olemme muuttamassa ouluun joten auttakaa
mikä olisi hyvä asuinalue lapsiperheelle ja mikä ei? tarvitsemme pikaista apua sillä asunto pitäisi jostain päin oulua hankkia mutta emme tiedä missä on hyvä asua siis auttakaa!!!!
Kommentit (24)
Itse asuimme kastellissa, iinatissa ja hintassa, kaikki ihan ok paikkoja, mutta liian vaivalloista matkustaminen keskustaan. Joten minä olin hirveä äiti ja vaihdoimme rivitaloasumisen kerrostaloon keskustassa. Oulu on kuitenkin niin pieni kaupunki että lähiöiden palvelut ovat kaikkialla aika niukat.
Koko ikäni olen pohjoispuolella asunut. Rajakylässäkin asuttiin monta vuotta rivarialueella enkä missään ole niin hyvin viihtynyt.
johon EI kannata muuttaa
toppila
maikkula
kaakkuri
puolivälikangas
myllyoja
tuira
keskusta
kaukovainio
kaijonharju
raksila
johon KANNATTAA harkita muuttoa
karjasilta
haapalehto
rajakylä
herukka
pateniemi
taskila
oulunsuu
kastelli
hintta
kuivasjärvi
Mukava pieni omakotitaloalue, hyvien pyörä- ja bussiyhteyksien päässä keskustasta. Rauhallista elämää.
Myös Mäntylä, Lintula, Nkela ja Kastelli muun muassa ovat kinoja paikkoja.
Rajakylästä ja Pateniemestä on minullakin huono kaiku mielessä. Siellä asuvat amis-bilis-löysäilijät nän karkeasti yleistettynä. Rajakylän baarit ovat tunnettuja puukkotappeluistaan.
voin suositella. ollaan asuttu kohta vuosi. muutettiin toiselta puolelta suomea. rauhallista, paljon lapsiperheitä (ja täällä asuu sitten muitakin kun lestoja, täällä av:lla kun aina siitä niin toitotetaan!) ja palvelut ok. Ouluun reilu 10km, myös hyvät bussiyhteydet.
En muuttaisi Kaakkuriin, Toppilaan, Rajakylään tai Kaukovainiolle.
Esim. verrattuna Helsinkiin, siellä ei huonoja asuinalueita olekaan.
Sehän on sellainen kerrostaloja täynnä oleva " läpikulkupaikka" . Oulunsuusta ja Kastellista ollut ainakin hyviä kokemuksia.
Melko moni, josta 5-10 km keskustaan. ;)
palveluja löytyy ja keskustaan pääsee helposti
Näistä alueista on omakohtaisia kokemuksia. Kauempaa keskustaa löytyy varmasti kivoja rauhallisia alueita, esim. Herukka on ilmeisen lapsiperhe painoitteinen alue. Jos ei halua asua ainaisessa pahassa hajussa kannattaa välttää tehtaan läheisyyteen sijoittuvia alueita.
Toivottavasti löydätte kivan asunnon.
Siellä pesii liikaa narkkareita, juoppoja ja muita konnia.
kastelli, värttö, kaakkuri, myllyoja, hintta..itse en muuttaisi rajakylään, pateniemeen, kaukovainiolle tai tuiraan.
Uusia kivoja alueita on esim. Heikkilänkangas ja Talvikangas, mutta ovat kauempana keskustasta ja palveluita ei samalla tavalla löydy.
Keskustan lähettyviltä löytyy esim. Häyhtyä, Nokela, Lintula ja Mäntylä jotka ovat kävelymatkan päässä keskustasta mutta rauhallisia asuinalueita.
Paljolti riippuu siitä onko autoa käytössä vai ei. Jollei ole kannattaa muutta keskustan tuntumaan ja alueelle jossa on palveluita.
10km Oulusta etelään. Kasvava kunta, ihana paikka asua ja se Oulukin siinä lähellä jos sinne tahtoo!!!
Hyviä on nämä jo mainitut Kastelli, Maikkula, Kaakkuri, Mäntylä, Hintta, Knuutilankangas, Iinatti, Pyykösjärvi, Kuivasjärvi...on niitä muitakin.
Hyviä paikkoja varmaan nuo joita kerroitte. Meillä on auto käytössä ja mielellään muutetaan semmoiseen paikaan jossa todella lasten kanssa viihtyy. Meillä mies sai oulusta työpaikan ja minä olen kotona lasten kanssa.
Toppilaan, Rajakylään enkä Kaukovainiolle.
Tuiraa en myöskään pidä kovin lapsiystävällisenä alueena.
Kivoja alueita tuossa on jo muissa viesteissä ihan hyvin mainittu. Lisään kuitenkin vielä Kynsilehdon, Haapalehdon, Knuutilankankaan ja Peltolan
Pitkä matka kaikkialle, mitään palveluja ei ole lähellä, eikä ainakaan ihan lähivuosina ole tulossakaan... Kaikkialle piti lähteä autolla ja työmatkat ruuhka-aikana kaupunkiin todella hitaita.