Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Annetaanko kaikilla synttäreillä nykyisin vieraille lahjapussit mukaan? Mitä siellä on?

Vierailija
24.01.2021 |

Ei 80-luvulla tuollaista tapaa ollut.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on jotenkin kummallinen tapa. Häissäkin tuntuu yleistyvän, että on pakko antaa vieraille joku avaimenperä, johon on kaiverrettu hääparin nimet ja päivämäärä. Ihan turhaa romua ja varmasti päätyy vaan roskikseen.

Me oltiin eräissä häissä joista jokainen sai muistoksi hääparin nimillä varustetun magneetin. Meillekin niitä kantautui 5kpl kun lapsillekin oli laitettu omat. Roskiin meni heti kotiin päästyä.

Me ollaan annettu ottaa ilmapallo (joita on ollut koristeena/lasten leikeissä) ja tikkari lähtiessä. Eiköhän vieraat ole saanut mahansa täyteen herkkuja jo juhlissa, en vaivaudu erikseen kotiin viemisiä hommaamaan.

Vierailija
22/31 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viiskymppisillä kossupullo joka vieraalle lähtiessä jättää mukavan muiston.

En olisi näkevinäni sitä enkä menisi siihen taloon enää ikinä.

Kahden pullon saaja ilahtuisi, eikä sinua kaivata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanotaan, että joka kolmansissa juhlissa tulee pussukkaa. Yleensä siellä on jotain namia, tarroja yms. yhdessä paikassa saavat pussukat ja ottaa pöydästä vielä kourallisen karkkia tms. mukaansa.

Mä olen yleensä antanut xylitol purkkaa, muumi askin tai kerran äidyin ostamaan hammasharjat, kun sain pieniä purkkeja lasten hammastahnaa. Jos mä olen pussukat tehnyt, niin ne on sitten hammashuoltoon liittyviä. Enkä ole edes alalla töissä. On vaan tärkeetä mässäämisen jälkeen pitää hampaista huolta. Hyvän vastaanoton on saanut.

Vierailija
24/31 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika usein jaetaan.

Mitä sitten?

Ei ole jätetty meidän juhliin tulematta, vaikka me ei niitä jaetakaan. Jokainen tavallaan. En usko, että vanhempia kiinnostaa pätkääkään että tuleeko sieltä lahjapussukkaa kotiin vaiko ei. Minua ei ainakaan kiinnosta.

No ei varmaan vanhempia, mutta jos muut lapset sitten kuittailevat että oli huonot juhlat kun ei mitään saatu, niin miltäköhän se siitä synttäri-sankarista tuntuu...

Vierailija
25/31 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanotaan, että joka kolmansissa juhlissa tulee pussukkaa. Yleensä siellä on jotain namia, tarroja yms. yhdessä paikassa saavat pussukat ja ottaa pöydästä vielä kourallisen karkkia tms. mukaansa.

Mä olen yleensä antanut xylitol purkkaa, muumi askin tai kerran äidyin ostamaan hammasharjat, kun sain pieniä purkkeja lasten hammastahnaa. Jos mä olen pussukat tehnyt, niin ne on sitten hammashuoltoon liittyviä. Enkä ole edes alalla töissä. On vaan tärkeetä mässäämisen jälkeen pitää hampaista huolta. Hyvän vastaanoton on saanut.

Kiva idea, ja samalla muistutus hampaiden huollon tärkeydestä! Karkkia, ja mukaan hammasharja ja tahna!

Vierailija
26/31 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli tavallaan onginnan muodossa mutta niissä pusseissa oli tyyliin tikkari ja omena tms eikä mitään kalliita juttuja kuten oon joskus kuullut.

Nyt ikää 21 että on noita ollut jo monta vuotta .

Vierailija
27/31 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minunkaan lapsuudessani ei tuollaista tapaa ollut mutta nyt näyttää oman lapseni kaveripiirissä olevan itsestään selvä asia. Meillä laitetaan pussiin karkkia ja ilmapallo/saippuakuplaa/vappupilli/tms. Pussi annetaan lähtiäislahjaksi ovella taikka sitten yhtenä ohjelmanumerona. Ei siihen montaa euroa mene. Kyllähän meillä Suomessa annetaan muistakin juhlista jälkimuistaminen, rippikuva, yo-kuva, hääkuva jne., samaan kategoriaan menee tuollainen pikkupussi synttäreiltä.

Olin tulossa juurikin sanomaan tuota, että kyllähän meillä kiitellään osallistumisella jälkeenpäin. Juurikin lähtetään kiitoskorttia ja kuvaa.

Siitä ideasta sitten lähti, että me annetaan kuva(t) muistoksi niistä kemuista. Joku touhukuva, jossa on kaikki juhlijat. Lisäksi juhlastara ja vieras. Se printataan pienen tekstin kera ja kiitosten saattelemana laitetaan kirjekuoreen ja lähtiessä saa mukaansa. Pienetkin juhlijat ovat tuosta ideasta tykänneet.

Jotkut linssiluteet ovat jo tullessa innostuneet, että otetaanko näissäkin juhlissa kuvat?

Vierailija
28/31 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuiset päättää. Tuo kuvaidea on kiva. Ei opeteta roskalle ja krääsälle.

Vierailija
29/31 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Annetaan, ärsyttää. Itsekin niitä olen joutunut haalimaan, niinkuin ei olisi muutakin hommaa siinä. Viimeksi yksi pentu alkoi suureen ääneen valittamaan miten huono lahja. Sanoin että ei kannata arvostella tai voi käydä niin että ensi kerralla et saakaan mitään.

Vihaan lasten kaverisynttäreitä. Aina joku itkee jotain tai jää vessaan jumiin etc. Ja käyttäytyvät huonosti, niitä sitten pitäisi vielä passata ja lahjoa. Olen ulkoistanut nykyään sisäleikkipuistoihin ym. pelipaikkoihin ja mies saa mennä sinne.

Jännä juttu, että toisille tapahtuu hirveesti kaikkea negatiivista juuri lasten kaverisynttäreillä... tai sitten vaan yleensä elämässä.

Eikä kyse ole ollenkaan omasta asenteesta?

Vierailija
30/31 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin? Vietin itse omia ja kavereiden synttäreitä 90-luvun alkupuoliskolla, ja aina oli ongintaa, aarteenetsintää tai vastaavaa, mistä sai jonkun lahjapussin.

Vierailija
31/31 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Annetaan, ärsyttää. Itsekin niitä olen joutunut haalimaan, niinkuin ei olisi muutakin hommaa siinä. Viimeksi yksi pentu alkoi suureen ääneen valittamaan miten huono lahja. Sanoin että ei kannata arvostella tai voi käydä niin että ensi kerralla et saakaan mitään.

Vihaan lasten kaverisynttäreitä. Aina joku itkee jotain tai jää vessaan jumiin etc. Ja käyttäytyvät huonosti, niitä sitten pitäisi vielä passata ja lahjoa. Olen ulkoistanut nykyään sisäleikkipuistoihin ym. pelipaikkoihin ja mies saa mennä sinne.

Jännä juttu, että toisille tapahtuu hirveesti kaikkea negatiivista juuri lasten kaverisynttäreillä... tai sitten vaan yleensä elämässä.

Eikä kyse ole ollenkaan omasta asenteesta?

Öh, jos paikalla on 10+ eskarilaista, ja omia lapsia 3, niin kyllä niitä tapahtumia riittää. Meillä tosiaan on haukuttu lahjapussit, jääty sinne vessaan, yksi itki hirveästi kun tuolit oli laskettu väärin. Yksi putosi renkaista, yhtä ei tultu hakemaan ollenkaan. Nämä viimeisimmillä synttäreillä. Ja se asenne, taisin tosiaan sanoakin että vihaan kaverisynttäreitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kaksi