Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset suhtautuvat inhottavasti, jos kuljen ilman meikkiä ja laittamattomana?

Vierailija
25.01.2021 |

Miten voisi hoitaa ihoa ja hiuksia niin hyvin, että saisi kulkea meikittömänä ja luonnonvärisissä hiuksissa ilman, että saa alentuvia ja sääliviä katseita naisilta? Monet halveksivat sitä, että hiukset eivät ole värjätyt, vaan ovat ankeat maantienväriset, vaikkakin paksut ja hyväkuntoiset. Ilmeisesti näytän joltain puliukolta luonnontilaisena.

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisellä, joka kulkee meikittä, on hyvä itsetunto. Itse uskaltaudun ulos vain laitettuna ja olen huomannut, että esim. lapsen harrastuksessa muut äidit katsoo pitkään ja on vähän poissulkevia. En ole kai sitten futismutsi. Se meikki ja kampaus on suojamuuri, jonka takaa uskallan tulla edes sinne kentälle. Sen takana on kroonisen ujo ihminen. 

Voi se olla noinkin päin. Kunpa ihmiset kohtelisivat hyvin toisiaan, meikillä tai ilman meikkiä.

Vierailija
22/49 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisellä, joka kulkee meikittä, on hyvä itsetunto. Itse uskaltaudun ulos vain laitettuna ja olen huomannut, että esim. lapsen harrastuksessa muut äidit katsoo pitkään ja on vähän poissulkevia. En ole kai sitten futismutsi. Se meikki ja kampaus on suojamuuri, jonka takaa uskallan tulla edes sinne kentälle. Sen takana on kroonisen ujo ihminen. 

Ei meikittömällä ollenkaan välttämättä ole hyvä itsetunto tai laittautuvalla huono. Joku ei meikkaa, koska kokee ettei se kannata, on turhaa yrittämistä olla kaunis kun ei ole tms. Ja moni vahvasti meikkaava nauttii siitä, mutta hänelle ei ole ongelma kulkea luomunakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En meikkaa juuri koskaan, ihossa on selviä aknen jättämiä arpia, mustapäitä, punakkuutta ja näppyjä.

Maantienvärinen hapsutukkani on lähes aina kiinni ja usein myös näkyvästi paskainen, koska rasvoittuu päivässä.

Kuljen rumissa, kuluneissa ja huonosti istuvissa vaatteissa, lähinnä koska olen köyhä ja painoindeksini on 46.

En ole koskaan huomannut kenenkään aikuisen ihmisen katsovan minua nenänvarttaan pitkin. Muutama muksu on huudellut, mutta ne nyt huutelee kaikille. Asiakaspalvelijat ja esim. lääkärit ovat aina kohdelleet minua asiallisesti.

Diagnoosini: Kiinnität liikaa huomiota muihin ihmisiin ja olet rakentanut minuutesi liikaa ulkonäöllesi. Sen sijaan, että ajattelisit itseäsi esim. erinomaisena äitinä/puolisona, piinkovana ammattilaisena, intohimoisena harrastajana tms. ajattelet itseäsi vain ja ainoastaan rumana.

Ja siksi kuvittelet, että muutkin näkevät sinusta vain yhden asian. liioittelet ihmisten väsyneitä tai esim. jonottamiseen vittuuntuneita tyhjiä toljotuksia ja kuvittelet niiden kohdistuvan itseesi.

Suosittelen pohtimaan ihmisten ilmoilla muita asioita, kuuntelemaan vaikka hyvää musiikkia tai äänikirjaa. Pikkuhiljaa sitä oppii unohtamaan että maailmassa muita ihmisiä onkaan.

Vierailija
24/49 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En meikkaa ikinä ja laittautumiseni on lähinnä hiusten harjaaminen ja jos huvittaa niin laitan ponnarille/nutturalle/letille. Ketään ei kiinnosta ja kukaan ei mulkoile. 

Vierailija
25/49 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on sun oma tulkintasi muista ja siitä, miten he omissa mielikuvissasi sinut näkevät. Miksi kuvittelet, että ihmisiä kiinnostaisi sinun ulkonäkö saati sitten, että he vetäisivät sinusta noin karuja johtopäätöksiä? Kai ymmärrät, että noi ovat täysin oman mielikuvituksesi tuotetta?

Vierailija
26/49 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut ilmiön vain joidenkin omaa ikää lähellä olevien naisten taholta. Siinä on kyse mielestäni enemmän vertailusta ja mittailusta kuin siitä että meikkaamalla rikkoisin yleisiä hyviä tapoja.

Vierailija
27/49 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä huomaan selvän eron asiakaspalvelijoiden käytöksessä riippuen ulkonäöstä, eli mun kohdalla meikkaamisesta. Ilman meikkiä käytös on heti tylympää, hyvä jos katsotaan edes kohti. Mutta mä olenkin syntynyt naamasta keskivertoa rumemmaksi, eihän tässä pelkästä meikistä olekaan kyse.

Vähän huvittavaa sanoa, että kukaan ei edes huomaa. Niin, kukaan ei varmaan huomaakaan yhtään miltä muut ihmiset näyttävät... Jopa vanhemmat ja kasvattajat tutkitusti kohtelevat kauniita lapsia paremmin kuin rumia.

Vierailija
28/49 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi on sun oma tulkintasi muista ja siitä, miten he omissa mielikuvissasi sinut näkevät. Miksi kuvittelet, että ihmisiä kiinnostaisi sinun ulkonäkö saati sitten, että he vetäisivät sinusta noin karuja johtopäätöksiä? Kai ymmärrät, että noi ovat täysin oman mielikuvituksesi tuotetta?

Tää on niin totta. Suomessa porukka on niin pottunokkaista ja homsuisasti pukeutuvaa, ettei kukaan edes kiinnitä huomiota, jos kuljet ympäriinsä meikittä pieruverkkareissa. Enemmän tulee katseita, jos laittaa jotain kaunista päälle / kihartaa hiukset. 

Nimim. pottunokkainen verkkarimuija

Vierailija
29/49 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ainahan on valitettavaa ja ankeutettavaa. Jos laittaudut, niin sitten alkaa ”ootpas nyt hienona” ja ”juhliinko olet menossa” ja ”kehtaatkos nyt meidän kanssa näyttäytyä ollenkaan” ja ”eikös nuo vaatteet ole tosi epäkäytännöllisiä”... Pukeudu ja laittaudu ihan miten lystäät, aina joku tykkää ja joku ei.

Kateellisten puheita. Jos oot hienona, kiitä kohteliaasti kehuista, tottakai kehtaa näyttäytyä muiden kanssa jos on pukeutumiseensa panostanut, sehän kyllä korostuu jos muut näyttää homssuisilta. Juhlapukeutuminen on usein epäkäytännöllistä siksi ovat juhlia varten, mutta jos arkisin pukeutuu siististi ei sitä tarvitse hävetä vaikka muut kuinka kommentoisi. 

Vierailija
30/49 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eri näköisiä ihmisiä kohdellaan hyvin eri tavalla. Sen takia täälläkin on niin hyvin erilaisia kokemuksia. Kaikki jotka kokee negatiivisia kokemuksia ovat muka hulluja tai pahoja ihmisiä.

Totta. Typeryksiä ei kannattaisi kuunnella mutta heitä on psykologeissakin.

Vierailija
31/49 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En meikkaa juuri koskaan, mulkoilua olen kokenut vain Sokoksen kosmetiikkaosastolla ja Kampin Kicks -kaupassa. Kyseisistä paikoista en ole siitä syystä koskaan ostanut mitään.

Varmaankin mulkoilua harrastavat ne, jotka olettavat, että kaikki meikkaavat (paljon) ja näyttävät siten tietynlaisilta.

Ihme kyllä ulkomailla, jossa väki on keskimääräistä huolitellumpaa, en ole mulkoiluun törmännyt. Joko hyvät käytöstavat estävät sen, tai turistille sallitaan eksentrisyys.

Vierailija
32/49 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No hah. Etkö ole lukenut miten some on pullollaan ulkonäön arvostelua... jonka voi jokainen todeta kun todisteet kaikkien luettavissa, saati oikea elämä. Missä maailmassa sinä elät?

Vierailija
33/49 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No hah. Etkö ole lukenut miten some on pullollaan ulkonäön arvostelua... jonka voi jokainen todeta kun todisteet kaikkien luettavissa, saati oikea elämä. Missä maailmassa sinä elät?

Some ei ole oikea elämä. Someen oman kuvan laittaminen vertautuu lähinnä missikisoihin osallistumiseen, paitsi että niissä kisoissakin on sentään haastattelut ja talenttiosiot.

Vierailija
34/49 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytthän on helppo liikkua kun on korona ja talvi. Ei tarvi laittautua kun vetää hupun tai pipon päähän ja kasvoilla on maski. Ei näy kuin silmät. 

Vierailija
35/49 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä miksi jotkut tuntemattomat olisi kiinnostuneita mun ulkonäöstä kun olen ihan tavis kaduntallaaja? En ole osallistunut missikisoihin yms. ja näin ollen olen aika varma että minun ulkonäöstä ei keskustella somessa. Käsittääkseni ap on myös ihan tavis? Toki jos ap onkin Sara Sieppi tai joku muu julkkis, sitten ymmärrän tämän aloituksen.

-eri

Vierailija
36/49 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin saa erilaista kohtelua jos on rasvainen tukka ja meikitön naama (huono iho) verrattuna siihen jos on hiukset laitettu ja meikattu naama.

Vierailija
37/49 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös suominaiset yleensä juuri ap:n kuvaamalla tavalla liiku ja ovat siitä ylpeitä. Ja jos meikkiä tai muuta viitsii laittaa tai ylipäänsä katsoa peiliin niin se on turhaa hienostelua

Vierailija
38/49 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siihen tottuu. 50v miehenä en enää ihmettele kun minulle ei puhuta ja minua ei huomioida. Ei ole koskaan aikuisiällä kohdeltu ihmisenä. Johtuu ulkonäöstäni. Mitä tuota suremaan kun ei voi mitään. Joskus tosin harmittaa lukea kauniiden ns. masennuksista ja ulkonäköpaineista.

Vierailija
39/49 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei ole ikinä missään milloinkaan kommentoinut meikkaamattomuuttani. En ymmärrä, millaisten tollojen kanssa te olette oikein tekemissä?

Vierailija
40/49 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ongelmassa taitaa olla kyse lähinnä ap:n epävarmuudesta ja huonosta itsetunnosta. Lopetin hiusten värjäämisen yli kymmenen vuotta sitten ja minkäänlaista negatiivista kommenttia en ole ikinä kuullut. Suurinta osaa ihmisistä ei voisi vähempää kiinnostaa, varjääkö joku toinen hiuksiaan, mutta joskus kampaajat mainitsevat, miten eri tuntuinen tukkani on kuin monella jotka värjäävät. Usein se ihmisen luonnollinen hiustenväri on just hyvä.

Ap taitaa vaan tulkita kaikki "ai sä et värjää tukkaa" tyyppiset kommentit vittuiluna ja kaikki vilkaisutkin paheksuvina tuijotuksina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kahdeksan