Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi tavara ei mene kaupaksi Torissa tai Huudossa?

Vierailija
24.01.2021 |

Siis ihan uusi merkkitavara, jota olen molempiin nyt parin kk:n ajan listannut myyntiin.

Laukut, huivit ja Arabian & Iittalan astiat?

Vai onko teillä muilla parempia kokemuksia?

Kommentit (140)

Vierailija
21/140 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No noita on tarjolla tällä hetkellä riittämiin? Et myy sellaista, mitä joku tarvitsee tai se myymäsi on poissa muodista?

Ja hintapyyntösi on yläkanttiin?

Tässä omia veikkauksiani.

Itse olen välillä selannut Toria, kun miesystävä olis ostamassa uusia pussilakanoita kotiinsa. Mutta kas, niissäkin hintapyynnöt kalliimpia kuin alennusmyynneissä. Että voi olla, että joku on itse ostanut Finlaysonin pussilakanan 30 eurolla, mutta nyt kun sellaisen saa alesta 22 eurolla niin ei oikein kiinnosta käydä hakemassa sitä noin kalliilla ja vielä 15 km päästä. Sinne jäävät sitten.

Aina muodissa olevaa ajatonta ja tyylikästä merkkitavaraa myyn.

Suurin osa täysin uutta, esim. juuri lahjaksi saatua priimaa ja muodissa olevaa.

Ja tosiaan pidän pyyntihinnat alhaisina.

Missä se vika sitten on?

Ap

Ihmisistä on tullut varovaisia. Tavaroita varastetaan suoraan kädestä, lähetetään tyhjiä paketteja, jne.

Ja kyllä minä mietin uuden tavaran kohdalla mistä se on varastettu ja miksi noin halvalla myy.

Vähän kun näkee vaivaa netistäkin löytyy huokealla hinnalla tuotteita palautusoikeudella ja ilmaisella toimituksella jopa kotiovelle. Ihmiset on oppineet vertailemaan ja aina ei vaan se torikauppa ole se parempi vaihtoehto.

Olisi vaan hienoa, kun ihmiset arvostaisivat oikeasti enemmän ihan ehtaa ja rehtiä kierrätystä, eivätkä vain aina uuden ostamista ja sitä, että kaikki hukumme kohta tavaraan!

Siksihän nämä myyntipalstat on keksitty.

Vierailija
22/140 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hinta on suuri syy. Monet myyjät ajattelevat, että tuotteen voi myydä samaan hintaan kuin ostaisi kaupasta. Ei se niin mene.

Joo, tai sitten myyjä laskee hintaa 10% siitä, mitä on itse maksanut. Ja silti saman tuotteen saa edullisemmin kaupasta ostamalla tarjouksesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/140 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä sulla riittää täysin käyttämättömiä merkkituotteita jatkuvasti myyntiin?

Vierailija
24/140 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin merkkikellon toriasa, ostaja piinaa mua väittämällä sen olevan feikki :/

Vierailija
25/140 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No noita on tarjolla tällä hetkellä riittämiin? Et myy sellaista, mitä joku tarvitsee tai se myymäsi on poissa muodista?

Itse olen välillä selannut Toria, kun miesystävä olis ostamassa uusia pussilakanoita kotiinsa. Mutta kas, niissäkin hintapyynnöt kalliimpia kuin alennusmyynneissä. Että voi olla, että joku on itse ostanut Finlaysonin pussilakanan 30 eurolla, mutta nyt kun sellaisen saa alesta 22 eurolla niin ei oikein kiinnosta käydä hakemassa sitä noin kalliilla ja vielä 15 km päästä. Sinne jäävät sitten.

Suurin osa täysin uutta, esim. juuri lahjaksi saatua priimaa ja muodissa olevaa.

Missä se vika sitten on?

Ap

Ihmisistä on tullut varovaisia. Tavaroita varastetaan suoraan kädestä, lähetetään tyhjiä paketteja, jne.

Ja kyllä minä mietin uuden tavaran kohdalla mistä se on varastettu ja miksi noin halvalla myy.

Vähän kun näkee vaivaa netistäkin löytyy huokealla hinnalla tuotteita palautusoikeudella ja ilmaisella toimituksella jopa kotiovelle. Ihmiset on oppineet vertailemaan ja aina ei vaan se torikauppa ole se parempi vaihtoehto.

Olisi vaan hienoa, kun ihmiset arvostaisivat oikeasti enemmän ihan ehtaa ja rehtiä kierrätystä, eivätkä vain aina uuden ostamista ja sitä, että kaikki hukumme kohta tavaraan!

Tarvitaan myös kuluttamista ja sillä maksetaan aika monen palkka. Aika nopeaan loppuisi se kierrättäminenkin, jos kiertoon ei lähtisi sitä uutta tavaraa.

Vierailija
26/140 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä sulla riittää täysin käyttämättömiä merkkituotteita jatkuvasti myyntiin?

Koska palkka valitettavan iso, ja vielä ns. double income no kids. Siten tulee/on tullut heräteostoksia tehtyä ihan liian usein, ihan liian paljon ja turhia miettimättä.

Kivaa juu sinänsä, mutta olen vain nyt vihdoin väsynyt tähän tavarapaljouteen, ja ajattelin että joku muu pääsee hyötymään nyt edullisesti siitä, että itseni ei ole pitkään aikaan tarvinnut miettiä että mitä ja millä hinnalla ostan.

Ap

Vierailija
27/140 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hinta on suuri syy. Monet myyjät ajattelevat, että tuotteen voi myydä samaan hintaan kuin ostaisi kaupasta. Ei se niin mene.

Suuri syy on myös turvallisuus, muut kulut ja palautusoikeus.

Vierailija
28/140 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronan takia ihmisillä voi olla huoli taloudestaan, töitten jatkuminen epävarmaa, lomautuksia yms. Kaikki yrittävät realisoida, mutta eivät tohdi ostella.

Vaikka joku laukku olisi pieni ostos, en itsekään ostaisi nyt. Tämä työpätkä maaliskuun loppuun, ei tietoa jatkosta. Vuokrat ja muut laskut pitää kuitenkin maksaa ja hammaslääkärissäkin olisi syytä käydä, edelliskerrasta jo aikaa.

Toiekseen: alennusmyynneistä saa ainakin vaatteita usein halvemmalla kuin kierrätyksestä.

Vierailija
29/140 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelläni muutoin sama tilanne, mutta ei yritäkään myydä ostamaansa (uutta, käyttämätöntä, usein kallistakin) tavaraa missään, vaan pitää kaikki varastot sitä täynnä tai heittää suoraan pois.

Ei mielestäni mikään hyvä vaihtoehto tuo miehen tapa todellakaan, mutta minkäs minä tuolle teen, kun on laiska ja nyt kun vielä näkee, miten huonosti tavara menee kaupaksi kun itse sitä pistän myyntiin karmeita määriä.

Ei vaan ole jotenkin millään tavoin hyvää kehitystä mun mielestäni tämä.

Ap

Vierailija
30/140 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska palkka valitettavan iso, ja vielä ns. double income no kids. Siten tulee/on tullut heräteostoksia tehtyä ihan liian usein, ihan liian paljon ja turhia miettimättä.

Kivaa juu sinänsä, mutta olen vain nyt vihdoin väsynyt tähän tavarapaljouteen, ja ajattelin että joku muu pääsee hyötymään nyt edullisesti siitä, että itseni ei ole pitkään aikaan tarvinnut miettiä että mitä ja millä hinnalla ostan.

Ap[/quote]

======

Taidat olla väliinputoaja kierrätysbisneksessä. Merkkitavarasi ovat kierrätettyinäkin liian kalliita taviksille ja rikkaat ostavat uutena.

Vierailija
31/140 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vieläkin Ap tässä jatkaa, että kuten ainakin yksi aiempi kirjoittaja, minäkin muistan sen ajan n. 10 vuotta sitten, kun tavara meni hyvin kaupaksi näillä vastaavilla palstoilla. Merkkitavara etenkin.

Olisiko sitten niin, että kaikki vastaava yhtään kalliimman merkkitavaran myynti olisi siirtynyt esim. fb:n ryhmiin tätä nykyä?

Onko jollakin tarkempaa kokemusta asiasta?

Ap

Vierailija
32/140 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebookin roskalavalta ihmiset nykyisin hakee tavaransa jos jostain haluat päästä eroon. Kun ilmaiseksi saa niin miksi maksaa? En vaivaudu edes kirppiksille enää kun jengillä on turhan kovat luulot hinnoitteluistaan.

Vierailija
33/140 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

On sulla murheet.

Vierailija
34/140 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä se vika sitten on?

Ap

Millä tavalla uuden ostaminen sulkee kierrättämisen pois? Minä lahjoitan tavaroita, joita en enää tee mitään ystäville, hyvätekeväisyyteen, jne.

Vierailija
35/140 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oikeasti rahaa ja tavaraa on kuin roskaa, niin miksi et vain kippaa vanhoja vaatteitasi ja laukkujasi uffiin tai vastaavaan? Aikaa kuluu myynti-ilmoituksiin ja muuhun säätämiseen.

Vierailija
36/140 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

======

Taidat olla väliinputoaja kierrätysbisneksessä. Merkkitavarasi ovat kierrätettyinäkin liian kalliita taviksille ja rikkaat ostavat uutena.

Ehkä sitten näin, mutta olen kyllä itse aina hyvätuloisena (vierastan jotenkin sanaa rikas, se tuntuu viittaavan mijardööreihin, joita Suomessa todella vähän) arvostanut kierrätystä, ei ole väkisin tarvinnut saada uutta kaupasta, jos olen kivan nähnyt käytettynä.

En voi kuin toivoa, että muutkin ajattelisivat samoin.

Tekisi meille kaikille hyvää, ettemme huku tavaraan.

Ap

Vierailija
37/140 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myytkö varastettua tavaraa? Ei tuo muuten selity että on jatkuvasti uutta ja kallista jota laittaa myyntiin.

Vierailija
38/140 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla, että markkinat ovat enemmän siirtyneet facebookin suuntaan.

Voithan myös kokeilla laittaa vähäksi aikaa alennusmyynnin pystyyn, eli pudota hintapyyntöä reilusti ja katso, meneekö sitten kaupaksi. Jos menee, niin tiedät, että hinta on ollut ongelmana.

Jos haluaa päästä tavarasta eroon, niin on parempi lahjoittaa se uffille tai konttiin tms. kuin heittää roskiin.

Vierailija
39/140 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos oikeasti rahaa ja tavaraa on kuin roskaa, niin miksi et vain kippaa vanhoja vaatteitasi ja laukkujasi uffiin tai vastaavaan? Aikaa kuluu myynti-ilmoituksiin ja muuhun säätämiseen.

Tätäkin joskus mietin. Luonne ei vain anna periksi.

Joku tunneside myös myymääni kauniiseen tavaraan, että haluan tietää sen päätyvän hyvään kotiin tms.

Eikä meistä kukaan tiedä miten kauan kestää se hyvä palkka & terveys, joten ei myynneistä saatu extra-raha koskaan ole pahitteeksi.

Perittyä rahaa kun ei itselläni ole, vain kovalla omalla työllä ansaittua.

Ap

Vierailija
40/140 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

======

Ehkä sitten näin, mutta olen kyllä itse aina hyvätuloisena (vierastan jotenkin sanaa rikas, se tuntuu viittaavan mijardööreihin, joita Suomessa todella vähän) arvostanut kierrätystä, ei ole väkisin tarvinnut saada uutta kaupasta, jos olen kivan nähnyt käytettynä.

En voi kuin toivoa, että muutkin ajattelisivat samoin.

Tekisi meille kaikille hyvää, ettemme huku tavaraan.

Ap

Sitä olis kannattanut miettiä jo ennenkuin ostit turhaa tavaraa. Paitsi sinä halusit kerskailla tuloillasi.