Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihanaa, pian menen töihin hoitovapaalta ja loppuu tämä saamarin kerhotätinä oleminen!!!

Vierailija
05.08.2008 |

Todellakin korkea aika. Alan olla kurkkuani myöten täynnä aktiviteettien ja kavereiden järjestämistä 5-vuotiaalle ja hulabaloon katsomista kotonani, kun vilkkaat pojat pistävät parastaan. En kestä jatkuvaa mekastusta ja välipalojen ym. kattamista ja "mä en tykkää tästä" -narinan kuuntelemista ja hyssytystä, kun pienin on päiväunilla. Alkaa ärsyttämään omat lapset ja muiden, kun kotona ei IKINÄ saa olla rauhassa ja hiljaisuudessa, kun jollain kolmesta on aina kaveriseuraa. Olen erakkoluonne, mutta päättänyt purra hampaat yhteen ja iloita siitä, että lapseni ovat sosiaalisia ja heillä on kavereita.

Olen luonnoton kotiäidiksi, kun en jaksa kuunnella jatkuvaa mesomista. Onneksi tämä loppuu nyt.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
05.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesitkö jo etukäteen, ettet siedä tuollaista elämää?

Vierailija
2/31 |
05.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tajunnut, että lapsilla täytyy olla kaveriseuraa KOKO ajan. Kun itse olin lapsi, oltiin ulkona kavereiden kanssa mutta myös paljon kotona itseksemme hääräilemässä. Eikä mua tämä olekaan ärsyttänyt niin paljoa aiemmin, mutta nyt, kun hoitovapaaputki alkaa lähenemään loppuaan, olen HEMMETIN helpottunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
05.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en oo tosin ollut hoitovapaalla kesällä, mutta "lomalla" lasten kanssa kuitenkin YKSIN (mies töissä koko kesän). On tää väliillä ollut sellaista hulabaloota ettei oo tosikaan... Korvat on meinannut särkyä ainakin. Ja sitä ohjelman järjestelyä... Siihen päälle vielä mahdoton sotku kotona, jatkuva ruoanlaitto jne.

Kyllä töissä tosiaankin pääsee helpolla!!!!

Vierailija
4/31 |
05.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koskaan ennen ole lapsia paapottu näin kun nyt, koko ajan pitää olla jotain virikettä järjestämässä isoille lapsille, ja vielä kun asutaan kerrostalossa eikä lapset vielä voi olla yksin pihalla, tuota ainaista ulkoilua.

Rakastan lapsiani yli kaiken, ja siksi menen nyt töihin!!!

Vierailija
5/31 |
05.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun he ovat välillä poissa täältä kotoa. HEKIN ovat tyytyväisempiä iltaisin kun ovat olleet poissa. Kaikille parempi siis näin:-).

Vierailija
6/31 |
05.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on kuitenkin varsinainen rämäpää, sosiaalinen ja hyper-energinen etenkin seurassa...ratkaisin asian niin että hän lähti puolipäivähoitoon.

Vierailija
7/31 |
05.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksamista siis sinulle.

t. Kakkonen

Vierailija
8/31 |
05.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos haluaa, ei olisi saanut haluta lapsia? Omituinen ajattelu sinulla.

Vierailija
9/31 |
05.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaksaa katsoa kymmenpäisen kakaralauman riehumista kodissaan 24/7. Jos ei tätä kestä, ei pidä lapsiakaan tehdä.

Vierailija
10/31 |
05.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

läsnäolon. Kesälomallakin heräsivät 06 kamalaan mekkalaan kun hoitolapsi vetäisi joka aamuisen oopperan. Päiväuniaikaan hissutellaan. Mutta eivät valita tai haaveile oman kodin rauhasta.

Vierailija
11/31 |
05.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä kavereiden kanssa olemistakin voi rajoittaa ja mielestäni lasten pitää osata välillä olla ns. omissa oloissakin. Jotenkin tuntuu, että joissain perheissä lapset totutetaan siihen, että aina pitää olla jotain "ohjelmaa" (aikuisen järkkäämää tekmistä) tai sitten kaveriseuraa.

Meillä on itsellämme 4-, 5- ja 8-vuotiaat lapset, jotka kaikki erilaisia persoonia, sosiaalisia, mutta osaavat kaikki myös välillä leikkiä/ puuhailla ihan itsekseen.

Vierailija
12/31 |
05.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaksaa katsoa kymmenpäisen kakaralauman riehumista kodissaan 24/7. Jos ei tätä kestä, ei pidä lapsiakaan tehdä.

sitten sulla on yksi alle 1v. lapsi. Tai sitten olet näitä, jotka äidiksi tultuaan sietää ihan mitän vaan, ei koskaa tarvitse omaa aikaa, ei myöskään ehdi hoitaa itseään eikä myöskään parisuhdettaan. Luultavammin olet myös mukana jossakin lapsiin liittyvässä järjestötoiminnassa esim. pj:nä tms.

Menikö oikein?

Vierailija
13/31 |
05.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hyvin harvoin leikin heidän kanssaan tai keksin heille tekemistä, kyllä he keksivät ja leikkivät ihan itse. Miks lapset pitää opettaa siihen että keksitään tekemistä? En muista omasta lapsuudesta että koskaan olisi tarvinnut vanhemmilta kysyä mitä tekis.

Tuohon vielä että vaikka lapsia haluaakin niin se ei tarkota sitä että olet sitten pelkästään äiti, minä ainakin olen myös vaimo ja nainen. Ei oman ajan ja elämän pidä loppua siihen kun lapsi tulee.

Vierailija
14/31 |
05.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hyvin harvoin leikin heidän kanssaan tai keksin heille tekemistä, kyllä he keksivät ja leikkivät ihan itse. Miks lapset pitää opettaa siihen että keksitään tekemistä? En muista omasta lapsuudesta että koskaan olisi tarvinnut vanhemmilta kysyä mitä tekis.

Tuohon vielä että vaikka lapsia haluaakin niin se ei tarkota sitä että olet sitten pelkästään äiti, minä ainakin olen myös vaimo ja nainen. Ei oman ajan ja elämän pidä loppua siihen kun lapsi tulee.

Olihan se helppoa kun lapset olivat tuossa iässä! Silloin heille OIKEASTI riittää pelkkä kotonaolo! En mäkään keksi mitään ohjelmaa mun 2,5-vuotiaalle. Mutta tuota 7-v poikaa alkaa jo pelkkä "joutenolo" välillä rassata. Kyllä hän haluaisi aina välillä olla kavereiden kanssa tai lähteä jonnekin tai keksiä jotain. Leikkiihän hän toki paljon itsekin tai siskon kanssa...

Mutta pointtini on että mitä isompi lapsi, sitä vaativaisempi hän jo osaa olla ohjelman suhteen. Eikä sitä ohjelmaa meilläkään päivittäin ole ollut. Mutta jos on kotosalla 7 viikon ajan niin kai sitä NYT jotain pitää väillä keksiäkin?

Vierailija
15/31 |
05.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten on todellakin korkea aika palata töihin, turha siitä on täällä valittaa, kaipa se on jokaisen oma valinta meneekö töihin vai jääkö kotiin?

Vierailija
16/31 |
05.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai onko niistäkin "turha täällä valittaa"?

Vierailija
17/31 |
05.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en ymmärrä miksi? itsehän olet valintasi tehnyt, joten kestä se.

Vierailija
18/31 |
05.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minähän nimenomaan ILOITSEN siitä, että tämä loppuu ;) Tunsin vain tarvetta purkautua. Ja toki hyviä hetkiäkin on ollut, ainahan niitä on.

ap

Vierailija
19/31 |
05.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja käskemään kestämään omat valintansa.

Vierailija
20/31 |
05.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei kestä olla kotona, on silloin kai viisainta lähteä töihin. Olen sitä mieltä, että työssäkäyvä iloinen äiti on lapsilleen parempi äiti kuin kotona täysin räjähtämispisteessä oleva kypsä äiti.

Sitä mä en tosin ymmärrä, että miksi olet kotona ottanut "kerhotädin" roolin. Sekin on ihan oma valinta mutta siihen ei mun mielestä ole kotiäidinkään pakko alistua.

Terv. kotiäiti toisesta ketjusta :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kahdeksan