Voi lu⁰ja miten eri näköiseksi pelkkä silmämeikki tekee!
Katsoin äsken itseäni meikittömänä peilistä ja ajattelin että miten joku voi näyttääkään noin valjulta ja mitäänsanomattomalta. Sitten laitoin kulmiin väriä, mutta ei auttanut mitään. Tämän jälkeen laitoin vähän ruskeaa rajauskynää silmiin ja harjasin ripsiin ripsiväriä. Ja mitä h³lv³ttiä tapahtui - muutuin silmänräpäyksessä kuin eri ihmiseksi.
Miksi juuri silmillä on niin merkittävä vaikutus ulkonäköön?
Kommentit (7)
Noh, silmäthän ovat melko lailla ainoa osa kasvoja, joita voi meikkaamalla muuttaa paljon. Huulten, nenän ja kasvojen luuston kohdalla saa meikillä vain pienen osan silmämeikin tehosta. Väitän, että erityisesti nenän muutos tekee yhtä ison vaikutuksen kasvoihin kuin silmienkin, mutta tätä efektiä ei vain meikillä yhtä tehokkaasti saa (varjostaa ja korostaa voi, mutta selvästi meikattu nenä näyttää nopeasti kummalliselta ja likaiselta).
Yhtä kasvojen osaa, erityisesti nenää tai silmiä, muuttamallahan vaikutetaan paljon koko kasvojen mittasuhteisiin.
Hyviä vastauksia tullut, kiitos!
Mietin juuri että toki nenäkin vaikuttaa paljon, jos se on esimerkiksi huomattavan iso tai muuten erikoinen, silloin se voi olla kasvoissa se huomiotaherättävin piirre eikä silmät.
Itselläni on niin tavallinen nenä, suora ja pienehkö, että tarvitsen silmämeikkiä valjuisiin pieniin silmiini, näyttääkseni "joltain". Ilman meikkiä ainoat värit kasvoissani on ihovirheiden punoitus ja tummat silmänaluset. Tummat silmänaluset olen jo hyväksynyt, mutta näitä valjuja silmiäni ja kulmiani en varmaan ikinä tule hyväksymään.
Ap
Ja tosiaan valjuilla silmillä tarkoitan lähinnä silmien ympärystää eli ripsiä ja ripsirajaa. Minulla on keskitummat pienehköt silmät, jotka näyttävät mielestäni oudoilta ilman rajauskynää ja ripsiväriä.
Ap
Minulla on isot, hieman kissamaiset silmät. Vaikka itse sanonkin, ne ovat oikein kauniit. Meikattuina. Ripseni (samoin kuin kulmat) ovat todella vaaleat ja iho hieman punakka, eli olen silmistäni huolimatta täysin valju ilmestys. Hämmentää, kuinka ihan pienellä ehostuksella ulkonäköni muuttuu radikaalisti.
Täytyy sanoa rehellisesti, että näin heteromiehenä olen välillä tuossa asiassa kateellinen naisille. Siis kuinka paljon meikkaamalla naiset voivat korostaa ulkonäköään, unohtamatta valtavaa erilaista vaate ja koruvalikoimaa. Me miehet näytetään aina miltä näytetään. T- paita kauluspaitaan jos vähän tyylikkäämmältä haluaa näyttää :D Jätkien kanssa saunailloissa näistä joskus läpällä heitetään, mutta eikö olekin ihan totta?
Tuohon Ap:n aloitukseen.. Katson ensin aina naisen silmiin. Ei mitään väliä kuinka herkku tai vähemmän herkku muuten on. Silmistä sen näkee. Nyt tämä korona aika ja maskit tuovat ihmisten silmät entistä korostuneemmin esille.
Silmät ovat sielun peili tai arkisemmin kasvojen tärkein osa. Kun silmiä terävöittää rajaamalla, niistä tulee tehokkaammat kommunikaatiovälineet.