Luin Aku Ankkaa vielä 16-vuotiaana.
Olenko jäänyt jotenkin jälkeen ? 12-vuotiaana en tiennyt mikä kondomi on.
Kasvatettiin erillään ikätovereista ja naapureista.
Kommentit (56)
Testi: kuka on Roope Ankan pahin vihollinen? Vai oliko montakin?
Ankat siististi kansioissaan kahdenkymmenen vuoden ajalta. Juuri järjestelin kaapit ja käteen sattui Aku Ankan Joulumanteli lehtiä. Luin läpi. N60
Veikkaan Milla Magiaa ja Kroisos Pennosta.
Oliko se Hannu Hanhi joka lorvi Mummo Ankan tilalla ? Joku hahmo kuitenkin...
Mikä oli Roope Ankan kallein omaisuus ?
Vierailija kirjoitti:
Mikä oli Roope Ankan kallein omaisuus ?
Ensilantti, on siis edelleen.
Teen ensimmäistä sarjakuvaani vm.-71.
Luen vieläkin Aku Ankan taskareita. Viikkolehti on muuttunut tylsäksi. Ehkä puree nykynuorisoon mutta itse en enää viitsi lukea niitä.
M43
Olen 68v ja minulle tulee Aku Ankka kestona. Meiltä se menee kansioon niputettuna yhdelle lapsenlapselle. Taso on viime vuosina piirtäjien taholta varsinkin heikentynyt. Hutiloinnin makua vanhoihin mestareihin verraten. Luen sängyssä ennen yöunia ja tykkään toisinaan taas en.
No, Roopellahan on rikkaana kosolti vihollisia.
Milla Magia tavoittelee onnenlanttia, Karhukopla yrittää toistuvasti tyhjentää rahasäiliön.
Kulta-Into Pii ja Kroisos Pennonen uhkaavat Roopen asemaa rikkaimpana ja yrittävät tahrata hänen mainettaan.
Lisäksi Roopea kiusaavat rahan kinuajat rotareista kaupunginisiin ja tietenkin verottaja.
Akujen laatu romahti jo 80-luvun lopulla. 2000-luvulla julkaistut jo ihan täyttä kuraa :(
Barkseja ja vanhempia taskareita omasta hyllystä luen edelleen satunnaisesti.
M51
Tkk:n kirjastossa akupöydän äärellä oli aina porukkaa.
Assburger kirjoitti:
80- luvulla oli mainioita arkielämää satiirisesti kuvaavia Aku- sarjoja, mm. vakuutusmyyjä Mauri Monimanin kiusaama Aku, Akun Sihi-juoma-addiktio, Aku paparazzina jne...
Vanhat Barksin sarjathan ovat aivan omaa luokkaansa.
Sarjakuvista toinen suosikkini on Asterix, vaikka huteja siinäkin on, varsinkin alkup. käsikirjoittajan kuoltua.
Jokaisen tulisi lukea ainakin Asterix olympialaisissa ja Asterix ja riidankylväjä.
Akun ja Teppo Tulpun yhteenotot saattaisivat usein olla elävästä elämästä.
Erään naapuririidan todistajana jopa olen ollut, joka oli kuin suoraan Aku/Tulppu- tarinasta.
Vierailija kirjoitti:
Lintsasit varmaan koulusta. 5. luokalla opettaja kertoili kondomista ja näytti miten se kääritään
puu pulikan ympärille.
Itselleni ei ole tullut koskaan tarvetta kääräistä kondomia puu pulikan päälle
Akuja lueskelen edelleen minäkin
5. luokalla olimme yhtäkkiä opettajan mielestä kovin jäljessä biologian opetuksessa ja siispä hyppäsimme muutaman sivun yli....
Tämä 1980. luvun alkuvuosina.
Oliko Kulta-Into Piillä suhde Dumbella Duckiin ? Epäselvää kuin Kauniissa ja Rohkeissa.
Kuka on ollut kenenkin kanssa... En pysy perässä.
Vierailija kirjoitti:
Testi: kuka on Roope Ankan pahin vihollinen? Vai oliko montakin?
Karhukopla
Kultainto Pii
Vierailija kirjoitti:
Akujen laatu romahti jo 80-luvun lopulla. 2000-luvulla julkaistut jo ihan täyttä kuraa :(
Barkseja ja vanhempia taskareita omasta hyllystä luen edelleen satunnaisesti.
M51
Ostin kirpparilta kansiollisen lehtiä vuodelta -74-
Hämmästyksekseni aika heikkolaatuisia olivat nekin tarinat keskimäärin.
Kasari oli parempaa.
Mulla on Akkarit vieläkin vessalukemisena, ja olen täyttänyt 63 v.
Maailmanympäripurjehtija Ari Huuselalla, 60-jotain, on myös Akun taskukirja lukemistonaan.
Tosin taisi saada sen yllätyspussissa, mutta huoltojoukot ovat varmasti tienneet Arin mieltymyksistä.
Mistä löytyy Aku Ankan ensimmäiset suomenkieliset lehdet? Oliko tähtenä ensin Mikki Hiiri?
80- luvulla oli mainioita arkielämää satiirisesti kuvaavia Aku- sarjoja, mm. vakuutusmyyjä Mauri Monimanin kiusaama Aku, Akun Sihi-juoma-addiktio, Aku paparazzina jne...
Vanhat Barksin sarjathan ovat aivan omaa luokkaansa.
Sarjakuvista toinen suosikkini on Asterix, vaikka huteja siinäkin on, varsinkin alkup. käsikirjoittajan kuoltua.
Jokaisen tulisi lukea ainakin Asterix olympialaisissa ja Asterix ja riidankylväjä.