Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi tavara ei mene kaupaksi Torissa tai Huudossa?

Vierailija
24.01.2021 |

Siis ihan uusi merkkitavara, jota olen molempiin nyt parin kk:n ajan listannut myyntiin.

Laukut, huivit ja Arabian & Iittalan astiat?

Vai onko teillä muilla parempia kokemuksia?

Kommentit (140)

Vierailija
61/140 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska palkka valitettavan iso, ja vielä ns. double income no kids. Siten tulee/on tullut heräteostoksia tehtyä ihan liian usein, ihan liian paljon ja turhia miettimättä.

Kivaa juu sinänsä, mutta olen vain nyt vihdoin väsynyt tähän tavarapaljouteen, ja ajattelin että joku muu pääsee hyötymään nyt edullisesti siitä, että itseni ei ole pitkään aikaan tarvinnut miettiä että mitä ja millä hinnalla ostan.

Ap

======

Taidat olla väliinputoaja kierrätysbisneksessä. Merkkitavarasi ovat kierrätettyinäkin liian kalliita taviksille ja rikkaat ostavat uutena.

Ehkä sitten näin, mutta olen kyllä itse aina hyvätuloisena (vierastan jotenkin sanaa rikas, se tuntuu viittaavan mijardööreihin, joita Suomessa todella vähän) arvostanut kierrätystä, ei ole väkisin tarvinnut saada uutta kaupasta, jos olen kivan nähnyt käytettynä.

En voi kuin toivoa, että muutkin ajattelisivat samoin.

Tekisi meille kaikille hyvää, ettemme huku tavaraan.

Ap

Lue nyt viestisi uudelleen. Eihän tuossa ole mitään järkeä. Ensin kerrot ostavasi kaapit täyteen tavaraa, joka jää vielä täysin käyttämättä, sitten hurskastelet kierrätyksen tärkeydestä. Ja vielä painotat muille kierrättämisen tärkeyttä. Hieman nyt on tekopyhää.

Kuule, pahinta on jatkuva shoppailu! Sitä ei enää sitten kierrättäminen pelasta.

Jep, kerroin etenkin aiemmin ostaneeni tavaraa ihan liikaa.

Enää en sitä tee, ja todellakin arvostan kierrätystä. Jo aiemmin ostaessani enemmän tavaraa, ostin sitä myös kierrätettynä.

Tuntuu, että osa kirjoittajista täällä haluaa lähes väkisin lukea tai tulkita kirjoitukseni väärin.

En jaksa loputtomasti selittää itseäni uudestaan, mutta jutun juju löytyy kun luette tarkemmin läpi mitä olen kirjoittanut.

Ap

Vierailija
62/140 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siivoillut kaappeja Koronan aikaan. En mä nyt halua niitä uudestaan täyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/140 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen, että aika iso osa ihmisistä on muuttamassa kulutustottumuksiaan pysyvästi. Enkä tarkoita vain sitä, että ei haluta maksaa paljon jostain tavarasta, vaan sitä että ei haluta sitä tavaraa. Meillä alkaa olla jo paljon tietoisuutta siitä että luonnonvarat alkavat loppua ja syy siihen on ihmiskunnan kerskakulutus.

Se, että ostaa tavaran käytettynä ei välttämättä vähennä luonnonvarojen kulutusta, koska se tavaran myyjä tarvitsee sitten uuden tavaran ja ostaa sen sitten kaupasta.

Vastaus ongelmaan on, että ostaa tavaroita vain tarpeeseen ja kuluttaa ne loppuun itse.

Suosittelen harkitsemaan jo ostotilanteessa onko ihan pakko ostaa.

Jos raha polttelee taskuissa, sitä voi käyttää erilaisten palveluiden ostamiseen ja hyväntekeväisyys on hyvä vaihtoehto: sitähän sinä nytkin vähän niin kuin harjoitat, mutta aika vaivalloisesti.

Sinänsä arvostan ap:n pyrkimystä kierrättää ja tämä kommenttini on yleisellä tasolla, ei tarkoitettu mollaamaan ap:ta.

Vierailija
64/140 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronan vuoksi lomautus alkoi huhtikuussa.

Parhaimmillaan minulla oli myynnissä yli 200 kohdetta. Nyt 60 ja kaikki ovat olleet kuukausia.

Vappuna lähetin 10 laatikollista kaikkea vähänkäytettyyn. Niitä ei onneksi ole tulossa takaisin, myymättömät hyväntekeväisyyteen.

Joka viikko väh joku menee kaupaksi. Ennen joulua oli pieni pyrähdys. Nyt taas hiljaisempaa.

Kaikki luistimet, sukset jne meni onneksi kaupaksi.

Vierailija
65/140 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mullakaan tavara mennyt kaupaksi paikallisella kirpputorilla. Myin hyväkuntoisia pari kertaa käytettyjä/uusia vaatteita ihan pilkkahinnoin kun ajattelin että haluan päästä eroon mutten ihan uutta tavaraa halua ilmaiseksikaan antaa, paljon sain raahata tavaraa kotiin ja sitten uffille. Esimerkkinä t paitoja 0,5-1€, neuleita n. 3€ jne. Vaatteeni olivat myös tämän hetken muodin mukaisia.

Vierailija
66/140 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsehän sanot että tekisi meille kaikille hyvää ettemme huku tavaraan.

Niinpä, osaatko ajatella että ehkä suurin osa meistä muistakin ajattelemme noin? Mikset tajunnut sitä aikaisemmin? Sitäpaitsi pisti silmään tuo juttu että haluat varmistua siitä että tavarasi päätyvät hyvään kotiin, hohhoijaa, et ole sentään lemmikkiä myymässä. Taidat elää omassa kuplassasi rahoinesi, no siinä sitten olet. Muilla on ehkä elämässään suurempia murheita kuin jotkut Iittalan ja Arabian astiat ja turhat merkkilaukut.

Osaan kyllä onneksi ajatella, etteivät muutkaan halua hukkua tavaraan. Useimmilla sitä vain ei ole tällaisia liian suuria määriä, ja tavaraa ostetaan ihan tarpeeseen. Joten näiden ihmisten tarpeeseen olen sitä myymässä, paljon kauppaa edullisemmalla hinnalla.

En ole muumimukien keräilijä, enkä esim. osaa kovin hyvin itse ymmärtää tavaran ostamista vain keräilytarkoitukseen. Sitäkin monet näyttävät tekevän, enkä tuomitse heitä. 

Ei meidän siis kannata tuomita toisiamme, ja otan osaa murheisiisi.

Jos vain suinkin uskot, niin omassakin elämässäni on erittäin paljon isompiakin murheita kuin nämä merkkitavaroiden myynnit. Tavara kun nyt on kuitenkin vain tavaraa.

Halusinpa vain avata ketjun tästä itseäni ihmetyttävästä aiheesta, en loukata sinua tai muita kaltaisiasi.

Ap

Vierailija
67/140 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteita on kaikilla ihan liikaa. Muut merkkitavarat saa kaupaksi, kun hinnan laskee naurettavan alas. Ostin itse wanhaa Arabiaa postikulujen hinnalla. En ymmärrä, miten myyjä edes suostui kauppaan! Hänelle tuli paketoinnista ja lähettämisestä muitakin kuluja (matkat), mutta veloitti vain huutopaketin hinnan + kauppahinnan 1,50€ neljästä lautasesta. Nämä olivat harvinaisuuksia ja hyväkuntoisiakin.

Vierailija
68/140 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylihintaista vaatetta (ja miksei muutakin) liikaa tarjolla.

Onneksi osa hinnoittelee järkevästi, tulee ostettua postitettuna tai haettua samalta paikkakunnalta, mikäli lähistöllä.

Vierailija
69/140 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Konmaritus on kaikilla mielenpäällä, ei ostella uuttaa, omalla varastolla mennään. Nyt korona-aikaan ei ole tarvetta ostella mitään ylimääräistä. Kulutustottumukset muuttuvat eli se uusinormaalin vaikuttaa myös secondhandiin. Järkevä muutos.

Ihmiset yleistävät aina omista kokemuksistaan ja periaatteistaan. Tosiasiassa ei ole mitään todisteita siitä, että ihmiset olisivat massoittain alkaneet minimalisteiksi.

Kulutus on laskenut yllättävän vähän, ottaen huomioon sen, että ihmiset kyyhöttävät paljon kotona. Itse asiassa ainakin jossain vaiheessa verkkokaupoissa shoppailu kasvoi kohisten. En tiedä mikä on juuri tämän hetken tilanne.

Kenties Torin tämän hetkinen tahmeus on tuon megashoppailuryöpyn krapulaa.

Vierailija
70/140 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni on epäilyttävää, jos samalla myyjällä on paljon uutta/käyttämätöntä myynnissä.

Vierailija
71/140 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä luulen, että aika iso osa ihmisistä on muuttamassa kulutustottumuksiaan pysyvästi. Enkä tarkoita vain sitä, että ei haluta maksaa paljon jostain tavarasta, vaan sitä että ei haluta sitä tavaraa. Meillä alkaa olla jo paljon tietoisuutta siitä että luonnonvarat alkavat loppua ja syy siihen on ihmiskunnan kerskakulutus.

Se, että ostaa tavaran käytettynä ei välttämättä vähennä luonnonvarojen kulutusta, koska se tavaran myyjä tarvitsee sitten uuden tavaran ja ostaa sen sitten kaupasta.

Vastaus ongelmaan on, että ostaa tavaroita vain tarpeeseen ja kuluttaa ne loppuun itse.

Jos raha polttelee taskuissa, sitä voi käyttää erilaisten palveluiden ostamiseen ja hyväntekeväisyys on hyvä vaihtoehto: sitähän sinä nytkin vähän niin kuin harjoitat, mutta aika vaivalloisesti.

Sinänsä arvostan ap:n pyrkimystä kierrättää ja tämä kommenttini on yleisellä tasolla, ei tarkoitettu mollaamaan ap:ta.

Toivoahan sitä sopii, mutta itse olen pessimistinen. Jossain vaiheessa uskalsin toivoa sitäkin, että ihmiset alkavat pysyvästi vähentää lentämistä ja turhaa matkailua koronan myötä, mutta nykyään näyttää karusti siltä, että koronan jälkeen alkaa oikein matkustelubuumi.

Itse en jaksa uskoa, että ihmiset oppivat loppujen lopuksi yhtään mitään. Haluaisin kyllä toivoa.

t. ei ap

Vierailija
72/140 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Konmaritus on kaikilla mielenpäällä, ei ostella uuttaa, omalla varastolla mennään. Nyt korona-aikaan ei ole tarvetta ostella mitään ylimääräistä. Kulutustottumukset muuttuvat eli se uusinormaalin vaikuttaa myös secondhandiin. Järkevä muutos.

Ihmiset yleistävät aina omista kokemuksistaan ja periaatteistaan. Tosiasiassa ei ole mitään todisteita siitä, että ihmiset olisivat massoittain alkaneet minimalisteiksi.

Kulutus on laskenut yllättävän vähän, ottaen huomioon sen, että ihmiset kyyhöttävät paljon kotona. Itse asiassa ainakin jossain vaiheessa verkkokaupoissa shoppailu kasvoi kohisten. En tiedä mikä on juuri tämän hetken tilanne.

Kenties Torin tämän hetkinen tahmeus on tuon megashoppailuryöpyn krapulaa.

Konmari meni jo, cluttercore tuli tilalle. (Jos ette tiedä, niin googlatkaa cluttercore niin selviää.)

Vierailija
73/140 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos palkkasi on turhan hyvä (kuten kerroit) niin lahjoita vaikka eläinyhdistykselle ennemmin kuin ostat turhaa krääsää. Vielä valittaminen palstalla siitä ettei laukut mene kaupaksi vaikuttaa aika tyhjäpäiseltä kun niin moni ihminen elää kurjuudessa ja köyhänä tässä maassa, en yhtään ihmettele vastauksia.

Vierailija
74/140 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku on varmaan tämänkin jo sanonut, mutta itse ajattelin just yks päivä, kun törmäsin Torissa myyjään, jolla oli ihan hirveät määrät uutta merkkivaatetta, kenkää ja laukkua edulliseen hintaan, että ne on varmaan varastettuja. Miksi joku myy kasapäin muovikääreissä olevia merkkivaatteita pilkkahinnalla? Ei kaikki voi olla lahjaksi saatuja, erikokoisia, miesten, naisten ja lasten vaatteita?

Vierailija
75/140 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähävaraiset hylkivät vaistomaisesti sellaisia myyjiä, joilla on useampi ilmoitus kalliimpaa kamaa. On jollain tavalla nöyryyttävää säästää niska limassa ja ostaa käytettynä tarpeeseen tuleva kevättakki myyjältä, jonka postinumeroalue ja myynnissä olevat tuotteet vihjaavat hänen olevansa kaltaisesi impulssishoppailija. Sellainen, joka voi suit sait vaihdella vaatteitaan ja sisustustaan, jos kyllästyy vanhaan.

Ilmeisesti luokkatietoisuutesi on hieman heikoilla kantimilla, jos et käsitä että meille alaluokkaa edustaville on mukavampi asioida kaltaistemme kesken.

Vierailija
76/140 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tästä ketjusta löytyvistä hyvistä ja asiallisista vastauksista!

Minä jatkan myyntejäni ja toivon tavaroiden löytävän juuri niitä tarvitsevat/kaipaavat ostajat.

Onhan tuota tavaraa jo kaupaksikin mennyt, oletin vain että olisi mennyt samaan malliin kuin reilut 10 vuotta sitten, kun viimeksi Huudossa niitä myin.

Pidetään toivoakseni me kaikki käytetyn ja uuden kierrätetyn tavaran myynti arvossaan.

Ostetaan kun jotakin tarvitsemme, ja joskus tietysti myös ihan itseämme ilahduttaaksemme, mieluiten hyvää laatua ja ei ihan liikoja määriä.

Ap

Vierailija
77/140 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa katsoa kuinka paljon kyseistä tavaraa on tarjolla.

Katson aina ja laitan hintapyynnön pikkuisen alle muiden saman kuntoisten, jos samaa tavaraa on useampaa tarjolla.

Usein myyn kuitenkin vain sellaista, mitä muilla ei ole myynnissä, en mitään pahinta massatavaraa, vaan arvokkaampaa merkkitavaraa.

Ap

Jos jollain on paljon arvokasta merkkitavaraa myynnissä ja hinta on halpa, niin se alkaa itseäni epäilyttää. Että mistä niitä on saanut ja onko aitoja. En myöskään postin kautta lähtisi sellaisia ostamaan.

Vierailija
78/140 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivoahan sitä sopii, mutta itse olen pessimistinen. Jossain vaiheessa uskalsin toivoa sitäkin, että ihmiset alkavat pysyvästi vähentää lentämistä ja turhaa matkailua koronan myötä, mutta nykyään näyttää karusti siltä, että koronan jälkeen alkaa oikein matkustelubuumi.

Itse en jaksa uskoa, että ihmiset oppivat loppujen lopuksi yhtään mitään. Haluaisin kyllä toivoa.

t. ei ap

Kiitos kommentista. Itse elän fantasiassa että käänne parempaan olisi tapahtunut. Ja ehkä yritän edellisellä kommentillani herätellä ajatuksia. Ei kai tässä muuta voi.

T. Sen kommentoimasi kommentin kirjoittaja

Vierailija
79/140 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos palkkasi on turhan hyvä (kuten kerroit) niin lahjoita vaikka eläinyhdistykselle ennemmin kuin ostat turhaa krääsää. Vielä valittaminen palstalla siitä ettei laukut mene kaupaksi vaikuttaa aika tyhjäpäiseltä kun niin moni ihminen elää kurjuudessa ja köyhänä tässä maassa, en yhtään ihmettele vastauksia.

Lahjoitan jo, isojakin summia.

Eläimet ovat todella lähellä sydäntäni ja juuri kävimme sukulaiselleni ostamassa eläinsuojeluyhdistykseltä ihanan koiran :)

Ap

Vierailija
80/140 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nykyään myös facessa liikkuu paljon tavaraa, torista ja huudosta lähinnä ostaa ne, jotka etsii jotain tiettyä juttua.