Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistaako muita, kun huomaa että omat vanhemmat alkaa näyttää oikeasti vanhuksilta?

Vierailija
23.01.2021 |

Ei tätä haluaisi hyväksyä, että ne vanhenee ja samalla itsekin vanhenee ja pitäisi olla jo niin aikuinen. Tosi outoa nähdä kun hiukset on aina harmaammat ja iho ryppyisempi ja ne alkaa näyttämään jo enemmän mummolta ja vaarilta kuin äidiltä ja isältä...

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pääseekö tästä järkytyksestä koskaan yli vai tulenko järkyttymään joka kerta kun näen vanhempani..

Vierailija
2/65 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun verran. Näen vanhempiani vain kerran tai kaksi vuodessa, joten muutos tuntuu aina tosi dramaattiselta. Ehkä hekin miettivät minusta, että nuoruuden hehku jäänyt keski-iän jalkoihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se pelottaa, pelotti jo vuosia sitten. Vaikka vanhempi eläisi 115 vuotiaaksi, joku muutos tapahtui.

Vierailija
4/65 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu kauhealta ajatella että oma äiti ja isä jotka muistaa niin elinvoimaisina ja nuorekkaina, onkin kohta sänkypotilaina vaipoissa, heiveröisinä jossain laitoksessa.  Kauheaa jos ne kuolee, mutta samalla vielä kauheampaa jos lojuu vuosikausia heiveröisenä sänkypotilaana.

Vierailija
5/65 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollenkaan, eikä oma vanheneminenkaan. Eikä oma eikö vanhempien kuolema. - nainen 46 v

Vierailija
6/65 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ollenkaan, eikä oma vanheneminenkaan. Eikä oma eikö vanhempien kuolema. - nainen 46 v

No sepä kiva. Olisipa itsekin täysin tunteeton niin ei tuntuisi mikään asia missään. Koko elämäss ei tunnu olevan mitään niin positiivista mikä päihittäisi elämän kauheudet, siksi lapsia ei minulla ole eikä tule. 

Vierailija
7/65 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se hieman ahdistaa. Äiti on jo kuollut, mutta jostain syystä olen pitänyt isääni kuolemattomana.

Nyt olen alkanut sitäkin miettimään, vaikka isä terve vielä on ja ei mikään ikäloppu, 76 vuotias.

Vierailija
8/65 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä melkein toivon että saisin itse kuolla pois ennen kuin vanhemmat on liian huonossa kunnossa. 

Vierailija
9/65 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolema ja vanheneminen on ihan luonnollisia asioita. Tietysti nykyään mediassa hehkutetaan miten kaikki on nuorekkaita vielä kasikymppisinä eikä saisi yhtään näkyä rypyt eikä kilot. Ei ihme että ollaan vieraantuneita siitä ,mikä on vaan ihan luonnollista ja normaalia...

Vierailija
10/65 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä pelkästään se ulkoinen vanheneminen, vaan huomaan että äiti kertoo tietyt asiat aina ihan uutena, eikä yhtään muista että samat asiat keskusteltiin ihan muutama päivä sitten. Alkaa tulla sellaista vanhuudenhöppänyyttä. Vanhemmat molemmat 70v, mutta isä on ihan yhtä skarppi kuin viiskymppisenä.

Vierailija
11/65 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

isä haisee vanhalle ukolle :(

Vierailija
12/65 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, koska itse vanhennun samaa tahtia. Olen 57v ja pelästyin, kun katsoin peiliin eilen päivänvalossa. Hiukseni harmaat juurista, iho samea ja näytin todella vanhalta. Kuvittelin olevani nuorekkaampi.

Vierailija
13/65 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei kiinnosta oma vanhentuminen tai muutenkaan mikään mitä itselleni tapahtuu. Pelottaa ja ahdistaa vaan ihan kamalasti se, mitä muille ja perheenjäsenille tapahtuu, sairaudet, vanhenemiset yms. Niitä en kestä. Ei minulla ole minkäänlaista tervettä itsekkyyttä tai elämänhalua. 

Vierailija
14/65 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sepä kiva. Olisipa itsekin täysin tunteeton niin ei tuntuisi mikään asia missään. Koko elämäss ei tunnu olevan mitään niin positiivista mikä päihittäisi elämän kauheudet, siksi lapsia ei minulla ole eikä tule. 

Joo en ole minäkään lapsia hankkinut ja ihan samasta syystä. Mutta mulla tuo kuolevaisuuden todellisuus tekee sen tunteettomuuden myös - elämä on aina niin lyhyt ja murheiden ja kipujen täyttämä, että aika sama kestääkö se 5 vuotta. 50 vuotta tai 100’vuotta. Itse olen jo kauan toivonut omaa kuolemaani, ja siksi varmaan ajattelen myös vanhempien kuolemaa vapautuksena.

Vierailija
15/65 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo mitään, mutta rupean itse näyttämään vanhalta. Siihenkin muuten tottuu, ja se on ihan normaali luonnon kaari. Olen ruvennut ajattelemaan, että miksi pitäisikään näyttää muun ikäiseltä kuin on. Silti voi huolethia itsestään.

Vierailija
16/65 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä oli aina vanhan näköinen. Äiti oli joskus, kunnes muuttui ajattomaksi.

Vierailija
17/65 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, koska itse vanhennun samaa tahtia. Olen 57v ja pelästyin, kun katsoin peiliin eilen päivänvalossa. Hiukseni harmaat juurista, iho samea ja näytin todella vanhalta. Kuvittelin olevani nuorekkaampi.

Pidä henkinen nuorekkuus, niin minäkin teen.

Vierailija
18/65 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ei kiinnosta oma vanhentuminen tai muutenkaan mikään mitä itselleni tapahtuu. Pelottaa ja ahdistaa vaan ihan kamalasti se, mitä muille ja perheenjäsenille tapahtuu, sairaudet, vanhenemiset yms. Niitä en kestä. Ei minulla ole minkäänlaista tervettä itsekkyyttä tai elämänhalua. 

Miksi ahdistut muiden puolesta? Heillä on oma elämä, jonka he hoitavat.

Vierailija
19/65 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhean surullista.

Vierailija
20/65 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän minua ahdistaa kun katson peiliin ja näytän paljon vanhemmalta kuin isäni samassa iässä.

m36

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi viisi