Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Testausmäärät tulevat romahtamaan uusien karanteenimääräysten seurauksena

Vierailija
25.01.2021 |

Miksi kukaan perheellinen menisi lieväoireisena enää testiin, kun sitten muu perhe joutuu istumaan kotona 21 vuorokautta? Yhden perheenjäsenen parin päivän kurkkukivun takia muu talous on kodin vankina kolme viikkoa.

Kommentit (230)

Vierailija
41/230 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset eivät valitettavasti näe kuin oman napansa.

Ei näe näköjään edes sitä! Luulis että kaikki jo haluaisi eroon rajoituksista, mutta kun ei suostuta testeihin eikä noudateta muutenkaan mitään ohjeita, niin tietenkin se johtaa siihen että rajoituksia vaan jatketaan ja jatketaan. Välillä tiukennetaan. Jos kaikki oikeasti tekis osuutensa asiallisesti niin päästäis paljon nopeammin normaaliin elämään.

Vierailija
42/230 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai sitä perhettä karanteeniin laiteta ellei sillä yhdellä ole koronaa vaan se lievä testattu kurkkukipu.

Mutta kun se lievä kurkkukipu voi olla koronaa. Turha ottaa riskiä ja mennä testiin.

Olet oikeassa. Parempi levittää koronaa niin sillä tästä kaikesta päästään nopeiten eroon.

Ehkäpä. Nykyisillä keinoilla siitä ei ainakaan ikinä päästä. VUOSI jo mennyt.

Ja mistäköhän johtuu? NO KUN JENGI EI NOUDATA SUOSITUKSIA EIKÄ KÄY TESTISSÄ!!! Miten te ette tajua että ihan itse tolla urpoilullanne pitkitätte ja tiukennatte rajoituksia??!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/230 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosi koronaa riittää. Ohi on. Noudatin rajoituksia huolellisesti, mutta nyt en enää. Aika aikaa kutakin. Vuosi oli rajoitusten aikaa, nyt alkoi rokotusten aika. Koronaa ei minulle enää ole. Tapaan ystäviä, halaan ja iloitsen. Yksi vuosi riittää. Hyvät yöt!

Vierailija
44/230 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa

Vierailija
45/230 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa käydä testeissä, jos teillä on vähäisiäkin oireita. Muuten tästä ei päästä eroon.

Vierailija
46/230 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on aina krooninen räkätauti koko talven, niistän räkää jatkuvasti.

Huvittaa puheet lievistä oireista. Mulla on niitä aina, jo kauan ennen koronaakin.

Vierailija
47/230 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tuntisopimukselle töissä eli saan rahaa ainoastaan tehdyistä tunneista. Karanteenissa rahaa ei tulisi. En siis testaa itseäni, toistaiseksi ei ole edes oireita ollut.

Vierailija
48/230 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ei ainakaan testiin saa kirvelläkään, ai miksikö?????

Koska en halua lehtiin ja uutisiin, en halua että minut (vaikkakin ilman nimeä) mainitaan sosiaalisessa mediassa. Asuinkuntani,ehkä jopa ikä jne. 

Ai onko lehdissä "päivän koronatestissä kävijät" osasto?

Vierailija
49/230 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän todella hyvin heitä, jotka eivät jaksa karanteenissa olla. Näillä rajoituksilla suojellaan riskiryhmiä ja jos ei itse kuulu sellaiseen, niin mistä motivaatio oman elämän kohtuuttomaan rajoittamiseen..?

Ne riskiryhmät sit pysyy siellä piilossa maailmalta jos pelottaa. Ei ole mitään järkeä vetää koko maan taloutta solmuun muutaman kuolleen pitkäaikaissairaan takia. Varsinkin kun kuolema merkataan koronakuolemaksi jos kuolleella on todettu tartunta riippumatta mistä se kuolema loppujenlopuksi aiheutui. 

Vierailija
50/230 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän todella hyvin heitä, jotka eivät jaksa karanteenissa olla. Näillä rajoituksilla suojellaan riskiryhmiä ja jos ei itse kuulu sellaiseen, niin mistä motivaatio oman elämän kohtuuttomaan rajoittamiseen..?

Ne riskiryhmät sit pysyy siellä piilossa maailmalta jos pelottaa. Ei ole mitään järkeä vetää koko maan taloutta solmuun muutaman kuolleen pitkäaikaissairaan takia. Varsinkin kun kuolema merkataan koronakuolemaksi jos kuolleella on todettu tartunta riippumatta mistä se kuolema loppujenlopuksi aiheutui. 

Tämä on itse asiassa hyvä ehdotus mielestäni. Kyllä minä voin loppu pandemian, joka tulee kestämään levittäjien ansiosta pitkään, tartuntatautirahalla eli täydellä palkalla eli sinun veroilla.

Alatko heti tänään viemään ehdotusta eteen päin?

Vierailija
51/230 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai sitä perhettä karanteeniin laiteta ellei sillä yhdellä ole koronaa vaan se lievä testattu kurkkukipu.

Tämä!

Nyt menee puurot ja vellit pikkusen sekaisin!

Lievistäkin oireista testiin, negatiivisen tuloksen jälkeen voi jatkaa koko perhe normaalia elämää ja rehdisti sanoa muille, että testeissä on käyty jos joku vähän niiskuttamisella ja saa ikäviä katseita.

Miten näin yksinkertaisesta ja nopeasta asiasta saadaan täällä niin vaikea, itsekkyys kyllä huipussaan.

Vierailija
52/230 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä perheellisenä keksin tasan yhden syyn mennä koronatestiin: jotta saisin saikkua.

Mutta eihän sitä saisi kuin sen 1-2vrk maksimissaan, koska testiin pääsee nyt niin nopeasti+tuloksen saa päivässä tai kahdessa ellei jopa jo samana päivänä.

Viimeksi kun kävin koronatestissä ja soitin sitten terveyskeskukseen, sain 3 päivää saikkua.

Joo, saikkua saa pari-kolme päivää, mutta se on palkatonta. Joten: työpaikallani jokainen välttelee testiä kuin ruttoa.

Minä sain palkallista saikkua 3 päivää, kun olin käynyt edellisenä päivänä koronatestissä ja sanoin terveyskeskuksen tädille puhelimessa että on kuumetta ja väsymystä. He sanoivat vain että pysy kotona, lähetämme saikkutoikkarin postissa.

Työnantaja päättää, onko koronatestin odotteluaika palkallista vai ei. Meillä ei palkkaa tule, joten kukaan ei käy testissä pikkuoireiden takia.

Eli jos teidän työpaikalla käy kuumeen takia koronatestissä ja sen jälkeen odottelee tulosta ei saa palkkaa? Normikäytäntö mennä kuumeessa töihin ennen koronaa?

Vierailija
53/230 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testeistä kieltäytyvät Sairastuttaja-sallat pitävät huolen että rajoitukset pysyy mahdollisimman pitkään.

Vierailija
54/230 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä!

Nyt menee puurot ja vellit pikkusen sekaisin!

Lievistäkin oireista testiin, negatiivisen tuloksen jälkeen voi jatkaa koko perhe normaalia elämää ja rehdisti sanoa muille, että testeissä on käyty jos joku vähän niiskuttamisella ja saa ikäviä katseita.

Miten näin yksinkertaisesta ja nopeasta asiasta saadaan täällä niin vaikea, itsekkyys kyllä huipussaan.

21 päivää karanteenissa koko perhe on valtaisan pitkä aika vaikka yhdellä perheenjäsenellä olisi todettu korona. Jos vain lieviä oireita niin ainakin meillä jää testi jatkossa väliin. Ellei mahdollisesta positiivisesta tuloksesta sitten olisi hyötyä eli lomaa juuri oikeaan kohtaan.

Vierailija
55/230 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun se lievä kurkkukipu voi olla koronaa. Turha ottaa riskiä ja mennä testiin.

Olet oikeassa. Parempi levittää koronaa niin sillä tästä kaikesta päästään nopeiten eroon.

Ehkäpä. Nykyisillä keinoilla siitä ei ainakaan ikinä päästä. VUOSI jo mennyt.

Ja mistäköhän johtuu? NO KUN JENGI EI NOUDATA SUOSITUKSIA EIKÄ KÄY TESTISSÄ!!! Miten te ette tajua että ihan itse tolla urpoilullanne pitkitätte ja tiukennatte rajoituksia??!

Ei kyllä se johtuu siitä, että sitä tautia koko ajan lennätetään Suomeen. Finnairkin aloittaa taas lennot britteihin...

Vierailija
56/230 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset eivät valitettavasti näe kuin oman napansa.

Kyl mä näen oman komean kaluni. Ei ole vatsa siinä tiellä kuten monilla.

M

Vierailija
57/230 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarvitseeko jonkun miettiä tuollaista?

Ai että, löytäisinkö nyt motivaatiota olla aiheuttamatta kuoleman- tai loppuelämän vammautumisen vaaraa muille ihmisille?!

Toimithan samoin myös muiden tartuntatautien kohdalla? Jos yhdellä perheenjäsenellä on vaikka noro tai influenssa, niin jääkö teillä koko perhe kotiin kolmeksi viikoksi ilman että edes kaupassa saa käydä?

Vierailija
58/230 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pidempään tää jatkuu sen parempi, ei ole multa pois kun ei vaikuta mun elämään mitenkään.

Vierailija
59/230 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin solukämpissä asuvia opiskelijoita. Heillä on varmaan aika tiukka ryhmäkuri että testeihin ei mennä, koska pos. tuloksella aiheuttaa 21vrk karanteenituomion myös kämppiksille.

Vierailija
60/230 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinkkisuihke puuduttaa kurkun, niin ettei tunnu kipua. Itse en ehdi joka kivistyksen ja niiskauksen takia istua kuukautta kotona. Kuka täällä enää töissä käy, jos on tällaiset rajoitteet? Ja millä lopulta maksetaan sairaiden hoito?

Levität siis koronaa. Ja mitä ajattelit että sen jälkeen tapahtuu?

mitä väliä kun ei tapahdu minulle t. itsekäs 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kolme