Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen salaa hieman innoissani tulevasta työttömyydestä

Vierailija
26.01.2021 |

Olen siis kamala syntinen. Tähän viikkoon päättyy 2,5 vuoden työrupeama. Samalla kertaa haikea, mut ihan hyvä mieli. Pidin työstäni. Aion ottaa ihan rennosti ja katsella rahassa seuraavaa työpaikkaa. Tiedä vaikka innostuisin opiskelemaan.

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootappa kun saat kimppuusi TE-toimiston innokkaat tantat. Työnhakukin on aika rasittavaa. Ja sitähän sulta velvoitetaan, mikäli aiot nostaa työttömyyskorvausta. Eri juttu, jos elätät itse itsesti. 

Vierailija
2/51 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavan päiväkirjamerkintäsi voit sitten kirjoittaa päiväkirjaasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne laittaa sinut muutaman viikon päästä kursseille harjoittelemaan cv:n tekoa ja työnhakua. Saat omavalmentajan.

Vierailija
4/51 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootappa kun saat kimppuusi TE-toimiston innokkaat tantat. Työnhakukin on aika rasittavaa. Ja sitähän sulta velvoitetaan, mikäli aiot nostaa työttömyyskorvausta. Eri juttu, jos elätät itse itsesti. 

Varmaan ne tantat painostavatkin niitä, jotka eivät kykene laittamaan heille kampoihin. Itse olen tieten työttömänä sanonut TE-toimistossa EI kaikkiin ehdotuksiin jo yli viiden vuoden ajan. Eivät enää edes yritä saada minua aktivoitumaan, kun tietävät ettei niin tule käymään. Aion viettää loppuelämäni rentoa työttömän loma-arkea ja yhteiskunnan piikkiin tietenkin.

M35

Vierailija
5/51 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän täysin. Nykyisin työelämä on niin raadollista, että itsellenikin haluaisin lyhyen "loman" työttömyyden muodossa. Saisi huilata, ja kerätä voimia taas työntekoon.

Vierailija
6/51 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan ne tantat painostavatkin niitä, jotka eivät kykene laittamaan heille kampoihin. Itse olen tieten työttömänä sanonut TE-toimistossa EI kaikkiin ehdotuksiin jo yli viiden vuoden ajan. Eivät enää edes yritä saada minua aktivoitumaan, kun tietävät ettei niin tule käymään. Aion viettää loppuelämäni rentoa työttömän loma-arkea ja yhteiskunnan piikkiin tietenkin.

M35

Harmi, kun ansiosidonnainen päiväraha ei vaan kestä loputtomiin..

Vierailija
7/51 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne laittaa sinut muutaman viikon päästä kursseille harjoittelemaan cv:n tekoa ja työnhakua. Saat omavalmentajan.

Ei laita. Itse saa hakea jokaiseen.

Vierailija
8/51 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se opiskelu olisi kannattanut aloittaa työn ohessa. Kun on opiskellut vähintään puoli vuotta kokoaikatyön ohessa, katsotaan opinnot sivutoimisiksi jolloin säilyy oikeus työttömyysturvaan. Onhan se hiukan eri asia opiskella ansiosidonnaisella kuin opintotuella.

Vierailija
9/51 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen niin turvallisuushakuinen, että työttömyys tuntuisi pelottavalta. Kun on kokemusta siitäkin, että vuosikausia hakee eri paikkoihin eikä pääse edes haastatteluun. Siinä alkaa tulla jo masennusta, lannistuneisuutta, epätoivoa ja näköalattomuutta.

Mutta keväällä kun oli lomautus, niin se oli ihanaa! Töissä oli sitä ennen ollut paljon asioita, jotka kiristi hermoja, ja omassa elämässä myös ahdistuneisuutta. Oli ihanaa saada tauko töistä, lepuutusta ansiosidonnaisella ja kuitenkaan ei tarvinnut pelätä, että työt loppuu kokonaan. Tän pohjalta ymmärrän, että ap on hyvissä fiiliksissä. Hänelle tämä on kiva tauko ja kun on vahva luotto että töitä löytyy jatkossakin, niin mikäpäs siinä!

Vierailija
10/51 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivo ettei te-tantta lue keskustelua. Annoit aloituksessa ihan riittävästi tietoja että osaa kohdistaa työllistämistoimet juuri sinuun.

Vierailija
11/51 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivo ettei te-tantta lue keskustelua. Annoit aloituksessa ihan riittävästi tietoja että osaa kohdistaa työllistämistoimet juuri sinuun.

Haha, no niin varmaan juu. Ja mistäs tiedät, että oliko työsuhde just 2,5 vuotta vai 2 vuotta ja 7 kuukautta?

Vierailija
12/51 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja höpön löpön.

Vai kuvitteletko, että noin 2,5 vuoden jälkeen työttömäksi jääneitä on näin pandemian aikana niin vähän, että joku TE-toimiston keittiösherlock sieltä ketään pystyisi yksilöimään?

Ja miksi he siiven pyrkisivätkään? Toisin kuin (ymmärrettävästi) katkerissa nettivuodatuksissa annetaan ymmärtää, ei valtaosa TE-palveluiden työntekijöistä ole mitään sadisteja.

Vierailija
13/51 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmiannoin tämän aloituksen jokaiseen Suomen te-toimistoon, nyt tantat tietää että aiot lusmuilla.

Vierailija
14/51 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmiannoin tämän aloituksen jokaiseen Suomen te-toimistoon, nyt tantat tietää että aiot lusmuilla.

Tuskin ne tantat hänelle voi uudeksi työpaikaksi muuttua. Ja tuskin he viitsivät laittaa ylimääräisiä kuoressa tai papereita, vain pakolliset. Ja oletan ettei aloittaja aio olla kovin pitkään työttömänä.

Vierailija
15/51 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se kiva ihan rauhassa lomailla ja kattella, sekä miettiä mitä elämältään tahtoo. Oletettavasti saat ansiosidonnaista mikä helpottaa, jos palkka on ollut tarpeeksi iso. Mutta kun se pudotus peruspäivärahalle tulee oikeasti todella nopeasti. Ja kun olet peruspäivärahalla, olet  B-luokan työnhakija eikä uuden työn löytäminen olekaan enää ihan selkiö. Älä ainakaan tee sitä virhettä, että rupeat vasta kesän jälkeen eli puolen vuoden päästä aktiivisesti katsomaan uutta paikkaa tai tekemään opintojen suhteen päätöstä. 

Vierailija
16/51 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisihan se ihan jees, jos tietäisi että tää ei kestä lopun elämää. Eikö sinua oikeasti ahdista ajatus, että entä jos et vaan saa töitä tarpeeksi nopeasti niin sitten tiput sinne, että sinua ei enää vaan palkata mihinkään?kyllä se vaan on naula arkkuun, jos työttömyys pitkittyy.

Vierailija
17/51 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on nuori tai nuorehko niin sittenhän ehtii vielä vaikka mitä, vaikka opiskella ja voi päästäkin moneen paikkaan, iäkkäämmillä eri homma

meillä ex töissä oli hiemaan samaa ajatusta kun moni vihasi töitään, sitten tuli totuus ja nyt kaikki ovat vielä huonommassa työssä, vielä pienemmällä palkalla ja vähäisemmillä eduilla ja joutuvat tekemään pidempää työmatkaa ja jne jne ja lähes jokainen toivoo että "vanhat hyvät ajat" palaisivat

Vierailija
18/51 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M35

Harmi, kun ansiosidonnainen päiväraha ei vaan kestä loputtomiin..

kun ansiosid.loppuu niin sitä on jo oppinut sossupummi-ammattilaiseksi ja tuet vain vaihtavat nimeä mutta korvaukset pysyvät samana eikä tässä välttämättä ole mitään vikaa kunhan osa-aika siivoojana tienaisi 2 kertaa enemmän, eihän muutoin töissä ole mitään järkeä

Vierailija
19/51 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin hyvää hyvyyttäni vastaan työn ja palkkani on 2 kertaa pienempi kuin ansiosidonnaiseni oli.

Nyt en sitten saakaa soviteltua päivärahaa, oikein kunnon kusetus, 5 päivää viikossa töitä ja tulot puolittui.

Vierailija
20/51 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän täysin. Nykyisin työelämä on niin raadollista, että itsellenikin haluaisin lyhyen "loman" työttömyyden muodossa. Saisi huilata, ja kerätä voimia taas työntekoon.

Olen koko korona-ajan toivonut edes pientä parin viikon lomautusta, mutta ei. Potkut olisi oikea lottovoitto!