Kolme kesän häävieraista haluaisi maidottoman kakun ja puhuvat maitoallergiasta
Kondotorio on kuitenkin luopunut ja poistanut valikoimastaan maidottomat vaihtoehdot pienen kysynnän vuoksi. Joten käykö näille vieraille silti tavallinen laktoositon kermakakku jos siinä ei ole laktoosia?
Kommentit (99)
Vierailija kirjoitti:
Vieraat eivät päätä, mitä häissä tarjotaan.
-----------------
Istuvat sitten pöydässä ja katselevat kun toiset syövät?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älkää pilatko leivonnaisia kaurakermalla, Mielummin marjaa ja hedelmää sitten, jos maitotuotteet ei käy. Sen kaurakerman maku tulee niin voimakkaasti läpi, eikä positiivisella tavalla.
Tottumuskysymys varmaan. Meillä kyllä maistuu kaurakerma koko perheelle ja kaikkien mielestä on hyvää. Itsestäni taas soijatuotteet maistuu läpi, enkä tykkää käyttää ruoassa enkä leivonnassa. Kaura on tosi neutraali - ja maitoon/ kermaan verrattuna raikas! Nuo ne vasta puskeekin läpi. Itse kyllä maistan heti, jos jossain "maidottomassa" leivonnaisessa - hupsis, se olikin laktoositonta - on maitoa, kermaa tai voita.
Minä taas tottumattomana en ole huomannut mitään makua kaurakermassa enkä soijakermassa, en siis hyvää makua enkä pahaa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä omissa häissäni oli tarjolla cater palvelusta tilattua kalakeittoa josta mies alkoi sitten valittaa ettei voi syödä sitä kun siinä on kermaa, tuorejuustoa, kalaa, äyriäisiä ja cashewpähkinöitä joille hän on allerginen. Sanoin sitten että olkoon näissään jos ei kelpaa ja ukko paastosi koko juhlan ajan. Näin minun ja mieheni avioelämä alkoi.
--------------
et tuon vertaa tuntenut sulhastasi?
Vierailija kirjoitti:
Osta maidottomille vaikka paketti kaurakeksejä. Outoa, jos vain kolmelle ihmiselle pitäisi erikseen väsätä kakku.
Jos tämmöiseen lähtee niin sitten tosiaankin mielummin jättää kokonaan kutsumatta vaikeat vieraat, jos ei heihin halua panostaa. Tuo on törkeää. Ei sen herkun tietenkään ole pakko nimenomaan kermakakkua aivan vastaava olla, mutta pitäkää nyt jokin taso kuitenkin osoittamaan, että hekin ovat tervetulleita vieraita.
Muista sit ilmoittaa niille maitoallergisille, että niille ei ole kakkua eikä mitään muutakaan makeata jälkiruokaa, että he voivat sitten äänestää jaloillaan.
Onnea avioliittoon!
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä että tavallisia normaaleja ruokia pitää kopioida. Eikö maitoallergiset vosi keksiä itse kokonaan jonkun oman jutun joka on muu kuin kakku mutta kuitenkin sellainen ruoka jollaista ei vielä ole keksitty?
------------
tarkoitatko että tätä tilaisuutta varten nämä kolme suunnittelevat itselleen jonkin virityksen hääjuhliin?
Ja joko teettävät sen? tai tuovat mukanaan juhlapaikalle, ns. omat eväät?
Vierailija kirjoitti:
Sanot niille niuhovieraille että ovat maidottomia kakkuja.
Ei ne sitä huomaa ja tulee todistetuksi heidän keksitty allergiansa.
Ihan oikein niille imbesilleille jotka alkavat esittää vaatimuksia tarjottavista, en viitsisi.
Toivon mukaan et tapa omalla asenteellasi tarjoilemalla oikeasti allergiselle allergeenia. https://www.iltalehti.fi/terveys/a/201702112200069161
Ei kyllä itseäni kiinnostaisi mennä häihin, jos tietäisin, että kaikki vieraat eivät saa tarjoiluita.
Mitenköhän suomalaisista niin saakelin iso osa on allergisia jollekin? Ja jos ei millekään muulle, niin ainakin sisäilmalle. Miksei muissa maissa ole tällaista? Olen nimittäin asunut viidessä eri maassa Euroopassa ja vain täällä on näin paljon allergia ja muita vastaavia ongelmia ihmisillä.
Vierailija kirjoitti:
Osta vaikka kaupan pakastealtaasta tämä valmis mutakakku ja sulata se: https://www.k-ruoka.fi/kauppa/tuote/pirkka-mud-cake-400g-pa-64104051835…
Tämä kakku on maidoton (ja lisäksi myös gluteeniton). Viereen voit laittaa tarjolle kermavaahtoa ja kermavaahdon maidotonta vastinetta niin, että niihin on selkeästi merkitty, kumpi on kumpaa ja kunkin on helpompi ottaa sopivaa. Kumpaakin voi ostaa myös valmiiksi pursotettavina ja laittaa ne tarjolle suoraan pakkauksissaan.
Jos on oman perheen kesken pienet kakkukahvit, tuollaisen nyt voisikin ostaa. Ei kai kukaan rehellisesti kuitenkaan tuollaista ehdota mihinkään isompiin kinkereihin, jossa on konditoriasta tilattu kakku ja ruoka cateringista? Hävettäisi kyllä tolkuttomasti, jos itse sellaiset häät järkkäisin. Jos marketista saa kolmella eurolla sopivaa kakkua ihan varmasti saa jostain konditoriasta tai cateringistakin. Ei kaada pudjettia.
Aika kädetön olet, jos et kykene heiltä itseltään kysymään. Kerrot aloituksessa, että "puhuvat maitoallergiasta". Miten olisi, että siinä tilanteessa, kun he puhuivat maidottomasta kakusta, niin sinä olisit kysynyt tarkennuksia, etkä odottanut, että pääset vauva-palstalle.
Vierailija kirjoitti:
Ei kyllä itseäni kiinnostaisi mennä häihin, jos tietäisin, että kaikki vieraat eivät saa tarjoiluita.
Ai nytkös se kakku on ainoa mitä tarjoillaan? Huoh.
Minä olen allerginen vähän kaikelle, enkä odota välttämättä voivani syödä mitään juhlissa (tosin tämäkin tuntuu usein olevan ongelma joillekin). Vaan joissakin häissä ja juhlissa minut on otettu tosi ihanasti huomioon, ja olen saanut hääkakun tai muun kakun sijasta oman, minulle sopivan leivoksen. Arvostan <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai nytkös se kakku on ainoa mitä tarjoillaan? Huoh.
Jälkiruoka on oleellinen osa häätarjoilua. Itse olisin todellakin pettynyt, jos jätettäisiin ilman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolmen ihmisen kakkupalan takiako pitäisi alkaa toimiin?
En kyllä itse alkaisi.
Antaisit kolmen kakkupalasta sairastuneen ihmisen pilata juhlasi?
Voi sitä oksennuksen, ripuloinnin ja pahoinvoinnin määrää... Mahttavat bileet.
En sanonut, että niiden kolmen pitää syödä juuri sitä kakkua...
Olkoot ilman.
Tärkeintä on, että jokainen tuo sen 100 euron lahjan.
Vierailija kirjoitti:
Tarjoatte sellaisen kakun kuin haluatte ja vieraat syö, jos haluavat. Ei kannata hyppiä kaikkien ruokavalioiden, allergioiden ja mieltymysten mukaan.
Sopii. Mutta sitten ei "naimiaisiin" menijöiden pidä olla naama rutullaan, kun vieraat tuovat vain mieleisiään lahjoja! Tuollaisille häähulluille sopiva lahja on joku ilmainen näytepakkaus shampoota.
Miten monta kuukautta etukäteen pitää KESÄhäiden ruokia alkaa suunnitella?
Vierailija kirjoitti:
Aika kädetön olet, jos et kykene heiltä itseltään kysymään. Kerrot aloituksessa, että "puhuvat maitoallergiasta". Miten olisi, että siinä tilanteessa, kun he puhuivat maidottomasta kakusta, niin sinä olisit kysynyt tarkennuksia, etkä odottanut, että pääset vauva-palstalle.
Ei pitäisi muutenkaan tulla yllätyksenä, kun kyseessä ovat anoppi, sulhasen sisko ja veli. Lisäksi tuo pitää ottaa huomioon muissakin tarjoiluissa.
Ei maidottoman täytekakun teko mitään hankalaa ole. Maitotuotteiden sijaan käyttää kaurakermaa tai kookoskermaa.