Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alan olla tosi masentunut tän pandemian takia :(

Vierailija
25.01.2021 |

Elämä on vaan ihan kamalaa nykyään ja tänään tuntuu taas siltä, että mitään valoa ei ole tunnelin päässä vaan pahenee vaan :(

Kommentit (170)

Vierailija
121/170 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rajoitukset sinne mistä ne tartuntaketjut saavat alkunsa. Miksei tartunketjuja ole jäljitetty ja tilastoitu niin, että voisimme kohdistaa rajoitukset sinne, missä ne todella purevat? Virus on levinnyt maailmanlaajuisesti jo yli vuoden, mutta missä viipyy kaikki tieto viruksen liikkeistä?

Tämä menee jo täysin älyttömyyksiin jos ihmiset eivät saa edes liikkua luonnossa. Onko jollain esittää todisteita viruksen leviämisestä nimenomaan toisilleen tuntemattomien ihmisten välillä ulkona liikkuessa? Kuinka monta tartuntaa perusmaskien käyttäjät ovat saaneet ja missä tilanteissa?

Surullista todeta, mutta hallitus näyttänee sortuvan mutupolitiikkaan: 'katsokaa mitä kävi Tanskassa' perusteluineen. Olisin odottanut enemmän suomalaisilta poliitikoilta, joiden tehtävä on ajatella kansan kokonaishyvinvointia, eikä vain tuijottaa tartunta määriä.

Mua mietityttää että mikä tän kaiken tavoite on? Lukitaan ihmiset koppeihinsa, sitäkö hallitus haluaa? Itse ehkä varaavat itselleen ja perheelleen oikeuden lentelyyn ja illallisneuvotteluihin ja kansalta kielletään parisuhteet, lähisukulaisten tapaaminen jne? Hallitukset monessa maassa vievät maailmaa tähän suuntaan. Mitä elämää ja mikä yhteiskunta se sellainen on, jossa ei ehkä ole koronakuolemia, mutta joka on suljettu ja pysäytetty? Jossa ei ole palveluja, jossa ei puhuta, jossa vältellään toisia ihmisiä, jossa kukaan ei saa mennä 2m lähemmäs toista, jossa kukaan ei saa näyttää kasvojaan, jossa ei muodosteta parisuhteita, jossa lapset eivät leiki keskenään, jossa ei flirttailla ja deittailla ja harrasteta seksiä?

Kirjoituksesta nousee esiin se, että suurin ongelma on, kun ei saa mennä ravintolaan, ei pääse lentämään ulkomaille ja ei saa seksiä!! Minä, minä, minä, minä, minä......

Ei jumalauta, minkälaisia pentuja täällä on kirjoittelemassa?!

Mistä sitä sitten saa valittaa jos ei siitä että normaali ihmisten kanssakäyminen on kiellettyä? Itsehän olen naimisissa ja seuraa ja seksiä saa tuolta mieheltä. Ei olisi kiva olla yksinasuva sinkku näinä aikoina. Ihminen tarvitsee ihmistä, siinä on minäminäminä kaukana.

Vierailija
122/170 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisitteko uskoneet pari vuotta sitten tätä?Minä en. On pelottavaa miten vähitellen alamme tottua pikkuhiljaa tuleviin rajoituksiin joita tulee tipoittain. Aina ensi viikolla, sitten taas jatketaan jne...esim lasten harrastusten piti olla tauolla vuoden loppuun ja sitä pidennettiin yhtäkkiä ajaksi x. Miksei voida ssnoa että joku rajoitus on vpimassa vaikka 2 kk niin ehtisi suunnitella elämää sen mukaan. Koko ajan pelotellaan mitä voi tapahtua. Esim en uskalla vsrata junamatkaa pääsiäiseksi sukulaisen 50 v juhlaan jossa olisi 5 vierasta kun voi tulla ulkonaliikkumiskielto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/170 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisitteko uskoneet pari vuotta sitten tätä?Minä en. On pelottavaa miten vähitellen alamme tottua pikkuhiljaa tuleviin rajoituksiin joita tulee tipoittain. Aina ensi viikolla, sitten taas jatketaan jne...esim lasten harrastusten piti olla tauolla vuoden loppuun ja sitä pidennettiin yhtäkkiä ajaksi x. Miksei voida ssnoa että joku rajoitus on vpimassa vaikka 2 kk niin ehtisi suunnitella elämää sen mukaan. Koko ajan pelotellaan mitä voi tapahtua. Esim en uskalla vsrata junamatkaa pääsiäiseksi sukulaisen 50 v juhlaan jossa olisi 5 vierasta kun voi tulla ulkonaliikkumiskielto.

Uskon tämän johtuvan ainakin osittain taloudesta. Taloushan perustuu siihen, että kuluttajilla on positiivinen käsitys tulevaisuudesta. Jos rajoituksia annettaisiin suoralta kädeltä useampia kuukausia kerralla, ihmiset masentuisivat. Jos taas mennään kuukausi kerrallaan, ihmisten sietokyky pysyy kohtuullisena eikä tulevaisuutta nähdä liian synkkänä. 

Vierailija
124/170 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ollut koko korona-ajan työtön, eihän tää varmaan tuntuisi niin pahalta jos ei olisi koko ajan stressiä rahasta ja olemattomasta urakehityksestä, kuka palkkaa enää ihmistä, jolla on näin iso aukko CV:ssä. Tän päälle olen sinkku ja asun 28-neliöisessä vuokrayksiössä keskenäni. Päivät koostuu lähinnä epätoivoisesta työnhausta ja itkemisestä, mitään muuta en oikein jaksa tehdä, en lukea kirjoja tai sivistää itseäni niinkuin pitäisi. En edes muista miltä tuntuu koskettaa toista ihmistä.

Vierailija
125/170 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matkustin tänään bussilla muutamaksi tunniksi iltatöihin ja tunsin hetken jopa olevani normaali ihminen. Meikkasin ja pukeuduin ja puhuin jopa muutaman ihmisen kanssa. Tuntui älyttömän kivalta.

Muuten olen vain ollut kotona ja hautonut synkkiä ajatuksia viikosta ja päivästä toiseen. Minä, joka olen perusluonteeltani positiivinen ja iloinen.

Pelkään, että tätä Koronan aiheuttamaa mielenterveysongelmien sumaa ja muuta jälkipyykkiä pestään vielä pitkään. Olen huolissani kaikkien korona-ajan masentamien ihmisten puolesta- mukaan luettuna itseni.

Mua on pitäneet hengissä mun kissat..Mun rupuiset vähäarvoiset kissat jotka ei kiinnosta ketään ovat oikeasti olleet ainoa syy jatkaa. Mutta viime aikoina olen alkanut ajatella että hoitaisi niille kauniin lopetuksen, eläinlääkäri kävisi meillä kotona, laittaisin tuhkat uurniin ja surisin Sitten voisi ilman häiriötekijöitä päättää mitä omalle elämälle tekee.

Siis aattelit oikeasti tappaa lemmikkisi koska et jaksa hoitaa niitä? Ihan sairasta!

Vierailija
126/170 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuten tasan tarkkaan oo ens kesänä mitään Ruisrockeja, ja futiksen EM-kisat pelataan tyhjille katsomoille. Eikä pääse matkustamaan mihinkään.

Tekis mieli sanoa ku Alexander Stubb: "Kettu mitä moskaa"

Vierailija
127/170 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan täyttä pelleilyä nuo rajotukset... hohhoijakkaa. En oo jaksanu uutisia lukea moniin kuukausiin, kaikki vaan koronaa. Täysin sairasta ihmisten kontrollointia, mutta eihän hallitus välitä, ku nostaa ite monta tonnia palkkaa kuukaudessa

Vierailija
128/170 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ite ainaki matkustan kaikki lomat kotimaassa ihan normaalisti niinku tähänki asti. En todellakaa alistu tohon kyykyttämiseen :D täysin ihmisten manipulointia ja pelon lietsontaa

Vierailija
129/170 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitähän tekisit jos olisi oikeasti vakava tilanne päällä? Ihme kermaperseitä. Jaxuhali sulle.

Siinä se juuri onkin, josolisikin oikeasti joku vakava tilanne. Nyt vain ihan muutaman 85 vuotiaan takia tuhotaan kokonainen sukupolvi. Tämä on paljon pahempi isku kuin 90- luvun lama, joka jätti pahat jäljet.

Vierailija
130/170 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee korvista jo ulos, mutta koska olen aina ollut omaa aikaa tarvitseva, yritän ajatella että nyt sitä saa yllin kyllin.

Mutta olen äärimmäisen huolissani nuorista. Työttömyys on heillä nyt valtavaa. Valtio velkaantuu vuosikymmeniksi ihan ennennäkemättömällä tavalla, eikö Suomi tule edes hyötymään pätkääkään elvytyspaketeista. Näiden nyt työttömien nuorten tulisi ne velat maksaa... millä?

Vierailija
131/170 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanna Marin: Maskisuosituksen kiristämistä on syytä tarkastella myös Suomessa

Pääministeri Sanna Marinin mukaan on syytä pohtia, pitäisikö maskisuosituksia kiristää niin, että kirurgiset ja kankaiset maskit eivät enää riittäisi, vaan tarvittaisiin vielä korkeamman tason suojain

Tätä on tulossa eikä lopussa.

Globalistit vie Suomen poliitikoita kuin pässiä narussa, yksilöoikeuksia aletaan polkemaan yhteisen hyvän tavoittelemiseksi. Loppu tälläiselle hössötykselle kansalaistottelemattomuudella.

Marin on tietämätön ja toheltaa siis nythän terveysviranomaiset paljastuivat että ööö ne maskit joita olemme suositelleent ja joihin on palanu rahaa hiukkasen, verovarojakin niin öäöö ne on riittämättömiä, tarvitaan nyt tämmönen suoja.

Maskit on turhia ei suojaa ketään.

Idiootti touhua sullahan on silmät auki niiistä menee pöpöt sisään ,sit maskin reunoilta ja läpi tulee ja menee myös

Alkaako olla ikävä normi elämään , se on mahdollista  kun tarpeekis moni suomalainen sanoo ei rajoitteille ja suosituksille kansalaistottelemattomuudella.

Vierailija
132/170 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääministeri Sanna Marinin mukaan on syytä pohtia, pitäisikö maskisuosituksia kiristää niin, että kirurgiset ja kankaiset maskit eivät enää riittäisi, vaan tarvittaisiin vielä korkeamman tason suojain

Globalistit vie Suomen poliitikoita kuin pässiä narussa, yksilöoikeuksia aletaan polkemaan yhteisen hyvän tavoittelemiseksi. Loppu tälläiselle hössötykselle kansalaistottelemattomuudella.

Marin on tietämätön ja toheltaa siis nythän terveysviranomaiset paljastuivat että ööö ne maskit joita olemme suositelleent ja joihin on palanu rahaa hiukkasen, verovarojakin niin öäöö ne on riittämättömiä, tarvitaan nyt tämmönen suoja.

Idiootti touhua sullahan on silmät auki niiistä menee pöpöt sisään ,sit maskin reunoilta ja läpi tulee ja menee myös

Alkaako olla ikävä normi elämään , se on mahdollista  kun tarpeekis moni suomalainen sanoo ei rajoitteille ja suosituksille kansalaistottelemattomuudella.

Aivan sairasta. Maskit eivät hyödytä mitään, niin ratkaisu on kiristää maskisuosituksia.

Kansalaistottelemattomuus on ainoa tie ulos tästä farssista.

Vierailija
133/170 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä lampaat jo palasina. Ei teistä ole mihinkään.Eliitin hikiset pussit suussa.

Kannattaiskohan keksiä jo joku muu vertaus kuin tämä iänikuinen "lampaat". Alkaa jo kyllästyttää, kun joka helkutin koronaketjussa lässytetään lampaista. Kyse on ihmisistä. 

Vierailija
134/170 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon ollut koko korona-ajan työtön, eihän tää varmaan tuntuisi niin pahalta jos ei olisi koko ajan stressiä rahasta ja olemattomasta urakehityksestä, kuka palkkaa enää ihmistä, jolla on näin iso aukko CV:ssä. Tän päälle olen sinkku ja asun 28-neliöisessä vuokrayksiössä keskenäni. Päivät koostuu lähinnä epätoivoisesta työnhausta ja itkemisestä, mitään muuta en oikein jaksa tehdä, en lukea kirjoja tai sivistää itseäni niinkuin pitäisi. En edes muista miltä tuntuu koskettaa toista ihmistä.

Mäkin olen ollut koko ajan työtön. Olen 39-vuotias sinkku, neliöitä yksiössäni on peräti 22. Erona suhun, mulla on koira.

En edes hae töitä, ihan turhaa touhua tän koronan takia, varsinkin kun on pitkä ura ravintola-alalla takana.

Päivät koostuu kävelylenkeistä, leipomisesta, ystävien näkemisestä, kotona jumppaamisesta, lukemisesta, siivouksesta...

En itke vaan teen jotain. Seuraa saa aina, vaikka netin kautta jos ei muuten. Mikään pakko ei ole kökkiä kotona vollottamassa.

Just vietin hauskan viikonlopun frendien kanssa, pelattiin lautapelejä ja korttia, tehtiin ruokaa, vietiin mun koirani puistoon, juotiin viiniä. Oli hiton hauskaa.

Bonuksena sain vielä seksiäkin kun kaveri toi kaverinsa mukanaan 😉

Vierailija
135/170 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei oo lammaskorona kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä lampaat jo palasina. Ei teistä ole mihinkään.Eliitin hikiset pussit suussa.

Kannattaiskohan keksiä jo joku muu vertaus kuin tämä iänikuinen "lampaat". Alkaa jo kyllästyttää, kun joka helkutin koronaketjussa lässytetään lampaista. Kyse on ihmisistä. 

Totta, sehän on loukkaus lampaita kohtaan kutsua selkärangattomia "ihmisiä" lampaiksi.

Ehkä nilviäinen olisi parempi sanavalinta.

Vierailija
136/170 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä kirjoituksesta saa sen käsityksen että ikäänkuin Suomi olisi ainut maa missä on jotain rajoituksia voimassa vaikka muuhun eurooppaan verrattuna meillä on vähiten koronarajoituksia. Ei edes maskipakkoa.

Vierailija
137/170 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan kaikki samassa vuotavassa veneessä. Pitää vaan tsempata ja ajatella elämää pandemian jälkeen, se lähenee joka päivä. Nyt tarvitaan sitä kuuluisaa suomalaista sisua! Itse kullakin elämä mennyt uusiksi, toisilla enemmän, toisilla vähemmän ja tässä vain lähinnä vaan odotellaan tilanteen normalisoitumista.

Vierailija
138/170 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ollaan kaikki samassa vuotavassa veneessä. Pitää vaan tsempata ja ajatella elämää pandemian jälkeen, se lähenee joka päivä. Nyt tarvitaan sitä kuuluisaa suomalaista sisua! Itse kullakin elämä mennyt uusiksi, toisilla enemmän, toisilla vähemmän ja tässä vain lähinnä vaan odotellaan tilanteen normalisoitumista.

Vain hyväuskoinen höpsö luulee, että tämä on pian ohi, kun "jaksetaan vielä vähän". Vaikka silmukka kiristyy jatkuvasti.

Vierailija
139/170 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkasen kyllä ärsyttää viimeaikaiset uutiset mutaatioista ja nyt rokotevalmistajien vilungista... 

Tässä onneksi paljastuu monta aukkoa, jotka on tukittava, un edetään seuraavin pandemioihin...

Se on myös tullut selväksi, että suomalaiset ottavat suositukset vakavammin kuin monissa maissa otetaan määräykset.  Mwillä on hyvä maa ja ennen kaikkea suomalaiset ovat hyviä tyyppejä.

Vierailija
140/170 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on alettu pelottelemaan jo ulkonaliikkumiskiellolla. Minulle lenkkeily ja raitis ilma on ollut tässä tilanteessa se viimeinen henkireikä ja jos sekin viedään ja jään arestiin neljän seinän sisään niin pelkään joko tulevani hulluksi tai tekeväni itselleni jotain peruuttamatonta.

Koiran kanssa pitää ulkoilla. Tuskin ne mitään todisteita kaipaa onko koira vai ei mikäli lupalappusysteemiin mennään. Tuskin mennään, eikä meillä ole rahkeita valvoa. Nettiin raksi ruutuun koiranulkoilutuslupa.

Jos tulee ulkonaliikkumiskielto, pitää ihmiset laittaa etusijalle.

Koirat opetelkoot tekemään sisälle tarpeensa.

Muissakin Euroopan maissa on ollut koiran ulkoilutuslupa käytössä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kolme