Alan olla tosi masentunut tän pandemian takia :(
Elämä on vaan ihan kamalaa nykyään ja tänään tuntuu taas siltä, että mitään valoa ei ole tunnelin päässä vaan pahenee vaan :(
Kommentit (170)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perheellisenä sanon, että pandemia-aikana olen miettinyt kuinka paljon helpompaa minulla olisi yksin/vain lapsen kanssa. Olisin voinut risteillä entiseen tapaan, kesällä olisin varmasti ollut siinä ensimmäisessä Kreikan koneessa, olisin käynyt tanssitunneilla, baareissa ja kahviloissa jne.
Mies on hysteerinen. Mitään ei saa tehdä eikä ketään nähdä. Hän pelkää niin älyttömästi ja sitä on rasittavaa katsoa vierestä. Etenkin kun mitään muuta seuraa ei lapsen lisäksi ole.
En ole vakuuttunut, onko miehesi todella hysteerinen vai oletko sinä vastuuton matkusteluintoinesi.
Minä elän karanteenioloissa, vaikkei ole edes syytä. En saa kulkea julkisilla, en käydä kaupassa enkä edes mennä töihin. No, mikäs siinä kun mies elättää, mutta kyllä hän mielestäni on flipannut ja kunnolla. Ystäviä ei saa nähdä ja jopa oma äitinsä joutui joulunsa viettämään yksin, kun mies niin päätti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matkustin tänään bussilla muutamaksi tunniksi iltatöihin ja tunsin hetken jopa olevani normaali ihminen. Meikkasin ja pukeuduin ja puhuin jopa muutaman ihmisen kanssa. Tuntui älyttömän kivalta.
Muuten olen vain ollut kotona ja hautonut synkkiä ajatuksia viikosta ja päivästä toiseen. Minä, joka olen perusluonteeltani positiivinen ja iloinen.
Pelkään, että tätä Koronan aiheuttamaa mielenterveysongelmien sumaa ja muuta jälkipyykkiä pestään vielä pitkään. Olen huolissani kaikkien korona-ajan masentamien ihmisten puolesta- mukaan luettuna itseni.
Mua on pitäneet hengissä mun kissat..Mun rupuiset vähäarvoiset kissat jotka ei kiinnosta ketään ovat oikeasti olleet ainoa syy jatkaa. Mutta viime aikoina olen alkanut ajatella että hoitaisi niille kauniin lopetuksen, eläinlääkäri kävisi meillä kotona, laittaisin tuhkat uurniin ja surisin Sitten voisi ilman häiriötekijöitä päättää mitä omalle elämälle tekee.
Tai jos vaan etsisit niille paremman kodin? Miksi tappaa terveet kissat? Taidat olla todella itsekäs, usein masennukseenkin auttaa kun ajattelee jotain muutakin kuin omaa itseään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Brittikorona lähti leviämään kun Briteissä oli massarokotukset.
Siis yritätkö nyt jotenkin vihjata, että ne rokotukset olisi aiheuttaneet ne tartunnat? Oletko ihan kunnossa?
Virus löytää aina uusia muotoja kun yksi toimintatapa estetään. Joten kyllä näillä rokotuksilla ja rajoitustoimilla on ollut osuutensa tässä.
Emme tiedä millainen maailma on. On ihan mahdollista että viruksilla on parviäly. On aivan mahdollista että virukset pystyvät kommunikoimaan keskenään pitkienkin välimatkojen päästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perheellisenä sanon, että pandemia-aikana olen miettinyt kuinka paljon helpompaa minulla olisi yksin/vain lapsen kanssa. Olisin voinut risteillä entiseen tapaan, kesällä olisin varmasti ollut siinä ensimmäisessä Kreikan koneessa, olisin käynyt tanssitunneilla, baareissa ja kahviloissa jne.
Mies on hysteerinen. Mitään ei saa tehdä eikä ketään nähdä. Hän pelkää niin älyttömästi ja sitä on rasittavaa katsoa vierestä. Etenkin kun mitään muuta seuraa ei lapsen lisäksi ole.
En ole vakuuttunut, onko miehesi todella hysteerinen vai oletko sinä vastuuton matkusteluintoinesi.
Minä elän karanteenioloissa, vaikkei ole edes syytä. En saa kulkea julkisilla, en käydä kaupassa enkä edes mennä töihin. No, mikäs siinä kun mies elättää, mutta kyllä hän mielestäni on flipannut ja kunnolla. Ystäviä ei saa nähdä ja jopa oma äitinsä joutui joulunsa viettämään yksin, kun mies niin päätti.
Mies siis päättää teillä kaiken? Noh kai sitä joku tykkää noinkin elää.
m37 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jospa ne rokotukset toimis ja se alkais hiipua.
Miksi rokotteen kokeilu pitäisi lukea hyvien asioiden puolelle???? Itse heittäisin sen samaan vaakakuppiin rajoitusten, estojen, koronapropagandan, maskipakotuksen, työttömyyden ja perhesurmien seuraksi. Jotain hyvää tarvisi vastapainoksi nyt
Perseestähän se on koko rokotetouhu, itse en ota. Kuiteskin ainakin täällä missä minä asun lähes kaikki aikovat ottaa, joten voidaan nyt varmaan ainakin toivoa että luvut lähtis laskuun ja toimis edes se rokote.
Taitaavat koronashown ylläpitelystä siinneet fakkiutumisen tunteet todellisuudessa syödä ihmisiä eikä mikään korona käytännössä ollenkaan. Kovennetaan vaan simputustoimia että alkais unohtua miten kävi kun mentiin sikapiikkiä kokeilemaan. Sitähän päämääräähän tämä kaikki yhteiskunann perusteeton jumiuttaminen palvelee että kokeiltaisi rokotetta jolle muuten ei olisi mitään tarvetta. Ei sis mitään tautipelkoa varmaan kokeilemaan päätyvillä vaan pelkkä vapautumisen tunteen kaipaus
Joo, ymmärrän hyvin! Itse olen opiskelija ja kaikki ihmiskontaktit ovat rajautuneet koulun käyntiin. Nyt ei ole koulua ja saattaa kulua viikoja etten tapaa ketään. Toinen mikä ahdistaa on jatkuva epävarmuus. Kesätöiden saaminen on kiven alla, vaikka aiemmin opiskelijat on revitty kesken opintojen töihin. Sitä myötä taloudellinen tilanne stressaa jatkuvasti. Osa-aikatyöt opiskelun ohella loppuivat jo. Ei ole mitään takeita mistään. Kerran viikossa käyn kaupassa, siinähän tuo kaikki elämän sisältö. Syksyllä opinnot alkoivat takkuamaan, mutta jaksoin sentään ulkoilla. Nyt en opinnot takkuavat edelleen ja saattaa mennä viikko neljän seinän sisällä, vailla kontaktia kehenkään. Ja jatkuvasti mielessä pyörii ajatus siitä, että en välttämättä valmistuttuani saa töitä, vaan jään jonkinlaiseksi väliinputoajaksi ja taas toisaalta, jos saankin töitä, niin tämän pandemian vaikutukset näkyvät varmaan koko työurani veroprosentissani.
Vierailija kirjoitti:
Moni sanoo, että hei vaan pieni osa sairastuneista kuolee. Ei hirveesti lohduta silloin, kun läheiset ovat riskiryhmää ja paljon alttiimpia vakavalle tautimuodolle, tai vaikka sille kuolemalle. Siksi en ole kuukausiin tavannut omia vanhempiani ollenkaan.
Kaikki muut rajoitukset on ihan helppoja. Käytän maskia, opiskelen etänä, en käy helkkari missään muualla kuin ruokakaupassa. Mutta kylläpä voi aikuisella ihmisellä olla äitiään ikävä.
Korona aivan yhtä vaarallinen tai vaaraton riskiryhmäläiselle kuin täysin terveellekin. Se voi olla myös täysin oireeton ja lievä riskiryhmäläiselle. Tuolla on koko ajan lapsia toipunut koronasta syöpäosastoilla ja teho-osastoilta päässyt keskosia joilla oli korona jo syntyessään. Riskiryhmäläisyys ei kerro yhtään mitään siitä miten saatat sairauden sairastaa vai sairastatko lainkaan. Se on pelkästään huonoa tuuria jos kehosi sattuu olemaan sellainen että se ei koronaa kestä.
Rajoitukset sinne mistä ne tartuntaketjut saavat alkunsa. Miksei tartunketjuja ole jäljitetty ja tilastoitu niin, että voisimme kohdistaa rajoitukset sinne, missä ne todella purevat? Virus on levinnyt maailmanlaajuisesti jo yli vuoden, mutta missä viipyy kaikki tieto viruksen liikkeistä?
Tämä menee jo täysin älyttömyyksiin jos ihmiset eivät saa edes liikkua luonnossa. Onko jollain esittää todisteita viruksen leviämisestä nimenomaan toisilleen tuntemattomien ihmisten välillä ulkona liikkuessa? Kuinka monta tartuntaa perusmaskien käyttäjät ovat saaneet ja missä tilanteissa?
Surullista todeta, mutta hallitus näyttänee sortuvan mutupolitiikkaan: 'katsokaa mitä kävi Tanskassa' perusteluineen. Olisin odottanut enemmän suomalaisilta poliitikoilta, joiden tehtävä on ajatella kansan kokonaishyvinvointia, eikä vain tuijottaa tartunta määriä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on alettu pelottelemaan jo ulkonaliikkumiskiellolla. Minulle lenkkeily ja raitis ilma on ollut tässä tilanteessa se viimeinen henkireikä ja jos sekin viedään ja jään arestiin neljän seinän sisään niin pelkään joko tulevani hulluksi tai tekeväni itselleni jotain peruuttamatonta.
Ei ulkonaliikkumiskielto tarkoita että ei saisi lenkkeillä, varmastikin tähän tulee aikarajat jolloin liikkuminen on suotavaa, ihmisten kokoontumista samaan paikkaan yritetään hillitä varsinkin nuorten. Tuskin tätä kieltoa on meille edes tulossa.
No sitä se meillä Espanjassa ainakin tarkoitti viime keväänä, kun kökittiin neljän seinän sisällä lähes kaksi kuukautta. Ei mistään lenkkeilystä puhettakaan, just ja just sai koiraa pissittää sadan metrin päässä kotoa.
Mitä tekisivät ranskalaiset tässä vaiheessa? Varmaan jo kaduilla mekkalapoliiseja kohin kiviä, polttopulloa ja keppiä syytelisivät. ovathan jo maajussien mielenosoitukset aika turskia showta: kippaillaan parinkymmenen kuution autonrengas-heinä-aumamuovi-puutarhajäte-kasoja kaduille tahi kuutiotolkulla olkisilppua ja vaunuittain lietettä virastojen portaille
Ihana vertaistukiketju. Haleja kaikille. ❤️
Tämä talvi on vielä ollut niin masentava tähän kaiken päälle, mihinkään ei voi mennä, sisäliikuntaa ei voi harrastaa paitsi omassa olohuoneessa, ulkona märkää ja pilkkopimeää. Itsekin, vaikka olen todella kotona viihtyvä ja suht introvertti ihminen, alan kypsyä tähän jatkuvaan kotona istumiseen. Päihtyminen on lähtenyt käsistä, olen kotona päivät pitkät kevyessä yläpilvessä ja jos minulla ei olisi sitä tuomassa mielihyvää niin olisin varmaan aivan pohjalla. En yhtään ihmettele että ihmiset alkaa tuntea hajoavansa tähän. Tuntuu, että elämässä ei tapahdu yhtään mitään, on vain jumissa jossain limbossa, mutta kuukaudet silti vierii... Kesän odotus tuo kyllä hieman toivoa mieleen.
Hollannissa liikkumarajoitus on voimassa klo 21-4.30, kyllä siinä jää monta tuntia aikaa liikkua. Suomessa riittää metsää ja luontoa, jotta nou hätä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies siis päättää teillä kaiken? Noh kai sitä joku tykkää noinkin elää.
Normaalisti ei, mutta paha minun on väittää vastaankaan tässä pandemiatilanteessa. En voinut kuvitella, että tästä tulisi tällainen koettelemus parisuhteelle ja että puolisosta kuoriutuisi esiin tuollainen maailmanlopun odottaja.
Olkaa onnellisia te, joiden suhdetta tämä aika on vahvistanut.
Hollannisa ihmiset lienee aika lailla esillä koko ajan eliitin silmän alla, nääs 43 000 neliökilsaa tilaa ja siinä pitää 17 000 000 hannen ja jannen mahtua tallustamaan. Ei oo mehtiäkään joiden siimeksiin uppoutua, vain tulppanivainioon piiloon voi sukeltaa ja puukenkissä salaista poliisia pajeta. Suomessa sentään on piilopaikkoja
Vierailija kirjoitti:
Itse olen ollut masentunut yli 15v jo. Haista paska.
Mullapa on masennusta ollut jo yli 30v. Haist kukkanen.
Eliitti vaan kiusaa ja kontrolloi meitä. Itse tauti on nuha..
Vierailija kirjoitti:
Rajoitukset sinne mistä ne tartuntaketjut saavat alkunsa. Miksei tartunketjuja ole jäljitetty ja tilastoitu niin, että voisimme kohdistaa rajoitukset sinne, missä ne todella purevat? Virus on levinnyt maailmanlaajuisesti jo yli vuoden, mutta missä viipyy kaikki tieto viruksen liikkeistä?
Tämä menee jo täysin älyttömyyksiin jos ihmiset eivät saa edes liikkua luonnossa. Onko jollain esittää todisteita viruksen leviämisestä nimenomaan toisilleen tuntemattomien ihmisten välillä ulkona liikkuessa? Kuinka monta tartuntaa perusmaskien käyttäjät ovat saaneet ja missä tilanteissa?
Surullista todeta, mutta hallitus näyttänee sortuvan mutupolitiikkaan: 'katsokaa mitä kävi Tanskassa' perusteluineen. Olisin odottanut enemmän suomalaisilta poliitikoilta, joiden tehtävä on ajatella kansan kokonaishyvinvointia, eikä vain tuijottaa tartunta määriä.
Miten niin miksei ole jäljitetty? Koko ajan jäljitetään, minkä pystytään. Ja miten niin ei ole kohdistettu rajoituksia? Koko ajanhan alueellisia rajoituksia tehdään tautitilanteen mukaan ja karanteja asetetaan altistuneille?
Eikä sitä ulkonaliikkumiskieltoa ole tulossa, jos ei ole aivan pakko. Tuskin tulee edes.
Miksi rokotteen kokeilu pitäisi lukea hyvien asioiden puolelle???? Itse heittäisin sen samaan vaakakuppiin rajoitusten, estojen, koronapropagandan, maskipakotuksen, työttömyyden ja perhesurmien seuraksi. Jotain hyvää tarvisi vastapainoksi nyt