Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkaverin ikä ja eläkkeelle jääminen

Vierailija
22.01.2021 |

Minkä ikäisenä pitää jäädä eläkkeelle? Minulla on työkaveri, joka on jo yli 60v. Mietin milloin hän mahtaa jäädä eläkkeelle. Voiko hän olla töissä vielä 70v asti. Tuntuu että osa töistä kaatuu minulle kun hän ei vaan jaksa ja unohtelee asioita. Mietin että jos hän ei suostu jäämään eläkkeelle. Voiko hän venyttää sitä jääräpäisyyttään? Kyseessä asiantuntijatehtävät.

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

68 v pitää jäädä eläkkeelle, sitä ennen vapaaehtoista

Vierailija
2/43 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä voi halutessaan olla 68-vuotiaaksi. Sen jälkeen eläkkeelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä ikää pitää ehdottomasti laskea. Nämä puolidementoituneet työelämän tukkeet aiheuttavat muille tuplatyöt.

Vierailija
4/43 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeistään 60-vuotiaat pitäisi potkia työpaikoilta kotiinsa pois hourailemasta.

Vierailija
5/43 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No yleensä täällä itketään että eläkeikää pitäisi nostaa kun nuoremmat joutuu maksajiksi.Välillä näköjään näinkin päin

Vierailija
6/43 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viimeistään 60-vuotiaat pitäisi potkia työpaikoilta kotiinsa pois hourailemasta.

Ja sinunlainen tyhjäpää tilalle?

Vierailija
7/43 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No yleensä täällä itketään että eläkeikää pitäisi nostaa kun nuoremmat joutuu maksajiksi.Välillä näköjään näinkin päin

Se on taas en porukan mielipide, jotka ei osaa ajatella viittä vuotta pidemmälle. Eläkeikä vaan sataan vuoteen, nuoret ei tarvitse töitä eikä niistä mihinkään ole muutenkaan.

Vierailija
8/43 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olidin todella onnellinen jos joku maksaisi mulle eläkettä 60v.

Vierailija
9/43 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sinunlainen tyhjäpää tilalle?

Juuri näin.

Vierailija
10/43 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 41-vuotiaat pitäisi kaikki irtisanoa - eivät ole enää dynaamisia, innostujia jne ...

Vierailija
11/43 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikä on alin ikä kun voi jäädä eläkkeelle?? Sitähän tässä kysytään. 62? 63? 65? Milloin voi todeta että kiitti mulle riitti ja alkaa odottamaan eläkettä tilille?

Olen 59 vee ja jään heti kun se vaan on mahdollista.

Vierailija
12/43 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jäin 55 v. Kun oli mahdollisuus jäädä, firma sellainen, ihan hyvin mennyt aika.

Vierailija
13/43 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä hourailijoita on jatkossa yhä enenevässä määrin, joihin nuorten työkavereiden on vaan parasta totutella.Juurihan tässä eläkeikää nostettiin niin jatkossa olla töissä vähintään 65- vuotiaaksi ja myöhempäänkin, koska eläke jää muuten liian pieneksi eikä sille pääse.Kiitos suuret ikäluokat jotka järjesti itselleen hyvät eläkkeet.

Itsekin aion jatkaa siellä yli 65- vuotiaaksi, koska eläke jää muuten liian pieneksi.Työteho on sitä mitä on sitten.

Vierailija
14/43 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaverini tuskin jää ennen kuin on pakko. Eli siis vielä vuosia edessä tätä 😞. T.ap

Vierailija
15/43 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri katsoin Kevan sivuilta, että minun pitää jäädä viimeistään 70v 4kk iässä. Aikaisintaan pääsen eläkkeelle 65v 4kk iässä.

Vähänkö on epäreilua. Henkilö jonka toimen sain (aikoja sitten) jäi itse vanhuuseläkkeelle 58v iässä :(

Vierailija
16/43 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 58 v. ja jäisin erittäin mielelläni eläkkeelle, jotta nuoremmat saisivat töitä, mutta hallitus haluaa minun tekevän töitä johonkin 64 vuotiaaksi. Soita Marinille tai jollekin muulle, joka päättää näistä asioista, älä minulle valita.

Vierailija
17/43 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töissä voi halutessaan olla 68-vuotiaaksi. Sen jälkeen eläkkeelle.

Töissä voi halutessaan jatkaa kylläkin vaikka 100-vuotiaaksi, vaikka eläkkeen maksu alkaisikin.

Vierailija
18/43 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai sitä kukaan kiellä tekemästä työtä vaikka lopun elämänsä, mutta eläkkeen karttuminen päättyy tällä hetkellä 68 vuoden ikään. En nyt muista tarkkaa mikä alin ikä tänä vuonna on jäädä eläkkeelle ( ehkä 63 v 9 kk) ja portaittain sitä nostetaan aina 3 kuukaudella. Yhä joillain on henkilökohtaiset eläkeiät, jotka on menneisyydessä neuvoteltu ja saattavat päästä aiemmin eläkkeelle. Mutta jos jää eläkkeelle heti, kun siihen on oikeus, siitä rokotetaan elinaikakertoimella ja siksi moni jatkaa työssä pidempään( jos terveyttä ja motivaatiota on).

Tällä hetkellä tuntuu, että nuoremmilla eläkeiän karkaa aivan liian kauas ja eläke ei tule olemaan kummoinen. Kieltämättä harmittaa, mutta tilanne on mikä on.

Vierailija
19/43 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko käydä niin että eläkeläinen vaan edelleen käy työpaikalla esim vapaaehtoisesti, eikä kukaan saa sitä sieltä pois? Siis jos on tavallaan niinkuin ilmaista työvoimaa eikä pomo tajua mikä vaikutus sillä on työilmapiiriin ja tuloksiin. Muistelen että joskus oli lehtijuttu jostain melkein 80-vuotiaasta joka vaan jatkoi töitään vapaaehtoisena, ällistyttävä.

Vierailija
20/43 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin jäisin mielelläni eläkkeelle 62 v, mutta pitää olla 65 v. Olen pian 60, ja välillä on ollut rankkaa, kun meidän 3 tiimistä vain minä teen täyttä viikkoa, toiset hiukan yli 30 vuotiaat jaksaa tehdä vain 50 ja 60 % työviikkoa. Välillä olen tehnyt yksin kuukauden pari.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi neljä