Muuten hyvä mies, mutta syö pelkkiä ns. lasten ruokia
Mikään erikoisempi tai mausteinen ei kelpaa.
Aamiaiseksi syö suklaamuroja, jacky makupaloja tai nalle-puuroa sokerilla. Päivällä ja illalla nakkeja, ranskalaisia, spagettia. Näihin lisää runsaasti ketsuppia ja sekoittaa sellaiseksi mössöksi.
En pysty kuvittelemaan että kävisimme jossain ulkona syömässä, koska närppisi kaikki "pahat" osat lautasen reunalle tai paperiin. Näitä ovat siis kaikki vihannekset ja kala, sienet, oliivit, juustot, muut kastikkeet paitsi tomaattipohjaiset...
Olisiko teille turn-off?
Kommentit (928)
No kieltäytyykö hän kokeilemasta uusia ruokia? Oletko kokeillut tehdä jotain hyvää ja terveellistä ja antanut hänen maistaa? Kyllä aikuinen ihminen oppii syömään normaaleja ruokia. Vaatinee vaan sen ettet paljon kysele ja teet vaan sitä erilaista ruokaa. Kyllä hän sitten tottuu normaalin ruoan makuun eikä enää kalapuikot ja nakit maistu samalla tavalla.
Onko mies oikeasti niinkin lapsellinen ja epäkohtelias, että nyppii esimerkiksi sinun valmistamasta ateriasta kasvikset pois? Tuollainen käytös kitketään jo lapsuudessa pois. Ymmärrän, ettei kaikesta voi tykätä ja esimerkiksi mausteinen ruoka ei vaan kaikille sovi, mutta joku raja sentään.
Seurustelin tovin 30v miehen kanssa jonka aamupala oli karkkia ja colaa. Muut päivän ruuat oli jäätelö, makkara, vaalea leipä ja erilaiset juustot. Tekemiäni ruokia otti kohteliaisuus syistä muutaman lusikallisen (niin tosiaan söi aina kaiken lusikalla), just sen verran että lautanen likaantui. Ei tämä yksistään ollut eromme syy, mutta oli kyllä vaikea kuvitella esim lasten kasvattamista hänen kanssaan.
Eikä siinä vielä kaikki. Sen sijaan että olisi pessyt pyykkinsä taloyhtiön pyykkituvassa tai luonani kiikutti hän aina ne äitinsä pestäväksi.
Mikä ihmeen tarve teillä on määräillä aikuisen ihmisen syömisiä? Jos toinen saa kuitenkin kokata ja syödä mitä haluaa, vedelköön mies jackyjaan ja murojaan. Ulkona syömässä voi käydä yksin tai kaverin kanssa.
Jos noin paljon häiritsee, että pitää tuntemattomien mielipiteitä kysellä niin jätä se. Mutta provohan tämä onkin.
Vierailija kirjoitti:
Itseäni taas ei haittaisi millään lailla, mikäli muuten on ns. Täyspäinen ihminen. Hittoako se mulle kuuluu tai on pois, mitä toinen tykkää syödä.
Kyllä sillä ruokavaliollakin on väliä. Tuollaisella epäterveellisellä syömisellä ihminen tuskin voi henkisesti ja fyysisesti hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Itseäni taas ei haittaisi millään lailla, mikäli muuten on ns. Täyspäinen ihminen. Hittoako se mulle kuuluu tai on pois, mitä toinen tykkää syödä.
Minä uskon, että tuollainen rajoittaisi yhteistä tekemistä. Itse tykkään matkustella ja syödä ulkona, ennen koronaa keskimäärin kerran viikossa (jos työpaikkalounaita ei lasketa) ja olisi todella tylsää, ellei sitä voisi tehdä oman kumppanin kanssa vaan aina pitäisi lähteä yksin tai kavereiden kanssa.
Minun mielestäni suklaamurot, suklaavanukkaat, suklaapuurot, ranskalaiset yms. eivät ole missään nimessä lasten ruokaa. Lapsille kuuluu tarjota terveellistä syötävää. Aikuinen päättäköön omista syömisistään, joten voi syödä noita höttöjä halutessaan.
Vierailija kirjoitti:
Miten tuollaisen kanssa matkustaisikaan missään?
Mukaan palataan tietysti annospusseissa Nalle-hiutaleet mukaan. Majoitutaan keittiölliseen huoneistoon, jonne käydään ostamassa makaronia ja ketsuppia. Toki jos on kovin tarkkaa, parempi ottaa myös ne kotoa mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Todellakin olisi. En jaksaisi tuollaista ollenkaan.
Merkkituotteessa maksaa merkistä. Sama tuote merkittä voi olla selvästi halvempi.
Kaikki mikä voidaan tehdään bulkkina usein halpamaassa. -Halpuutus kalliissa maassa tulee johtamaan pahoihin seurauksiin. Byrokraattikulut eivät kuitenkaan halpene. Kyse on kierteestä, sillä meillä ei oikeasti kannata mikään.
Tunnen myös miehen, joka syö juuri noita aloituksessa mainittuja mässyjä päivittäin ja lisäksi Hesburgerin ruokia viikottain. Mikään muu ei kelpaa ja kaikki rehut ovat "rusakoille". Lisäksi polttaa tupakkaa ja juo runsaasti kaljaa. On kyllä lihava ja aika heikossa hapessa oleva kolmekymppinen mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä uskon, että tuollainen rajoittaisi yhteistä tekemistä. Itse tykkään matkustella ja syödä ulkona, ennen koronaa keskimäärin kerran viikossa (jos työpaikkalounaita ei lasketa) ja olisi todella tylsää, ellei sitä voisi tehdä oman kumppanin kanssa vaan aina pitäisi lähteä yksin tai kavereiden kanssa.
Tuo on ongelma vain, jos siitä tekee ongelman. Harvassa on se ravintola, jossa ei saisi esim. turvallista perunaa/riisiä/makaronia ja jotakin lisäkettä.
Kaveri on monta ruoka-aineallergiaa, ja silti hänen kanssaan on mukava matkustaa. Osittain on hänellä omat eväät, mutta ranskalaisilla on monet matkat selvinnyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on ongelma vain, jos siitä tekee ongelman. Harvassa on se ravintola, jossa ei saisi esim. turvallista perunaa/riisiä/makaronia ja jotakin lisäkettä.
Kaveri on monta ruoka-aineallergiaa, ja silti hänen kanssaan on mukava matkustaa. Osittain on hänellä omat eväät, mutta ranskalaisilla on monet matkat selvinnyt.
Kyllä minä matka- ja ravintolakumppaniltani odottaisin, että hän aidosti nauttii asioista. Onhan sushissakin enimmäkseen riisiä, joo, mutta haluaisinpa kuulla ap:lta, kuinka usein tuo mies ehdottaa, että lähdetään syömään sushia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä matka- ja ravintolakumppaniltani odottaisin, että hän aidosti nauttii asioista. Onhan sushissakin enimmäkseen riisiä, joo, mutta haluaisinpa kuulla ap:lta, kuinka usein tuo mies ehdottaa, että lähdetään syömään sushia.
Lisään vielä, että se, että aikuinen ihminen tilaisi ruoan kanssa ketsuppia, saisi minut painumaan häpeästä maan alle..
Onks hänkin leski? Mun mies oli jäänyt leskeksi eikä jaksanut kokata kuin helppoja perusruokaa itselleen. Se on täysin ymmärrettävää. Nyt kokkaillaan yhdessä ja vähän monipuolisempaa.
Kyllä, totaalinen turn off. Herää kysymys, onko muutenkin rajoittunut mielipiteiltään/ maailmankuvaltaan. Tarkoitan siis, että luonteessaan voi muutenkin olla taipumattomuutta ja kaavoihin kangistuneisuutta, joka ajan myötä alkaisi kyllä mulla tökkiä ja pahasti.
Kannattaa ainakin olla silmät ja korvat auki, jos kuitenkin jatkaa haluat.
Mulle ruuanlaittoa rakastavana kulinaristina, tuollainen kumppani olisi kauhistus.
Vaadin lapsiltakin että kaikkea pitää maistaa enkä kestäisi puolisoa jolla ei ole mielenkiintoa tai uteliaisuutta ruokaa kohtaa. Luultavasti mielikuvitukseton ja tapoihinsa piintynyt tyyppi muutenkin.
Ei jatkoon.
Vierailija kirjoitti:
Miten tuollaisen kanssa matkustaisikaan missään?
Mäkkäri löytynee joka paikasta, ja niissä maissa jossa sitä ei ole, ei matkustella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisään vielä, että se, että aikuinen ihminen tilaisi ruoan kanssa ketsuppia, saisi minut painumaan häpeästä maan alle..
Oletko harkinnut jotain itsetunnonkohotuskurssia?
Vierailija kirjoitti:
Syytä anoppia tuosta ei se miehen vika ole jos kotiruoka on paskaa
Miksi ei appiukkoa?
Kyllä miehen pitää tajuta aikuisena muuttaa tapansa, jos kotona on kasvatettu kieroon.
No ei tuollaisten rajoitteiden kanssa nimenomaan ole kyse täyspäisestä ihmisestä. Jäänyt pikkulapsen tasolle.