Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***ELOisat perjantaina***

04.08.2006 |

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja taas heti kärkeen onnittelut uusille elokuisille vauvoille!

Ovat taas luvanneet helteistä viikonloppua, voi kun kiva.. Koko kesä on ollut niin lämmin ja aurinkoinen, että mulle alkais jo riittää. Tulee vaan oltua sisällä enempi, kun ulkona on liian kuuma olla.

Muistattekos muuten miten talvella vertailimme pakkasia ja valitimme kylmyyttä, kun ei voinut kunnolla uloskaan mennä...?! Nyt ajatus tuntuu aika huvittavalta.

Ponnistuksista...

Virallisestihan ponnistusvaihe lasketaan siitä kun kohdunsuu on täysin auki. Jos esim. vauva on kuitenkin vielä korkealla, saatetaan ponnistella ensin kevyemmin ja odotella vauvaa vähän alaspäin ennen varsinaista " rutistusta" . Tai jos kohdunsuu ei ole aivan täysin auki, mutta vauva painaa jo kovin alas, saatetaan aukeamista odotellessa antaa lupa ponnistaa jonkin verran, kunhan ei ponnistele täysillä. Näin olen ymmärtänyt ja " harjoitteluponnistusvaihe" tarkoittaa kai näitä juttuja. Mutta tiedä sitten miten eri sairaaloissa ajat lasketaan.

Nyt on taas pää aika tyhjä, ajatukset karkuteillä. Jospa menisin minäkin yhden keittiönkaapin siivoamaan, niin kauan kun uskallan porrasjakkaralle astua.

Viikonloppua kaikille, ja koittakaahan jaksella helteistä ja krempoista huolimatta!

Terveisin Kumkwatti ja Rusina rv38

Vierailija
22/35 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika sano jo aiemmin aamulla ettei meillä taida tänään mikään sujua ja oikeassa tais olla. Onnistuin nimittäin hajottamaan murotaikinaisen kakkupohjan sataan osaan siirtäessäni sitä toiseen astiaan :(. Vähän aikaa tuli savu korvista ja meinasin heittää koko murukasan roskiin. Onneks maltoin mieleni ja tajusin tehdä siitä vadelmien ja täytteen kanssa pappilan hätävaraa. Se ainakin näyttää tosi herkulliselta..nam! Tänään on esikoisen nimpparit, joten pääsee taas herkuttelemaan. Viime viikolla olikin tullu painoa vaan 100g, kun edellisellä oli 1,3 kg!

Oiken paljon onnea kaikille viime päivinä nyyttinsä saaneille! Oon käyny monta kertaa päivässä koneella lukemassa, mutten oo saanu aikaseks kommentoida mitään. On tosi kivaa lukea synnytyskertomuksia ja muistella omia aiempia synnytyksiä ja kuvitella jo tulevaa koitosta.

Neuvolassakin piti taas eilen käydä, vaikka viime viikolla vannoin etten enää sinne tuu. Nyt olin hyvin hiljakseen ja otin kiltisti ajan ens viikolle. Tosin nyt täti oli sieltä mieltä ettei ehkä ens viikolla nähdä. Toivotaan! Vauva on jo niin alhaalla, et vessareissujen jälkeen ei meinaa saada jalkoja yhteen, kun jalkoväli turpoo ihan palloks. Pukamatkii on äiytyny tosi kipeeks ja oikein pelottaa ajatella, missä kunnossa ne on synnytyksen jälkeen =/.

EliisaKu suunnitteli intialaista päähierontaa. Mie en suosittele. Kokeilin sitä raskauden puolen välin paikkeilla ja se piti lopettaa kesken, kun miulle tuli tosi huono olo ja meinasin pyörtyä.

Nyt uus yritys. Toivottavasti tää ei nyt katoa.

Hipsuhiiri ja Pipana 39+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut vauvansa saaneille Soxille, piihelle ja Vipukalle.

ihan outoa kun ei oo moneen päivään päässyt heti aamusta koneelle on jotenkin sekalainen olo. Tänään rynnistettiin heti aaumsuta kauppaa ja sitten serkkutytön synttäreille. Sinne kun tota automatkaa oli hiukan ja miehen piti keretä iltavuoroon töihin. No synttärit on juhlittu ja mies töissä. Nyt tarvis aloitella pyykkien silitystä ja siivousta. illalla olis saunavuoro.

opemamma kiitos kysymästä kyllä meijän pikku-ukko on mun käsityksen mukaan pysynyt pää alaspäin. Potkut tulee ihan selvästi tänne ylös. Enkä ole kyllä tuntenut mitään isompaa muljahdusta että eiköhän se pikku-ukko oo pääalaspäin. No maanantaina olis ultra äitipolilla jossa tarkastetaan pikku-ukon tarjonta.

Mulla on kans pari kertaa sattunut tosi kovaa tohon toiseen nivuseen. Tuntuu samalla että jalka ei kanna. Viime yönä näin kävi kun olin silitellyt kuopuksen uneen ja piti sängyn reunalta nousta niin vihlas inhottavasti nivuseen ja jalka ei meinannut kantaa. Näitä on ollut siitä lähtien kun pikku-ukko käännettiin. Taitaa pää painaa jotain hermoja tai jotain.

Nyt meen silittään pyykit että pääsee sit imuroimaankin. Kun toi kuopuskin nukkuu vielä.

puuhis ja lauma 97,99,00,02,05 ja pikku-ukko 38+1

Vierailija
24/35 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin SOXIlle onnittelut pienestä prinssistä :)

Opemammalle ja LEMille jaksamista lonkka vaivojen kanssa. Viheliäisiä nämä raskauden loppumetrin vaivat.

Ikarus kyseli mitkä ruoat vaikuttavat valkuaisiin virtasassa. Tuohon en osaa vastata mutta itselläni oli proteiinit kerran yhdellä plussalla ja syyksi epäilin valkovuotoa.

Aamulla oli miehen vuoro nukkua pidempää. Poika katseli innoissaan telkkaa ja minä päätin leipoa. Sain aikaiseksi kolme pitsaa ja makaroonilaatikon. Tekemisen puutetta vai meenaako aika tulla pitkäksi kun sain sisäkukkiinkin vaihdettua mullat. Keväällä useaan otteeseen sekin piti tehdä mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan :) Nyt sitten voin istuskella rauhassa ja potea väsyneitä jalkojani. Neuvolastakin muuten soittivat ja sokerirasitus oli puhdas.

Jos sitä sairaalakassia illalla pakkailisi noin niinkuin jos lähtö sattuisi tulemaan (toiveajattelua).

KYSYMYS: Illalla aloin miettimään että minkälaisen yövalon sitä hankkisi makuuhuoneeseen, että yöllä näkisi puuhailla vauvan kanssa mutta esikko ja mies ei häiriintyisi. Minkälaisia ratkaisuja teillä muilla on?

Tämä tällä erää.

pubu ja Unski rv38

Vierailija
25/35 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkistä, taidan jättää intialaisen päähieronnan synnytyksen jälkeiseen aikaan. Esikoisen toinen kummi kävi aikoinaan hierajatutkinnon lisäksi tuota opiskelemassa ja olin silloin kurssilla välillä koekaniini. Jäi vain niin hyvät muistot, että ajattelin, että sillä vois itseään hellitellä, jos yli LAn mennään. Taidan sittenkin pysytellä jalkahieronnoissa ja vyöhyketerapiassa.

YÖVALOSTA: esikoisen syntyessä (maaliskuussa) en kyllä mitään erityistä yövaloa hommannut vaikka makkarimme oli pilkkosen pimeä pimennysverhojen ja vuoden ajan seurauksena. Hyvin sitä vauvan oppi tuntemaan ja kääntelemään pimeässäkin. Alussa laitoin yövalon makuulleen sängyn alle ja katkaisijan nostin sängyn päädyn ja seinänvälistä tyynyn viereen, josta sen sai kätevästi päälle, jos tuntui, ettei vauva oikein saanut oikeaa imuotetta tai halus esim. vaippaa tarkistaa. Kovin montaa kertaa en kyllä valoa tarvinnut.

Nyt tais esikoinen herätä päikkäreiltä.. gotta go

E rv 39+3

Vierailija
26/35 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 34-vuotias äiti Pohjois-Pohjanmaalta. Meillä on ennestään kaksi poikaa (6/01 ja 3/04) ja nyt kolmatta lasta odottelen.LA oli 30.7 mutta eipä vain tunnu vauva kiirettä pitävän.Pojatkin menivät kyllä yli lasketun ajan ja kakkonen käynnistykseen. Olo on kyllä aika tukala mut eiköhän se tästä =)

Tiili-72 rv. 40+5

Vierailija
27/35 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin myös osastolla N6 perjantaihin asti, että olemme mahdollisesti törmänneetkin :) olin tosin niin huuruissa melkein kokoajan noiden särkyjen vuoksi, että en oikein mitään vauvan lisäksi jaksanut huomioida... Onnittelut teillekin vauvasta!!!!!

Vierailija
28/35 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kaikille vauvan saaneille! Itsekin jo niin toivoisin päästä häntä hakemaan...

Aina kun saan itseni psyykattua, ettei se sieltä vielä toviin tule, tapahtuu jotakin toivorikasta ja taas saa sitten pettyä...

Eilenillasta klo kahdeksasta asti aamuun noin seitsemään tuli supistuksia kymmenen minuutin välein. Ensin lähinnä epämiellyttäviä kiristyksiä, joita muutenkin ollut jo monta viikkoa epäsäännöllisesti ja siinä kahden ja viiden välillä jo sellaisia, että muisti, miltä synnytys tuntuu ja tuntui selässäkin. PArissa välissä nukahtelin, mutta lähinnä en malttanut nukkua, kun en oikein saanut unta, mutta siksikin, kun niin jännäsin kellon kanssa, milloin taas maha kiristyy ja kuukautiskipumainen jomotus alkaa. Aina kestivätkin sellaiset n. 40 sekkaa, vaikka välillä olivatkin epämääräisempiä aluiltaan ja lopuiltaan.

No sitten aamulla taas sain pettyä, että heräilin reilun tunnin pidemmän torkahduksen jälkeen ja säännölliset supistukset olivat hävinneet. Pitkin päivää nyt sitten on niitä jo tuntuviakin supistuksia tullut välillä kymmenen minsan välein, välillä harvemmin, muutamia tunnissa kuitenkin. Soitin jo polillekin, että mitenköhän pitkään voi vain näin mennä, että supistuksia tulee ja monta tuntia säännöllisestikin, mutta eivät lyhene välit eikä kivut kovene...

Sanoivat, että ennen huomista, jos tilanne jatkuu samana, voi kyllä tull akäymään polilla. Toisaalta en taas viitsisi turhaan esikoiselle hoitopaikkoja ja hänellekin turhia toiveita tuottaa kun olen varma, etteivät nämä tämänvahvuiset supistukset missään käyrillä näy kun viimeksi synnytyksessä eivät näkyneet edes silloin vielä, kun todella kärvistelin tuskissani.

Nyt taas varttia vaille kolmesta eteenpäin noin tunnin tuli supistuksia 10 minsan välein, mutta kun menin sohvalle makaamaan, ne taas loppuivat ja on tullut vain epämääräisiä kiristelyjä ehkä vartin-20 minuutin välein. Jotenkni toivois, ettei tää edes lupailis näin, jos aikoo vielä pysyä masussa esim. yli viikonkin tms. Paitsi että henkisesti ärsyttävää, on myös fyysisesti, kun kuitenkin jo (nyt taas tulee supistus muuten) kun on kuitenkin jo niin imeliä, ettei viitsi kauheasti ihmisten ilmoille lähteä ja yöt alkaa olla niin risaisia, että on hirmu väsynyt päivälläkin...

Joten tuntemukset tällä hetkellä lähinnä on, että please synny jo tai sitten lopeta nämä lupaavat ennakkojutut. Limatulppakin tosiaan kun meni jo 9 päivää sitten ja jo viikko sitten oli 3cm auki...

No, täytyy yrittää keksiä jotakin tekemistä tai sitten lähteä polille sellaisen valituksen kanssa, että käynnistävät. Toisaalta en tiedä haluanko käynnistystä, vaikka sellaisen saisinkin. Eivät kyllä varmasti perjantai-iltana käynnistä muutenkaan, ellei ole pakko. Eri asia olisi arkiaamusta ehkä...

Joo, mutta tällaisin kärsimättömin miettein tällä kertaa...

Hupuna rv 40+2 (Tässä näköjään alkaa olla niin sekopäinen, että jo eilen luulin olevani perjantaissa, nythän se perjantai vasta onkin.)

Vierailija
29/35 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompa mukava, että muitakin liittyy joukkoon pohjois-pohjanmaalta, tervetuloa Tiili72. Itsekin olen samasta läänistä. Meinaatko sinäkin mennä synnyttämään OASiin?

YÖVALOISTA: Minä ajattelin jotakin hämyisiä valoja, jotka saa olla päällä läpi yön, niin ei sitten ukkokaan herää valojen räpsyttelyyn. Kohtahan niitä on kaupat pullollaan ku alkaa jouluvalosesonki. Itse osaan nukkua vaikka hiukan valoa onkin ja eiköhän tuo mieskin siihen opi.

NIMISTÄ on ollut kanssa puhetta. Tytön 1. nimi meillä olis valmiina. Pojan nimiä olis useampia vaihtoehtoja, ongelmana vaan että oon tykästynyt näihin vuoden 2004 ja 2005 vuosituimpiin nimiin, ja mies ei taas halua, että tulevaisuudessa samalla luokalla on 4 tai 5 samannimistä ku oma tenava. Yksi harvinaisempikin pojan nimi on mielessä, mies sen keksi ja ihastuin siihen heti, mutta nyt se ite on ruvennut empimään, että onko se liian erikoinen nimi. Että katsotaanpa rauhassa ensin miltä se tulokas näyttää, niin jospa sille nimikin sitten löytyis.

Musta on taas tuntunut, että oon saanut olla yksin koko viikon tän raskauden kanssa. Mun mies on välillä niin huomioon ottava ja toisinaan taas EI tajua mistään mitään. Ärsyttää, mutta en oo jaksanut kiukutella, olkoon nyt sitten omissa oloissaan, vielä ku voi.. =)

Sain tänään kaks rasiallista mustikoita pakkaseen. Eihän se paljoa ole, mutta kuitenkin ees alku. Yhen rasian jätin jääkaappiin syöntimarjoiksi, ku näyttää tuo makean nälkä olevan koko ajan, niin niitä voi hyvillä mielin popsia.

Mutta mä lähen nyt tekeen hopparin tilausta, sit jos jaksais, niin laittais pinnasänkyyn vuodevaatteet paikalleen ja kävis vaikka hiukan kävelyllä.

Ikarus

Vierailija
30/35 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pubulle:

Viimeksi meillä oli noi jouluvalot olkkarissa, kun sinne aina kömmin imettämään. Herra kun ei makuultaan suostunut syömään... Sitten rakas mieheni on aina jouluksi hommannut mulle jonkin erikoisen lampun. Viimeisin Ikeasta sellainen, missä ei johtoa vaan aina tarvittaessa ladataan. Se on nyt pojan huoneessa ja toimii hyvin, jos halun käydä kurkkaamassa, mikä siellä tilanne eli valoa tulee, muttei liikaa ja sitä on helppo liikutella. Tosiaan oli meillä ennestään jo Mathmoksen? samantyylinen lamppu ja sekin toimi loistavast.

Vierailija
31/35 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Vipukalle ja Soxille perheenlisäyksestä :) Ihanaa vauva-aikaa. Oma tuolla kutsuukin äitiään, joten menen taas. Tsemppiä loppumetriläisille!!

Vierailija
32/35 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea vauvan saaneille elokuisille =). Kunpa itekin jo sais....

Jamssa: Täällä sama vika eli päätä särkee välillä niin etten muista milloin ois viimeksi särkenyt samalla volyymillä. Kaikenlisäksi on toispuoleista.

Pahoinvointikin on tullut takaisin, yäk!

Mullekkaan neuvolassa eivät vielä alkaneet millekkään vaikka paineet on kohollaan ja turvotus lisääntynyt viime päivinä... Pitää vaan ravata niitä paineita mittauttamassa jatkuvasti.

Tänään kuitenkin kokoarvion tehnyt lääkäri aikoi laittaa lähetteen äippäpölille parin viikon päähän jos vielä jatkuu samana olotila... eli ei sekään turhaa kiirettä pitänyt.

Ja ei varmaan nämä helteetkään paljon noihin vaivoihin auta...=( eli samaa mieltä (nikkiä en nyt muista) että nämä helteet sais jo riittää!!

Pubu: MInä oon kans miettinyt tuota yövalo hommaa.... muilta tulikin jo aika hyviä ehotuksia... jouluvalot... joku lamppu himmentimellä...

On tosiaan jo nyt yöllä tuo makkari niin pimeä että jotain ois varmaan kehiteltävä...

Niki 37+5 (ja lekurin mukaan ainakin pari viikkoa vielä mennään)

Vierailija
33/35 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enää pysy nimimerkeissä mukana, siksi näin yhteisonnittelut =0)

YÖVALO: Meillä on Elexi-merkkinen yövalo, joka tökätään pistorasiaan. Alunperin siinä oli 7W:n lamppu, mutta sekin tuntui turhan kirkkaalle, joten ostettiin 5W:n lamppu ja laitettiin yövalo yöpöydän taakse. Siitä tuli sopivasti valoa, hämärään tottunut silmä näki hyvin laittaa esim tuttia ja uskoisin siinä valossa imetyksenkin onnistuvan. Meillä oli /on pimennysverhot ikkunoissa (ensin pimennetään ja sitten laitetaan valoja...???).

LÄHTÖKUOPPIA kaivetaan täällä taas kerran. Sain eilen hermoratahierontaa keskittyen etenkin synnytyspisteisiin sillä seurauksella ettei illan aikana supistellut yhtään! Parit ässät päälle ja nukuin kuin pieni possu koko yön. Kaverini kyllä tuumasi, että lepäät vain tulevaa koitosta varten, kohta se syntyy... No, tänään onkin jomotellut taas alamahaa lupaavasti ja vauva painaa lujasti alaspäin. Nyt iltapäivästä on alkanut supistelemaankin kivuttomasti ja on vähän jännäntuntoinen olo; en oikein osaa kuvailla sitä. Tuli jo äsken tunne, että pitääköhän pakata sairaalakassiin loputkin, päivittäisessä käytössä olevat jutut. Vieläköhän OYS:ssa on muuten ruuhkaa, ei ole tildamariasta kuulunut mitään... Kaipa sinne mukaan mahtuu tosipaikan tullen!

Neeska rv 39+2

Vierailija
34/35 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mua niin v******a tää mahanahkan kipuilu!! siihenkin jorvissa lääkäri sanoin että johtuu todennäkösesti siitä ku mulla on runsaasti lapsivettä niin se kiristää.. ei mihinkään viitti mennä ku alkaa koskee,pitäs makaa sängyssä jääpussin kanssa :/

sanon kyllä neuvolassa ku on ensviikolla että saavat luvan alkaa keksii jonkun keinon tai sit haluan sektiolla heti tän vauvan pois!!!!

sit johtuuko nää valkoset pisteet käsissä ja jaloissa niin turvotuksesta? mulla on kämmenet täynnä noita plkkuja ja jalkapohjissa.

ooooh...että tää loppu raskaus on vaikeeta :S :' (

k.h.p ja tärppi 36+5

Vierailija
35/35 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytöt mummin ja papan kanssa mökillä ja ukko siis Tampereella! Tällä hetkellä olo ihmeen ihana, taisin jo kaivata hiljaisuutta ja rauhaa taloon. Sairaalakassiin hankin vielä eilen illalla pari lehteä ja suklaata. Nyt on sellanen fiilis, että voisin vaikka heti lähteä synnyttämään, ilman miestä tai muita tukihenkilöitä! Saisin olla pari päivää vauvan kanssa ihan kaksin, ennekuin perheen muu väki saapuu paikalle. Alankohan jo sekoamaan, kun toivon synnyttäväni yksin?

Hipsuhiiri; Täällä ollaan aika samoissa fiiliksissä! Mä olen myös vannottanut neuvolan tädille pariinkin kertaan, että enää ens viikolla ei nähdä. Mutta aina sinne vaan on näytille mentävä¿ Vauva tosiaan meinaa ¿pudota¿ vessanpönttöön ja ne pukamat¿ AUTS! Pukamarasvaa saa käyttää oikein kunnolla, mutta eipä siitä mitään hyötyä ole. Kun vauva painaa ¿herneet¿ pihalle heti, kun vähän lähtee liikkeelle. Ihana puheenaihe muuten ;o) ! Mulla pukamat on onneks rauhottunut ainakin kahdella viime kerralla aika nopeesti synnytyksen jälkeen. Toivottavasti tällä kertaa käy yhtä onnekkaasti!

Tervetuloa joukkoon Tiili!

Hupuna, jaksamista suppareiden kanssa! Mulla kanssa kiristelee vatsaa vähän väliä, mutta ei tarpeeksi kipeästi. Ja kävellessä tuntuu, että vauva roikkuu mun polvissa. Täällä olis kanssa toiveissa pikainen lähtö synnärille!

Auts, kun vauva mönkii mahassa ja törkkii päällään tonne alas. Istuminen alkaa olla jo todella ahdistavaa. Mä ihmettelen, etten ole saanut yhtään raskausarpea vatsaan, kun tää pallo on pinkee ja kova kun keilapallo!

Nyt sohvalle ja hyvällä omalla tunnolla katson kaikki mahdolliset hölynpölyt, mitä telkusta tulee!

Kirppu