Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

olemme muuttamassa ouluun joten auttakaa

Vierailija
03.08.2006 |

mikä olisi hyvä asuinalue lapsiperheelle ja mikä ei? tarvitsemme pikaista apua sillä asunto pitäisi jostain päin oulua hankkia mutta emme tiedä missä on hyvä asua siis auttakaa!!!!

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkä matka kaikkialle, mitään palveluja ei ole lähellä, eikä ainakaan ihan lähivuosina ole tulossakaan... Kaikkialle piti lähteä autolla ja työmatkat ruuhka-aikana kaupunkiin todella hitaita.

Vierailija
2/24 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asuimme kastellissa, iinatissa ja hintassa, kaikki ihan ok paikkoja, mutta liian vaivalloista matkustaminen keskustaan. Joten minä olin hirveä äiti ja vaihdoimme rivitaloasumisen kerrostaloon keskustassa. Oulu on kuitenkin niin pieni kaupunki että lähiöiden palvelut ovat kaikkialla aika niukat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko ikäni olen pohjoispuolella asunut. Rajakylässäkin asuttiin monta vuotta rivarialueella enkä missään ole niin hyvin viihtynyt.

Vierailija
4/24 |
05.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

johon EI kannata muuttaa

toppila

maikkula

kaakkuri

puolivälikangas

myllyoja

tuira

keskusta

kaukovainio

kaijonharju

raksila

johon KANNATTAA harkita muuttoa

karjasilta

haapalehto

rajakylä

herukka

pateniemi

taskila

oulunsuu

kastelli

hintta

kuivasjärvi

Vierailija
5/24 |
05.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava pieni omakotitaloalue, hyvien pyörä- ja bussiyhteyksien päässä keskustasta. Rauhallista elämää.

Myös Mäntylä, Lintula, Nkela ja Kastelli muun muassa ovat kinoja paikkoja.

Rajakylästä ja Pateniemestä on minullakin huono kaiku mielessä. Siellä asuvat amis-bilis-löysäilijät nän karkeasti yleistettynä. Rajakylän baarit ovat tunnettuja puukkotappeluistaan.

Vierailija
6/24 |
05.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

voin suositella. ollaan asuttu kohta vuosi. muutettiin toiselta puolelta suomea. rauhallista, paljon lapsiperheitä (ja täällä asuu sitten muitakin kun lestoja, täällä av:lla kun aina siitä niin toitotetaan!) ja palvelut ok. Ouluun reilu 10km, myös hyvät bussiyhteydet.

Vierailija
7/24 |
05.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muuttaisi Kaakkuriin, Toppilaan, Rajakylään tai Kaukovainiolle.

Vierailija
8/24 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. verrattuna Helsinkiin, siellä ei huonoja asuinalueita olekaan.

Vierailija
9/24 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuira on hyvä, palvelut lähellä

Vierailija
10/24 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on sellainen kerrostaloja täynnä oleva " läpikulkupaikka" . Oulunsuusta ja Kastellista ollut ainakin hyviä kokemuksia.

Vierailija
11/24 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko moni, josta 5-10 km keskustaan. ;)

Vierailija
12/24 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

palveluja löytyy ja keskustaan pääsee helposti

Vierailija
13/24 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näistä alueista on omakohtaisia kokemuksia. Kauempaa keskustaa löytyy varmasti kivoja rauhallisia alueita, esim. Herukka on ilmeisen lapsiperhe painoitteinen alue. Jos ei halua asua ainaisessa pahassa hajussa kannattaa välttää tehtaan läheisyyteen sijoittuvia alueita.

Toivottavasti löydätte kivan asunnon.

Vierailija
14/24 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä pesii liikaa narkkareita, juoppoja ja muita konnia.

Vierailija
15/24 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kastelli, värttö, kaakkuri, myllyoja, hintta..itse en muuttaisi rajakylään, pateniemeen, kaukovainiolle tai tuiraan.

Vierailija
16/24 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusia kivoja alueita on esim. Heikkilänkangas ja Talvikangas, mutta ovat kauempana keskustasta ja palveluita ei samalla tavalla löydy.

Keskustan lähettyviltä löytyy esim. Häyhtyä, Nokela, Lintula ja Mäntylä jotka ovat kävelymatkan päässä keskustasta mutta rauhallisia asuinalueita.

Paljolti riippuu siitä onko autoa käytössä vai ei. Jollei ole kannattaa muutta keskustan tuntumaan ja alueelle jossa on palveluita.

Vierailija
17/24 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

10km Oulusta etelään. Kasvava kunta, ihana paikka asua ja se Oulukin siinä lähellä jos sinne tahtoo!!!

Vierailija
18/24 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä on nämä jo mainitut Kastelli, Maikkula, Kaakkuri, Mäntylä, Hintta, Knuutilankangas, Iinatti, Pyykösjärvi, Kuivasjärvi...on niitä muitakin.

Vierailija
19/24 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä paikkoja varmaan nuo joita kerroitte. Meillä on auto käytössä ja mielellään muutetaan semmoiseen paikaan jossa todella lasten kanssa viihtyy. Meillä mies sai oulusta työpaikan ja minä olen kotona lasten kanssa.

Vierailija
20/24 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toppilaan, Rajakylään enkä Kaukovainiolle.

Tuiraa en myöskään pidä kovin lapsiystävällisenä alueena.

Kivoja alueita tuossa on jo muissa viesteissä ihan hyvin mainittu. Lisään kuitenkin vielä Kynsilehdon, Haapalehdon, Knuutilankankaan ja Peltolan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan neljä