Joudutteko usein siistimään puolisonne tekemien lumitöiden jäljet?
Meillä kun puoliso tekee lumityöt, menee itsellä 1,5-2h jälkien korjailuun. Penkkojen reunat eivät ole siistejä, kulmat eivät teräviä (90°) vaan pyöreitä ja epämääräisiä. Kolasta tipahtaneita kokkareita on ympäri pihaa. Käytännössä kolaan koko pihan uudestaan, tosin kolattavaa lunta on vähemmän, mutta piha näyttää ennen siistimistä taistelutantereelta.
Vähän ärsyttää, mutta en ole valittanut, kun kuitenkin yrittää ja tekee sen fyysisesti raskaamman osuuden.
Kommentit (29)
En sillä vaimoni tekee lumityötkin hyvin. Hän taas käy välillä paikkailemassa minun jälkiäni kun olen vuorostani kolan ja lapion kanssa tuhertanut. Minä kun tyydyn tekemään useimmiten vain kolan levyisen väylän ja lapiolla rappusilta lumet pois.
Ex-appeni musersi ex-mieheni sielun ja itsetunnon juuri tällaisella toiminnalla. Lumityöt, nurmenleikkuu ja kaikki vastaavat ei koskaan kelvanneet ex-mieheni tekemänä lapsena, vaan piti mennä perässä "korjaamaan" ja näyttämään miten homma oikeasti hoidetaan.
Tuollainen on tappavaa kasvavalle ihmiselle. Olen vieläkin katkera ja vihainen ex-appiukolleni mm. tästä.
Elämä on kyllä niin ihanan helppoa kerrostalossa. Kaikki tällainen ylimääräinen riuhtominen jää elämästä pois.
No ei todellakaan tarvitse. Meistä mieheni on se tarkempi ja saa siistimpää jälkeä.
Ei mun kyllä edes tartte tehdä juuri koskaan lumitöitä, kun se tykkää ite tehä ne:)
Touhuan sitten enempi sisähommissa.
No sun mies tietää että sä tulet kohta astelevyn ja lapion kanssa tekemään suoria kulmia ja kiikuttelet lumipaakkuja ympäriinsä, niin kolailee enimmät pois ja antaa akan hoitaa loput. Niin mäkin tekisin vaikka olen nainen. Jos on tarkka esim. lumipenkan siisteydestä niin mun puolesta saa semmoinen hääriä vaikka koko talven niitä kulmia siistimässä. Itse potkin enimmät paakut sivuun ja olen onnellinen että mies tekee raskaan työn ja autolla pääsee pihasta. Se riittää. Lumi sulaa meillä päin joten kulmista ja kaadoista ei oteta stressiä.
No tässä on taas esimerkki siitä, miksi mies ei viitsi edes yrittää. Oletko ap muutenkin sitä mieltä, että miehesi ei osaa? Itse naimisissa olevana, en joitain hommia viitsi enää edes yrittää tehdä. En viitsi täyttää tiskikonetta, koska puoliso kyttää vieressä, ja siirtelee joka astian. En tee ruokaa, enkä imuroi/pese pyykkiä, koska en kuulemma osaa oikein. Hoidan siis vain ne työt, joita vaimo ei osaa tai uskalla tehdä. Onneksi vaimo ei nalkuta kuitenkaan, kun en tee. Hyvin menee meillä kuitenkin. Kannattaa miettiä, voiko asiat tehdä toisinkin, vai onko oma tapa ainoa oikea. Koskee myös meitä miehiä.
T: M41
Meidän kadulla moni mieskin osaa kolata todella hienosti! Propsit siitä! Naiset osaavat tällaiset hommat luonnostaan. Leikata nurmikon ja kolata huolellisesti ja kauniisti.
Jos lumitöitä ei tee kunnolla, eli ei puhdista tarpeeksi hyvin, pihasta tulee kuin pottupeltoa! Möykkyjä, polanteita, paksuja liukkaita jääkerroksia.
Mikään ei vit*ta enemmän kuin kola, joka tökkää kiinni metrin välein! Maailman ärsyttävintä! Samoin ärsyttää jos lumet on alettu kasaamaan lähimpään paikkaan kinoksiksi niin, ettei ne mahdu lopulta mihinkään! Lumet pitää viedä kauas.
Sileällä pihalla kola liukuu kevyesti, ja tulevat lumityöt on helppo tehdä ja on myös mukavampi kävellä.
Siksi ap.n kysymys oli hyvä. Teen lumityöt huolella, ja piha sulaa myös nopeasti keväällä, kun lunta on hyvin ohut kerros.
Ei tarvitse. Meistä kumpikin osaa kolata huolellisesti. Joskus pyydän miestä työntämään kasoja kauemmas, jotta näin 160 cm pystyn kolaamaan lumet niin, ettei piha kutistu, kun en jaksa työntää suurten kinosten päälle.
Portaat puhdistan harjalla, muuten pihasta huolehtii auraaja. Enpä ole jäljiltään mitään 90 asteen kulmia käynyt laittelemassa, pelkkää pihan tiestön auraamista on yli 500 m verran.