Testausmäärät tulevat romahtamaan uusien karanteenimääräysten seurauksena
Miksi kukaan perheellinen menisi lieväoireisena enää testiin, kun sitten muu perhe joutuu istumaan kotona 21 vuorokautta? Yhden perheenjäsenen parin päivän kurkkukivun takia muu talous on kodin vankina kolme viikkoa.
Kommentit (230)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai sitä perhettä karanteeniin laiteta ellei sillä yhdellä ole koronaa vaan se lievä testattu kurkkukipu.
Mutta kun se lievä kurkkukipu voi olla koronaa. Turha ottaa riskiä ja mennä testiin.
Olet oikeassa. Parempi levittää koronaa niin sillä tästä kaikesta päästään nopeiten eroon.
Vierailija kirjoitti:
Miksiköhän pitää kiristää karanteeneja yms? No siksi, koska ihmiset ei VIITSI niitä noudattaa. Jos jokainen huolehtisi omalta osaltaan turvtoimista, niin ei tarvitsisi kärsiä karanteeneissa. Mutta isillä on korona, niin muut ek halua olla karanteenissa ja sitten on 300 muuta kohta karanteenissa. Mikä ihmeen syytös oli sitä britaniasta tullutta kohtaan, kun itse ei haluata pienintäkään epämukavuutta itselle. Rahoituksen sopii, jos ne koskee toisia, ei itseä. Laitetaan kaikki rajoitukset koskemaan ulkomaalaisia. Eiks jee?
Noh, nyt käy sitten niin että koska karanteenia kiristettiin, yhtä harvempi käy testissä ja korona senkus leviää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksiköhän pitää kiristää karanteeneja yms? No siksi, koska ihmiset ei VIITSI niitä noudattaa. Jos jokainen huolehtisi omalta osaltaan turvtoimista, niin ei tarvitsisi kärsiä karanteeneissa. Mutta isillä on korona, niin muut ek halua olla karanteenissa ja sitten on 300 muuta kohta karanteenissa. Mikä ihmeen syytös oli sitä britaniasta tullutta kohtaan, kun itse ei haluata pienintäkään epämukavuutta itselle. Rahoituksen sopii, jos ne koskee toisia, ei itseä. Laitetaan kaikki rajoitukset koskemaan ulkomaalaisia. Eiks jee?
Noh, nyt käy sitten niin että koska karanteenia kiristettiin, yhtä harvempi käy testissä ja korona senkus leviää.
Ilmeisesti jengi tykkää näistä rajoituksista. Muuta selitystä en keksi kuvailemallesi toiminnalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä perheellisenä keksin tasan yhden syyn mennä koronatestiin: jotta saisin saikkua.
Mutta eihän sitä saisi kuin sen 1-2vrk maksimissaan, koska testiin pääsee nyt niin nopeasti+tuloksen saa päivässä tai kahdessa ellei jopa jo samana päivänä.
Viimeksi kun kävin koronatestissä ja soitin sitten terveyskeskukseen, sain 3 päivää saikkua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä perheellisenä keksin tasan yhden syyn mennä koronatestiin: jotta saisin saikkua.
Mutta eihän sitä saisi kuin sen 1-2vrk maksimissaan, koska testiin pääsee nyt niin nopeasti+tuloksen saa päivässä tai kahdessa ellei jopa jo samana päivänä.
Jos perheessä yhdelläkin todetaan korona, ovat kaikki 21 päivää kotona, sori vaan. Ihan sama mitä testit näyttää.
No sehän on sitten ihan eri asia. Sillon siellä on yksi varma tartunta ja monta altistumista.
Jos käy testissä, odottaa sen 1-2 päivää, eikä koronaa ole, sitten vaan takaisin radalle.
Tietysti jos on niin typerä pullamössöperhe, ettei kukaan osaa hyödyntää tartuntatautipäivärahaa, niin voi voi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viimeksi kun kävin koronatestissä ja soitin sitten terveyskeskukseen, sain 3 päivää saikkua.
Joo, saikkua saa pari-kolme päivää, mutta se on palkatonta. Joten: työpaikallani jokainen välttelee testiä kuin ruttoa.
Jos on palkatonta, niin sitten tartuntatautipäiväraha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos perheessä yhdelläkin todetaan korona, ovat kaikki 21 päivää kotona, sori vaan. Ihan sama mitä testit näyttää.
Millä tavalla tuon sitten pitäisi mennä? Ne samassa huushollissa asuvat altistuvat joka päivä koronalle, mutta saisivat käydä vapaasti missä lystäävät? Ei näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaksi viikkoa olisi vielä mennyt, mutta kolme viikkoa koko perhe karanteenissa kippaa jo yli siitä, mitä olen vapaaehtoisesti valmis ventovieraiden eteen tekemään.
Sitten kun sillä sinun mummolla on korona on oikeus hoitajilla ajatella samoin. Ei nyt vaan kuule jaksa välittää.
Hoitajilla on toki oikeus omiin ajatuksiinsa, kunhan hoitavat työnsä. Silloinkin kun minulla vielä oli isovanhempia elossa, en odottanut yhdenkään ventovieraan hoitajan heistä henkilökohtaisesti välittävän, vaan hoitajat tekivät vain työtään. edellinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai sitä perhettä karanteeniin laiteta ellei sillä yhdellä ole koronaa vaan se lievä testattu kurkkukipu.
Mutta kun se lievä kurkkukipu voi olla koronaa. Turha ottaa riskiä ja mennä testiin.
Olet oikeassa. Parempi levittää koronaa niin sillä tästä kaikesta päästään nopeiten eroon.
Ehkäpä. Nykyisillä keinoilla siitä ei ainakaan ikinä päästä. VUOSI jo mennyt.
Mikä tämä 21 vrk karanteenijuttu oikein on? Katsoin uutiset, ei siellä mitään sellaista ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on totta. Meillä oli just. Edes negatiivisilla testeillä ei pääse perhe karanteenista.
Joo. Syksyllä olin viikon karanteenissa yhden harjoittelijan tartunnan takia. Tartunta oli hällä hyvin lievä ja kukaan muu ei sairastunut. Minä menetin osan palkastani ja odotin kuukauden Kelan osuutta.
Joten kovin suurella innolla en testeihin ole rientämässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, saikkua saa pari-kolme päivää, mutta se on palkatonta. Joten: työpaikallani jokainen välttelee testiä kuin ruttoa.
Minä sain palkallista saikkua 3 päivää, kun olin käynyt edellisenä päivänä koronatestissä ja sanoin terveyskeskuksen tädille puhelimessa että on kuumetta ja väsymystä. He sanoivat vain että pysy kotona, lähetämme saikkutoikkarin postissa.
Vierailija kirjoitti:
Mikä tämä 21 vrk karanteenijuttu oikein on? Katsoin uutiset, ei siellä mitään sellaista ollut.
Oireettomien eli terveiden perheenjäsenten karanteeni. Lue tarkemmin.
Vierailija kirjoitti:
Sinkkisuihke puuduttaa kurkun, niin ettei tunnu kipua. Itse en ehdi joka kivistyksen ja niiskauksen takia istua kuukautta kotona. Kuka täällä enää töissä käy, jos on tällaiset rajoitteet? Ja millä lopulta maksetaan sairaiden hoito?
Tiesitkö, ettei joka niiskauksen takia kauaa tarvitse kotona ollakaan - ei sinun eikä perheesi? Jos testitulos on nega, kukaan ei joudu karanteeniin ja itse voit liikkua normaalisti, jos koronaa ei ole, etkä ole jo valmiiksi karanteenissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oireettomien eli terveiden perheenjäsenten karanteeni. Lue tarkemmin.
Mistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on palkatonta, niin sitten tartuntatautipäiväraha.
Tartuntatautipäivärahaa ei saa:
"odotat covid 19 -testin tulosta kotona, eikä sinulla ole tartuntatautilääkärin päätöstä karanteenista."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaksi viikkoa olisi vielä mennyt, mutta kolme viikkoa koko perhe karanteenissa kippaa jo yli siitä, mitä olen vapaaehtoisesti valmis ventovieraiden eteen tekemään.
Sitten kun sillä sinun mummolla on korona on oikeus hoitajilla ajatella samoin. Ei nyt vaan kuule jaksa välittää.
Hoitajilla on toki oikeus omiin ajatuksiinsa, kunhan hoitavat työnsä. Silloinkin kun minulla vielä oli isovanhempia elossa, en odottanut yhdenkään ventovieraan hoitajan heistä henkilökohtaisesti välittävän, vaan hoitajat tekivät vain työtään. edellinen
Mielenkiintoisessa maailmassa elämme kun jokainen vain ajattelee itseään. Muita jos sattuu jossain välissä jaksaa, tuskin jaksaa kun se on rankempaa kuin sohvalla istuminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä sain palkallista saikkua 3 päivää, kun olin käynyt edellisenä päivänä koronatestissä ja sanoin terveyskeskuksen tädille puhelimessa että on kuumetta ja väsymystä. He sanoivat vain että pysy kotona, lähetämme saikkutoikkarin postissa.
Työnantaja päättää, onko koronatestin odotteluaika palkallista vai ei. Meillä ei palkkaa tule, joten kukaan ei käy testissä pikkuoireiden takia.