Onko Sari Essayah liian nuori presidenttiehdokkaaksi? Sopisi tosi hyvin tehtävään
Kun kokkareilla ja Keskustalla ei ole yhtään kelvollista presidenttiehdokasta, voisivat tehdä Essayahista yhteisehdokkaan konservatiiveille. Itse olen poliittisesti vasemmalla, mutta Essayahia äänestäisin, koska hän on ainoa hyvä vaihtoehto. Nopeaälyinen, hänellä on hyvä ulosanti, on sivistynyt ja jättää viisaan ja harkitsevan, mutta myös aidosti myötätuntoisen, kuvan.
Olisi hyvä kansakunnan äiti.
Kommentit (108)
Voisi olla yhdistävä ja tyyni. Joo, kannatan.
Ei ole rehti Suomalainen. Sekaisin taikauskosta.
Yksi rajuimmista ja onnistuneimmista populisteista tämän hetken poliitikoista. Sen huomaa tästäkin keskustelusta.
Hihhuleista ei ole Suomen presidentiksi.
Ei ikinä uskovaista, ne kaksinaamaisia paskoja
Hänen arvojaan ovat rehellisyys, ahkeruus, suomalaisuus, uskonto ja isänmaallisuus. Siis täysin päinvastoin kuin vihervasemmistolla.
Sari Essayah on oikeasti erittäin potentiaalinen ja hyvä vaihtoehto presidentiksi. Sanon näin puoluerajoista huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
Naisena, joka haluaa turvata myös naisille turvalliset terveyspalvelut, en voisi koskaan äänestää Essayahia jo pelkästään sen takia, että hän vastustaa aborttia.
Presidentti ei Suomen aborteista päätä joten sikäli nihkeä perustelu. Musta aina jotenkin outoa että abortista tehdään joku kynnyskysymys. Aika harva ihminen niitä kuitenkaan tekee, yleensä ne samat ihmiset useaan kertaan.
Onhan keskustalla ja kokkareilla paljonkin.
Ilkka Kanerva, Matti Vanhanen, Olli Rehn, Jyrki Katainen.
Ei mitään itelläkään Essayahia vastaan oo mitään mutta en halua nyt ainakaan naispresidenttiä ku on naispääministerikin. Ois jo liian epätasa-arvoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisena, joka haluaa turvata myös naisille turvalliset terveyspalvelut, en voisi koskaan äänestää Essayahia jo pelkästään sen takia, että hän vastustaa aborttia.
Luuletko että presidentti voisi kieltää abortit? Ei tietenkään, eikä Sari niin tekisikään.
Itse miellän itseni abortin vastustajiin, mutta silti olen sitä mieltä, että on parempi, että siihen on laillinen mahdollisuus. En voi silti koskaan sanovani riemuitsevani tästä oikeudesta, ja mielestäni se on viimeinen vaihtoehto, kun kaikki muut on tosissaan mietitty.
En luule. En ymmärrä, miten jäi epäselväksi, että kyse oli siitä, etten jaa hänen kanssaan arvomaailmaa. Eikö se ole sinusta riittävä syy olla äänestämättä jotakuta, jolla on suhteellisen vähän käytännön valtaa, mutta joka edustaa kuitenkin omia arvojaan presidentin virassaan?
Miten lienee Sauli Niinistön kanssa, jaatko hänen arvomaailmansa. On sitä mieltä, että avioliitossa ei voi ra isk ata ja on naimisissa itseään vuosikymmeniä nuoremman naisen kanssa. Siinä on jo minun kannaltani pari asiaa, joita pidän vaarallisempina kuin aborttioikeuden pahoittelua.
Mitä helvettiä tuo toinen asia? Ihan ku se ois pakottanu Haukion naimisiin kanssaan
Presidentti on ennen kaikkea arvojohtaja, siksi ei ole ihan sama kannattaako vai vastustaako esim. abortteja vaikka ei asiasta päätäkään. En ikinä äänestäisi henkilöä joka vastustaa naisten itsemääräämisoikeutta abortin suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Kokoomuslainen tai vihreä pressa.
Koska kokoomus ja vihreät ovat natomielisiä.
Muut puolueet ovat täynnä putuntrolleja.
Pelleilyä. Saksakin on natomaa ja täysin riippuvainen Venäjän kaasua. Fiksua olla mukana tuollaisessa sekasotkussa.
Vierailija kirjoitti:
Presidentti on ennen kaikkea arvojohtaja, siksi ei ole ihan sama kannattaako vai vastustaako esim. abortteja vaikka ei asiasta päätäkään. En ikinä äänestäisi henkilöä joka vastustaa naisten itsemääräämisoikeutta abortin suhteen.
En minäkään. Mutta samaa mieltä aloittajan kanssa, että olemukseltaan ja ulosanniltaan Essayah sopisi presidentin rooliin.
Vierailija kirjoitti:
Syntynyt 1967
Mua vanhempi, ja mä oon jo isoäiti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuletko että presidentti voisi kieltää abortit? Ei tietenkään, eikä Sari niin tekisikään.
Itse miellän itseni abortin vastustajiin, mutta silti olen sitä mieltä, että on parempi, että siihen on laillinen mahdollisuus. En voi silti koskaan sanovani riemuitsevani tästä oikeudesta, ja mielestäni se on viimeinen vaihtoehto, kun kaikki muut on tosissaan mietitty.
En luule. En ymmärrä, miten jäi epäselväksi, että kyse oli siitä, etten jaa hänen kanssaan arvomaailmaa. Eikö se ole sinusta riittävä syy olla äänestämättä jotakuta, jolla on suhteellisen vähän käytännön valtaa, mutta joka edustaa kuitenkin omia arvojaan presidentin virassaan?
Mä en olisi voinut äänestää ketään koskaan sitten Suomen presidentiksi! Äänestäjän täytyy kyetä tekemään kompromisseja.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole Sarikaan kieltämässä aborttia, ihan lain mukaan mennään, vaikkei abortti- fani olekaan. Se on surullinen asia ja toivoisi, ettei kenenkään sellaista tarvitsisi kokea. Uskon että aika moni on samoilla linjoilla, abortin tehneistäkin.
Vaikka on konservatiivikristitty kuten vaikka minä, ei se tarkoita että on sekaisin kuten Trump. Sari on todella maltillinen mielipiteissään ja ulosannissaan. Ei pitäisi lokeroida samaan joukkoon meitäkään, jotka emme iloitse abortista.
Vierailija kirjoitti:
Ei ikinä uskovaista, ne kaksinaamaisia paskoja
Onneksi sinulla sentäs on kaunis sisin, näin kauniisti puhutkin muista ihmisistä <3
Oonpas mä liberaali, olisin valmis äänestämään puolimarokkolaisen tai homon pressaksi. Ohhoh. Luulin olevani joku änkyrä, kun olen rokottamaton, ja persunaistakin joskus äänestänyt.
Olen jo pitkään katsellut ja kuunnellut ihaillen Sari Essayahin esiintymistä politiikassa ja pidän häntä parhaana mahdollisena seuraavana presidenttinä Suomelle. Asiallinen ja hillitty, silti rohkea keskustelija joka tietää mistä puhuu. Kristillinen arvomaailma on vain hyväksi. Yhdistää kansaa ja on heikompien puolella.
Presidentti ei muuten lakeja säädä, niinkuin monet tuntuvat luulevan. Se on kansanedustajien työtä.