Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Motivoikaa mua menemään töihin. En voi saada muita kuin paskaduuneja, koska olen ollu yli 10v työtön, eikä koulutusta ole...ikää 33v

Vierailija
22.01.2021 |

Tukia saan tällä hetkellä vuokran 900e + perustoimeentulotuki 500e + sähkölasku + terveyskeskusmenot

Jotenkin tuntuu turhalta mennä tekemään jotain raskasta, terveyttä kuluttavaa ja tylsää työtä mistä saisi saman tai vähemmän palkkaa kuin nyt saan tukia (ainakin työssäkäynnistä syntyvien kustannusten jälkeen)

Miten voisin motivoida itseäni menemään paskaduuneihin? Haluaisin kyllä, tavallaan, mutta jotenkin järki sanoo vastaan

Kommentit (124)

Vierailija
101/124 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, sinulta jää elämä elämättä. Ei töissä käydä pelkästään rahan takia. Ajattele, jos tapaat upean elämäsi naisen - mitä kerrot itsestäsi hänelle?

Uskotko oikeasti, että joka työpaikalla on naisia? Minun työpaikallani ei ole, olen ollut tuolla nyt seitsemän vuotta ja olen sinä aikana nähnyt siellä naisen muutaman kerran ja he olivat kuorma-autonkuljettajia jotka toivat alueelle tavaraa.

Oikeasti nyt. Ei kai töihin mennä naisia hakemaan (tai mistä minä tietäisin). Tarkoitin sitä, että mitä kerrot itsestäsi naiselle, osoitat että olet elämässä kiinni, olet määrätietoinen ja luotettava, että kanssasi voi katsoa tulevaisuuteen, saavutat elämässäsi jotain, että nainen voi hyvillä mielin kertoa sinusta perheelleen ja ystävilleen, että sinusta on kantamaan myös vaikeuksien kohdalla, osoitat ettet ole luovuttaja, että pärjää elämässä ihmisten kanssa, että kanssasi voi suunnitella yhteistä tulevaisuutta ja kaikkea muuta mitä nainen voisi juuri sinun kohdallasi arvostaa. Kyse ei siis ole pelkästä rahasta numeroina, vaan kaikesta muusta.

Vierailija
102/124 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, sinulta jää elämä elämättä. Ei töissä käydä pelkästään rahan takia. Ajattele, jos tapaat upean elämäsi naisen - mitä kerrot itsestäsi hänelle?

Kerron että nainen on sielunkumppanini ja olemme tavanneet uudestaan ja uudestaan satojen vuosien  uudestisyntymien ajan. Voimme siirtyä hänen kämpileen nauttimaan viiniä ja keskustelemaan asiasta lisää...

Jotenkin ei yllätä, että naisen kämpille pitäisi siirtyä. Ehkä voisit maksaa hotelliyön keskustassa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/124 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuet pienenee tai et saa tukia niin pärjäät... Eikö olisi kuva olla pärjäävä ja itsenäinen? Voisit olla iloinen veronmaksaja.

Vierailija
104/124 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene sitten kouluun ja saat jonkun hyvän duunariammatin...

Vierailija
105/124 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskotko oikeasti, että joka työpaikalla on naisia? Minun työpaikallani ei ole, olen ollut tuolla nyt seitsemän vuotta ja olen sinä aikana nähnyt siellä naisen muutaman kerran ja he olivat kuorma-autonkuljettajia jotka toivat alueelle tavaraa.

Oikeasti nyt. Ei kai töihin mennä naisia hakemaan (tai mistä minä tietäisin). Tarkoitin sitä, että mitä kerrot itsestäsi naiselle, osoitat että olet elämässä kiinni, olet määrätietoinen ja luotettava, että kanssasi voi katsoa tulevaisuuteen, saavutat elämässäsi jotain, että nainen voi hyvillä mielin kertoa sinusta perheelleen ja ystävilleen, että sinusta on kantamaan myös vaikeuksien kohdalla, osoitat ettet ole luovuttaja, että pärjää elämässä ihmisten kanssa, että kanssasi voi suunnitella yhteistä tulevaisuutta ja kaikkea muuta mitä nainen voisi juuri sinun kohdallasi arvostaa. Kyse ei siis ole pelkästä rahasta numeroina, vaan kaikesta muusta.

Olennainen lihavoituna.

Mies on naiselle kävelevä työkalupakki ja statusesine.

Vierailija
106/124 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jolla on, sille annetaan. Hommaa se ensimmäinen ja tee se kunnolla. Siitä lähtee, paska poistuu ja vaurastut.

Vierailija
107/124 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Mahdollisuus saada myöhemmin palkankorotus, jostain on vaan aloitettava

-Töissä pääsee osaksi yhteisöä, saa päivärytmin yms. Itse olen ollut työttömänä eniten masentunut elämässäni, kun tuntui etten kelpaa minnekään, kaverit oli aina töissä kun olin yksinäinen jne.

-Itsestä on mukava tutustua ihmisiin ja osallistua pikkujouluihin, kesäjuhliin ym, koronan jälkeen taas!

-Jos olet 10 v kotona, mahdollisuus saada parisuhde ja avopuoliso huononee paljon, ellei puolisosi ole myös työtön, joku avasi mm. tukiasiaakin hyvin

- Suomessa eka kyssäri on että mitä teet työksesi. On mukavaa voida vastata työpaikkansa!

Mikä ap sun koulutus on?

Minä ainakin työnantajana katsoisin pikkuisen kieroon ihmistä jonka motiivi töihin hakeutumiselle on muiden hyväksyntä, työpaikan pikkujoulut ja elämänhallinnan puute joka ilmenee mm. päivärytmin sekoamisena jos joku ei ole kyttäämässä. Plus ystävien puute työajan ulkopuolella

Eikö sinulle ole mitään väliä mitä teet? Ei kunnianhimoa, työ kuin työ on ihanaa kun siellä on työkaverit ja kesäjuhlat ja voi sanoa että töissä olen? Ei kunnianhimoa, halua kehittyä muita motiiveja?

Tässä ketjussahan oli tarkoitus motivoida ap:ta hakemaan töihin tuohon pienipalkkaiseen työhönsä, koitin tässä nyt jotakin keksiä. Et kuulosta kovin fiksulta työantajalta, luetunymmärtämistä et ainakaan hallitse. Itse olen kerran ollut pidemmän pätkän työttömänä ja ystäviä siis oli kuten kirjoutin, koin lisääntyneen vapaa-ajan niin että siitä ei ollut iloa, koska esim ystävät oli kiireisiä omissa töissään. Pahoittelut jos omat vinkkini oli huonoja. Olen ollut jo vajaa 10v ihan hyvinpalkatussa asiantuntijatyössä, niin ehkä esimerkit kuulostaa tyhmiltä, kun nyt on vaikeampi asettua ap:n asemaan. Mitä motivaatiota sinun viestisi tuo ap:lle hakeutua töihin? Esim sun tapaisen ankean pomon alaiseksi, jonka mielestä on huono jos alainen jopa ystävystyisi työkavereiden kanssa ja nauttisi työn sosiaalisesta puolesta? Koska let's face it, vuosia sitten kaupan kassalla en kokenut mitään suurta kunnianhimoa. Työkaverit oli parasta kun palkka oli pieni, työajat huonot ja pomo veemäinen. Sä ehkä olit se pomo? :D

En ole pomo, mutta useaan kertaan ollut rekrytoinneissa mukana. Tuossa luki katsoISIn.

En myöskään palkkaisi kaltaistasi yksinkertaista ihmstä, joka ei ymmärrä kirjoitettua tekstiä. Jauhat ankeasta ja veemäisestä pomosta, koska kerroin että työnhaussa epäilyttää jos motiivi työnteolle on työstä ihmissuhteiden ja bileiden hakeminen eikä kiinnostus kyseistä työtehtävää kohtaan??

Olenko estänyt ystävystymästä?

Yksi työmotivaatiota syövä asia on muuten huomata minkälaisilla tahvoilla tänä päivänä on hyvinpalkattu asiantuntijatyö samalla kun moni pätevämpi on työttömänä. Näitä löytyy erityisesti kunnilta ja perheyrityksistä.

Sähän se sitä kirjoitettua tekstiä et ymmärtänyt. :D Edelleen siis ootetaan niitä motivaatiovinkkejä aapeelle. Tulisko? Mä viihdyn töissäni hyvin! En oo muuten kunnalla enkä perheyrityksessä, enkä myöskään katkeroitunu kuten sä. Jaksamisia sulle!

Vierailija
108/124 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Mahdollisuus saada myöhemmin palkankorotus, jostain on vaan aloitettava

-Töissä pääsee osaksi yhteisöä, saa päivärytmin yms. Itse olen ollut työttömänä eniten masentunut elämässäni, kun tuntui etten kelpaa minnekään, kaverit oli aina töissä kun olin yksinäinen jne.

-Itsestä on mukava tutustua ihmisiin ja osallistua pikkujouluihin, kesäjuhliin ym, koronan jälkeen taas!

-Jos olet 10 v kotona, mahdollisuus saada parisuhde ja avopuoliso huononee paljon, ellei puolisosi ole myös työtön, joku avasi mm. tukiasiaakin hyvin

- Suomessa eka kyssäri on että mitä teet työksesi. On mukavaa voida vastata työpaikkansa!

Mikä ap sun koulutus on?

Minä ainakin työnantajana katsoisin pikkuisen kieroon ihmistä jonka motiivi töihin hakeutumiselle on muiden hyväksyntä, työpaikan pikkujoulut ja elämänhallinnan puute joka ilmenee mm. päivärytmin sekoamisena jos joku ei ole kyttäämässä. Plus ystävien puute työajan ulkopuolella

Eikö sinulle ole mitään väliä mitä teet? Ei kunnianhimoa, työ kuin työ on ihanaa kun siellä on työkaverit ja kesäjuhlat ja voi sanoa että töissä olen? Ei kunnianhimoa, halua kehittyä muita motiiveja?

Tässä ketjussahan oli tarkoitus motivoida ap:ta hakemaan töihin tuohon pienipalkkaiseen työhönsä, koitin tässä nyt jotakin keksiä. Et kuulosta kovin fiksulta työantajalta, luetunymmärtämistä et ainakaan hallitse. Itse olen kerran ollut pidemmän pätkän työttömänä ja ystäviä siis oli kuten kirjoutin, koin lisääntyneen vapaa-ajan niin että siitä ei ollut iloa, koska esim ystävät oli kiireisiä omissa töissään. Pahoittelut jos omat vinkkini oli huonoja. Olen ollut jo vajaa 10v ihan hyvinpalkatussa asiantuntijatyössä, niin ehkä esimerkit kuulostaa tyhmiltä, kun nyt on vaikeampi asettua ap:n asemaan. Mitä motivaatiota sinun viestisi tuo ap:lle hakeutua töihin? Esim sun tapaisen ankean pomon alaiseksi, jonka mielestä on huono jos alainen jopa ystävystyisi työkavereiden kanssa ja nauttisi työn sosiaalisesta puolesta? Koska let's face it, vuosia sitten kaupan kassalla en kokenut mitään suurta kunnianhimoa. Työkaverit oli parasta kun palkka oli pieni, työajat huonot ja pomo veemäinen. Sä ehkä olit se pomo? :D

En ole pomo, mutta useaan kertaan ollut rekrytoinneissa mukana. Tuossa luki katsoISIn.

En myöskään palkkaisi kaltaistasi yksinkertaista ihmstä, joka ei ymmärrä kirjoitettua tekstiä. Jauhat ankeasta ja veemäisestä pomosta, koska kerroin että työnhaussa epäilyttää jos motiivi työnteolle on työstä ihmissuhteiden ja bileiden hakeminen eikä kiinnostus kyseistä työtehtävää kohtaan??

Olenko estänyt ystävystymästä?

Yksi työmotivaatiota syövä asia on muuten huomata minkälaisilla tahvoilla tänä päivänä on hyvinpalkattu asiantuntijatyö samalla kun moni pätevämpi on työttömänä. Näitä löytyy erityisesti kunnilta ja perheyrityksistä.

Sähän se sitä kirjoitettua tekstiä et ymmärtänyt. :D Edelleen siis ootetaan niitä motivaatiovinkkejä aapeelle. Tulisko? Mä viihdyn töissäni hyvin! En oo muuten kunnalla enkä perheyrityksessä, enkä myöskään katkeroitunu kuten sä. Jaksamisia sulle!

En ole katkeroitunut, mutta sinä olet passiivis-aggressiivinen hymiöpelle. Veikkaan että olet työpaikassasi kiusaaja. Kuule jaxuja sullekin ja ihanaa kevättä:)

Vierailija
109/124 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene sitten kouluun ja saat jonkun hyvän duunariammatin...

Mitäpä jos ei duunariammatit kiinnosta? Kuka jaksaa tehdä hommaa, jossa ei luultavasti ole kova palkka ja töissä vituttaa koko ajan? Parempi olla työttömänä.

Vierailija
110/124 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä tosi hankala ruveta ihan tyhjästä vääntämään sitä omannäköistä, onnellista elämää. Tai tämä tilanne on kyllä ihan tyhjääkin pahempi. Jos kaikki nämä hukkaan heitetyt vuodet voisi vain unohtaa, silloin olisi päässäni tyhjä pohja, jolle alkaa rakentaa. Nyt se on täynnä ahdistusta, pelkoa, epätoivoa, katumusta, katkeruutta ja kateutta.. Mitä vielä.

Todella pitkä ja kivinen tie olisi siis edessä. Silti kaiken sen työn ja tuskan jälkeen mitään palkintoa ei ulkomaailma siitä todennäköisesti tarjoa. Minut tuomitaan ikuisesti noista tyhjistä vuosistani. Olen maksanut, maksan ja tulen maksamaan niistä kovan hinnan. Vielä kovemman kuin yhteiskunta minusta. Tästä on kyllä monet varmasti eri mieltä..

Vierailija
111/124 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

10v aikaa kouluttautua mennyt jo hukkaan! Mitä tyhmyyttä.

Opiskelu + " paskaduuni" ( itse en tuota sanaa käyttäisi) = tuloja elämiseen + tulevaisuus

Vierailija
112/124 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet 33v. Mene AMK:hon tai johonkin, ja 36v olet iham hyvissä töissä.

Vierailija
113/124 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en osaa arvioida mikä ap:tä voisi motivoida, mutta kerronpa miten minulla meni.

Olin pitkään työttömänä sen jälkeen kun olin ollut lapsen kanssa liian kauan kotona. Tai ensin sain helposti pari pätkätyötä, mutta siihen se sitten tyssäsi. Melkein vuoden olin työvoimakoulutuksessa, mutta ei siitäkään ura auennut. Jossain välissä olin osa-aikaisena (muutama tunti päivässä) ja sitten opiskelin AMK-tutkinnon. Sekään ei auttanut minua töihin pääsemisessä. Kun sen jälkeen oli vielä lisää työttömyyttä, sain lopulta puoleksi vuodeksi palkkatukipaikan. Silloin siitä ker18tyi ansiosidonnaista ja sain sen jälkeen ansiosidonnaista pitkään, välissä yksi 14,5/viikko -työ, joka oli sovitellun ansiosidonnaisen kanssa kiva kombo.

Kun se ansiosidonnainen oli käymässä loppuun, minulla häämötti edessä työmarkkinatuki. Ja lapsikin oli jo 17, eli sen jälkeen olisi se lapsesta maksettava lisäkin loppunut. En muista oliko ansiosidonnainen 1200€ vai 1300€, mutta reippaasti ne tulot oli putoamassa kun häämötti jo aika lähellä se 750€. Tuossa kohtaa alkoi olla jo reilusti rahallista kannustusta huonommankin työn vastaanottamiseen. Olin jo ihan tarpeeksi monta vuotta hakenut töitä pääsemättä edes haastatteluun.

Sain työn, johon ei ole koulutusvaatimusta ja perehdytyskin kesti vain muutaman päivän. Palkka ei ollut suuren suuri, oliko alkuun jotain vähän päälle 2000€. Mutta koeajan jälkeen palkka nousi hieman ja välillä oli mahdollisuus tehdä ylitöitäkin, millä sai hieman nostettua ansioita. Palkka asettui noin 2600€ tasolle. 

Säännöllistä rytmiä ei tullut, koska työ on vuorotyötä ja sitä tehdään kaikkina viikonpäivinä. Mutta kun on töissä, niitä vapaapäiviä osaa arvostaa ihan eri tavalla. Työttömänä kaikki päivät oli samanlaista harmaata mössöä. En pystynyt silloin nauttimaan edes ulkomaanmatkoista täysillä, kun en ollut niitä omilla rahoillani ansainnut, enkä työlläni ollut ansainnut vapaa-aikaa. Työssäkäynnin myötä aloin kokea enemmän olevani osa tätä yhteiskuntaa, enkä ulkopuolinen. Lisäksi työ itsessään antoi onnistumisen kokemuksia, kun huomasin pystyväni oppimaan uusia asioita ja kehittyväni työssäni. 

Välillä on toki huonoja työpäiviä, mutta vastaavasti myös niitä hyviä, jolloin tuntuu että homma sujuu ja päivä menee nopeasti hyvissä fiiliksissä. Itse tienattu raha tuntuu erilaiselta kuin sosiaalituet. Ja onhan siinä eroa, tuleeko tilille joku 600€ vai 2000€. Miehen palkalla ja työmarkkinatuella pärjäsimme ihan kohtuullisesti, eli jonkinlainen perustoimeentulo oli turvattu. Jos ajattelee että sellaisen peruselintason päälle saa 1400€/kk, niin onhan se iso raha. 

Heti kun saan työn josta tililleni tulee 2000e kuussa, menen sinne.

Totuus vain taitaa olla, että nettopalkkani olis lähempänä tonnia...siksi juuri en mee töihin.

ap

Vierailija
114/124 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sinkkuihmisellä ole parempaakaan tekemistä. Ei edes lastenhoitoa. Töihin vaan, niin pysyt timmissä kunnossa.

Vierailija
115/124 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tapasin elämäni naisen jo 13 vuotta sitten, kun olin 22. Hän oli elämäni nainen, minä en ollut hänen elämänsä mies...Emme päätyneet yhteen

Sen jälkeen on toki ollut jos jonkinmoista viritelmää, mutta hänen kaltaistaan ei ole toista tullut vastaan.

Pari vuotta jo olen ollut naisten luovuttanut.

Vierailija
116/124 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tämä provo ole sillä näitä tapauksia on paljon ja velkojen & elatusmaksujen pakoilijoita joilla ei ole aikomustakaan töihin mennä. Tiedän nelikymppisiäkin joilla ei ole päivääkään työkokemusta eikä mitään koulutusta. Ainoa työ nostaa yhteiskunnan tukia niin paljon kun irti saa. 

Kyllä syy on suomalaisessa järjestelmässä, kun ei voi tehdä henkilökohtaista konkurssia.

Ketä kiinnostaa yrittää maksaa mahdotonta velkaa pois, raataa ja saada vähemmän rahaa kouraan kuin tekemättä mitään.

Monesti velasta ei saa maksettua edes korkoja pois, ja velka sen kuin kasvaa...

Vierailija
117/124 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihda halvempaan asuntoon, niin huonopalkkaisista töistäkin jää monta sataa säästöön kuussa.

Se tarkoittaisi sitä että joutuisin muuttamaan jonnekin nistien ja alkkisten keskelle, huonojen yhteyksien päähä.

Tiedän sen, koska asuin aiemmin halvassa kämpässä. Rapun lasi rikottiin, seinänaapurina täysnistin olemuksen omaava hiippari, alakerrassa ex-vaimolleen rähjäävä 50+ alkkis jne.

ap

Vierailija
118/124 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mieti vaikka sitä mahdollisuutta, että sulla on vielä mahdollisuus saada töitä. Kuvittele kohdallesi se ihan todennäköinen tilanne, että tukia lasketaan vuosien varrella ja sillä pelkällä toimeentulotuella ei tule elämään mukavasti loputtomiin. Sulle ei kerry nyt mitään eläkettä, joten voi olla aika kusinen tilanne, kun tajuaa ettei rahat enää riitäkään elämiseen.

Vierailija
119/124 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mieti vaikka sitä mahdollisuutta, että sulla on vielä mahdollisuus saada töitä. Kuvittele kohdallesi se ihan todennäköinen tilanne, että tukia lasketaan vuosien varrella ja sillä pelkällä toimeentulotuella ei tule elämään mukavasti loputtomiin. Sulle ei kerry nyt mitään eläkettä, joten voi olla aika kusinen tilanne, kun tajuaa ettei rahat enää riitäkään elämiseen.

Jos tukia lasketaan niin että ei ole varaa ruokaan enää, niin ei ihminen mene ojaan kuolemaan.

Se hakee sen ruoan sitten muulla tavalla kuin ostamalla.

Vierailija
120/124 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kyselet tätä samaa täällä aina uudestaan, vuodesta toiseen? Mitä oikein haet?  

Luuletko tosiaan, että sama henkilö kyselee tätä vuodesta toiseen?