Joudutteko usein siistimään puolisonne tekemien lumitöiden jäljet?
Meillä kun puoliso tekee lumityöt, menee itsellä 1,5-2h jälkien korjailuun. Penkkojen reunat eivät ole siistejä, kulmat eivät teräviä (90°) vaan pyöreitä ja epämääräisiä. Kolasta tipahtaneita kokkareita on ympäri pihaa. Käytännössä kolaan koko pihan uudestaan, tosin kolattavaa lunta on vähemmän, mutta piha näyttää ennen siistimistä taistelutantereelta.
Vähän ärsyttää, mutta en ole valittanut, kun kuitenkin yrittää ja tekee sen fyysisesti raskaamman osuuden.
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Olihan siinä yritystä, mutta ei. Ei lähde, ei.
Missä?
Mitäs sitä toisen jälkiä parsimaan.
Jos puolison työ ei kelpaa, niin hoida homma kokonaan itse.
Puoliso joutuisi pikemminkin siistimään minun jäljiltäni, mutta ei kyllä ole lähtenyt siihen. En kyllä ymmärrä, miten en saa sileää pihaa vaan jää aina kuoppia ja paakkuja.
En joudu puolisoni vaan itseni. Harvoin olen tyytyväinen ensimmäiseen kierrokseen ja siihen vaikuttaa myös lumen koostumus. Pöllylunta ei saa kaikkea pois kerralla ja usein siistin pihan kun sää lauhtuu. Esim. nyt olen korjaillut viimeviikon kolailut, kun lumi on nuoskaista ja lohkeavaa.
Meillä tehdään traktorilla. En korjaile.
Emminä miehen jäljiltä, tekee rakkorillakin varsin siistiä jälkeä. Eksän jäljiltä kyllä justiin jouduin että sain auton raapimatta pois pihaltaan.
Vierailija kirjoitti:
Meillä tehdään traktorilla. En korjaile.
Eiköhän traktorin jäljiltä jää paljonkin korjailtavaa seinien ja portaikkojen viereen? Meillä lumilingon ja mönkijän jäljiltä kolataan yhteistuumin tuntitolkulla. Noilla saa enimmät pois mutta ei kaikkea. Terassit tehdään ihan käsipelillä.
Meillä on jaetut alueet ja kumpikin hoitaa omansa miten parhaaksi näkee. Minulla portaat ja terassit jotka pitää tehdä tarkasti ettei tule liukkasksi. Pihoja ei tarvitse niin tarkasti "nuolla ".
Meillä tehdään tasan jalan kokoiset jäljet joita laiskat voi tepastella jos ei hanki kiinnosta.
Tietä pitkin tien on vanki.
en, mutta pallien sheivaus on välillä luokatonta.
En, kun ei ole kun parveke ja siinäkin lasitus. Kerran jouduin rikkalapiolla ja harjalla "kolaamaan" parvekkeen nurkan, kun oli yksi lasi jäänyt auki lumisateella.
Öö, en koskaan. Kiittelen kovasti kun on tehnyt.
...niin tää ketju ei koske KENNOSTOtaloissa asuvia.
En, mutta aura-auton jälkiä siistin tänään oman pihan reunasta.
Vierailija kirjoitti:
En, mutta aura-auton jälkiä siistin tänään oman pihan reunasta.
Oli siis jättänyt hirveän vallin ja isoja muhkuroita tien ja meidän pihan väliin.
Meillä on pakko olla vimpan päälle lumityöt tehtynä tai naapurit nauraa. Molemmilla puolilla on eläkeläisiä joilla on aikaa hieroa pihaansa aamusta alkaen. Itse sitten kolailen otsalampun valossa pitkin iltaa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on pakko olla vimpan päälle lumityöt tehtynä tai naapurit nauraa. Molemmilla puolilla on eläkeläisiä joilla on aikaa hieroa pihaansa aamusta alkaen. Itse sitten kolailen otsalampun valossa pitkin iltaa.
Ei tosiaankaan ole pakko. Yksinkertasesti et vain tee tai teet vaikka seuraavana päivänä tai viikon päästä, kyllä eläkeläinen sen kestää.
Anna naapureille siedätyshoitoa kolaamalla vasta myöhemmin..
Olihan siinä yritystä, mutta ei. Ei lähde, ei.