Luin Aku Ankkaa vielä 16-vuotiaana.
Olenko jäänyt jotenkin jälkeen ? 12-vuotiaana en tiennyt mikä kondomi on.
Kasvatettiin erillään ikätovereista ja naapureista.
Kommentit (56)
Muistatteko tilanteen, missä Aku on yht'äkkiä puun oksalla ja hullunilme silmissään laulelee "Titi-tyy, 500, plii-plyy!"
😁
Aku Ankka kiellettiin kerran Helsingissä. Tarinan mukaan kiellon taustalla oli se, ettei Aku Ankalla ole housuja ja hänellä on avioliiton ulkopuolinen suhde. Tarina kuitenkin on epätosi, sillä oikeasti vuonna 1977 Helsingin kaupungissa päätettiin olla tilaamatta lehteä nuorisokeskuksiin puhtaasti kustannussyistä. 4.8.2013
Lukevatko nykyajan nuoret sarjakuvia ?
Hyvät PISA-tulokset kielivät laajemmasta kirjallisuudesta.
Matematiikkaa ja luonnontieteitä, kieliäkin, tulisi opiskella nykyistä enemmän.
Mä luen edelleen Akua silloin tällöin ja olen 38v :D Siis niitä vanhoja joita aikoinaan perheeni minulle tilasi ja mulla on taskukirjakokoelma jota tykkään lueskella.
Vierailija kirjoitti:
Aku Ankka kiellettiin kerran Helsingissä. Tarinan mukaan kiellon taustalla oli se, ettei Aku Ankalla ole housuja ja hänellä on avioliiton ulkopuolinen suhde. Tarina kuitenkin on epätosi, sillä oikeasti vuonna 1977 Helsingin kaupungissa päätettiin olla tilaamatta lehteä nuorisokeskuksiin puhtaasti kustannussyistä. 4.8.2013
Ei kielletty.
Se oli Kemi.
Ja syy oli poliittinen, kommunistivetoinen kaupunki ei halunnut amerikkalaista hapatusta kirjastoon.
Vasemmistomedia nokki Akua toistuvasti väittäen sen syöttävän amerikkalaista propagandaa lapsille.
Tilalle suositettiin mm. Pelle-Fantti- ja Maailman vahvin Nalle(Bamse)- lehtiä.
Tästä levisi maailmalle mm. huhu, että Suomessa on Aku Ankka kielletty, koska Akulla ei ole housuja.
Assburger kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kielletty.
Se oli Kemi.
Ja syy oli poliittinen, kommunistivetoinen kaupunki ei halunnut amerikkalaista hapatusta kirjastoon.
Vasemmistomedia nokki Akua toistuvasti väittäen sen syöttävän amerikkalaista propagandaa lapsille.
Tästä levisi maailmalle mm. huhu, että Suomessa on Aku Ankka kielletty, koska Akulla ei ole housuja.
Sorry, luin hätäisesti tekstisi, jäi loppu huomioimatta.
Vierailija kirjoitti:
Oliko se Hannu Hanhi joka lorvi Mummo Ankan tilalla ? Joku hahmo kuitenkin...
Oikea nimi Hansu Hanhi.
Hansu Hanhi on Disneyn sarjakuvamaailmassa esiintyvä sivuhahmo. Hän on Mummo Ankan laiska renki, jonka ruokahalu on lähes loputon ja unenlahjat erittäin hyvät. Don Rosan laatiman Ankkojen sukupuun mukaan Hansu on Hanna ja Martti Hanhen poika. Hanna Hanhen isä on Mummo Ankan veli Konrad Ankanpää.
Isäni tilasi Aku Ankan jo 5kk ennen kuin synnyin :D Tilaus on jo lopetettu, kun uudet eivät kuulemma ole enää hyviä. Nykyään, tällä hetkellä 63-v, hän lukee uudelleen vanhoja vuosikertoja.
Mun ukolle 60 v. tulee Aku Ankka edelleen.
Assburger kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole saanut selvyyttä Aku Ankan veljenpojista. Esim. kuka oli Akun veli ja oliko Iines vain hyvä kaveri.
Hehän ovat sisarenpoikia, Dumbella Duck lähetti pojat muutamaksi päiväksi veljelleen, mutta jäivät pysyvästi Akun hoteisiin.
Joo, käännösvirhe. Enklannin kielessä nephew tarkoittaa sekä siskon että veljenpoikia.
Pakko myöntää että tilaan akkaria edelleen. Lapset ovat jo kasvaneet ulos siitä. Minä olen 59 ja fil tri ja luen kyllä paljon kaunokirjallisuuttakin.
Aku Ankka kiellettiin kerran Helsingissä. Tarinan mukaan kiellon taustalla oli se, ettei Aku Ankalla ole housuja ja hänellä on avioliiton ulkopuolinen suhde. Tarina kuitenkin on epätosi, sillä oikeasti vuonna 1977 Helsingin kaupungissa päätettiin olla tilaamatta lehteä nuorisokeskuksiin puhtaasti kustannussyistä.
Ei kielletty. Se oli Kemi.
Aku ja Iines eivät paljon peitelleet. Tottuneet nakurantoihin.
Leenu (April), Liinu (May) ja Tiinu (June), Iineksen sisarentyttäret tulivat kuvaan mukaan.
Sukupuuta
Mun tekee mieli lukea taas vanhoja Aku-klassikoita, mutta en ole vielä saanut aikaiseksi.
N30