Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muuten hyvä mies, mutta syö pelkkiä ns. lasten ruokia

Vierailija
23.01.2021 |

Mikään erikoisempi tai mausteinen ei kelpaa.

Aamiaiseksi syö suklaamuroja, jacky makupaloja tai nalle-puuroa sokerilla. Päivällä ja illalla nakkeja, ranskalaisia, spagettia. Näihin lisää runsaasti ketsuppia ja sekoittaa sellaiseksi mössöksi.

En pysty kuvittelemaan että kävisimme jossain ulkona syömässä, koska närppisi kaikki "pahat" osat lautasen reunalle tai paperiin. Näitä ovat siis kaikki vihannekset ja kala, sienet, oliivit, juustot, muut kastikkeet paitsi tomaattipohjaiset...

Olisiko teille turn-off?

Kommentit (928)

Vierailija
661/928 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ongelmahan on nirsous ei se mitä mies varsinaisesti syö

Vierailija
662/928 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on tuollainen manchild 🤣🤣

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
663/928 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on selvästi deittimarkkinoilla ylitarjontaa hyvistä miehistä, jos miehen ruokavalio on pätevä syy dumppaamiseen. Joku kommentoi että "kertoo paljon ihmisestä". No, jos näin on, että ruokavalio kertoo ihmisestä ja ihminen ON jotenkin "vääränlainen", niin sittenhän se on ongelma. Mutta jos mietin että olisinko oman mieheni kanssa, jos hän nyt vaan sattuisi syömään tuolla tavalla, niin tottakai olisin.

Vierailija
664/928 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ruuanlaittoa rakastava kulinaristi ja mun olisi vaikea elää noin nirson ihmisen kanssa. Suhde ei myöskään etenisi niin pitkälle että tietäisin onko muuten kyseessä mahtava tyyppi, koska tämä rajoittuneisuus kävisi ilmi aika nopeasti treffaillessa.

Vierailija
665/928 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ymmärrä miksi kukaan haluaa tai pystyy syömään tuollaista epäterveellistä skeidaa päivästä toiseen. Toki minäkin syön roskaruokaa tai tuollaista nakkikioski- tai teollisuuskeittiötasoista prosessoitua, ravinneköyhää ruokaa silloin tällöin, mutta se on ehkä kerran tai kaksi kuukaudessa. Suurin osa omasta ruoasta on tuoreista raaka-aineista itse tehtyä ruokaa salaatteineen. Toinen seikka on se, että makumaailma jää kyllä nakeilla, ranskalaisilla, vanukkailla ja muroilla melko kapeaksi, mutta makuasiat nyt on makuasioita. Mikä on miehen terveyden tila, jaksaminen ja kehonkoostumus? Itse olisin varmaan kuollut tai koomassa noilla safkoilla, mutta toki jotkut vaan porskuttaa.

Toisaalta taas, jos kyse on parisuhdekontekstista ja kyseessä on sua hyvin kohteleva ja ymmärtävä mies, joka kaikesta huonosta ravinnosta huolimatta kykenee vielä seksiin. Toki jos sulla on kokemus, että kelpo miehiä on joka oksalla ja nyt vaan löytyi tällainen nakinsyöjä niin vaihtoon vaan. Jos ajaa hyvän kumppanin liuskaan nakkien takia niin ehkä voi miettiä silloin, että kuinka täydellistä kumppania oikein odottaa. Vaikka ainahan kyse on siitä, että millainen epätäydellisyys sopii itselle. Ymmärrän toki ruoan merkityksen, jos olet Sara LaFountain. En mäkään ehkä pystyisi elämään naisen kanssa, joka säännöllisesti hakisi safkat mäkistä ja jonka leipominen olisi pakastepiirakoiden uunittamista.

M44

Vierailija
666/928 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuporvarinaiset yrittää taas laittaa ihmistä omaan muottiinsa :D :D Antaa poikien/miesten syödä, mitä haluavat.

Vierailija
667/928 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavan mies eli melkein kasikymppiseksi. Koko elämänsä söi karjalanpiirakasta vain sen riisipuuron.

Eli välttämättä sitä tapaansa koskaan hylkää.

Vierailija
668/928 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksais. Kerran seurustelin ruokarajoitteisen kanssa, ja ihan sairaan ärsyttävää miettiä, mitä ruokaa voi tehdä ja millä mausteilla / lisukkeilla. Tavallaan joutuu rajoittamaan omaa ruokailuaan.

Omille lapsille olen tarjonnut aina monipuolisesti ihan kaikkea. Vaikka joku olisi aluksi pahaa, maistavat sitkeästi ja nyt ovat jo itse todenneet, että kun parikymmentä kertaa on syönyt jotain, se alkaa maistua ihan normaalilta. Ilman kummempaa opettelua on kuitenkin aina mennyt oliivit, katkaravut, homejuustot, ananakset, kaalilaatikot, sipulit, kalat, sienet sun muut. Toinen lapsista ei tykännyt jossain vaiheessa mistään, missä on pekonia, nykyisin menee sekin. Toinen pitää suolasienistä ja tateista, muttei muista niin välitä. Kuitenkin sanoisin monipuolisiksi syöjiksi. 

Noiden nirsojen aikuisten kohdalla saattaa olla peli menetetty, mutta kasvatetaan kukin omista lapsistamme monipuolisia syöjiä, niin ruokapelleily ajansaatossa vähenee ja säästää monien hermoja.

Vierailija
669/928 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No yhtä häiritsee ja toista ei.  Parisuhteessa näen vaivaa sen eteen, että hengitän syvään ja annan olla, jos ärsyttää kun toinen tekee asioita "väärin" eli pelkästään ärsyttävästi eri tavalla kuin minä. Esim. oma mieheni tykkää rouskutella pikanuudeleita suoraan pussista. Voi jeesus sentään. Rouskutelkoon.

Tässä kohtaa kuitenkin nämä turhat keinotekoiset pikkulapsiasteelle jääneet totaalista käytöstapojen puutetta osoittavat nirsoilurajoitteet haittaavat huomattavasti YHTEISTÄ elämää. Itse tykkään kokkaamisesta ja fine diningista joten ei noilla eväillä mikään suhde pääsisi edes alkuun.

Vierailija
670/928 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin lapsena ja nuorena ns. kaikkiruokainen. 50-luvun kouliruokakin oli mielestäni hyvää. Jopa lihakeitot läskeineen. Nuorena pidin paljon erilaisista mausteista ja vuosia ulkomailla asuessani maistelin mielenkiinnolla uusia ruokia. Vanhempana sain lähes kaikista mausteista ja lukuisisista ruoka-aineista lähes invalidisoivia suolisto-ongelmia. Niinpä olen nyt sellainen 'nirso nipottaja'. Onneksi läheiseni ja hyvät ystäväni tietävät ja tuntevat minut. Ei heitä haittaa yhtään se kun joudun valitsemaan tarkoin mitä syön ja millä mausteilla. Heille tärkeintä on se, että voin hyvin ja tapaamisemme ovat miellyttäviä. Ja selvennykseksi se, että tutkittu on paljon.

Vierailija
671/928 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttavan mies eli melkein kasikymppiseksi. Koko elämänsä söi karjalanpiirakasta vain sen riisipuuron.

Eli välttämättä sitä tapaansa koskaan hylkää.

Järkevä tyyppi, ei syönyt sitä epäterveellistä vilja osaa.

Vierailija
672/928 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en suostu seurustelemaan naisen kanssa, joka syö eäterveellisesti, esim suklaata yms, joten ymmärrän hyvin AP:n kysymyksen.

Vierailija
673/928 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies eläisi tosi askeettista ja ankeaa elämää ilman mua, sellaista kun sillä oli lapsuudenkodissaan. Syö onneksi hyvällä ruokahalulla mun kokkailuja ja maistaa rohkeasti uusia asioita, mutta jos mä olen vaikka jollain kolmen viikon työmatkalla niin ne söisivät lasten kanssa varmasti samaa ruokaa, ehkä makaronilaatikkoa, joka ikinen päivä.

Mun mies söi opiskeluaikoina tavatessamme mysliä aamulla ja paistettua jauhelihaa pakastevihanneksilla ja ruokakermalla päiväruoaksi. Joka päivä. Ei mitään muuta.

Nyt se on kasvanut aikuiseksi. Ei edelleenkään kokkaa muuta kuin grillaa ja savustaa lihat ja kalat, mutta käydään ravintoloissa syömässä hyvin ja syö mun arkikokkaukset jotka on kohtuullisen terveellisiä ja kohtuullisen maistuvia kuten arkiruoan kuuluukin olla jotta sillä voidaan hyvin.

Eihän tässä siis ruoasta ole kyse vaan aikuiseksi kasvamisesta, vastuun ottamisesta omasta terveydestä, käytöstavoista ja muiden huomioimisesta, kompromissien tekemisestä parisuhteen hyväksi. Ihan perusedellytyksiä parisuhteelle. Jos noi on kunnossa niin saa omalla ajallaan muputtaa vanukkaitaan ja spagettejaan, kunhan pystyy tarvittaessa käyttäytymään kuin aikuinen.

Vierailija
674/928 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mies" 😂 Tarkoitit varmaan "poika" 😁

Vierailija
675/928 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi toimia, lapsen vanukkaat aina uhattuna

Nii sitten kun lisäännytte, niin tulee tilanne jossa sulla on kaks vauvaa, jota mies pitää todennäköisesti uhkana.

Vanukasraivoa tiedossa!

🤣

Vierailija
676/928 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea on nykynaisen kanssa tulla toimeen. Juuri mikään ei kelpaa.

Fiksut aikuisiksi kasvaneet ja käytöstavat hallitsevat miehet kelpaavat oikein hyvin eikä heidän ole mitenkään vaikea tulla yhtä fiksujen käytöstavat hallitsevien naisten kanssa toimeen :)

Vierailija
677/928 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen samanlainen ns. prinsessa ja en tiedä miksi se niin paljon raivostuttaa muita. En minäkään suutu muiden ruokavalioista. Meitä ihmisiä on joka lähtöön ja joillakin vaan on ehdoton maku esim. ruoan suhteen. Kasviksia en syö laisinkaan ja lähinnä syön vain nuudeleita, pastaa ja muuta höttöä.

Toki jokainen päättäköön omasta ruokavaliostaan, mutta eikö teitä kasvisboikotoijia yhtään huolestuta oma terveytenne? 

Ei juurikaan. Olen muutenkin itsetuhoinen ja vaikeasti masentunut joten ainut sekunnin nautinto on hyvä epäterveellinen ruoka. Ja kiitos huolestasi, mutta minulle tehtiin vähän aikaa sitten useampi verikoe ja terveydentilani on loistava. Kaikki vitamiiniarvot olivat täydelliset, rasvamaksaa ei myöskään ole ja verenpaine on enemminkin matala.

Terveellinen ruoka vaikuttaa mielentilaan positiivisesti ja auttaa parantumaan masennukseksesta. Itse ole sairastanut vaikeaa masennusta ja ymmärrän kyllä, että ne herkut tuovat hetkellisesti paremman olon, mutta pidemmän päälle ne saavat mielen vaan surkeammaksi. Terveellinen ruoka auttaa puolestaan pysyvämmin muuttamaan aivokemiaa ja mielialaa paremmaksi.

https://mielenihmeet.fi/masennusta-hoitava-ruokavalio/

https://www.health.harvard.edu/blog/diet-and-depression-2018022213309

A dietary pattern characterized by a high intake of fruit, vegetables, whole grain, fish, olive oil, low-fat dairy and antioxidants and low intakes of animal foods was apparently associated with a decreased risk of depression. A dietary pattern characterized by a high consumption of red and/or processed meat, refined grains, sweets, high-fat dairy products, butter, potatoes and high-fat gravy, and low intakes of fruits and vegetables is associated with an increased risk of depression."

Vierailija
678/928 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt kyllä on. Kuinka epäitsenäisiä ihmisiä te olette jos ei kestä ajatusta että teillä on erilaiset ruokatottumukset? Ihme hommaa jaotella ruokaa muutenkin "oikeiden aikuisten" ruokiin ja alempilaatuisiin lastenruokiin, juon minäkin maitoa kun olen lapsesta asti juonut, olenko siis aikuislapsi? Ja ansaitseeko teistä lapset sitten huonoa ruokaa? Kunnon tuomitsemista kun kyseessä on näinkin viaton asia kuin oma maku ruoassa.

Vierailija
679/928 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piti vielä lisätä että tosi epäterveelliseltäkin toi ruokavalio kuulostaa, ehkä nyt pl se puuro.

Todella epäterveelliseltä kuulostaa. Ap ei tosin kertonut tuossa, että suostuuko tuo mies-vauva syömään mitään kasviksia? Jotenkin tuli tunne, että ei. Olisin enemmän huolissaan tuollaisesta ruokavaliosta siinä mielessä, että tuolla ei elä kovin vanhaksi. Sama se onko nirso, mutta aikuisen ihmisen pitää ymmärtää, että päivän ruoassa on myös salaattia ja kasviksia. Ja kalaakin voisi syödä kerran viikossa.

Vierailija
680/928 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän siinä mitään jos mies maksaa ja kantaa kaupasta syömisensä, mutta nämä sekundat jotka odottaa että äippä (vaimo) hoitaa ostokset, kuinka kukaan voi sellaisia edes katsella