Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa mitä HYVIÄ puolia Helsingissä asumisessa on? En keksi kuin huonoja puolia

Vierailija
22.01.2021 |

Ei ole sellaista mielenkiintoista ison kaupungin kosmopoliittista tuntua ja sivistystä kuin Euroopan muissa pääkaupungeissa, mutta kuitenkin kaikki suuren kaupungin haittapuolet on. Kertokaa minulle mitä hyviä puolia Helsingissä on, jos vertaa vaikka Ouluun tai Kuopioon?

Kommentit (118)

Vierailija
21/118 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meri, paljon ihmisiä joten voi käydä oman tyylisissä riennoissa, esim tinderissä valikoima hurjasti parempi kuin kuopiossa, anonymiteetti, ihmiset ei juorua eikä tuijota, saa pukeutua kuten haluaa.

Niin, ja samalla ihminen tuntee itsensä näkymättömäksi. Minulle todella huono asia, Helsingissä en ole kukaan tai mitään.

Vierailija
22/118 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä joukkoliikenne, ei tarvii autoa.

Minun piti ostaa auto, koska en päässyt järkevästi töihin. Lyhimmillään matka oli tunnin suuntaansa, talviruuhkien aikaan meni pahimmillaan kaksi tuntia. Ostin auton, nykyään menee pahimmillaan 25 minuuttia. Puhumattakaan siitä, miten yöllä julkiset kulkevat. Keskustasta pitää lähteä viimeistään klo 01, koska sen jälkeen ei mene busseja kotiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/118 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut sekä Kuopiossa että Helsingissä. 

Helsingin hyvät puolet Kuopioon verrattuna:

- enemmän ihmisiä, vähemmän tuttuja

- Helsingissä ketään ei kiinnosta paskaakaan, että kuka liikkuu ja missä; Kuopiossa tuli aina joku kertomaan päivän parin päästä nähneensä, jos oli käynyt päivällä kaupungilla tai illalla ulkona. "Minä sinut muuten näinkin eilen torilla. Meinasin eka tulla sanomaan terve, mutta en sitten kehannutkaan kun olit puhelimessa. Oliko sulla uus takki piällä?" "Myö nähtiin teijät lauantaina baarissa. Teillä näytti olevan kivvaa. Yritin moikata mutta et sinä tainnu nähä." Aha, selvä.

- yöelämä on monipuolisempaa

- kulttuurielämä on monipuolisempaa: ooppera, baletti, leffat, museot, konsertit, taidenäyttelyt, showt, festarit ja muut hässäkät

- Kuopioon verrattuna paremmat kulkuyhteydet niin ulkomaille kuin kotimaahankin (junat, bussit, lentokoneet, laivat)

- Kuopioon verrattuna parempi julkinen liikenne 

- Kuopioon verrattuna paremmat työmahdollisuudet ja vähemmän nepotismia

- Kuopioon verrattuna paremmat shoppailumahdollisuudet, jos haluaa ostaa muutakin kuin H&M tai Vilan vaatteita, eikä välitä ostaa netistä (kirppikset, merkkituotteet, pienet suomalaiset toimijat, keittiövälineet, aasiakaupat, irtotee jne)

- Kuopioon verrattuna laajempi ravintolatarjonta

Huonot puolet Kuopioon verrattuna:

- Kuopiossa on paremmat uimarannat ja ne on lähempänä (meri on kylmä ja saastainen Kallaveteen verrattuna)

- Kuopiosta saa parempaa ruisleipää

- Kuopio on kompakti, voi helpohkosti pyöräillä toiselle puolelle kaupunkia (pl. Petonen, Saaristokaupunki)

- Kuopiossa vähemmän "ongelma-alueita"

- Kuopiossa on lupsakampi meininki ja harvemmalla sama hirvittävä kiire

- Kuopiossa on asuminen halvempaa

Valitsisin silti Helsingin asuinpaikakseni koska vaan. Seitsemän vuoden Kuopiossa asumisen jälkeen tuli olo, että se oli aika nähty. 

Vierailija
24/118 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi ajella sporalla pitkin kaupunkia

😁

Vierailija
25/118 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs ihminen joka ei ole kiinnostunut mistään kulttuuritapahtumista tai taiteesta, onko silloin mitä ideaa muuttaa Helsinkiin? 

No ei kyllä minkäänlaista. Kusisen likainen tuppukylä maailman mittakaavassa pakattu täyteen masentuneita ihmisiä jotka oikeasti eivät edes haluaisi asua täällä.

Meri on täysi likaviemäri ja merenrannat on enimmäkseen parkkipaikkoina. Saatananmoinen suorittamisen ja pätemisen tarve ihmisillä jotka lähinnä ovat tällä tuottamassa lisäarvoa jollekin ylikansalliselle yhtiölle. Tämän vastapainoksi käydään ei niin vähääkään bilettämässä ja yöt pitkät rullataan sähköpotkulaudoilla etsimässä seuraavaa kokaiinipussukkaa. lopulta kierre vie masennuksen kautta takaisin maaseudulle, mistä ollaan alunperin tänne tultu.

Vierailija
26/118 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi ehkä ihan kiva kokeilla asumista jossakin muussa suomalaisessa kaupungissa. Olen jonkun verran katsellut asuntotarjontaa muualla, olenhan muutaman vuoden kuluttua eläköitymässä ja muutto muualle olisi teoriassa realistinen vaihtoehto. Ongelma on kuitenkin se, että rakentamisen taso, ympäristö ja arkkitehtuuri eivät oikein tunnu vetävän vertoja sille mitä Helsingistä voi löytää. Pidän kyllä luonnonläheisyydestä mutta laadukas rakennettu ympäristö ja kaupunkitunnelma vetävät puoleensa.  

Vierailija
27/118 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

H.kiin/pk-seudulle on ihan riittävästi tulijoita, ei tarvitse ketään vakuutella, päinvastoin.

Vierailija
28/118 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs ihminen joka ei ole kiinnostunut mistään kulttuuritapahtumista tai taiteesta, onko silloin mitä ideaa muuttaa Helsinkiin? 

No ei kyllä minkäänlaista. Kusisen likainen tuppukylä maailman mittakaavassa pakattu täyteen masentuneita ihmisiä jotka oikeasti eivät edes haluaisi asua täällä.

Meri on täysi likaviemäri ja merenrannat on enimmäkseen parkkipaikkoina. Saatananmoinen suorittamisen ja pätemisen tarve ihmisillä jotka lähinnä ovat tällä tuottamassa lisäarvoa jollekin ylikansalliselle yhtiölle. Tämän vastapainoksi käydään ei niin vähääkään bilettämässä ja yöt pitkät rullataan sähköpotkulaudoilla etsimässä seuraavaa kokaiinipussukkaa. lopulta kierre vie masennuksen kautta takaisin maaseudulle, mistä ollaan alunperin tänne tultu.

Tulihan se sieltä. Wannabe-kosmopoliitti kutsuu oman maansa pääkaupunkia tuppukyläksi.

Sinulla on olematon kansallinen itsetunto.

Vierailija
29/118 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä saan siitä tuloja, kun asutte Helsingissä vuokralla. Itse en muuttaisi ikinä.

T: 3 sijoitusasunnon omistaja

Kateelliset alapeukuttaa. Eikö se ole hyvä että,tarjoan teille asuntoja?

Vierailija
30/118 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi ehkä ihan kiva kokeilla asumista jossakin muussa suomalaisessa kaupungissa. Olen jonkun verran katsellut asuntotarjontaa muualla, olenhan muutaman vuoden kuluttua eläköitymässä ja muutto muualle olisi teoriassa realistinen vaihtoehto. Ongelma on kuitenkin se, että rakentamisen taso, ympäristö ja arkkitehtuuri eivät oikein tunnu vetävän vertoja sille mitä Helsingistä voi löytää. Pidän kyllä luonnonläheisyydestä mutta laadukas rakennettu ympäristö ja kaupunkitunnelma vetävät puoleensa.  

Suosittelen Turkua.

Vierailija
31/118 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut molemmissa. Helsinki voittaa mennen tullen, ainoastaan hirvittävä asumisen hinta on miinusta. 

Vierailija
32/118 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on se "kosmopoliittista tuntu ja sivistys" tarkalleen? Mihin kaupunkeihin, joissa olet asunut, vertaat?

Mitä suurkaupungin haittapuolia täällä on?

En ole asunut Oulussa saati Kuopiossa, mutta olen asunut tai oleskellut pidempään Pariisissa, Lontoossa, Tukholmassa, Lähi-idässä, USA:ssa ja Kanadassa suurkaupungeissa. Siksi ihmettelenkin sun väitteitäsi.

Minusta Helsinki on sopivan kokoinen, ei liian suuri ja ruuhkainen, eikä liian ahtaasti rakennettu (vielä). Ei liian kuuma ilmasto, no välillä aika raaka ilma kun kosteus, tuuli ja kylmyys maksimoituvat. Täällä on kivasti luontoa, merta, vettä, metsää, puistoja, sekä rakennettua ympäristöä. Puhdas ilma.

Helsinki on myös turvallinen liikkua öisin, julkisilla, naisille ja lapsillekin. Kaikki toimii liikenne, rakentaminen, siivous, kierrätys, byrokratia, sun muu.

Helsinki on myös kosmopoliittinen kaupunki, ollut aina, täällä jo Hesan slangi sisältää sanoja monista kielistä. Väkeä on vaikka mistä päin, kielillä saa puhua. Täällä on monien eri uskontokuntien temppelit, rukoushuoneet, sun muut paikat. Löytyy etnistä ruokaa joka lähtöön. Kirjastossakin on kirjoja lukuisilla kielillä. Helsingissä voi viettää kiinalaista uutta vuotta tai osallistua saamelaisten kansallispäivään.

Sivistystä täällä on vaikka muille jakaa, on Helsingin yliopisto, Kansallismuseo, Kansallisteatteri, sun muut. Helsingissä on myös tämän kokoiseen kaupunkiin verrattuna paljon museoita. On täällä kaikenlaista mielenkiintoista muutakin, vaikkapa julkiset saunat (ml. Löyly), joita ei maailman metropoleista löydä. Harvassa suurkaupungissa voi käydä kalastamassa koskilla tai ilmaiseksi ihanalla hiekkarannalla viettämässä kesäpäivää tai talvella luistelemassa merijäällä.

Helsingissä on myös hyvää se, että täällä on aina ollut ilmaisia festivaaleja, kuten Juhlaviikot ja Taiteiden yö.

Vierailija
33/118 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta Helsingin hehkuttaminen kertoo siitä, että on muutettu maksimissaan muutama vuosi sitten jostain metsästä upean mahtavaan pääkaupunkiin ja siksi kaikki on niin mahtavaa XDDDDD. Olen asunut vauvasta aikuisuuteen Helsingissä, omilleni muutin toiseen kaupunkiin, saman kaupungin sisällä muutin ekaan omistusasuntooni, sieltä muutin tänne missä nyt asun.

Kauppaan pääsen keskellä yötä täälläkin ja kulkeminen on turvallista. Kerran lähdin kahden-kolmen aikaan yöllä kauppaan kävellen XDDDDDD.

En ole asunut vuosikausiin enää Helsingissä enkä edelleenkään itke tsadin perään. Kun ei siinä ole mitään ihmeellistä. Vihaan kerrostaloja. Vihaan jatkuvaa meteliä. Vihaan betonia. En pidä m....a....m....uryysiksestä. En jaksa kuunnella metron ulinaa. En jaksa katsoa samoja maisemia vuodesta toiseen. Olen nähnyt ne kirjaimellisesti miljoona kertaa.

Vierailija
34/118 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No Kampissa on ihan kiva käydä. Ja kivaa on myös lähteä XD. Ihana hiljaisuus, kun pääsee kotiin. Kyllä minä haluan asua lähellä Helsinkiä. Haluan päästä sinne aina kun on tarvetta tai halua. Mutta en minä Helsingin perään nyyhkytä XD Siskonikin muutti sieltä pois. Isäni muutti pois. Monet muutkin muuttavat pois Helsingistä. Miksiköhän XD.

Vierailija
35/118 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta Helsingin hehkuttaminen kertoo siitä, että on muutettu maksimissaan muutama vuosi sitten jostain metsästä upean mahtavaan pääkaupunkiin ja siksi kaikki on niin mahtavaa XDDDDD. Olen asunut vauvasta aikuisuuteen Helsingissä, omilleni muutin toiseen kaupunkiin, saman kaupungin sisällä muutin ekaan omistusasuntooni, sieltä muutin tänne missä nyt asun.

Kauppaan pääsen keskellä yötä täälläkin ja kulkeminen on turvallista. Kerran lähdin kahden-kolmen aikaan yöllä kauppaan kävellen XDDDDDD.

En ole asunut vuosikausiin enää Helsingissä enkä edelleenkään itke tsadin perään. Kun ei siinä ole mitään ihmeellistä. Vihaan kerrostaloja. Vihaan jatkuvaa meteliä. Vihaan betonia. En pidä m....a....m....uryysiksestä. En jaksa kuunnella metron ulinaa. En jaksa katsoa samoja maisemia vuodesta toiseen. Olen nähnyt ne kirjaimellisesti miljoona kertaa.

Mitä ihmettä? Helsingin hehkuttaminen?

Se, että me osaamme kertoa hyviä puolia omasta asuinkaupungistamme ei ole hehkuttamista tai sitä, että tässä olisi kuherruskuukausi vielä menossa.

Hienoa että sinä olet löytänyt onnen Helsingin ulkopuolelta - anna meille muille rauha puolestamme ”hehkuttaa” omaa asuinpaikkaamme.

Vierailija
36/118 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulihan se sieltä. Wannabe-kosmopoliitti kutsuu oman maansa pääkaupunkia tuppukyläksi.

Sinulla on olematon kansallinen itsetunto.

Puhumattakaan että kertoisi faktoja. Vaikea löytää toista toista pääkaupunkia jossa olisi yhtä puhdas ilma, jne...

Mutta luultavasti kommentoija onkin landelta... käynyt kääntymässä assalla ja pelästyneenä palannut sinne perähikiälle :D

Vierailija
37/118 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta Helsingin hehkuttaminen kertoo siitä, että on muutettu maksimissaan muutama vuosi sitten jostain metsästä upean mahtavaan pääkaupunkiin ja siksi kaikki on niin mahtavaa XDDDDD. .

Joooooo, mäkin muutin maailmalta 20 miljoonan asukkaan suurkaupungista stadiin, joka siihen verrattuna on kuin paratiisi, mutta okei, elä sä pikku pääsi sisässä, äläkä päästä ineen mitään järkevää, ettei vaan sun ennakkoluulos murtuisi.

Jep jep

Vierailija
38/118 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ- ja koulutusmahdollisuudet. Esim omalla alallani Oulussa olisi noin 3-5 mahdollista työpaikkaa.

Nimimerkillä lapsena muutettu työpaikkojen perässä eikä mitään mielekkäitä ollut siinä pikkukaupungissa, johon vanhemmat lopulta asettuivat. Monen sukupolven juurettomuutta verrattuna sukuihin, joissa on muutettu pk-seudulle jo pari sukupolvea sitten.

Vierailija
39/118 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä saan siitä tuloja, kun asutte Helsingissä vuokralla. Itse en muuttaisi ikinä.

T: 3 sijoitusasunnon omistaja

Kateelliset alapeukuttaa. Eikö se ole hyvä että,tarjoan teille asuntoja?

Vai voisiko olla, että alapeukut johtuvat siitä, että kommentoit keskustelun aiheen vierestä etkä vastannut aloittajan kysymykseen?

Vierailija
40/118 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohhoh.