Pystyykö verotuksessa mitenkään vähentämään lääkärikuluja yksityisellä puolella?
Mulla oli viime keväänä aika paljon lääkärikäyntejä ja kävin ne yksityisellä, kun kunnallisella olisi pitänyt odottaa ikuisuus.
Saako näitä kuluja mitenkään laitettua verotukseen?
Kommentit (10)
Voithan yrittää. Miten ajattelit perustella?
T. Käyn myös välillä yksärillä
Miten pihalla perusasioista voit olla?
Korvaus tulee käynnin yhteydessä kelakorttia korttia näyttämällä kelakorvauksena, joka on nykyään minimaalinen. Korvuksen suuruus näkyy kuitissa.
Suomalainen järjestelmä on rakennettu suosimaan julkista tuotantoa, joten ei tietenkään ole mahdollista, vaikka liittyisi työkyvyn ylläpitoon.
Ei tietenkään saa. Sairas-ja lääkekuluja ei ole saanut vähentää verotuksessa enää vuosikymmeniin.
Mä kävin osan syöpähoidoista yksityisellä kun julkiselle oli jonoa ja hoitojen aloitus olisi viivästynyt (sain diagnoosin just ennen koronaa -koronan aikana syöpähoitoihin on päässyt julkisella yhtä nopeasti kuin yksityisellä). Maksoin hoidoista reilut 30 000€, ja kaikki menee ihan omasta pussista - kela korvaus oli noin 1000€, paitsi tietyistä lääkkeistä 100%.
Ihan menee omasta pussista nämä. Ja jos joku ihmettelee päätöstäni, niin siitä vaan. Mulla sattui olemaan summa tilillä, eikä tilisiirtoa voi tehdä tuonpuoleiseen. Sen verran aggressiivisesta syövästä oli kyse, että päivien odotus, parista viikosta puhumattakaan, olisi heikentänyt ennustetta merkittävästi.
Aikoinaan sairauskulut sai verotukseen. Sitten hoksattiin, että jos ei maksa veroja, ei saa vähennyksiä ja sehän on väärin.
https://www.vero.fi/henkiloasiakkaat/verokortti-ja-veroilmoitus/tulot-j…
Ottakaa nyt hyvät ihmiset selvää asioista.
Ne joita ko. sääntö ei koske eivät helpotusta myöskään tarvitse.
Up