Teini aina 15 minuuttia suihkussa. Miten teillä?
En muista itse lotrannneeni non kauan suihkussa saman ikäisenä. Ärsyttää joka kerta huomauttaa.
Kommentit (50)
Tollasessa köyhyydessä elää. Annatte lapsille rahaa uimahalliin siellä saa pesytyä kunnolla ettei haise ja jää saippuaa iholle . Pitää pylly ja korvat ja kainalot pestä kunnolla ja huuhtoa ettei täit jää eloon. Sadeveden voi ottaa talteen isoon ämpäriin saa huuhtelu vettä . Vaihdatte keskuslämmitys taloon . Ihmisen pitää saada peseytyä myös uida . Uimakouluun ja uimahalliin. Kyllä lapsilisä on lapselle tarkoitettu .
Teininä vartissa ehti saada kolmesti.
Vierailija kirjoitti:
Saunassa lämmitellään ja sitten nopea pesu suihkussa. Ei kestä kauaa. En ole koskaan ymmärtänyt sitä suihkussa veden lorinassa seisomista pitkiä aikoja. Mikä ihmeen juttu se oikein on?
Hupijuttuhan se
Sincc
Ruokakin on vain polttoainetta sanoo net, jotka ei osaa kokata ..
Niin, meillä siis sauna lämpiää joka ilta. Sitten päälle suihku ja pesu. Sitte rentona ja puhtaana nukkumaan.
15 minuuttia olisi kyllä huomattava parannus...
Mäkin olin teininä ainakin puoli tuntia. Vartti menee helposti jos on pitkät hiukset.
Jos on pitkä ja paksu tukka niin sitä ei pestä muutamassa minuutissa. Suihku myös rentouttaa lihaksia ja lämmin suihku on mielestäni myös terapeuttinen rauhoittaen mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna olla ja lakkaa nipottamasta siitä. Tympeää ahdistella jotakuta siitä, että peseytyy "liian pitkään". Jos suurin ongelma on, että teini käy liikaa suihkussa niin ole vain onnellinen.
Kyllä meillä ainakin myös teinin tulisi osata ottaa muut huomioon, eikä käyttää yksin kaikea sitä lämmintä vettä mitä lämminvesivaraajasta riittää.
Jaa että vartin suihku tyhjentää koko varaajan? Kannattaisiko hankkia hieman isompi tankki, tuohan on täysin alimitoitettu.
Itse menen välillä istumaan kuumaan suihkuun, jos on murheita tai kylmä kuten talvella aina onkin. Tuntuu hyvältä huuhtoa murheita lämpimän veden alla rauhassa.
Olen aina ihmetellyt näitä "5 minuutissa valmis!"-tyyppejä. Mulla ainakin on tukkaa päässä, ja se, että menee suihkuun, kastelee huolella koko kropan, levittää shampoon (kunnolla kasteltuun päähän ja hiuksiin...), laittaa hoitoaineen, antaa vaikuttaa, pesee sillä aikaa muun kropan, huuhtelee kropan, huuhtelee hiukset (huolella)...kyllä siihen menee vähintään se vartti. Lisäksi usein on meikkiä naamassa, niin en vaan voi hieroa naamaa puhtaaksi, vaan ripsivärin irrotan rauhassa "hieromalla" ripsiä lämpimällä vedellä peukalon ja etusormen välissä. Näin ei eksy ripsivärin murusia silmiin, ja välttyy pandasilmiltä suihkun jälkeen (muuten jää alaluomille kauheet rannut).
Mulla tulee suihkussa ainakin sellainen olo, että jos vaan tyyliin kuiviin kainaloihin alan hieroa saippuaa, niin ei ole edes ihohuokoset auenneet, eikä puhdasta tule. Ja joo, olen yrittänyt vähentää lotrausta, koska lämmin vesi on kallista, mutta tukanpesupäivinä mulla menee aina vähintään se vartti.
Koko tuon ajanko vesi juoksee? Järjetöntä energian ja luonnon tuhlausta.
Äitini 80-luvulla: Huomaa kyllä, että olet muuttanut pois kotoa
Minä: Häh, miten niin?
Äiti: vesilasku on paljon huomattavasti 6pienempi
Vierailija kirjoitti:
Olen aina ihmetellyt näitä "5 minuutissa valmis!"-tyyppejä. Mulla ainakin on tukkaa päässä, ja se, että menee suihkuun, kastelee huolella koko kropan, levittää shampoon (kunnolla kasteltuun päähän ja hiuksiin...), laittaa hoitoaineen, antaa vaikuttaa, pesee sillä aikaa muun kropan, huuhtelee kropan, huuhtelee hiukset (huolella)...kyllä siihen menee vähintään se vartti. Lisäksi usein on meikkiä naamassa, niin en vaan voi hieroa naamaa puhtaaksi, vaan ripsivärin irrotan rauhassa "hieromalla" ripsiä lämpimällä vedellä peukalon ja etusormen välissä. Näin ei eksy ripsivärin murusia silmiin, ja välttyy pandasilmiltä suihkun jälkeen (muuten jää alaluomille kauheet rannut).
Mulla tulee suihkussa ainakin sellainen olo, että jos vaan tyyliin kuiviin kainaloihin alan hieroa saippuaa, niin ei ole edes ihohuokoset auenneet, eikä puhdasta tule. Ja joo, olen yrittänyt vähentää lotrausta, koska lämmin vesi on kallista, mutta tukanpesupäivinä mulla menee aina vähintään se vartti.
Mutta ei sitä vettä koko aikaa tarvitse lorottaa.
Meillä teini on niin eko, että käy 2 viikon välein suihkussa.
Meillä teini on puoli tuntia suihkussa, jos pesee hiukset. Ja meillä on sentään 6-7 muutakin, jotka haluavat käydä suihkussa. Eli jos kaikki olisivat siellä yhtä pitkään, menisi koko porukan suihkutteluihin 3,5-4 tuntia.
Kyllä meillä jokaisella vähintään 10 minuuttia menee suihkussa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on pitkä ja paksu tukka. Siinä huuhtomisessa saa aikaa menemään, plus hoitoaineen vaikutusaika. 15 min on todella inhimillinen aika, siinä ehtii ne pakolliset tekemään ja huuhtomaan kunnolla. Vai haluatko teinille ihottumaa saippuajäämistä iholla tai päänahassa..
Mikset leikkaa sitä lyhyemmäksi, lyhyttä tukkaa on helpompi hoitaa ja sopii paremmin naiselle.
Vierailija kirjoitti:
Koko tuon ajanko vesi juoksee? Järjetöntä energian ja luonnon tuhlausta.
Niin on matkustaminenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on pitkä ja paksu tukka. Siinä huuhtomisessa saa aikaa menemään, plus hoitoaineen vaikutusaika. 15 min on todella inhimillinen aika, siinä ehtii ne pakolliset tekemään ja huuhtomaan kunnolla. Vai haluatko teinille ihottumaa saippuajäämistä iholla tai päänahassa..
Jätätkö suihkun valumaan siksi aikaa, kun olet itse saunassa? Olen kuullut, että jotkut tekevät näin.
Olen eri mutta minulla myös paksu ja pitkä tukka. Pesen aina hiukset ensin mutta jo niiden kastumiseen menee aikaa kun on hiuslaatu vähän eri kuin suomalaisilla yleensä, hoitoaineet jää vaikuttamaan siksi aikaa kun pesen vartaloa ja lopuksi huuhteluun menee oma aikansa. Jos sulla on lyhyet hiukset tai ohut liuruhäntä niin hiusten pesuun ei mene niin pitkään. Toisaalta en pese hiuksiani joka päivä joten...
Jätätkö suihkun valumaan siksi aikaa, kun olet itse saunassa? Olen kuullut, että jotkut tekevät näin.