Miksi tavara ei mene kaupaksi Torissa tai Huudossa?
Siis ihan uusi merkkitavara, jota olen molempiin nyt parin kk:n ajan listannut myyntiin.
Laukut, huivit ja Arabian & Iittalan astiat?
Vai onko teillä muilla parempia kokemuksia?
Kommentit (140)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa katsoa kuinka paljon kyseistä tavaraa on tarjolla.
Tämä on hyvä. Eli ennen oman ilmoituksen tekoa ottaa listauksen ja sorttaa sen "halvin ensin". Sitten päättää mihin kohtaan listausta oma tuote kuuluu. Sitten siirtää paikkaa hieman halvempaan suuntaan niin kaupat syntyvät nopeasti. Tuotteen kuva pitää olla hyvä mutta rehellinen.
tämä
Vierailija kirjoitti:
45 minuutissa meni viimeksi kaupaksi Torissa, tavara oli siis jo haettu luotani 45min sisällä.
Kyseessä oli avaamaton pakkaus, eräs lahjaksi saamani merkkituote. Sillä hetkellä hinta kaupoissa uutena oli 129e, laitoin myyntiin 100e hinnalla koska tuota oli aiemmin kaupan tarjouksista saanut 99e hintaan. Päättelin etten voi yksityisenä pyytää 129e koska lahjassani ei ollut takuukuitteja tai mitään palautusoikeutta. Ostaja tarjosi 80e, sanoin että varmasti saan myytyä 90 eurolla joten suostui siihen.
Siinä esimerkki onnistuneestä hinnoittelusta. Hinta yleensä on ongelma jos ei mene kaupaksi. Tai sitten vain tuote ei ole kovin suosittu.
Erittäin hyvällä hinnalla olet saanut tuotteen myytyä, onnittelut.
Saanko kysyä tarkemmin mistä/minkälaisesta tuotteesta oli kyse?
Ap
Aikuisten vaatteet ja varsinkaan kengät eivät mene kaupaksi.
Huonekalutkin nihkeästi.
Laitoin joskus Tori.fi ANNETAAN hyväkuntoinen taso, siisti , muutaman vuoden vanha, kahvipakettia vastaan.
Kukaan ei hakenut.
Vei sen KONTTIIN. Siellä näkyi sitten olevan myynnissä 30€... Oli pari päivää, joku OSTI.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asutko jossain syrjässä jonne ostaja ei helposti pääse katsomaan tavaraa? Jos myy merkkituotetta, usein osatja haluaa ennen maksua nähdä tavaran ja sen todellisen kunnon. Tämä on tietysti hankalaa jos asuu "kaukana".
Riippuen tietysti tuotteesta, on erityisesti merkkituotteilla aikansa. Uusia malleja tulee neljä kertaa vuodessa ja hinoinmmankin merkin tuotteet vanhenevat malliltaan. Silloin, vaikka tuote olisikin kallista merkkiä, sen menekkihinta on todella paljon alhaisempi kuin ilmeiseti kuvittelet.
Asun keskellä pk-seutua, lähellä suurimpia kulkuväyliä ja tarjoan jopa tuotteiden vientiä ostajalle jos kätevämpää niin, joten se ei voi olla ongelma.
Ap
Postitatko? Minä asun kehyskunnassa enkä tosiaan ajele Stadiin minkään perässä saati mene bussilla. Posti simppelimpi.
Kyllä postitan, ei mikään ongelma :)
Ap
Vierailija kirjoitti:
kerropa paljonko pyydät iittalasta ja arabiasta , näitä on niin paljon myynnissä että melkein ilmaiseksi pitää myydä ja tosiaan on hankala postittaa , eli nouto ja kun bensat laskee päälle , itse sain torissa iittalan astioita myytyä mutta meni tosi halvalla , hyvä kun pääsin eroon : D
Olen pistänyt myyntiin vain haluttuja sarjoja ja jotain harvinaisuuksia, kaikki täysin uusia, edullisesti, sekä luvannut tuonnin lähialueille.
Myös postitus onnistuu astioissakin hyvin, kun kunnolla huolella pakkaa, itsekin olen nimittäin nimenomaan Ittalaa ja Arabiaa postitse ostanut.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Näen torissa jotain mukavaa ja mielenkiintoista , jonka hinta on esim 50e ja ollut jo kuukauden myynnissä. Minä tarjoan 35e , mutta eipä kelpaa myyjälle. Näin on käynyt monestikin.
Minä teen samalla tavalla joskus, eli tarjoan rohkeasti. Olen kuitenkin huomannut että myyjä saattaa loukkaantua hänen mielestään liian alhaisesta tarjouksesta. Eli ostajan pitäisi kyetä aistimaan miten paljon ilmaa tarjouksessa myyjän mielestä on jotta voi sitten joko tarjota tai jättää tuoteen ostamatta.
Asuntoa myydessä kokemattomat haksahtavat pyytämään liikaa ajatellen "jos joku vaikka maksaisi". Tämä kun yhdistetään siihen että liian alhaista tarjousta ei häveliäisyys-syistä voi tehdä, syntyy tilanne että tarjouksia ei tule.
Vierailija kirjoitti:
Ja vieläkin Ap tässä jatkaa, että kuten ainakin yksi aiempi kirjoittaja, minäkin muistan sen ajan n. 10 vuotta sitten, kun tavara meni hyvin kaupaksi näillä vastaavilla palstoilla. Merkkitavara etenkin.
Olisiko sitten niin, että kaikki vastaava yhtään kalliimman merkkitavaran myynti olisi siirtynyt esim. fb:n ryhmiin tätä nykyä?
Onko jollakin tarkempaa kokemusta asiasta?
Ap
Totta, oletan että tuosta on kyse. Itse keräilen joitakin tuotteita ja olen huomannut että niihin keskittyvät fb ryhmät on turvallisin tapa ostaa. Esim jos vaikka keräilen mariskooleja, ryhmässä saa varmistuksen monelta että tuote on aito eikä kyseessä ole väliväri.
Ja samalla näkee kauanko myyjä tai ostaja on ollut ryhmässä, juuri liittynyt on himpun epäillyttävä joskin moni liittyy juuri siksi että saa myytyä oikeasti haluaville omat joutuvansa.
Itse ostan torista paljon, lähinnä kodin tavaraa. Itseä ärsyttää aggressiiviset ilmoitukset, likaiset tuotteet, rikkinäiset (harva haluaa edes sitä pikkuvikaista) ja se ettei myyjä vastaa kohtuullisessa ajassa (2vrk).
Nimenomaan se, että myyjällä on paljon käyttämätöntä myynnissä herättää epäilykset huijarista tai varkaasta. Tai sitten kyseessä voi olla trokari, joiden toimintaa en myöskään halua tukea mitenkään. Aloittaja ei varmaankaan kuulu edellämainittujen joukkoon, mutta herättää silti epäilyksiä. Siinä yksi syys, miksi kauppa ei käy. Ja toki nyt ihan vaan tämä korona vaikuttaa kaupantekoon.
Veikkaan suurta muutosta kulutustavoissa. Ihmiset ovat huomanneet kuinka paljon he laittavat rahaa ihan turhaan, kuten vaatteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näen torissa jotain mukavaa ja mielenkiintoista , jonka hinta on esim 50e ja ollut jo kuukauden myynnissä. Minä tarjoan 35e , mutta eipä kelpaa myyjälle. Näin on käynyt monestikin.
Minä teen samalla tavalla joskus, eli tarjoan rohkeasti. Olen kuitenkin huomannut että myyjä saattaa loukkaantua hänen mielestään liian alhaisesta tarjouksesta. Eli ostajan pitäisi kyetä aistimaan miten paljon ilmaa tarjouksessa myyjän mielestä on jotta voi sitten joko tarjota tai jättää tuoteen ostamatta.
Asuntoa myydessä kokemattomat haksahtavat pyytämään liikaa ajatellen "jos joku vaikka maksaisi". Tämä kun yhdistetään siihen että liian alhaista tarjousta ei häveliäisyys-syistä voi tehdä, syntyy tilanne että tarjouksia ei tule.
Tuo 35e olisikin jo loukkaava tarjous, jos myyjä on hinnoitellut tuotteensa 50e arvoiseksi. Miksi pitää tinkiä? Jos hinta ei miellytä, siirry seuraavaan kohteeseen. Myyjä osaa kyllä itse laskea hintaa, jos tuote ei mene ja haluaa siitä silti eroon.
Vierailija kirjoitti:
45 minuutissa meni viimeksi kaupaksi Torissa, tavara oli siis jo haettu luotani 45min sisällä.
Kyseessä oli avaamaton pakkaus, eräs lahjaksi saamani merkkituote. Sillä hetkellä hinta kaupoissa uutena oli 129e, laitoin myyntiin 100e hinnalla koska tuota oli aiemmin kaupan tarjouksista saanut 99e hintaan. Päättelin etten voi yksityisenä pyytää 129e koska lahjassani ei ollut takuukuitteja tai mitään palautusoikeutta. Ostaja tarjosi 80e, sanoin että varmasti saan myytyä 90 eurolla joten suostui siihen.
Siinä esimerkki onnistuneestä hinnoittelusta. Hinta yleensä on ongelma jos ei mene kaupaksi. Tai sitten vain tuote ei ole kovin suosittu.
Mitenkäs se nyt noin. AV-palstan viisauden mukaan sinun olisi pitänyt myydä se 20 eurolla.
Myymäsi tavarat eivät kiinnosta sillä hinnalla.
Hinnastahan se on kiinni.
Just katoin kun joku myi h&m vaatteita, hyväkuntoisia kuulemma. Oli merkkannut ovh 25e ja hän myi 10e. Onhan prosentuaalinen pudotus paljon mutta ei kukaan kai osta jotain hm paitaa käytettynä kympillä. 2euroakin saattais olla liikaa. Ja sit jos sen eurolla myy nii ei jaksa naapuria kauemmas lähteä hakemaan jotain niin vähäpätöistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähävaraiset hylkivät vaistomaisesti sellaisia myyjiä, joilla on useampi ilmoitus kalliimpaa kamaa. On jollain tavalla nöyryyttävää säästää niska limassa ja ostaa käytettynä tarpeeseen tuleva kevättakki myyjältä, jonka postinumeroalue ja myynnissä olevat tuotteet vihjaavat hänen olevansa kaltaisesi impulssishoppailija. Sellainen, joka voi suit sait vaihdella vaatteitaan ja sisustustaan, jos kyllästyy vanhaan.
Ilmeisesti luokkatietoisuutesi on hieman heikoilla kantimilla, jos et käsitä että meille alaluokkaa edustaville on mukavampi asioida kaltaistemme kesken.
Hyvä huomio. Ostin köyhänä opiskelijana aikanaan Huudosta talvikengät. Matkasin kenkiä varten pitkän matkan pääkaupunkiseudulla, josta kävelin 6km piennarta päästäkseni uuden omakotitalon pihaan, sillä myyjä ei ollut ehtinyt postittaa.
Siinä seisoi katoksessa tuliterä katumaasturi ja vastaan tuli laitettu lady, joka minut nähdessään löysi sisäisen filantroippinsa ja halusi lahjoittaa kengät ilmaiseksi. Sitten tarvoin toiset 6km takaisin bussipysäkille. Kokemus oli sen verran häiritsevä, että päätin etten tahdo enää ostaa rikkailta myyjiltä.
Pakko sanoa näin köyhänä Tori-ostelijana, että ei ole myyjän rikkaus ikinä häirinnyt. Noh, kerran kieltämättä häiritsi, kun rikkaan perheen nirppanokka-teini oli laitettu äidin toimesta luovuttamaan ostos minulle, ja tyttö ei ensin avannut ovea - lähdin pois ja soitin myyjälle, että ei teillä ollutkaan kukaan kotona. Nainen pahoitteli kovasti ja soitti teinilleen, että avaa oven. No, kävelin takaisin talolle, teinityttö avasi vihdoin oven vihaisena, ja sitten suurinpiirtein heitti tavaran naamalle ja pamautti oven kiinni sanomatta mitään. Jotenkin hävetti seisoa siinä. Mutta ongelma oli tuon teinin käytös, eikä perheen rikkaus.
Jos varallisuusero itsessään häiritsee ostajaa jotenkin, täytyy kyllä itsetunnossa olla jotain vikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei tietenkään mene täydellä hinnalla.
Myyn kaikkea muuta kuin täydellä hinnalla! Ja lisäksi myyn täysin uutta tavaraa.
Pyydän yleensä kolmas- tai neljäsosahintaa täydestä hinnasta uusista tavaroista, merkkilaukuissa usein vain viidesosahintaa.
Onko tuokin liikaa?
Ap
Katso mitä muut pyytävät vastaavista tuotteista. Jos ne katoavat nopeasti, niin hinta on ollut kohdillaan, jos jäävät roikkumaan niin kuin sinunkin, niin pyydätte liikaa tai ei vain ole kysyntää.
Toinen mikä tuli mieleen, on että onko kuvauksesi tuotteista riittävä (sanallinen ja valokuvat)? Mä yleensä ohitan kaikki, mistä ei saa kunnolla tolkkua, ainoastaan poikkeustapauksissa otan myyjään yhteyttä ja kysyn tarkennuksia.
Olen niin perusteellinen, että usein saan kommentteja liian pitkistä ilmoituksista. Listaan kaikki mahdolliset myyntipaikat, mitat ja yksityiskohdat :)
Ap
Myyntipaikat? Miksi niitä pitäisi listailla? Jos esimerkiksi katson ilmoitusta Torissa niin ei voi vähempää kiinnostaa josko olet naputellut ilmon myös faceen, instaan tai mihin lie tiktokkeihin. Mitä lisäarvoa se tuo kenellekään? Sen Torissa lukemani ilmon perusteella otan yhteyttä jos otan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei tietenkään mene täydellä hinnalla.
Myyn kaikkea muuta kuin täydellä hinnalla! Ja lisäksi myyn täysin uutta tavaraa.
Pyydän yleensä kolmas- tai neljäsosahintaa täydestä hinnasta uusista tavaroista, merkkilaukuissa usein vain viidesosahintaa.
Onko tuokin liikaa?
Ap
Katso mitä muut pyytävät vastaavista tuotteista. Jos ne katoavat nopeasti, niin hinta on ollut kohdillaan, jos jäävät roikkumaan niin kuin sinunkin, niin pyydätte liikaa tai ei vain ole kysyntää.
Toinen mikä tuli mieleen, on että onko kuvauksesi tuotteista riittävä (sanallinen ja valokuvat)? Mä yleensä ohitan kaikki, mistä ei saa kunnolla tolkkua, ainoastaan poikkeustapauksissa otan myyjään yhteyttä ja kysyn tarkennuksia.
Olen niin perusteellinen, että usein saan kommentteja liian pitkistä ilmoituksista. Listaan kaikki mahdolliset myyntipaikat, mitat ja yksityiskohdat :)
Ap
Myyntipaikat? Miksi niitä pitäisi listailla? Jos esimerkiksi katson ilmoitusta Torissa niin ei voi vähempää kiinnostaa josko olet naputellut ilmon myös faceen, instaan tai mihin lie tiktokkeihin. Mitä lisäarvoa se tuo kenellekään? Sen Torissa lukemani ilmon perusteella otan yhteyttä jos otan.
Oletan, että ap tarkoitti kertovansa, että tuote on ostettu sieltä ja sieltä. Olen minäkin tuon tiedon laittanut, jos kyse on jostain tosi kalliista tuotteesta, jota ei ole monesta paikasta saatavilla. "Ostettu viime vuonna Della Margasta" tai sitä rataa.
En tiedä onko sillä tiedolla varsinaisesti mitään painoarvoa, mutta aloin laittaa tiedon esille, kun ostajat aiemmin tivasivat, mistä Chanelin lompakko oli ostettu.
Kiinasta saa tavaraa alle eurolla, joten en todellakaan maksa kirpputorilla siitä kolmea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo 35e olisikin jo loukkaava tarjous, jos myyjä on hinnoitellut tuotteensa 50e arvoiseksi. Miksi pitää tinkiä? Jos hinta ei miellytä, siirry seuraavaan kohteeseen. Myyjä osaa kyllä itse laskea hintaa, jos tuote ei mene ja haluaa siitä silti eroon.
Mä tinkaan AINA. Oli se sitten kymppi pois myyntihinnasta, postikulut hinnan sisälle tjsp. Ei tarvitse olla mikään suuri summa - tuotteesta riippuen ajattelen, että jos minulle ostajana on 5-20e (tuotteesta riippuen) pieni summa maksaa ekstraa, niin se on pieni summa myös myyjälle, jos myyntihalua löytyy. Toki joskus on myyjä kieltäytynyt ehdottamastani hinnasta, mutta nämä ovat harvinaisia, silloin harvemmin kauppoja tulee.
Itsekin hinnoittelen aina pikkuisen ilmaa summaan, jotta voin hyvillä mielin tyytyä tingattuun hintaan. Jos haluan vaikka jostain tavarasta 20e, laitan sen myyntiin 30e. Molemmille osapuolille jää hyvä mieli, kun ostaja saa tingattua ja myyjänä saan ainakin sen, mitä vähintään halusinkin. Vähän hoopona pidän niitä, jotka eivät edes yritä tinkaamista. Sitä paitsi kysymättä jättäminen se vasta typerää onkin. Myyjä voi hyvin kieltäytyä alemmasta hinnasta, ei se mikään loukkaus ole kenellekään.
Ketjun alkuperäiseen kysymykseen: luulen, että korona-aika on saattanut hyvinkin vaikuttaa monen kulutustottumuksiin. Itselläni ei ole ainakaan halua kerätä kaappeja pullolleen krääsää pieneen asuntoon. Karsiminen, konmari ja minimalismi ovat vieläkin aika kovassa huudossa. Uuden tavaran myyminen saattaa epäilyttää myös, minua ainakin epäilyttäisi useat uudet myyntiartikkelit. Trokaamista en halua tukea.
Haluan pysyä anonyyminä tällä palstalla, enkä olla mainostaja, mutta jos postaat tänne email-osoitteesi (se voi olla vain tätä tilannetta varten luotu toki, jos et halua pääasiallista käyttömeiliäsi tänne julkaista), niin linkkaan sinulle sekä Torin että Huudon -myyntini.
Sama pätee muihinkin, jotka lukevat tätä ketjua ja haluavat tutustua myynteihini :)
Ap