Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työaika 10-18

Vierailija
26.01.2021 |

Olen 48 v nainen ja jäin työttömäksi pitkän työsuhteen jälkeen joulukuun lopussa. Tuotannolliset ja taloudelliset syyt tietty:( Aloin heti hakemaan töitä ja ihmeekseni olenkin yhteen paikkaan päässyt jo viimeiseen vaiheeseen, eli tällä viikolla ilmoittavat mikäli olen tullut valituksi. Nyt on vain semmoinen homma, että tämän työpaikan työajat ovat arkisin 10-18 ja mielellään saisi tehdä myös lauantain 10-15. Eli 6 pv viikossa ja arkisin ei kyllä ehtisi mitään muuta oikein tekemään. Palkka ei kuitenkaan ole mikään kummoinen, joten kannattaako myydä koko elämänsä tälle työpaikalle? Vai uskaltaisiko vielä jättää tämä välistä ja hakea muita työpaikkoja. Olen kuitenkin jo sen ikäinen että työpaikan saaminen ei välttämättä ole kovin helppoa enää...

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi 10-18 työaika olisi parasta ikinä !

Mun biorytmi tuntuu olevan 00-01 välillä nukkumaan, ei vaan uni tuu aikasemmin vaikka kuinka treenais ittensä puhki.

Iltavuorot on sitte ihan paskaa.

Helvetin Suomi, aamuvirkkujen luvattu maa...

Vierailija
22/40 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on kyllä pahin mahdollinen työaika, ellei sitten tykkää valvoa yömyöhään ja nukkua aamulla. Ja ellei ole perhettä, jonka kanssa joutuu nousemaan aikaisin aamulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pitää kuitenkin nousta aikaisin ja hoidettavana olisi kaupassa käynnit ja päivälliset niin hankalaksi menee ajan mittaan. Riippuu toki luonteestakin ja energiamäärästä.

Itseni tuo veti piippuun. Kotiin päin oli jatkuva riittämätyömyyden tunne.

Vierailija
24/40 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalilta 7,5 tunnin päivätyöajalta tuo vaikuttaa lukuunottamatta lauantaitöitä, joten jos niistä myös maksetaan asianmukainen korvaus, niin en minä tuossa niin ongelmaa näen.

Itselläni on liukuva työkaika ja noudatan mahdollisuuksienmukaan juuri noin tuollaista 10-18 työaikaa, kun minulla on siihen mahdollisuus enkä niin tykkää aikaisista aamuista.

Vierailija
25/40 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt ainakaan lauantaihin suostu. Suomessa on työaikalaki ja tuo rikkoo sitä aika paljon. Ellei sitten tasaannu jossain vaiheessa.

Vierailija
26/40 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on kyllä pahin mahdollinen työaika, ellei sitten tykkää valvoa yömyöhään ja nukkua aamulla. Ja ellei ole perhettä, jonka kanssa joutuu nousemaan aikaisin aamulla.

Minkä takia perheen kanssa "joutuu" nousemaan aikaisin ?

Omat 1 ja 3 vuotiaat menee 21 nukkumaan, ja heräävät 9-9:30.

Sit on näitä masokistejä, ketkä ottavat " seiskaks hallille" duunin, ja kiskovat lapset 6:00 sängystä ylös päiväkotiin.

Itse lopetin raksahommat samantein, kun rouva tuli paksuks.

Kouluttauduin kynäniskaks liukuvalla työajalla ja etätyömahiksella.

Ei joudu nousemaan aikaisin ylös, ikinä...

Vierailija
27/40 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai 6 päivää ole kenenkään pakko tehdä,ainakaan säännöllisesti? Kai tuo työaika menettelisi jos viikonloput vapaat.. onko kenties kaupanalan työstä kyse?

Autokaupan myyntiassistentin paikka on kyseessä. Rivien välistä oli kuultavissa että 6 pv viikko olisi kyseessä, välillä ehkä arkivapaita

ap

Ei voi olla EHKÄ arkivapaita, jos on täydet päivät arkena ja tunteja vielä lauantaina päälle. Tulee ylipitkät päivät lain mukaan.

Vierailija
28/40 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sit on näitä masokistejä, ketkä ottavat " seiskaks hallille" duunin, ja kiskovat lapset 6:00 sängystä ylös päiväkotiin.

Minä minä minä...

Kaikilla ei ole pieniä alle kouluikäisiä. Kyllä meillä on jouduttu heräämään aikaisin ja huolehtia koululaiset kouluun. Eikä kaikilla ne teinitkään ole niin helppoja, vaan pitää oikeesti huolehtia, että heräävät eivätkä lintsaa, hoitavat velvollisuutensa. Eikä se koulukaan aina ole lähikoulu vaan sinne saatta joutua mennä peräti bussilla tai bussilla ja junalla.

Vierailija
29/40 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä nyt ainakaan lauantaihin suostu. Suomessa on työaikalaki ja tuo rikkoo sitä aika paljon. Ellei sitten tasaannu jossain vaiheessa.

Miksi alapeukku? Etkö tunne työaikalakia?

Vierailija
30/40 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä minä minä...

Kaikilla ei ole pieniä alle kouluikäisiä. Kyllä meillä on jouduttu heräämään aikaisin ja huolehtia koululaiset kouluun. Eikä kaikilla ne teinitkään ole niin helppoja, vaan pitää oikeesti huolehtia, että heräävät eivätkä lintsaa, hoitavat velvollisuutensa. Eikä se koulukaan aina ole lähikoulu vaan sinne saatta joutua mennä peräti bussilla tai bussilla ja junalla.

Jaa, oma äitini vei minut ekana koulupäivänä kouluun.

Loppu olikin sitten itse hoidettava seuraavat 15 oppivuotta.

Kai nää on näitä perähikiän ongelmia...

Vierailija
31/40 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulumatka alle kilsa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä minä minä...

Jaa, oma äitini vei minut ekana koulupäivänä kouluun.

Loppu olikin sitten itse hoidettava seuraavat 15 oppivuotta.

Kai nää on näitä perähikiän ongelmia...

minä minä minä...

Vierailija
32/40 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan samat 24h on kaikilla käytössä. Kuka käskee valvoa yömyöhään? Sen kun herää kun herää siinä missä muu perhe ja menee töihin, kun työaika määrittää.

Vierailija
33/40 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei monella muullakaan jää vapaata sen enemmän. Päivät menee työmatkoihin, kauppareissuihin, ruoanlaittoon, siivoamisiin ja vastaaviin. Omaa aikaa jää tunti-pari. Tietysti etätyöajan vuoksi monella on helpottanut.

Mutta pakko se on töissä käydä silti ja pakko jaksaa, vaikka ei jaksakaan.

Vierailija
34/40 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille vastauksista, sain tämän työpaikan ja nyt jo innolla odotan milloin pääsen aloittamaan :) Eiköhän tuohon työaikaan ajan myötä totu, pääasia että pääsen töihin ja vieläpä mielenkiintoiseen työhön. Ap

Vierailija
35/40 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea, ap, työpaikasta! Suomesta poistui 6-päiväinen työviikko jo 1960-luvulla, joten ei sinunkaan tuota tarvitse tehdä.

Vierailija
36/40 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos pitää kuitenkin nousta aikaisin ja hoidettavana olisi kaupassa käynnit ja päivälliset niin hankalaksi menee ajan mittaan. Riippuu toki luonteestakin ja energiamäärästä.

Itseni tuo veti piippuun. Kotiin päin oli jatkuva riittämätyömyyden tunne.

Olisiko nyt ollut kyse vaan ajankäytönhallinnasta? Jos nouset aikaisin (7.00?) ehdit tekasta päivällisen, Siivoilla tai harrastaa ja käydä kaupassa. 18 jälkeen monta tuntia vapaata ilman velvotteita.

Vierailija
37/40 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea munkin puolesta uudesta työstä!

Vierailija
38/40 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea!

Vierailija
39/40 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai 6 päivää ole kenenkään pakko tehdä,ainakaan säännöllisesti? Kai tuo työaika menettelisi jos viikonloput vapaat.. onko kenties kaupanalan työstä kyse?

Autokaupan myyntiassistentin paikka on kyseessä. Rivien välistä oli kuultavissa että 6 pv viikko olisi kyseessä, välillä ehkä arkivapaita

ap

On olemassa sellainen ,kuin työaikalaki. Luulis tossa iässä sen jo tietävän. 6 päivää vikkossa ei voi teettää töitä ilman, että siitä kertyy vapaita. Että , laitonta jos on jatkuvaa

Vierailija
40/40 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on työaika 10-17.30. Mulle ihan unelma-aika, ei tarvitse herätä ennen kahdeksaa ja lapsen hoitopäivät pysyy lyhyinä koska lapsen isä on töissä n. 6-14. Mä olen töissä yleensä joka toinen lauantai, silloin on viikolla arkivapaa. Normaalipäivinä mies hakee lapsen hoidosta, nukkuvat päikkärit ja sen jälkeen mies tekee ruuan valmiiksi kunnes pääsen töistä. Miehellä on n. 5 minuutin työmatka, mulla n. 10min joten niihinkään ei kulu aikaa.

Tykkään työstäni tosi paljon ja lisäksi mulla on tosi hyvä työnantaja, pystyn lähtemään töistä aiemmin tai tulemaan myöhemmin jos tarvitsee, yleensä työnantaja käskee merkata työlistaan silti täydet tunnit.