Työaika 10-18
Olen 48 v nainen ja jäin työttömäksi pitkän työsuhteen jälkeen joulukuun lopussa. Tuotannolliset ja taloudelliset syyt tietty:( Aloin heti hakemaan töitä ja ihmeekseni olenkin yhteen paikkaan päässyt jo viimeiseen vaiheeseen, eli tällä viikolla ilmoittavat mikäli olen tullut valituksi. Nyt on vain semmoinen homma, että tämän työpaikan työajat ovat arkisin 10-18 ja mielellään saisi tehdä myös lauantain 10-15. Eli 6 pv viikossa ja arkisin ei kyllä ehtisi mitään muuta oikein tekemään. Palkka ei kuitenkaan ole mikään kummoinen, joten kannattaako myydä koko elämänsä tälle työpaikalle? Vai uskaltaisiko vielä jättää tämä välistä ja hakea muita työpaikkoja. Olen kuitenkin jo sen ikäinen että työpaikan saaminen ei välttämättä ole kovin helppoa enää...
Kommentit (40)
Ei kai 6 päivää ole kenenkään pakko tehdä,ainakaan säännöllisesti? Kai tuo työaika menettelisi jos viikonloput vapaat.. onko kenties kaupanalan työstä kyse?
Olen vielä irtisanomisajalla, saan palkkaa huhtikuun loppuun. Joten ei tule karenssia.
Esim. en näkisi lastenlasta enää kuin ehkä sunnuntaisin ja onhan minulla vielä kaksi teiniä kotonakin.
Älä ota tuota työtä! Jos "mielellään saa" tehdä lauantaita, tarkoittaa se että käytännössä pakko tehdä. Mieheni oli vastaavanlaisessa työssä, burn out siitä seurasi kun lähes joka viikko 6-päiväinen työviikko.
On helpompi saada uusia töitä, kun on jo töissä.
10-18 työaika ja etenkin lauantaityöt ovat aika mälsiä, mutta aamulla saa ainakin nukkua pitkään.
Ota vastaan ja jatka uusien töiden hakemista, paitsi jos huomaat, että viihdyt loistavasti ja työrytmi sopiikin sinulle.
Miten nuo lauantaivuorot sitten menee? Ylitöinä vai onko ne sitten pois muista viikon tunneista tai kerryttää esim. vapaapäivän?
Vierailija kirjoitti:
Ei kai 6 päivää ole kenenkään pakko tehdä,ainakaan säännöllisesti? Kai tuo työaika menettelisi jos viikonloput vapaat.. onko kenties kaupanalan työstä kyse?
Autokaupan myyntiassistentin paikka on kyseessä. Rivien välistä oli kuultavissa että 6 pv viikko olisi kyseessä, välillä ehkä arkivapaita
ap
Miksi et nyt ottaisi tuota vastaan ja alat samalla katsella ja hakea parempaa? Sulla kuitenkin tulisi olemaan koeaika, jolloin voisit helposti vaihtaa muualle.
Unelma työaikani olisi juuri tuo 10-18... Inhoan aikaisia aamuja ja minulle on ihan sama pääsenkö 16 vai 18 ja jos pääsen 18, niin olen todennäköisesti virkeämpi, kun on aamulla saanut nukkua.
Vierailija kirjoitti:
Miten nuo lauantaivuorot sitten menee? Ylitöinä vai onko ne sitten pois muista viikon tunneista tai kerryttää esim. vapaapäivän?
Lauantaista tulee erillinen korvaus ilmeisesti, näin käsitin..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Autokaupan myyntiassistentin paikka on kyseessä. Rivien välistä oli kuultavissa että 6 pv viikko olisi kyseessä, välillä ehkä arkivapaita
ap
No tienistit on ainakin kivat kun saat siitä lauantaista 100% ylityökorvauksen lauantailisän lisäksi. Ja koko vuottahan tuota ei voi tehdä, kun vuosityöaka tulee vastaan.
No ei muutakun otat paikan ja katsot koko ajan samalla sitten uutta. Koeaika kuitenkin niin pääset lähtemään parempaan paikkaan sujuvasti. Ja huhtikuuhun saat kuitenki sitten tuplaliksaa, kyllä sekin kummasti lämmittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Paikka itsessään kuulostaa oikein hyvältä! Nyt kun saat jalan ovenväliin ja teet työsi hyvin, niin voi olla hyvät mahdollisuudet päästä vaikuttamaan tehtäviin, työaikaan ja palkkaukseen talon sisälläkin 😊
Täytyy nyt katsoa tulenko edes valituksi, pitää sitten kunnolla vielä kysellä asioista ja tuosta työajasta varsinkin.
ap
Vierailija kirjoitti:
Täytyy nyt katsoa tulenko edes valituksi, pitää sitten kunnolla vielä kysellä asioista ja tuosta työajasta varsinkin.
ap
Ja ottaa selvää vähän itsekin asioista, esim tes
Vierailija kirjoitti:
ap
Tsemppiä hakuprosessiin!
Jos on lauantaisin töitä, on vastaavasti joku arki vapaa. Ilman muuta kannattaa ottaa työ vastaan, vaikka se ei tuntuisikaan ihan loppuelämän unelmaduunilta. Mitä pidemmäksi työttömyys venyy, sitä vaikeampaa on työllistyä. Lisäksi alat ikävä kyllä olla kohta sen ikäinen, että työn saanti vaikeutuu jo senkin takia. Työstä käsin on huomattavasti helpompi saada uusi duuni. Otat tän jos saat paikan ja ainahan voit sitten katella uutta paikkaa. Se kattelukin on rennompaa, kun on joku paikka alla eikä ihan tule palava kiire saada mitä tahansa duunia. Aina se duuni lisää työkokemusta ja opettaa jotain.
Ilmanmuuta otat homman, jos saat sen. Nautit siitä että saat nukkua aamuisin pidempään ja kunhan olet päässyt sisään, pystyt ehkä muokkaamaan omia aikojasi. Ja jos se sittenkin tökkii kovasti, lopetat sitten, mutta anna edes mahdollisuus!
Tottakai ottaisin työn vastaan, jos sitä minulle tarjottaisiin. Työaika ei ehkä olisi ihanteellisin, mutta kaikkeen tottuu, ja mukavampaa tarvittaessa olisi uutta työtä etsiä työllisenä ihmisenä.
Aikoinaan tein itse vähän tuontapaista aikaa, muistaakseni meillä oli niin, että jos oli lauantain töissä, niin halutessaan olisi saanut olla maanantaina vapaana. Itse mieluiten keräsin kuitenkin niitä lauantaitunteja muita pidempiä vapaita varten.
Mitä arkea sinulla nyt sitten jäisi elämättä? Töistä on helpompi hakea parempaa työtä.