muutenhan millä tahansa tutkinnolla saisi suoraan 3. vuoden palkkaa kuten merkonomit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen työtön ja voisin hyvinkin mennä kauppaan töihin. Mutta vain isoon markettiin ja hyllyttäjäksi tai kylmätiloihin tms. Kassalla oon istunut joskus vuokka kuokka ja kivi, enää en siihen lähtis.
Oon tehnyt molempia, hyllyttäminen voittaa kassatyöskentelyn mennen tullen.
Hyllytystä oon aattellut et se olis kivaa mutta kyllä silloinkin voi ikäviin asiakkaisiin törmätä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisien kanssa se ei ole huono palkka, jos vaan saa tehdä kunnolla tunteja. Tiedän myyjiä, jotka peruskoulupohjalta vetelevät liki 3000€ bruttoa, jos/kun saavat tehdät täysiä tunteja ja pyhiä.
Mulla melkeen täydet tunnit ja kertaakaan en ole saanut yli 1400 euroa käteen. Lisineen.
Mä teen 30 tuntia viikossa ja käteen verojen jälkeen yleensä jää noin 1770€.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mulla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jäähän siitä jopa 1300 kkkäteen lisineen. Onpa mahtava.
Riippuu tunneista. Jos tekee täydet tunnit ja siihen päälle vielä lisät, niin kyllä käteen tulee enemmän, kuin 1300€.
joo mutta juuri kukaan ei saa täysiä tunteja ja riippuu kauan aukiolosta paljon niitä lisiä tulee.
Mulla lähihoitajana tuntipalkka 14 euroa ja Kaupassa 11. Lähärillä enemmän lisiä. Huomattavasti
Myyjänä et ole vastuussa kenenkään terveydestä tai kosketuksissa eritteisiin jne.
Mielummin töissä kuuntelemassa haukkuja asiakkailta kuin kotona kuuntelemassa haukkuja..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisien kanssa se ei ole huono palkka, jos vaan saa tehdä kunnolla tunteja. Tiedän myyjiä, jotka peruskoulupohjalta vetelevät liki 3000€ bruttoa, jos/kun saavat tehdät täysiä tunteja ja pyhiä.
Mulla melkeen täydet tunnit ja kertaakaan en ole saanut yli 1400 euroa käteen. Lisineen.
Et sitten tee vkl-, pyhä- tai iltatyötä juurikaan tai veroprosenttisi on liian korkea?
Niin, ja palkan lisäksi tulee reiluja alennuksia kaupan tuotteista jopa lopun ikäänsä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et sitten tee vkl-, pyhä- tai iltatyötä juurikaan tai veroprosenttisi on liian korkea?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle ei vaikka pieni veroprosenttikin. Lisiä ei paljon tule. Täällä maalla kaupat auki sellaisina aikoina ettänsiitä ei paljon lisiä irtoa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen työtön ja voisin hyvinkin mennä kauppaan töihin. Mutta vain isoon markettiin ja hyllyttäjäksi tai kylmätiloihin tms. Kassalla oon istunut joskus vuokka kuokka ja kivi, enää en siihen lähtis.
Hyllytystä oon aattellut et se olis kivaa mutta kyllä silloinkin voi ikäviin asiakkaisiin törmätä...
Enemmän tulee kohteliaita kyselyitä tyyliin "Mistä löytyy kananmunat?". Kaupan koosta riippuen hyllyttäminen saattaa olla sosiaalisempaa, hyvällä tavalla. Kassalla on tavallaan eristyksissä muista työntekijöistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et sitten tee vkl-, pyhä- tai iltatyötä juurikaan tai veroprosenttisi on liian korkea?[/quote
Toki teen sen minkä listaan on laitettu. Kaupan aukiolo on vaan sellaiseen aikaan että lisiä ei paljon irtoa.
Vierailija kirjoitti:
Niin, ja palkan lisäksi tulee reiluja alennuksia kaupan tuotteista jopa lopun ikäänsä!
Ruoasta 3%. Kympin ostoksista 30senttiä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle ei vaikka pieni veroprosenttikin. Lisiä ei paljon tule. Täällä maalla kaupat auki sellaisina aikoina ettänsiitä ei paljon lisiä irtoa
Maalla on toisaalta helpompi olla töissä. Vähemmän asiakkaita ja helpompiakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maalla on toisaalta helpompi olla töissä. Vähemmän asiakkaita ja helpompiakin.
No jaa. Juoppoja ja narkkeja on maallakin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saako kaupassa valikoida kumpaa tekee vai määräämä esimies kassalle tai hyllyttämään?
Uteliaisuudesta kysyn, kuka siellä haukkuu. Ikinä en ole mitään ikävää sanonut kassalle, enkä ole minua lähellä olevien asiakkaiden kuullut sanovan.
Vierailija kirjoitti:
Uteliaisuudesta kysyn, kuka siellä haukkuu. Ikinä en ole mitään ikävää sanonut kassalle, enkä ole minua lähellä olevien asiakkaiden kuullut sanovan.
Arviolta 55-70-vuotiaat miehet.