Miksi tavara ei mene kaupaksi Torissa tai Huudossa?
Siis ihan uusi merkkitavara, jota olen molempiin nyt parin kk:n ajan listannut myyntiin.
Laukut, huivit ja Arabian & Iittalan astiat?
Vai onko teillä muilla parempia kokemuksia?
Kommentit (140)
Vierailija kirjoitti:
No ei tietenkään mene täydellä hinnalla.
Missä ap sanoi myyvänsä täydellä hinnalla? Ethän vääristele.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos palkkasi on turhan hyvä (kuten kerroit) niin lahjoita vaikka eläinyhdistykselle ennemmin kuin ostat turhaa krääsää. Vielä valittaminen palstalla siitä ettei laukut mene kaupaksi vaikuttaa aika tyhjäpäiseltä kun niin moni ihminen elää kurjuudessa ja köyhänä tässä maassa, en yhtään ihmettele vastauksia.
Lahjoitan jo, isojakin summia.
Eläimet ovat todella lähellä sydäntäni ja juuri kävimme sukulaiselleni ostamassa eläinsuojeluyhdistykseltä ihanan koiran :)
Ap
😆. No kuulostat kyllä liian hyvältä ollaksesi totta. Ja ehkäpä oletkin. Ehkä siinä on vika, jospa ne myyntitekstisi ovat samaa tasoa, eli kukaan ei usko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsehän sanot että tekisi meille kaikille hyvää ettemme huku tavaraan.
Niinpä, osaatko ajatella että ehkä suurin osa meistä muistakin ajattelemme noin? Mikset tajunnut sitä aikaisemmin? Sitäpaitsi pisti silmään tuo juttu että haluat varmistua siitä että tavarasi päätyvät hyvään kotiin, hohhoijaa, et ole sentään lemmikkiä myymässä. Taidat elää omassa kuplassasi rahoinesi, no siinä sitten olet. Muilla on ehkä elämässään suurempia murheita kuin jotkut Iittalan ja Arabian astiat ja turhat merkkilaukut.
Osaan kyllä onneksi ajatella, etteivät muutkaan halua hukkua tavaraan. Useimmilla sitä vain ei ole tällaisia liian suuria määriä, ja tavaraa ostetaan ihan tarpeeseen. Joten näiden ihmisten tarpeeseen olen sitä myymässä, paljon kauppaa edullisemmalla hinnalla.
En ole muumimukien keräilijä, enkä esim. osaa kovin hyvin itse ymmärtää tavaran ostamista vain keräilytarkoitukseen. Sitäkin monet näyttävät tekevän, enkä tuomitse heitä.
Ei meidän siis kannata tuomita toisiamme, ja otan osaa murheisiisi.
Jos vain suinkin uskot, niin omassakin elämässäni on erittäin paljon isompiakin murheita kuin nämä merkkitavaroiden myynnit. Tavara kun nyt on kuitenkin vain tavaraa.
Halusinpa vain avata ketjun tästä itseäni ihmetyttävästä aiheesta, en loukata sinua tai muita kaltaisiasi.
Ap
Ah, piilov*ttuilua.
Et ymmärrä muiden ostamista mutta ostat itse liikaa. Just, hieno logiikka sulla.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa katsoa kuinka paljon kyseistä tavaraa on tarjolla.
Tämä on hyvä. Eli ennen oman ilmoituksen tekoa ottaa listauksen ja sorttaa sen "halvin ensin". Sitten päättää mihin kohtaan listausta oma tuote kuuluu. Sitten siirtää paikkaa hieman halvempaan suuntaan niin kaupat syntyvät nopeasti. Tuotteen kuva pitää olla hyvä mutta rehellinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myyn kaikkea muuta kuin täydellä hinnalla! Ja lisäksi myyn täysin uutta tavaraa.
Pyydän yleensä kolmas- tai neljäsosahintaa täydestä hinnasta uusista tavaroista, merkkilaukuissa usein vain viidesosahintaa.
Onko tuokin liikaa?
Ap
Myytkö varastettua tavaraa kun myyt täysin uutta tavaraa? Jos ilmoituksissasi kaikki on uutta niin johan tuo herättää epäilyksiä. Kuka nyt varastettua haluaa ostaa, koska sinä päivänä kun jäät kiinni (ja sinähän jäät) se varastettu tavara pitää luovuttaa oikealle omistajalleen ja rahat jää saamatta takaisin.
Näen torissa jotain mukavaa ja mielenkiintoista , jonka hinta on esim 50e ja ollut jo kuukauden myynnissä. Minä tarjoan 35e , mutta eipä kelpaa myyjälle. Näin on käynyt monestikin.
Vierailija kirjoitti:
Vähävaraiset hylkivät vaistomaisesti sellaisia myyjiä, joilla on useampi ilmoitus kalliimpaa kamaa. On jollain tavalla nöyryyttävää säästää niska limassa ja ostaa käytettynä tarpeeseen tuleva kevättakki myyjältä, jonka postinumeroalue ja myynnissä olevat tuotteet vihjaavat hänen olevansa kaltaisesi impulssishoppailija. Sellainen, joka voi suit sait vaihdella vaatteitaan ja sisustustaan, jos kyllästyy vanhaan.
Ilmeisesti luokkatietoisuutesi on hieman heikoilla kantimilla, jos et käsitä että meille alaluokkaa edustaville on mukavampi asioida kaltaistemme kesken.
No todellakin, sitä se on!
Itse olen hyvin vähävaraisesta perheestä kotoisin, joten en osannut ajatella koko tätä asiaa minkään luokkajaottelun kannalta.
Toivottavasti meidän ei Suomessa oikeasti tarvitse mennä sellaiseen "tietoisuuteen" tai jaotteluun asti todellisuudessa.
Koen ainakin itse samaistuvani ihan ns. normaaleihin suomalaisiin ihmisiin, ilman mitään luokkajakoja. Ystävällisyyttä ja avuliaisuutta arvostan, niillä ei ole mitään tekoa ihmisten tulotason kanssa.
Ystäviäkin minulla löytyy ihan kaikista ammatti- ja koulutustasoryhmistä ja hyvin tulemme kaikki toistemme kanssa toimeen, kun muuten synkkaa. Ihmisen älykkyys, saati viisaus, kun ei esimerkiksi ole koulutustasosta lainkaan kiinni.
Ap - se "ei luokkajakotietoinen"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myyn kaikkea muuta kuin täydellä hinnalla! Ja lisäksi myyn täysin uutta tavaraa.
Pyydän yleensä kolmas- tai neljäsosahintaa täydestä hinnasta uusista tavaroista, merkkilaukuissa usein vain viidesosahintaa.
Onko tuokin liikaa?
Ap
Laita esimerkki tavarasta ja rehellinen hinta mitä pyydät.
-60% alkuperäisestä hinnasta on kallis, varsinkin jos tuote käytetty. Siihen ei saa edes mitään takuuta vaikka olisi uusikin. Monesti kaupasta saa alennuksesta samaan hintaan ja vielä sen kaupan takuun kaupan päälle.
Juuri katsoin luistimia pojalleni.
Monta kymppiä pyydettiin ihan marketin hokkareista. En maksa 30 euroa käytetyistä luistimista jonka ovh ollut 60 euroa. Tai vaan 40 euroa.
Voin maksaa 30 euroa jos luistinten ovh on reilusti yli satasen. Muuten ostan mieluummin uudet.
Nytkin hain kaupasta sitten luistimet ja 80 euroa maksoin. Torin tarjonta hintoineen niin surkea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos palkkasi on turhan hyvä (kuten kerroit) niin lahjoita vaikka eläinyhdistykselle ennemmin kuin ostat turhaa krääsää. Vielä valittaminen palstalla siitä ettei laukut mene kaupaksi vaikuttaa aika tyhjäpäiseltä kun niin moni ihminen elää kurjuudessa ja köyhänä tässä maassa, en yhtään ihmettele vastauksia.
Lahjoitan jo, isojakin summia.
Eläimet ovat todella lähellä sydäntäni ja juuri kävimme sukulaiselleni ostamassa eläinsuojeluyhdistykseltä ihanan koiran :)
Ap
😆. No kuulostat kyllä liian hyvältä ollaksesi totta. Ja ehkäpä oletkin. Ehkä siinä on vika, jospa ne myyntitekstisi ovat samaa tasoa, eli kukaan ei usko.
Tjaah. Minulla kyllä kaikki läheiset ihmiset ovat hyvin eläinrakkaita, eläinten vihaajia en tunne lainkaan.
En tiennyt yhtään sen olevan jotenkin harvinainen piirre ihmisessä, ja toivottavasti se ei todellakaan ole liian hyvä piirre ollakseen totta.
Mutta ehkäpä kommenttisi oli ihan näin vain lauantaipäivän ratoksi kirjoitettu :)
Ap
Tavaraa on liikkeellä paljon, erityisesti naisten vaatteita. Hyvä esimerkki tästä on kun työpaikallani muutama henkilö organisoi vaatekeräyksen jollekin järjestölle. Haluttiin vain miesten ja lasten vaatteita. Naisten vaatteita oli jo varastossa tarpeeksi. Olen itse yrittänyt Huudossa myydä naisten vaatteita mutta tulokset olivat surkeita vaikka halvalla myin. Yksi tuote meni niin että sain hyvän hinnan. Kerran käytetyt Sorel -merkkiset talvikengät. Pari vanhaa iphonea sain mies aikoinaan myytyä. Toiselle ostajalle piti kyllä lähetellä kuvia puhelimesta päivän lehden kanssa niin että päiväys näkyy ja kuvia esim. kynän kanssa. Halusi varmistaa että puhelin on oikeasti mulla.
45 minuutissa meni viimeksi kaupaksi Torissa, tavara oli siis jo haettu luotani 45min sisällä.
Kyseessä oli avaamaton pakkaus, eräs lahjaksi saamani merkkituote. Sillä hetkellä hinta kaupoissa uutena oli 129e, laitoin myyntiin 100e hinnalla koska tuota oli aiemmin kaupan tarjouksista saanut 99e hintaan. Päättelin etten voi yksityisenä pyytää 129e koska lahjassani ei ollut takuukuitteja tai mitään palautusoikeutta. Ostaja tarjosi 80e, sanoin että varmasti saan myytyä 90 eurolla joten suostui siihen.
Siinä esimerkki onnistuneestä hinnoittelusta. Hinta yleensä on ongelma jos ei mene kaupaksi. Tai sitten vain tuote ei ole kovin suosittu.
Kannattaisi ehkä siirtyä sellaisille alustoille myymään, jotka keskittyvät nimenomaan niihin merkkituotteisiin. Jos myyt esimerkiksi tonnin laukkua kolmellasadalla, on se perusihmiselle aivan liian kallis edelleen. Pääosa torin käyttäjistä kuitenkaan on mitään rikkaita.
Tosin olisit voinut kaiken liibalaaban sijaan antaa yhden konkreettisen esimerkin jostain myymästäsi tavarasta, niin olisit varmaan oikeasti saanutkin niitä vinkkejä, mikä on pielessä.
Ap, mistä näitä sinun lukuisia merkkituotteita pääsisi selailemaan? Voisitko linkata vaikka suoraan jonkin tuotteen sivulle?
Kalusteet menevät parhaillaan minuuteissa. Näin juuri muuto alta pois paljon. Myös vaatteita ja meikkejä meni, nekin 90%kaupan hintaa edullisemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asutko jossain syrjässä jonne ostaja ei helposti pääse katsomaan tavaraa? Jos myy merkkituotetta, usein osatja haluaa ennen maksua nähdä tavaran ja sen todellisen kunnon. Tämä on tietysti hankalaa jos asuu "kaukana".
Riippuen tietysti tuotteesta, on erityisesti merkkituotteilla aikansa. Uusia malleja tulee neljä kertaa vuodessa ja hinoinmmankin merkin tuotteet vanhenevat malliltaan. Silloin, vaikka tuote olisikin kallista merkkiä, sen menekkihinta on todella paljon alhaisempi kuin ilmeiseti kuvittelet.
Asun keskellä pk-seutua, lähellä suurimpia kulkuväyliä ja tarjoan jopa tuotteiden vientiä ostajalle jos kätevämpää niin, joten se ei voi olla ongelma.
Ap
Postitatko? Minä asun kehyskunnassa enkä tosiaan ajele Stadiin minkään perässä saati mene bussilla. Posti simppelimpi.
Minä vien Fidaan ja Konttiin kaiken mistä haluan eroon.
Sellaistakin tavaraa ja vaatetta josta joku varmasti maksaisikin jotakin.
En vaan viitsi sitä myyntirumbaa aloittaa
muutamien kymppien takia.
Suosittelen ap:llekin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tuokin liikaa?
Ap
Myytkö varastettua tavaraa kun myyt täysin uutta tavaraa? Jos ilmoituksissasi kaikki on uutta niin johan tuo herättää epäilyksiä. Kuka nyt varastettua haluaa ostaa, koska sinä päivänä kun jäät kiinni (ja sinähän jäät) se varastettu tavara pitää luovuttaa oikealle omistajalleen ja rahat jää saamatta takaisin.
Totta, ohitan myyyjät joilla on runsaati uutta tavaraa myynnissä. Haiskahtaa myymälävarkaalle.
Vierailija kirjoitti:
Vähävaraiset hylkivät vaistomaisesti sellaisia myyjiä, joilla on useampi ilmoitus kalliimpaa kamaa. On jollain tavalla nöyryyttävää säästää niska limassa ja ostaa käytettynä tarpeeseen tuleva kevättakki myyjältä, jonka postinumeroalue ja myynnissä olevat tuotteet vihjaavat hänen olevansa kaltaisesi impulssishoppailija. Sellainen, joka voi suit sait vaihdella vaatteitaan ja sisustustaan, jos kyllästyy vanhaan.
Ilmeisesti luokkatietoisuutesi on hieman heikoilla kantimilla, jos et käsitä että meille alaluokkaa edustaville on mukavampi asioida kaltaistemme kesken.
Hyvä huomio. Ostin köyhänä opiskelijana aikanaan Huudosta talvikengät. Matkasin kenkiä varten pitkän matkan pääkaupunkiseudulla, josta kävelin 6km piennarta päästäkseni uuden omakotitalon pihaan, sillä myyjä ei ollut ehtinyt postittaa.
Siinä seisoi katoksessa tuliterä katumaasturi ja vastaan tuli laitettu lady, joka minut nähdessään löysi sisäisen filantroippinsa ja halusi lahjoittaa kengät ilmaiseksi. Sitten tarvoin toiset 6km takaisin bussipysäkille. Kokemus oli sen verran häiritsevä, että päätin etten tahdo enää ostaa rikkailta myyjiltä.
kerropa paljonko pyydät iittalasta ja arabiasta , näitä on niin paljon myynnissä että melkein ilmaiseksi pitää myydä ja tosiaan on hankala postittaa , eli nouto ja kun bensat laskee päälle , itse sain torissa iittalan astioita myytyä mutta meni tosi halvalla , hyvä kun pääsin eroon : D
Minulla on impulssikontrollin häiriö, mikä oireili ostoriippuvaisuutena. Ostin valtavat määrät tavaraa kaappeihin, enkä kuitenkaan käyttänyt. Nyt kun terapia ja lääkkeet toimii, myyn niitä pois. Käytetyt olen lahjoittanut keräykseen, vain käyttämättömät tai uudenveroiset myynnissä.
En edes ajatellut, että joku luulisi varkaaksi, mutta varmaan tietysti voi epäilyttää.