Miksi ihmiset suhtautuvat inhottavasti, jos kuljen ilman meikkiä ja laittamattomana?
Miten voisi hoitaa ihoa ja hiuksia niin hyvin, että saisi kulkea meikittömänä ja luonnonvärisissä hiuksissa ilman, että saa alentuvia ja sääliviä katseita naisilta? Monet halveksivat sitä, että hiukset eivät ole värjätyt, vaan ovat ankeat maantienväriset, vaikkakin paksut ja hyväkuntoiset. Ilmeisesti näytän joltain puliukolta luonnontilaisena.
Kommentit (49)
Ihmiset voivat suhtautua inhottavasti niin monesta eri syystä, aina ei tarvitse olla mitään syytäkään - riittää kun olet olemassa. Minäkin olen joskus saanut nimenomaan naisilta osakseni mulkoilua, josta paistaa ivallisuus/halveksunta läpi niin vahvasti, ettei siitä voi erehtyä. Tuota tapahtuu niin harvoin että silloin kun se tapahtuu, sen kyllä tunnistaa. En tiedä mitä käytöksen takana on, mutta koskaan ei ole tullut mieleenkään, että syynä olisi meikittömyyteni tai värjäämättömät hiukseni. Kukaan ei ole koskaan kommentoinut minulle näistä negatiivisesti vaan suhtautuminen on ollut pääasiassa neutraalia. Muutaman kerran on tultu pokaamaankin kun olen ollut naturellina liikkeellä.
Jos saat inhottavaa suhtautumista osaksesi jatkuvasti, on aika todennäköistä että ainakin osa siitä on vain omaa kuvitelmaasi. Tavallisessa arjessa ihmiset kulkevat yleensä aika laput silmillä eivätkä kiinnitä huomiota muiden ulkonäköön tai tekemisiin.
Itse olen ennemminkin saanut kommenttia (naisilta) siitä että ylipäänsä meikkaan. Kun he eivät meikkaa ja kokevat sen "turhaksi" niin myöskään muiden ei ilmeisesti saisi meikata. Oon syntynyt väärään maahan tai törmännyt ääliöihin.
Vierailija kirjoitti:
Eri näköisiä ihmisiä kohdellaan hyvin eri tavalla. Sen takia täälläkin on niin hyvin erilaisia kokemuksia. Kaikki jotka kokee negatiivisia kokemuksia ovat muka hulluja tai pahoja ihmisiä.
Jep ja ketjusta riippuu, mitä mieltä ollaan. Muistan sen pitkän ketjun, jossa aikalailla kaikki keskustelijat olivat sitä mieltä, että saavat parempaa asiakaspalvelua ja kohtelua, kun laittautuvat ja pistävät siistit ja tyylikkäät vaatteet päälle. Ei ollut kyse mistään överi-meikkaamisesta, vaan että näyttää huolitellulta ja fressiltä. Lähtökohdista ja geeneistä riippuu, mitä toimenpiteitä se vaatii.
Ihmiset ovat visuaalisia otuksia, jotka toimivat hyvin pitkälti ennakkoluulojen pohjalta. Onhan se absurdia, että joku oikeasti ajattelee, että voi pärstäkertoimen perusteella parissa minuutissa päätellä toisesta kaiken oleellisen, mutta yllättävän moni ihminen näin kuitenkin toimii.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen ennemminkin saanut kommenttia (naisilta) siitä että ylipäänsä meikkaan. Kun he eivät meikkaa ja kokevat sen "turhaksi" niin myöskään muiden ei ilmeisesti saisi meikata. Oon syntynyt väärään maahan tai törmännyt ääliöihin.
Samoin ja koskaan ei ole hyvinpäin. Aina on joko liian vähän, tai liikaa meikkiä jonkun mielestä. Yllättäen miehiltä ei ole ikinä tullut muuta kuin kehuja.
Musta on törkeää alkaa närppimään toisen ulkonäköä ja arvostelemaan sitä, jos se toinen ei ole erikseen kysynyt mielipidettä, tai palautetta naamastaan. Oli kyse meikkaamisesta, tai meikkaamattomuudesta. My face, my rules.
En tunnista ilmiötä.
Mun äidillä on myös jotain harhoja, joissa kuvittelee "kaikkien tuijottavan ja arvostelevan".
t: n31, ei meikkiä, ei rintsikoita, jos joku haluaa tuijottaa ja arvostella niin ihan vapaasti.
Ehkä sinä olet ymmärtänyt jotenkin väärin käsitteet "meikkaamatta ja laittautumatta". Tai sitten sinä liikut jossakin sellaisessa maassa, jossa "kaikki" naiset meikkaavat.
Yksi syy voi olla se, että sinä yrität kohentaa itsetuntoasi meikkaamalla ja koet olosi jotenkin huonommaksi ilman meikkiä. Siksi sinä olet huomaavinasi sääliviä katseita.
Voi hyvinkin olla totta, että tietyissä paikoissa maksavien asiakkaitten oletetaan oleva laittautuneita ja siksi ei piitata niistä muista. Sitä virhettä ei kannata tehdä ainakaan autokauppiaan, sillä ehkä se homssuisen näköinen muori on hyvässä virassa oleva työautoa tarvitseva metsänhoitaja tai ison maatilan emäntä, joka ostaisi liikkeen arvokkaimman auton, kun vaan joku myisi.
En ole huomannut tuollaista käytöstä. En meikkaa ja hiuksetkin nyt yli vuoden olleet värjäämättä. Hyvin pärjää. Vai onko kyse itsetunnosta?
Hmm, en ole itse huomannut.
Mutta jos joku on inhottava sinulle sen takia, kyseessä voi olla harmitus siitä, että sinä luotat itseesi siinä määrin, että kuljeskelet laittamattomana hyvillä mielin, ja arvostelija ei itse siihen pysty kun ei itsetunto riitä. Jatka vaan omalla tavallasi. Ketä kiinnostaa mitä muut ajattelevat.