Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Motivoikaa mua menemään töihin. En voi saada muita kuin paskaduuneja, koska olen ollu yli 10v työtön, eikä koulutusta ole...ikää 33v

Vierailija
22.01.2021 |

Tukia saan tällä hetkellä vuokran 900e + perustoimeentulotuki 500e + sähkölasku + terveyskeskusmenot

Jotenkin tuntuu turhalta mennä tekemään jotain raskasta, terveyttä kuluttavaa ja tylsää työtä mistä saisi saman tai vähemmän palkkaa kuin nyt saan tukia (ainakin työssäkäynnistä syntyvien kustannusten jälkeen)

Miten voisin motivoida itseäni menemään paskaduuneihin? Haluaisin kyllä, tavallaan, mutta jotenkin järki sanoo vastaan

Kommentit (124)

Vierailija
81/124 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti elämääsi eteenpäin. Haluatko viettää tuollaista elämää loppuikäsi ja sulkea koko ajan vaihtoehtoja pois? Jäädä muiden armoille?

Jokainen työelämän aloittaja aloittaa vähemmän vaativista ja vähemmän palkatuista töistä. Mitä pitemmälle venytät tätä aloittamista, sen vaikeammalta se tuntuu. Ja sen huonompaan asemaan ajat itseäsi muihin aloittajiin nähden.

Vierailija
82/124 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida olla mitään mahdollisuuksia edes päästä ns. paskaduuniinkaan kouluttautumaton eikä päivääkään töitä tehnyt. Säkällä voi päästä palkkatukitöihin ja viime kädessä kunta pakottaa kuntouttavaan työtoimintaan ettei joudu sakkomaksuja maksamaan pitkäaikais lorvista. Toivottavasti pääset ainakin linnunpönttöjä tekemään :) niin että edes jollain korvaat veronmaksajien elättämistäsi. 

Baarista voi kelvata jollekkin yksinhuoltajaksi aikovalle siitoshommiin sen ajaksi kun saa sen paksuksi. Että saa veronmaksajat lisälaskua. Harva ei ole onnistunut lisääntymäänkään työttömänä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/124 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Mahdollisuus saada myöhemmin palkankorotus, jostain on vaan aloitettava

-Töissä pääsee osaksi yhteisöä, saa päivärytmin yms. Itse olen ollut työttömänä eniten masentunut elämässäni, kun tuntui etten kelpaa minnekään, kaverit oli aina töissä kun olin yksinäinen jne.

-Itsestä on mukava tutustua ihmisiin ja osallistua pikkujouluihin, kesäjuhliin ym, koronan jälkeen taas!

-Jos olet 10 v kotona, mahdollisuus saada parisuhde ja avopuoliso huononee paljon, ellei puolisosi ole myös työtön, joku avasi mm. tukiasiaakin hyvin

- Suomessa eka kyssäri on että mitä teet työksesi. On mukavaa voida vastata työpaikkansa!

Mikä ap sun koulutus on?

Se on ihan virallisesti tutkittu juttu että pääsääntöisesti niistä paskahommista ei edetä mitenkään merkittävästi yhtään mihinkään enää nykyaikana.

Joskus 80-luvulla onnistui vielä.

Auttaa se kuitenkin uudelleen koulutukseen ja uuden työpaikan haussa sen sijaan kuin olisi ihan tyhjä CV. 

Tietty poikkeuksia voi olla (sanon tämän ennen kuin joku tulee kertomaan siitä kaverin tutusta jolla kävi lottovoittomainen tuuri, ja eteni siivoojaasta johtajaksi)

Vierailija
84/124 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No suoraan sanottuna en kykene motivoimaan.

Jos nuo olisi vaihtoehdot, elelisin tuilla. Rahallisesti ei ihan helposti voita tuota isommallakaan palkalla kun ottaa huomion työssäkäynnin kustannukset, ja p*skaduuneissa ei etenemismahdollisuuksia tänä päivänä ole.

Ainoa peruste on että jos haluat joskus saada paremman työn sen jälkeen kun olet kouluttautunut johonkin (amk, ammattikoulu, aikuiskoulutus tai muu kurssi, vaihtoehtoja on kolmekymppisellekin. Itse löysin nykyisen alan aikuiskoulutuksen kautta, hyvä työ ja riittävän ok palkka).

Silloin on hyvä olla työhistoriaa.

Sen takia ei kannata töissä käydä että muut valittavat vapaamatkustajista. Muut tekevät valintansa, sinä teet omasi.

Vierailija
85/124 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen juuri 30 täyttänyt. Valmistun vasta vuoden päästä oppisopimuksella erikoisammattitutkintoon. Olin nuoruusvuosina todella masentunut, jonka vuoksi syrjäydyin ja velkaannuin. Työttömänä olin käytännössä lähes 10 vuotta.

Tämänhetkinen työni ei taida juuri edes vähentää ulosottovelkaani. Kaikki tuet kyllä lähtivät, ja käteen jää kokopäivätyöstä vuokran ja laskujen jälkeen noin 400e.

Mutta työn myötä olen saanut elämäni takaisin! Omaa kotia osaa taas arvostaa, kun sen seiniä ehtii katsella puolet vähemmän kuin ennen. Viikonloput tuntuvat taas viikonlopuilta. Tunnen tekeväni tärkeää työtä ja olevani arvostettu osa työyhteisöä. En ole enää ulkopuolinen, kun perhe ja ystävät puhuvat omista töistään. Pääkopalle tekee hyvää opiskella lisää. Minulla on tavoitteita elämässä. Jaksan tehdä enemmän asioita, kuin työttömänä ollessa.

Vaikka välillä on taloudellisesti rankkaa ja mietin, mitä järkeä tässä on, tulenko koskaan olemaan velaton tai vaikka saamaan eläkettä, niin muistutettuani itseäni aiemmasta elämästä jaksan taas jatkaa.

Vierailija
86/124 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aloittaja on tosiaan viimeiset kymmenen vuotta maannu kotona räkimässä kattoon ja venyttelemässä kikkeliään, niin eipä sun yhteiskunnan syöpäkasvaimen tarvitse pelätä edes niihin "paskaduuneihin" joutumista. Jokutaso nyt niihinkin vaaditaan.

Vierailija
87/124 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

900 euron vuokrakin maksetaan kokonaan valtion toimesta????????? Vuokrassa pitäisi olla jokin yläraja riippuen siitä, kuinka monen hengen talous on kyseessä. Vaikka 500€ yksin asujalle.

Vierailija
88/124 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda halvempaan asuntoon, niin huonopalkkaisista töistäkin jää monta sataa säästöön kuussa.

Vierailija
89/124 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et saa naista kun oot työtön

Eli nainen haluaisi mut vain rahan takia?

Kuulostaapa mukavalta

Ja mähän sanoin ettei mulle sen enempää käyttörahaa jäisi töissä kuin nyt työttömänänään.

Edellinen homma johon olisi ollut mahdollista hakea, oki 1370e brutto /kk

Ap

Ei, vaan tuollainen patalaiskuus ei kiinnosta ihmisiä. Eri asia olla työtön itsestä riippumattomista tekijöistä kuin siksi että ei huvita.

Mitään patalaiskuutta ei ole olemassakaan ja jos onkin, niin se on itsestä riippumattomista tekijöistä eli aivojen dopamiinitoiminnan häiriöstä. Ap ei vaan tunne itseään tarpeeksi hyvin, että osaisi määritellä miksi työt ja elämä ei maistu.

Vierailija
90/124 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, sinulta jää elämä elämättä. Ei töissä käydä pelkästään rahan takia. Ajattele, jos tapaat upean elämäsi naisen - mitä kerrot itsestäsi hänelle?

Olen blackmetal bändin kitaristi/vokalisti ja keräilen starwars miniatyyrejä. ap

Vierailija
91/124 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, sinulta jää elämä elämättä. Ei töissä käydä pelkästään rahan takia. Ajattele, jos tapaat upean elämäsi naisen - mitä kerrot itsestäsi hänelle?

Kerron että nainen on sielunkumppanini ja olemme tavanneet uudestaan ja uudestaan satojen vuosien  uudestisyntymien ajan. Voimme siirtyä hänen kämpileen nauttimaan viiniä ja keskustelemaan asiasta lisää...

Vierailija
92/124 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaapa mukavalta

Ja mähän sanoin ettei mulle sen enempää käyttörahaa jäisi töissä kuin nyt työttömänänään.

Ap

Ei rahan takia mutta en katselisi syrjäytynyttä kotona aina makaavaa velttoa. Miten ihmeessä saa aikansa kulumaan pienessä korrostaloluukussa ja vielä työttömänä. Minulla alkoi seinät kaatua niskaan ja vähän aikaa kyllä kesti työttömyyttä.Nuorena se työyhteisökin oli kamalan tärkeä. Ei aina jäänyt käyttörahaa sen enempää mutta työttömänä tunsi itsensä ihan arvottomaksi ja olisi hävettänyt tyhjä CV. 

Tässä nyt kierretään kehää näiden lampaiden kanssa.

Hyvät ihmiset. Jokainen varmasti tietää itse, saako hän kulumaan aikansa ja asuuko kerrostalossa vaiko omakotitalossa. Sinulla voi kaatua seinät päälle, jollakulla muulla ei. Sinulle työyhteisö on kamalan (?) tärkeä, jollekuulle muulle ei. Rahaakaan sinulle ei jäänyt työstä, mikä herättää kysymyksen onko sinua k-tettu vai teetkö työtä ilmaiseksi. Sillä aikaa kun isokenkäiset junailevat rahaa ja rakennusoikeutta ja virkoja toisilleen, rakentamisen laatuun ei puutu kukaan ja yhteiskunta maksaa puhumattakaan muusta tärväämisestä, teet sinä iloisesti työtä vain siitä ilosta että pääset jonnekin koska et kestä olla itsesi kanssa.

Ap voisi nyt tulla kertomaan mikä häntä itseään motivoi elämässä. Muita ei voi motivoida. Voi kertoa järkisyitä. Se, että tulot romahtavat kun raadat 40 h viikossa ei ole järkisyy ja nuo muut ovat tosiaan persoonakysymyksiä. Kuka siellä neljän seinän sisällä käskee muuten olla?

Vierailija
93/124 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No suoraan sanottuna en kykene motivoimaan.

Jos nuo olisi vaihtoehdot, elelisin tuilla. Rahallisesti ei ihan helposti voita tuota isommallakaan palkalla kun ottaa huomion työssäkäynnin kustannukset, ja p*skaduuneissa ei etenemismahdollisuuksia tänä päivänä ole.

Ainoa peruste on että jos haluat joskus saada paremman työn sen jälkeen kun olet kouluttautunut johonkin (amk, ammattikoulu, aikuiskoulutus tai muu kurssi, vaihtoehtoja on kolmekymppisellekin. Itse löysin nykyisen alan aikuiskoulutuksen kautta, hyvä työ ja riittävän ok palkka).

Silloin on hyvä olla työhistoriaa.

Sen takia ei kannata töissä käydä että muut valittavat vapaamatkustajista. Muut tekevät valintansa, sinä teet omasi.

Niin ja se toinen mahdollinen syy, on täysin subjektiivinen eli minkä itse koet palkitsevaksi.

Minä en menisi p*skaduuniin koska minulla on harrastuksia (eivät vaadi rahallista panostusta enää) ja muuta tekemistä, enkä koe että p*skaduunia tekemällä oikeasti saisi juurikaan arvostusta, ja vaikka saisi niin en juuri sellaista kaipaa.

Jollekin muulle työyhteisö ja tunne hyödyllisyydestä on tärkeä, toki sillä oletuksella ettei joudu vain muiden pompoteltavaksi...niin, p*skaduuniin.

Tähän vastauksen tietää vain ap itse. Itse lähtisin suunnitelmasta kouluttautua johonkin ammattiin tai alalla, ja siihen liittyen työkokemuksen hankinnasta. Koska silloin p*skaduuni on tyhjää parempi CV:ssä.

Jos itse joutuisin työttömäksi, vastaus olisi erilainen koska tässä vaiheessa (on jo koulutus ja aikaisempaa työkokemusta) p*skaduunin lisäarvo CV:ssä olisi puhdas nolla tai jopa negatiivinen.

Vierailija
94/124 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen blackmetal bändin kitaristi/vokalisti ja keräilen starwars miniatyyrejä. ap

No sitten asia onkin kunnossa. En osaa sanoa aiheeseen enää mitään lisää. Haen vaan hattuni...

Vierailija
95/124 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sitten asia onkin kunnossa. En osaa sanoa aiheeseen enää mitään lisää. Haen vaan hattuni...

😂😂😂😂🤣

Vierailija
96/124 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskella ja kouluttautua voi aina. Kannattaa aloittaa siitä. Samoin yrittäjyys, jos kiinni niin ei ollenkaan huono vaihtoehto.

Vierailija
97/124 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde ulkomaille töihin.

Vierailija
98/124 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskella ja kouluttautua voi aina. Kannattaa aloittaa siitä. Samoin yrittäjyys, jos kiinni niin ei ollenkaan huono vaihtoehto.

Tottakai voi. Olisi vain hyvä, että opintorahalla kituuttamalla olisi takeet siitä, että tulotaso nousee aikaisemmasta. Eli selvä suunnitelma ammatista joka työllistää ja kiinnostaa.

Mitä 10 vuotta himassa ollut voi alkaa tuosta vaan yrittämään? Vai tarkoititko opintojen jälkeen? Sitten voi olla perusteltua jos vaikka putkimies tms. Huvikseen ei kannata yritetellä, tippuu tyhjän päälle.

Vierailija
99/124 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaapa mukavalta

Ap

Ei, varmaan normaalisti työssäkäyvä nainen ei voi olla tuollaisen velton, aikaansaamattoman ja kunnianhimottoman miehen kanssa.

Opiskele itsellesi ammatti. On mahdollista opiskella päivällä tai illalla. Olet vielä nuori, hyvin ehdit.

En ymmärrä miten jaksat kituuttaa pienellä, yhteiskunnan maksamalla rahalla. Haluatko tosiaan elää noin koko elämäsi?

Työssä käymällä saa sisältö elämään, mukavia työkavereita, itsekunnioitusta, koska pystyy huolehtimaan itsestään ja toimeentulosta.

Minäkin olen aikoinani ollut työtön. Opiskelin iltaopiskelijana lisää ja lopulta muutin pk-seudulle työn perässä. Olen ylpeä siitä, että lopulta sain elämäni järjestykseen. Minulla oli aikoinaan samanlainen kaveri (nainen) kuin sinä. Oli hankalaa lähteä edes baariin hänen kanssaan, koska hänellä ei ollut koskaan rahaa. Useamman kerran lainasin rahaa, ostin ruokaa jne., mutta lopulta kyllästyin, koska hän ei edes yrittänyt saada elämäänsä raiteilleen.

Lopulta katkaisin ystävyyden, koska elämänarvomme poikkesivat niin paljon: hän oli tyytyväinen, kun eli pienellä rahalla yhteiskunnan elättinä ja minä sen sijaan halusin olla riippumaton ja tulla toimeen omillani.

Vierailija
100/124 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuet niin alas, että niillä juuri ja juuri elää. Tulisi kannattavaksi ottaa vastaan se pienipalkkainenkin työ. Loppuu tämä loisiminen.

Tosi harva ihminen ajattelee kuten Ap, ei todellakaan kannata yleistää tuolla tavalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan seitsemän