Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Motivoikaa mua menemään töihin. En voi saada muita kuin paskaduuneja, koska olen ollu yli 10v työtön, eikä koulutusta ole...ikää 33v

Vierailija
22.01.2021 |

Tukia saan tällä hetkellä vuokran 900e + perustoimeentulotuki 500e + sähkölasku + terveyskeskusmenot

Jotenkin tuntuu turhalta mennä tekemään jotain raskasta, terveyttä kuluttavaa ja tylsää työtä mistä saisi saman tai vähemmän palkkaa kuin nyt saan tukia (ainakin työssäkäynnistä syntyvien kustannusten jälkeen)

Miten voisin motivoida itseäni menemään paskaduuneihin? Haluaisin kyllä, tavallaan, mutta jotenkin järki sanoo vastaan

Kommentit (124)

Vierailija
21/124 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et saa naista kun oot työtön

Eli nainen haluaisi mut vain rahan takia?

Kuulostaapa mukavalta

Ja mähän sanoin ettei mulle sen enempää käyttörahaa jäisi töissä kuin nyt työttömänänään.

Edellinen homma johon olisi ollut mahdollista hakea, oki 1370e brutto /kk

Ap

Anna kun arvaan, ettet ole armeijaakaan käynyt.

Olen, sotilaspoliisi

Ap

Jonkunhan sekin homma pitää tehdä.

Vierailija
22/124 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kyselet tätä samaa täällä aina uudestaan, vuodesta toiseen? Mitä oikein haet?  

Onko käynyt mielessäsi että työttömiä palstailijoita on useampia kuin vain minä?

Tottakai teitä on, varmasti valtaosa palstan käyttäjistä. Mutta tämä "olen 33-35v hampaaton ja naiseton mies joka käynyt vain lukion, miksi menisin paskaduuniin???" -tarina on kuultu ennenkin. Lukemattomia kertoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/124 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa pidetään ihmisistä huolta, silloinkin kun menee huonosti. Tässä on sitten se nurja puoli - miksi elättää itsensä, kun yhteiskunta tarjoaa saman ilman vaivannäköä.

Sanot kuitenkin että tästä huolimatta tavallaan haluaisit töihin. Keskity siihen, mieti miksi haluat töihin, sieltä löytyy motivaatio.

Vierailija
24/124 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä viitsi valehdella. Kaltaisesi kokoomustrollit kuvottavat minua.

M32

Vierailija
25/124 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ensiksikään kutsu työtä paskaduuniksi. Olet siellä tietyn ajan vuorokaudesta, teet sen hyvin ja olet ansainnut omalla työlläsi rahaa. Voit olla siitä ja kunnolla tehdystä työstä ylpeä!

Vierailija
26/124 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kouluttauduin te-toimiston karenssin uhalla lähihoitajaksi, yli 50 vuotiaana, jäätyäni yt- neuvotteluissa työttömäksi. Vihaan ammattiani, en sovellu alalle. En ymmärtänyt, että te- toimisto ei voi pakoittaa opiskelemaan alalle, josta ei pidä. Näin pakkokoulutetaan huonoja hoitajia.

Vierailija
27/124 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaapa mukavalta

Ja mähän sanoin ettei mulle sen enempää käyttörahaa jäisi töissä kuin nyt työttömänänään.

Ap

Kyse ei ole rahasta vaan siitä, että ihminen joka tekee jotakin on kiinnostavampi. Työnteko koetaan merkiksi paremmasta mielenterveydestä ja se myös auttaa pitämään mielen terveenä. Työssä näet, koet, opit, maailmakuvasi kehittyy. On ihan sama pesetkö autoja tai vaihdatko renkaita, työssä olet osa ihmisten elämää ja saat spesiaalin näkökulman asioihin. Opit tuntemaan työkaverisi ja sinulla on heidän kanssaan hauskaa.

Vierailija
28/124 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaapa mukavalta

Ap

Ei, vaan tuollainen patalaiskuus ei kiinnosta ihmisiä. Eri asia olla työtön itsestä riippumattomista tekijöistä kuin siksi että ei huvita.

Vierailija
29/124 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työssäkäynti on itselläni ainakin aika pitkälti poistanut mielenterveysongelmat, mistä kärsin ollessani työelämän ulkopuolella. Säännöllinen arki ja tunne siitä, että pärjää itse sossurottailun sijaan ovat tehneet hyvää mm. unirytmille ja itsetunnolle. Masennuskin katosi työelämään pääsyn myötä pikkuhiljaa.

Nettopalkkani lienee about sama kuin ap:n saamat tuet yhteensä. En kuitenkaan voisi vaihtaa hänen tyyliinsä luopumatta parisuhteestani, koska puolisoni käy töissä, enkä saisi koskaan yhtä isoja tukia. Emme myöskään tulisi taloudellisesti toimeen, jos toinen meistä jättäytyisi tukien varaan, paitsi ehkä ansiosidonnaisen ajaksi. Vastaava ongelma tulee varmasti myös työttömälle, jos hän haluaa parisuhteen. Yhteenmuutto ei onnistu, jossei sitten ota kumppania, joka on myös pysyvästi työelämän ulkopuolella.

Jos haluaa ajatella muita kuin itseään niin voi miettiä, mistä ne itselle saadut tuet tulevat: toisten, myös niiden paskaduunia tekevien maksamista veroista. Veroja ei tarvitsisi repiä ihmisiltä niin paljon, jos kaikki työkykyiset kantaisivat kortensa kekoon ja menisivät töihin. (Toki tähän vaadittaisiin muutakin, mm. toisenlaiset poliittiset päättäjät kuin nyt, mikä sitten taas hoituu sopivia puolueita äänestämällä.)

Ja nettopalkka voi niinä ensimmäisinä vuosina tosiaan olla yhtä huono tai jopa huonompi kuin tuilla eläessä, mutta siitä on suunta ylöspäin. Duunissa oleva on työttömään nähden paremmassa asemassa hakemaan töitä kuin työtön.

Todettakoon myös, että miesvaltaisilla aloilla myös ne paskaduunien perusliksat ovat isompia, itse olen kaupankassana ja tienaan bruttona hieman alta kaksi tonnia. Jossain raksalla puhutaan sitten äkkiä kahdesta ja puolesta tonnista. Että jos kunto kestää niin sinne puolelle vaan hakemaan. Monissa duuneissa voi myös ylitöissä tienata enemmän. Itse olin aiemmin varastolla, jossa sai helposti kokoon reilusti nykyistä enemmän ylitöillä, vaikka perusliksa oli pienempi kuin nykyisessä.

Onhan se toisaalta myös melko lapsellista lojua toisten elätettävänä. Kuvittelisin sen vaikuttavan paitsi ihmisen psyykeen, myös sosiaalisiin suhteisiin ja siihen, miten ihmiset ympärillä suhtautuvat. Ne aikuiselämän realiteetit vaan aukeavat ihan eri tavalla, kun ottaa vastuun itsestään.

Vierailija
30/124 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kyselet tätä samaa täällä aina uudestaan, vuodesta toiseen? Mitä oikein haet?  

Onko käynyt mielessäsi että työttömiä palstailijoita on useampia kuin vain minä?

Tottakai teitä on, varmasti valtaosa palstan käyttäjistä. Mutta tämä "olen 33-35v hampaaton ja naiseton mies joka käynyt vain lukion, miksi menisin paskaduuniin???" -tarina on kuultu ennenkin. Lukemattomia kertoja.

Vuosien varrella olet myös saanut ihan hyviä vastauksia, jotka eivät tietenkään sulle kelpaa, mutta kertauksen vuoksi voisit niitä lueskella kun asia mieltäsi taas vaivaa. Tai vaihtelun vuoksi kysele vertaistukea tolta hampaattomalta kaverilta, jos ette asu tai kun asutte samassa päässä.

Vierailija
31/124 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haet töihin missä on muita lisiä. Kannustelisiä tai vuorotöihin, yötöihin. On monia vaihtoehtoja kouluttamattomallekkin. Vaatii ehkä vaivaa etsiä sellainen työ mutta palkinnon saa sitten rahallisesti. Itelläni kävi hyvä tuuri ja alan vaihdon jälkeen (ei koulutusta) työ suoritelisällä eli nostaa tuntipalkkaa ihan tuntuvasti ja mahdollisuus myös vakituiseen yötyöhön. Lähden tosin opiskelemaan mutta sunnuntaisin ja iltasin mahis tehdä vuoroja ja nekin tulevat tarpeeseen. Ei todellakaan kannata jäädä työttömäksi tahalteen. Hae vaikka putkimieslinjalle amikseen ja aloita urasi. Tuo ei tee sinulle hyvää lorvia kotona.

Ja aivan absurdi väite että joku haluaisi olla pelkän rahan takia kanssasi jos et työttömänä kelpaa. Kuule se on tasan kiinni siitä että kertoo huonoista ARVOISTASI tuo tahallinen työttömyys. Kuka aikaansaamattoman miehen tai miehen joka ei edes yritä tehdä asioidensa eteen jotain Mitä turvaa sellanen tuo kellekkään? Se ei herätä luottamusta. Monelle ihan sama mitä työtä kumppani tekee, kunhan tekee muuta kuin lorvii tarkotuksella yhteiskunnan rahoilla. Tuskin kukaan järkevä nainen haluaa rahojasi. Muutenkin saa olla aika paksu lompakko jotta nainen pelkän rahan takia miehen kanssa vaivautuu olemaan, ja siihen ei todellakaan riitä mikään ok palkka.

Ymmärrän ahdistuksesi pienestä palkasta, mutta ymmärrä hyvä ihminen että se ei ole ainoa tie tai vaihtoehto! Tähtää korkeammalle.

Vierailija
32/124 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opit tuntemaan työkaverisi ja sinulla on heidän kanssaan hauskaa.

:D

Vierailija
33/124 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa onnistuneelta kokoomusprovolta, edes pääkaupunkiseudulla kenenkään vuokramenoiksi ei hyväksytä tuota. Tiedän, koska kitkuuttelen itse toimeentulotuella. Paljastavin oli kuitenkin kohta, jossa ilmoitit ettet ole motivoitunut menemään paskaduuneihin, aivan kuin niihin noin vain "mentäisiin" jos on tuollainen aukko CV:ssä. Tiedän, koska olen suunnilleen saman ikäinen ja omaan noin kymmenen vuoden aukon CV:ssä hyvin vaikean masennuksen takia. Nyt kuntoutumassa, ja kiljuisin riemusta jos saisin jonkun 7€/h duunipaikan kesäksi. Arvatkaa tärppääkö tällä työhistorialla?

Vierailija
34/124 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaapa mukavalta

Ap

Ei, vaan tuollainen patalaiskuus ei kiinnosta ihmisiä. Eri asia olla työtön itsestä riippumattomista tekijöistä kuin siksi että ei huvita.

Harva niitä työttömyyden syitä alkaa tarkemmin tenttaamaan siinä vaiheessa, kun asia tulee ilmi. Jos alkaa, niin ei niihin uteluihin tarvitse vastata täysin rehellisesti.

M32

Vierailija
35/124 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nettopalkkani lienee about sama kuin ap:n saamat tuet yhteensä. En kuitenkaan voisi vaihtaa hänen tyyliinsä luopumatta parisuhteestani, koska puolisoni käy töissä, enkä saisi koskaan yhtä isoja tukia. Emme myöskään tulisi taloudellisesti toimeen, jos toinen meistä jättäytyisi tukien varaan, paitsi ehkä ansiosidonnaisen ajaksi. Vastaava ongelma tulee varmasti myös työttömälle, jos hän haluaa parisuhteen. Yhteenmuutto ei onnistu, jossei sitten ota kumppania, joka on myös pysyvästi työelämän ulkopuolella.

Tähän on yksinkertainen ratkaisu; ei tuollaisessa aapeen tilanteessa koskaan muuteta virallisesti yhteen, vaan pidetään omat osoitteet. Vaikka käytännössä asuttaisiin yhdessä.

Sen toisen asunnon voi sitten vaikka vuokrata pimeästi tutulle jos ei itse siellä koskaan ole.

Vierailija
36/124 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaapa mukavalta

Ap

Ei, vaan kymmenen vuotta työelämän ulkopuolella viettäneestä ihmisestä tulee outo vaikutelma. Se herättää kysymyksiä, kuten oletko muutenkin saamaton tyyppi, odotatko että toinen käy töissä jotta itse saat vetää lonkkaa kotona, onko sinulla laajempiakin elämänhallinnan ongelmia jne.

Mikään näistä ei ole parisuhteen kannalta ruusuinen vaihtoehto jo aikaisemmin mainituista masennuksista ym. puhumattakaan.

Sanon vielä, että masentunut ihminen ei ole muita huonompi ja kuka vain voi masentua, mutta näin oman isäni pitkäaikaista masennusta nuoruudessani seuranneena en kovin helposti lähtisi masentuneen kelkkaan siinä vaiheessa, kun valintoja vasta tehdään.

Vierailija
37/124 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opit tuntemaan työkaverisi ja sinulla on heidän kanssaan hauskaa.

:D

Kyllä työkaverien myötä sosiaalinen kenttä laajenee.

Vierailija
38/124 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haet töihin missä on muita lisiä. Kannustelisiä tai vuorotöihin, yötöihin. On monia vaihtoehtoja kouluttamattomallekkin. Vaatii ehkä vaivaa etsiä sellainen työ mutta palkinnon saa sitten rahallisesti. Itelläni kävi hyvä tuuri ja alan vaihdon jälkeen (ei koulutusta) työ suoritelisällä eli nostaa tuntipalkkaa ihan tuntuvasti ja mahdollisuus myös vakituiseen yötyöhön. Lähden tosin opiskelemaan mutta sunnuntaisin ja iltasin mahis tehdä vuoroja ja nekin tulevat tarpeeseen. Ei todellakaan kannata jäädä työttömäksi tahalteen. Hae vaikka putkimieslinjalle amikseen ja aloita urasi. Tuo ei tee sinulle hyvää lorvia kotona.

Ja aivan absurdi väite että joku haluaisi olla pelkän rahan takia kanssasi jos et työttömänä kelpaa. Kuule se on tasan kiinni siitä että kertoo huonoista ARVOISTASI tuo tahallinen työttömyys. Kuka aikaansaamattoman miehen tai miehen joka ei edes yritä tehdä asioidensa eteen jotain Mitä turvaa sellanen tuo kellekkään? Se ei herätä luottamusta. Monelle ihan sama mitä työtä kumppani tekee, kunhan tekee muuta kuin lorvii tarkotuksella yhteiskunnan rahoilla. Tuskin kukaan järkevä nainen haluaa rahojasi. Muutenkin saa olla aika paksu lompakko jotta nainen pelkän rahan takia miehen kanssa vaivautuu olemaan, ja siihen ei todellakaan riitä mikään ok palkka.

Ymmärrän ahdistuksesi pienestä palkasta, mutta ymmärrä hyvä ihminen että se ei ole ainoa tie tai vaihtoehto! Tähtää korkeammalle.

Öh siis:

*Kuka haluaa aikaansaamattoman miehen tai miehen joka ei edes yritä tehdä asioidensa eteen jotain. Mitä turvaa sellanen tuo kellekkään?

Olet nuori vielä niin älä pilaa elämääsi. Mene opiskelemaan, töihin, tee elämälläsi jotain!

Vierailija
39/124 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se "pointti" niissä paskaduuneissa on ehkä enemmänkin työn kautta saatu arvostus itseään kohtaan, positiivinen validointi työkavereilta / pomolta ja tietenkin sosiaalinen aspekti - jos on vielä niin onnekas että saa uusia kavereita työpaikalla. Kuka tietää, ehkä sieltä löytyy myös elämänkumppani. Universumi on avoin.

En ikinä unohda niitä ensimmäisiä rohkaisu / ja tai positiivisia kommentteja mitä sain blokkarina baarissa työkavereilta (esim. todella raavaan näköisiltä portsareilta joista luulisi ensisilmäyksellä että ovat jotain Hells Angels pahiksia).

Vierailija
40/124 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma mielenterveys on se tärkein syy. Kun käyt duunissa niin ei tarvi notkua palstoilla sepittämässä "kysymyksiä". Itse menin monen vuoden dokaamisen jälkeen puolipäiväduuniin siivoojaksi, kokemuksesta puhun,

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi seitsemän