Vähän pöljäähän tämä on mutta on maskinkäytössä hyvätkin puolensa
Olen nuori työtön nainen ja taidan olla työttömyyden myötä jo ehkä vähän syrjäytynyt kun mielestäni on ihan mukavaa mennä ruokakauppaan maski naamalla ja se on mukavaa etteivät vieraat ihmiset näe kasvoja. Ei tarvitse niin paljon miettiä sitä miltä näyttää eikä stressata omasta ulkonäöstä. Onko muilla samanlaisia ajatuksia?
Silti haluan ehdottomasti että korona-aika olisi ohi mahdollisimman pian ja saisimme normaalielämän takaisin.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Taas tätä samaa mantraa hokeva avaus. Te akat olette ammattiavun tarpeessa.
Häh? Minä olen täällä päivittäin, eikä tämä avaus ole täällä sen useammin kuin Torppa, uusperheet ja rahan jako avoliitossa.
Vierailija kirjoitti:
Ja tällein astmaatikkona on helpompi hengittää pakkasessa maskin läpi, lämmittää ilman eikä älä hengitys heti vinkumaan.
Mulla sama en ole voinut ulkoilla vuosiin näin reilusti pakkasella. Maski on antanut kosteutta ja hengityksen lämmettyä hyvä. Ikävä vaan että kosteus tiivistyy ja vaihto tehtävä melkein puolivälissä lenkkiä. Mutta ei haittaa, ulkoilu ihanaa.
Voi jättää meikkaamatta, salata ikänsä ja aurinkoisella säällä valita aurinkolasit joista vastaantulija voi peilata itseään. Minusta on ihanaa kun tuntemattomat eivät voi saada minuun mitään kontaktia. Lisäksi veikkaukset iästä, ammatista, varallisuudesta jne menevät metsään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta on ihan hauska käyttää maskia. Se luo turvaa yksityisyydestä.
Minullakin meikkaaminen vähentynyt.
Me miehet emme meikkaa koskaan. Oli maski tai ei.
Te miehet voitte jättää parran ajamatta ja kukaan ei huomaa. ;)
ja hampaat harjaamatta. Ei haittaa jos haisee hengitys alkoholille tai suunpielissä on hammastahnaa tai pastakastiketta.
Naamari vaan naamaan ja kukaan ei tunnista. Huppu vielä päässä ja pimeään aikaan saa mennä anonyymisti.
Kannatan myös huntua Suomeen kaikille sukupuolille.
Ei tarvitse nähdä naamoja. Naamat ärsyttää ja tekee vihaisiksi.
Ulkona vielä joutuu näyttään naamansa mut kukaan ei ainakaan tuu lähelle. :D
kyllähän noihin maskeihin alkaa jo tottumaan kuinkahan alaston olo sitä sitten on kun joskus vuoden päästä ihmiset saattavat ehkä jo kaupassa ilman maskia käydä
Minusta ne on kauheita. Imevät kaiken kosteuden iholta, joten naama ja etenkin nenä kuivuvat kipeiksi. Korvantaustat tulevat niistä lenkeistä kipeiksi. En saa kunnolla henkeä ja happivajeen vuoksi jossakin vaiheessa alkaa päänsärky.
Pidänkin sen nykyään pelkästään suulla, eihän mun nenästä mitään pisaroita edes lentele. Ulkoilmassa vedän heti leuan alle tai otan kokonaan pois, jos on ollut pitkään ja korvantaukset jo kipeät.
Ihan samalla lailla meikkaan ja kampaan itseni kuin ennenkin.