Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kolme kesän häävieraista haluaisi maidottoman kakun ja puhuvat maitoallergiasta

Vierailija
24.01.2021 |

Kondotorio on kuitenkin luopunut ja poistanut valikoimastaan maidottomat vaihtoehdot pienen kysynnän vuoksi. Joten käykö näille vieraille silti tavallinen laktoositon kermakakku jos siinä ei ole laktoosia?

Kommentit (99)

Vierailija
21/99 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta maidottomille vaikka paketti kaurakeksejä. Outoa, jos vain kolmelle ihmiselle pitäisi erikseen väsätä kakku.

Vierailija
22/99 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolmen ihmisen kakkupalan takiako pitäisi alkaa toimiin?

En kyllä itse alkaisi. 

Näköjään sinä tai läheisesi ei koskaan kärsinyt ruoka-allergioista ja vastaavista. Jos olisi, ymmärtäisit miten stressaavaa ja mieltä painavaa asia voi olla näistä kärsiville, varsinkin jos todettu vasta myöhemmällä iällä ja joutuu luopumaan monesta lempiruoasta.

Itse huomioisin kyllä kaikki terveydellisistä syistä erityisruokavaliota noudattavat, ihan vain ilahduttaakseen heidät. Eri asia sitten ne jotka ideologisista syistä syö tiettyä ruokavaliota...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/99 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaat yhden allergia-kakun, joka käyn vegaaneille, maitoallergisille, keliaakikoille, pähkinäallergisille ja mitä näitä nyt on. Kaikilla vakavasti otettavilla konditorioilla on tällainen menussaan. Enkä nyt puhu mistään raakakakusta. 

Vierailija
24/99 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi voi. Jos ne kolme eivät voi syödä sitä kakkua maidon takia niin olkoot sitten kokonaan ilman kakkua. Sama muiden allergioiden, ruokavalioisten ja ruokanirsojen suhteen.

Vierailija
25/99 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa ”maitoallergiasta” kärsivistä kärsii ihan jostain muusta ja ovat vaan Googlen avulla itselleen tuon vaivan diagnosoineet. Joten kuten joku sanoikin tuolla, niin osta noille syötävä pikkukakku vaikka pakastealtaasta erikseen. Älä lähde koko hääkakkua pilaamaan.

Vierailija
26/99 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis nämä kolme allergista ovat tuleva anoppi, kihlatun sisko sekä kihlatun bestman veli. Heitä ei kehtaisi jättää kutsumatta enkä koe että se olisi heitä kohtaan oikein.

Ap

Vierailija
27/99 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen vegaanivihaprovo tällä kertaa. En kyllä ikimaailmassa olisi koskaan kehdannut ilmoittaa hääparille tai muulle juhlapäiväsankarille, että minun takiani pitää hankkia joku erityinen kakku. Jos on kysytty erityisruokavaliota, olen kertonut. Mutta en ole odottanut vegaanista kakkua. Pärjään 364 muutakin päivää vuodessa ilman täytekakkua joten pärjään myös yksien juhlien ajan.

Vierailija
28/99 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän on pakko olla provo. Ei voi enää olla ihmisiä, jotka eivät ymmärrä laktoosi-intoleranssin ja maitoallergian eroa.

Ja siis ei käy. Maitoallergikolle on aivan sama on tuotteessa laktoosia vai ei mutta mitään maitoa sisältävää hän ei voi syödä.

Vierailija
29/99 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kolmen ihmisen kakkupalan takiako pitäisi alkaa toimiin?

En kyllä itse alkaisi. 

Näköjään sinä tai läheisesi ei koskaan kärsinyt ruoka-allergioista ja vastaavista. Jos olisi, ymmärtäisit miten stressaavaa ja mieltä painavaa asia voi olla näistä kärsiville, varsinkin jos todettu vasta myöhemmällä iällä ja joutuu luopumaan monesta lempiruoasta.

Itse huomioisin kyllä kaikki terveydellisistä syistä erityisruokavaliota noudattavat, ihan vain ilahduttaakseen heidät. Eri asia sitten ne jotka ideologisista syistä syö tiettyä ruokavaliota...

En ole tuon viestin kirjoittaja mutta itse olen allerginen melkein kaikelle. Ruokavalio on todella rajoitettu. Silti ei tulisi pieneen mieleenkään ruveta ohjeistamaan ketään tekemään hääkakkua minun rajoitukseni vuoksi. Se on ärsyttävää ja itsekästä, tiedän varsin hyvin itse että esim. maidoton kakku maistuu ihan hanurille. Olisin totta kai otettu, jos minua varten olisi jotain purtavaa mitä voisin syödä, ja niin yleensä onkin. Rajansa kaikella!

Vierailija
30/99 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis nämä kolme allergista ovat tuleva anoppi, kihlatun sisko sekä kihlatun bestman veli. Heitä ei kehtaisi jättää kutsumatta enkä koe että se olisi heitä kohtaan oikein.

Ap

Anoppia ei nyt muutenkaan kannata häihin kutsua eikä muihinkaan perhejuhliin. Olkoot sitten muu perhe nälässä jos ei ilmaiseksi tarjottu ruoka kelpaa.

Vierailija
31/99 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ennakkoluuloinen mutta silti opettelin tekemään vegaanisen täytekakun ilman kananmunia ja maitotuotteita gluteiinittomilla kaurajauhoilla. Siitä tuli niin hyvää, etten aio enää muunlaisia täytekakkuja tehdä. Yksi vaihtoehto, joka käy kaikille.

Vierailija
32/99 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee itse tai pyydä konditoriolta toinen pieni maidoton kakku ja tilaa muille tavallinen kakku. 

Vierailija
33/99 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myönnän että itse olin aiemmin yhtä lapsellinen kuin nämä "olkoot syömättä kakkua" kommentoijat, kunnes läheiseni sairastui keliakiaan. Vasta tuo avasi silmät kuinka ahdistavaa erilaiset tilaisuudet voi olla kun joku yleinen ruoka-aine kuten venhä tai maito ei sovellu.

Vierailija
34/99 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieraat eivät päätä, mitä häissä tarjotaan.

Vierailija
35/99 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

No on täällä ketjussa ehdotettu muitakin vaihtoehtoja kuin jättää nämä ”allergikot” kutsumatta.

Vierailija
36/99 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai voisit ostaa isomman normaalikakun ja sitten pienen maidottoman. Vaikka normaalikakku vähälaktoosisena ja viereen maidoton.

Vierailija
37/99 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tällä konditorialla yksinoikeus teidän häihin? Ettei yhtä kakkua voi tilata muualta.

Vierailija
38/99 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä omissa häissäni oli tarjolla cater palvelusta tilattua kalakeittoa josta mies alkoi sitten valittaa ettei voi syödä sitä kun siinä on kermaa, tuorejuustoa, kalaa, äyriäisiä ja cashewpähkinöitä joille hän on allerginen. Sanoin sitten että olkoon näissään jos ei kelpaa ja ukko paastosi koko juhlan ajan. Näin minun ja mieheni avioelämä alkoi.

Vierailija
39/99 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilaat yhden allergia-kakun, joka käyn vegaaneille, maitoallergisille, keliaakikoille, pähkinäallergisille ja mitä näitä nyt on. Kaikilla vakavasti otettavilla konditorioilla on tällainen menussaan. Enkä nyt puhu mistään raakakakusta. 

Just näin. Mahtaa olla hyvää! :D

Vierailija
40/99 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli jos tarjoaa esim. jääpaloja? Vai onko nykyään myös vesiallergisia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kuusi