Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi tavara ei mene kaupaksi Torissa tai Huudossa?

Vierailija
24.01.2021 |

Siis ihan uusi merkkitavara, jota olen molempiin nyt parin kk:n ajan listannut myyntiin.

Laukut, huivit ja Arabian & Iittalan astiat?

Vai onko teillä muilla parempia kokemuksia?

Kommentit (140)

Vierailija
41/140 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja vieläkin Ap tässä jatkaa, että kuten ainakin yksi aiempi kirjoittaja, minäkin muistan sen ajan n. 10 vuotta sitten, kun tavara meni hyvin kaupaksi näillä vastaavilla palstoilla. Merkkitavara etenkin.

Olisiko sitten niin, että kaikki vastaava yhtään kalliimman merkkitavaran myynti olisi siirtynyt esim. fb:n ryhmiin tätä nykyä?

Onko jollakin tarkempaa kokemusta asiasta?

Ap

Maailma muuttuu.

Merkkitavaroista on tullut pilkan kohde ja niiden käyttäjiä pidetään pelleinä. Nyt ajatellaan enenmän ympäristöä, esim vaateteollisuus on toiseksi eniten saastuttava öljyteollisuuden jälkeen. Johon muuten kuuluu myös asusteet eli ne sinun laukkusi.

Vierailija
42/140 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap provoilee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/140 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myytkö varastettua tavaraa? Ei tuo muuten selity että on jatkuvasti uutta ja kallista jota laittaa myyntiin.

En tarkoita loukata, mutta missähän maailmassa sinä elät?

Ainakin maailmamme ovat hieman erilaiset, ja kannattaa ymmärtää myös muita, kuin sitä omaansa.

Tervetuloa tekemään kotitarkastus varastetun tavaran etsimiseksi :)

Ap

Vierailija
44/140 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sitten näin, mutta olen kyllä itse aina hyvätuloisena (vierastan jotenkin sanaa rikas, se tuntuu viittaavan mijardööreihin, joita Suomessa todella vähän) arvostanut kierrätystä, ei ole väkisin tarvinnut saada uutta kaupasta, jos olen kivan nähnyt käytettynä.

En voi kuin toivoa, että muutkin ajattelisivat samoin.

Tekisi meille kaikille hyvää, ettemme huku tavaraan.

Ap[/quote]

====

Onnitteluni Ap, että olet havahtunut tavaraähkyyn. Silti: itselle turhan kierrätystavarankin ostaminen lisää itse kunkin henkilökohtaista ähkyä.

Itse en osta mitään, mitä ei oke pakko. Kunhan koronasta päästään, alan taas satsata aineettomiin palveluihin ja kulttuuriin, teatteriin, opiskeluun yms.

Vierailija
45/140 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiklhän se ole tämä korona, halutaan välttää kaikkea turha kulutusta ja elää säästeliäästi.

Vierailija
46/140 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos oikeasti rahaa ja tavaraa on kuin roskaa, niin miksi et vain kippaa vanhoja vaatteitasi ja laukkujasi uffiin tai vastaavaan? Aikaa kuluu myynti-ilmoituksiin ja muuhun säätämiseen.

Tätäkin joskus mietin. Luonne ei vain anna periksi.

Joku tunneside myös myymääni kauniiseen tavaraan, että haluan tietää sen päätyvän hyvään kotiin tms.

Eikä meistä kukaan tiedä miten kauan kestää se hyvä palkka & terveys, joten ei myynneistä saatu extra-raha koskaan ole pahitteeksi.

Perittyä rahaa kun ei itselläni ole, vain kovalla omalla työllä ansaittua.

Ap

Ei sinun tarvitse selittää, miksi haluat tavaroistasi rahaa, ja sinulla on oikeus tehdä niillä mitä haluat.

Täällä palstalla on usein tosi kummallisia mielipiteitä käytetyn tavaran myynnistä. Esimerkiksi kirppisten idea on kuulemma vain "päästä tavarasta eroon", kaikki pitäisi saada puoli-ilmaiseksi, ja sitten toisaalta samalla kerskustaan että meikäläinenpä sai 500 euroa viikossa kirpputorilta. Does not compute...

-eri

Vierailija
47/140 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap provoilee.

No nyt mentiin vihdoin jo todella asialinjalle (kun ensin pari sivua sainkin lukea jo ihan asiallisia vastauksia) kuten täällä valitettavan usein:

"Ap myy varastettua tavaraa ja provoilee."

Kiitos, ja mukavaa päivän jatkoa teillekin :)

Ap

Vierailija
48/140 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa katsoa kuinka paljon kyseistä tavaraa on tarjolla.

Katson aina ja laitan hintapyynnön pikkuisen alle muiden saman kuntoisten, jos samaa tavaraa on useampaa tarjolla.

Usein myyn kuitenkin vain sellaista, mitä muilla ei ole myynnissä, en mitään pahinta massatavaraa, vaan arvokkaampaa merkkitavaraa.

Ap

Jos ihmiset luulevat, että myyt jotain halpaa kopiota aitona?

Vierailija
49/140 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavara ei mene kaupaksi jos se on laadutonta ja/tai ylihintaista.

Vierailija
50/140 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja vieläkin Ap tässä jatkaa, että kuten ainakin yksi aiempi kirjoittaja, minäkin muistan sen ajan n. 10 vuotta sitten, kun tavara meni hyvin kaupaksi näillä vastaavilla palstoilla. Merkkitavara etenkin.

Olisiko sitten niin, että kaikki vastaava yhtään kalliimman merkkitavaran myynti olisi siirtynyt esim. fb:n ryhmiin tätä nykyä?

Onko jollakin tarkempaa kokemusta asiasta?

Ap

Maailma muuttuu.

Merkkitavaroista on tullut pilkan kohde ja niiden käyttäjiä pidetään pelleinä. Nyt ajatellaan enenmän ympäristöä, esim vaateteollisuus on toiseksi eniten saastuttava öljyteollisuuden jälkeen. Johon muuten kuuluu myös asusteet eli ne sinun laukkusi.

Nyt kyllä puhut ihan pötyä. Kunpa olisikin!

Ja sitä paitsi kaikki "merkkitavarat" eivät ole samanlaisia - joissain ei merkitse se logo ja hinta, vaan jotkut merkit ovat ihan oikeasti laadun tae, ja sitä merkkiä käyttävät tietävät sen kyllä.

-eri

Vierailija
51/140 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

====

Onnitteluni Ap, että olet havahtunut tavaraähkyyn. Silti: itselle turhan kierrätystavarankin ostaminen lisää itse kunkin henkilökohtaista ähkyä.

Itse en osta mitään, mitä ei oke pakko. Kunhan koronasta päästään, alan taas satsata aineettomiin palveluihin ja kulttuuriin, teatteriin, opiskeluun yms.

Hieno juttu tämäkin, onnea jatkoon sinulle, ja toivottavasti tosiaan pääsemme koronasta pian eroon (vaikkei juuri nyt siltä niin vaikuta).

Ap

Vierailija
52/140 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos oikeasti rahaa ja tavaraa on kuin roskaa, niin miksi et vain kippaa vanhoja vaatteitasi ja laukkujasi uffiin tai vastaavaan? Aikaa kuluu myynti-ilmoituksiin ja muuhun säätämiseen.

Joku tunneside myös myymääni kauniiseen tavaraan, että haluan tietää sen päätyvän hyvään kotiin tms.

Eikä meistä kukaan tiedä miten kauan kestää se hyvä palkka & terveys, joten ei myynneistä saatu extra-raha koskaan ole pahitteeksi.

Ap

Ellet tee perusteellista haastattelua jokaisesta ostajaehdokkaasta huutonetissä tai torilla, niin et tiedä, päätyvätkö tavarasi hyvään kotiin vai ei.

Jos huolehdit tulevaisuuden mahdollisesta rahapulasta, niin kannattaisi ehkä sitten keskittyä ostamaan vain sellaista, mitä tarvitsee tai oikeasti haluaa. Eikä ajatella, että ostanpa nyt tämänkin, ja jos en tarvitsekaan sitä, niin myyn sen sitten eteenpäin.

Minä olen aika pienituloinen ja olen monta kertaa lahjoittanut eteenpäin vaatteita, joita en ole tullut käyttäneeksi, vaikka yleensä ostankin vain tarpeeseen. Ajattelen niin, että en kuitenkaan ole akuutissa rahapulassa (pienet tulot, mutta myös pienet menot ja säästöjä kuitenkin on jonkun verran), ylimääräinen tavara häiritsee mielenrauhaani ja voin käyttää aikani paremmin kuin erilaisilla kirpputoreilla säätämiseen. 

En usko, että kuolinvuoteellani tulen murehtimaan sitä, että minun olisi pitänyt tehdä parempaa bisnestä käytetyillä tavaroillani.

Vierailija
53/140 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konmaritus on kaikilla mielenpäällä, ei ostella uuttaa, omalla varastolla mennään. Nyt korona-aikaan ei ole tarvetta ostella mitään ylimääräistä. Kulutustottumukset muuttuvat eli se uusinormaalin vaikuttaa myös secondhandiin. Järkevä muutos.

Vierailija
54/140 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ellet tee perusteellista haastattelua jokaisesta ostajaehdokkaasta huutonetissä tai torilla, niin et tiedä, päätyvätkö tavarasi hyvään kotiin vai ei.

Jos huolehdit tulevaisuuden mahdollisesta rahapulasta, niin kannattaisi ehkä sitten keskittyä ostamaan vain sellaista, mitä tarvitsee tai oikeasti haluaa. Eikä ajatella, että ostanpa nyt tämänkin, ja jos en tarvitsekaan sitä, niin myyn sen sitten eteenpäin.

Minä olen aika pienituloinen ja olen monta kertaa lahjoittanut eteenpäin vaatteita, joita en ole tullut käyttäneeksi, vaikka yleensä ostankin vain tarpeeseen. Ajattelen niin, että en kuitenkaan ole akuutissa rahapulassa (pienet tulot, mutta myös pienet menot ja säästöjä kuitenkin on jonkun verran), ylimääräinen tavara häiritsee mielenrauhaani ja voin käyttää aikani paremmin kuin erilaisilla kirpputoreilla säätämiseen. 

En usko, että kuolinvuoteellani tulen murehtimaan sitä, että minun olisi pitänyt tehdä parempaa bisnestä käytetyillä tavaroillani.

Kiitos neuvosta. Näin nykyisin jo teenkin. Päätös on kuitenkin varsin tuore, ja juuri siksi myyn tavaraa nyt paljon pois.

Ehkä ajoitus on sitten koronan vuoksi huono, jos moni pelkää rahapulaa/töiden menettämistä jne.

Toisille se tuo sitten sitäkin paremmat markkinat, kun me myyjät olemme laskeneet hintoja ostajapulassa.

Ap

Vierailija
55/140 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehän sanot että tekisi meille kaikille hyvää ettemme huku tavaraan.

Niinpä, osaatko ajatella että ehkä suurin osa meistä muistakin ajattelemme noin? Mikset tajunnut sitä aikaisemmin? Sitäpaitsi pisti silmään tuo juttu että haluat varmistua siitä että tavarasi päätyvät hyvään kotiin, hohhoijaa, et ole sentään lemmikkiä myymässä. Taidat elää omassa kuplassasi rahoinesi, no siinä sitten olet. Muilla on ehkä elämässään suurempia murheita kuin jotkut Iittalan ja Arabian astiat ja turhat merkkilaukut.

Vierailija
56/140 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska palkka valitettavan iso, ja vielä ns. double income no kids. Siten tulee/on tullut heräteostoksia tehtyä ihan liian usein, ihan liian paljon ja turhia miettimättä.

Kivaa juu sinänsä, mutta olen vain nyt vihdoin väsynyt tähän tavarapaljouteen, ja ajattelin että joku muu pääsee hyötymään nyt edullisesti siitä, että itseni ei ole pitkään aikaan tarvinnut miettiä että mitä ja millä hinnalla ostan.

Ap

======

Taidat olla väliinputoaja kierrätysbisneksessä. Merkkitavarasi ovat kierrätettyinäkin liian kalliita taviksille ja rikkaat ostavat uutena.

Ehkä sitten näin, mutta olen kyllä itse aina hyvätuloisena (vierastan jotenkin sanaa rikas, se tuntuu viittaavan mijardööreihin, joita Suomessa todella vähän) arvostanut kierrätystä, ei ole väkisin tarvinnut saada uutta kaupasta, jos olen kivan nähnyt käytettynä.

Ap

Lue nyt viestisi uudelleen. Eihän tuossa ole mitään järkeä. Ensin kerrot ostavasi kaapit täyteen tavaraa, joka jää vielä täysin käyttämättä, sitten hurskastelet kierrätyksen tärkeydestä. Ja vielä painotat muille kierrättämisen tärkeyttä. Hieman nyt on tekopyhää.

Kuule, pahinta on jatkuva shoppailu! Sitä ei enää sitten kierrättäminen pelasta.

Vierailija
57/140 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kokemukseni vastaa ap:n kokemusta. Aiemmin myin ja ostin paljonkin tavaraa torilla, nyt tuntuu että mikään ei liiku. Hintani ovat kohtuulliset 20-30% uuden hinnasta ja tavara hyväkuntoista. Luulen että monilla tulot kutistuneet koska korona. Ja monet haluavat karsia tavaraa itsekin. Mutta minä ainakin jatkan yrittämistä, aina silloin tällöin joku tavara myy...

Vierailija
58/140 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska palkka valitettavan iso, ja vielä ns. double income no kids. Siten tulee/on tullut heräteostoksia tehtyä ihan liian usein, ihan liian paljon ja turhia miettimättä.

Kivaa juu sinänsä, mutta olen vain nyt vihdoin väsynyt tähän tavarapaljouteen, ja ajattelin että joku muu pääsee hyötymään nyt edullisesti siitä, että itseni ei ole pitkään aikaan tarvinnut miettiä että mitä ja millä hinnalla ostan.

Ap

======

Taidat olla väliinputoaja kierrätysbisneksessä. Merkkitavarasi ovat kierrätettyinäkin liian kalliita taviksille ja rikkaat ostavat uutena.

Ap

Sitä olis kannattanut miettiä jo ennenkuin ostit turhaa tavaraa. Paitsi sinä halusit kerskailla tuloillasi.

Hoh-hoijjaa. Kuka tässä on tuloillaan halunnut kerskailla?

Raha vain on tehty sitä varten, että siitä ihminen saa nauttia, kun ei sitä hautaankaan mukaan saa.

Nauttimisen kohteet vaan vaihtuvat elämän aikana, ja nyt myyn ylisuuria ostoksiani pois. Mukavan suuruinen itseä miellyttävä tavaramäärä, ei liian pienikään, on sopiva.

Olen edelleen perso kauneudelle sekä taiteelle, ja ostan erilaisia tavaroita joskus ihan siksikin, että ne ovat kauniita, taideteoksiksi.

Samasta syystä ostan taidetta (ihan varsinaisia taideteoksia siis) ja taidehan myydään yleensä kierrätystavarana, ellet osta taiteilijalta suoraan itse.

Kukin me täällä elämme tyylillämme,  mukavat jatkot sinulle.

Ap

Vierailija
59/140 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sekä ostanut että myynyt Torissa ja kauppoja on syntynyt. Ohareita ei ole sattunut ja tavara ollut ehjää ja kunnollista, mitä olen ostanut, mm.suomalaisia keramiikka-astioita.

Vierailija
60/140 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myytkö varastettua tavaraa? Ei tuo muuten selity että on jatkuvasti uutta ja kallista jota laittaa myyntiin.

En tarkoita loukata, mutta missähän maailmassa sinä elät?

Ainakin maailmamme ovat hieman erilaiset, ja kannattaa ymmärtää myös muita, kuin sitä omaansa.

Tervetuloa tekemään kotitarkastus varastetun tavaran etsimiseksi :)

Ap

Moni tori-ostaja saattaa myös ihan oikeasti ajatella sinun myyvän varastettua/trokattua tavaraa, eivätkä siksi halua sinulta mielellään ostaa. Jos sinulla on paljon uutta merkkitavaraa myynnissä ns. pilkkahintaan, ja ostajat huomaavat sinun olevan koko ajan myymässä jotakin, niin kyllähän se herättää epäilykset. Ns. tavallisten ihmisten maailmassa kotoa ei löydy useita merkkitavaroita, jotka on tehty heräteostoksina ja niistä vain halutaan eroon. Että suosittelisin myös ap sinua ymmärtämään, että elät varsin erilaisessa maailmassa kuin suurin osa suomalaisista.

- Eri