Johdon assistentti = heittopussi?
Mielenkiinnolla kyselen muilta, jotka työskentelevät jossain esimerkiksi johdon assistenttina, sihteerinä HR-puolella yms, mutta ei päällikön roolissa. Kuuluuko heittopussiksi joutuminen työn luonteeseen vai onko parempiakin kokemuksia?
Itse olen ollut pian parisen vuotta keskisuuressa yrityksessä johdon assistenttina ja aikamoista on ollut. Tuntuu, että yleisesti työntekijöille näytetään hymyilevää puolta, mutta hallinnolliset työntekijät ovat alinta kastia. Puhuttelutapa on käskyttävä ja odotetaan, että tekee kiitollisena valtavaa työmäärää, eikä koskaan saa kiitosta. Mikäli keksii hyvän idean, ottaa esimies sen omiin nimiinsä eikä tiedonkulku kulje molempiin suuntiin. Joudun siis usein olemaan pihalla asioista, joiden tietäminen olisi oleellista jotta voin työtäni tehdä. Palkkaani olen tyytyväinen, mutta eihän pelkkä raha motivoi kovinkaan pitkälle.
Olenko väärässä työpaikassa tai kokonaan väärällä alalla? Kertokaa kokemuksianne.
Kommentit (5)
Vastaavanlaisia kokemuksia olen kyllä kuullut, lisänä toki vielä seksuaalinen ahdistelu esimiehen puolelta. Tradenomiystävistäni moni päätyi juuri johdon assistenteiksi ja työpaikan vaihtelu on monilla yleistä. Itse hakeuduin erityyppisiin hommiin ja ihan tyytyväinen olen valinnastani.
Johdon assistentti = sihteerikkö = neiti näpsä
Assistentti =sihteeri = apulsinen = jalkamatto = orja. (assist=auttaa)
En ymmärrä miksi kukaan haluaa opiskella tai tehdä töitä assistenttina.
Joo, taitaa olla asteittainen alanvaihto edessä. Ei ole niin houkutteleva idea tässä työttömyystilanteessa, mutta jotain on vain keksittävä. Mielenterveyden uhraaminen töiden takia ei ole sen arvoista.
Olisipa hyvä jos tähän osattaisiin jollain tapaa valmistella opintojen aikana. Siellä sain paremman käsityksen assistenttien arvostuksesta.
Kyllä. Työntekijä yleensäkin on johdon heittopussi.