Kertokaa millä perusteella sossu lähettää työttömien terveystarkastukseen
Sovin ohjaajani kanssa että aloitan kuntouttavan työtoiminnan ja siinä keskustelussa hän mainitsi laittavansa mut terveystarkastukseen.
Ei tullut virallista kutsua postissa vaan tekstiviestillä laitettiin että silloin ja silloin.
Sossu ohjaaajani pyysi saada mun terveystarkastukseen liittyvät tiedot heille. Siis sosiaalitoimelle lähetetään minun terveystarkastus paperit. Paino ja pituus sekä kaikki henkilökohtainen menee kolmannelle osapuolelle tuosta vaan.
En aio kyllä kertoa mitään henkilökohtaisista mielenterveysongelmista siellä tarkastuksessa.
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Töitä ei ole kuntouttavien työpajojen jälkeen tarjolla!!!
Työnantajat eivät enää kiinnostu.
Tämä on aivan täyttä paskapuhetta. Etkö ymmärrä itse, kuinka "vammaiselta" noi sun jutut kuulostavat. Ja usko jo, että töitä ei ole kenellekään tarjolla. Sun on itse haettava töitä.
Vierailija kirjoitti:
Jollekin Kelan omalle lääkärille terveystarkastukseen vai ihan normaalisti kunnan terveysaseman yleislääkärille?
Yleensä terveydenhoitajalle, kunnalliseen terveyskeskukseen, poikkeustapauksissa lääkärille.
Vierailija kirjoitti:
En saanut koskaan ehdotuksia palkka työstä. Aina valmennuksia ja nuorten pajoja. Niil ei tahdo elää ja rahaa tarvii kuitenkin . Olen osallistunut 20x paja toimintaan ja joihinkin nuotti valmennuksiin 5x ainakin. Tuntuu etten koskaan saa palkkatyötä ainakaan te toimiston avulla.
Kannattaisiko kouluttautua työllistävälle alalle? Vai onko sulla jokin vika?
Paja-toiminnasta voi työllistyä, sillä ohjaajat voivat toimia suosittelijoina. Mutta jos vain istut etkö tee mitään niin ei ne työllistä. Eihän ketään voi suositella jos et edes yritä.
Poika pääsi pajatoiminnasta töihin. Meni sillä asenteella, että haluaa oppia.
Ohjaaja suositteli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Töitä ei ole kuntouttavien työpajojen jälkeen tarjolla!!!
Työnantajat eivät enää kiinnostu.
Tämä on aivan täyttä paskapuhetta. Etkö ymmärrä itse, kuinka "vammaiselta" noi sun jutut kuulostavat. Ja usko jo, että töitä ei ole kenellekään tarjolla. Sun on itse haettava töitä.
Jos sua ei yhtään kiinnosta työnteko niin ei sua kukaan työllistä.
Se lääkäri voi mm. tsekata, oletko työkykyinen. Jos olet, pääset pois kuntouttavasta työtoiminnasta sillä lain mukaan kuntouttavaan ei työkykyisiä saa laittaa.
Toinen vaihtoehto on että lääkäri toteaa työkyvyttömäksi, saat sairauslomaa eikä tarvitse välittää työvoimaviranomaisista niin kauan kuin työkyvyttömyytesi jatkuu.
Kuntouttava työtoiminta on työllistymisen kannalta turhaa. Voihan siellä halutessaan käydä, mutta jossei halua niin ei kannata. Oman "mausteensa" kuntouttavaan tuovat tietenkin muut kävijät, joissa on usein jos jonkinmoista hiihtäjää. Kyseessähän on sosiaalihuollon palvelu.
Viime keväänä koronasäikähdyksen aikana se onnistui. Minulla oli kotona verenpainemittari, joten ei tarvinnut arvata. Vaakaa ei ole, joten piti arvata. Ihan hyvät tulokset sain verikokeistakin.
Jotkut näkyvät olevan sitä mieltä, että terveystietoni menevät sinne tänne niin, etten voi vaikuttaa siihen itse. Eivät ne ainakaan OmaKantaan ole päätyneet. Ja ihan sama oikeastaan, päätyvätkö vai eivät, koska ei minulla peiteltävää ole. Pituus on kuin huippumallilla, mutta painoa vähän enemmän. Kyllähän senkin jokainen näkee ihan omin silmin, eikä jää epäilyksiä.
t. Toinen akateeminen työtön