Kysymys äänikirjojen kuuntelijoille
Jos kuuntelet paljon äänikirjoja, niin tässä tulee kysymys sinulle. Oletko antanut palautetta lukijoista ja jos olet, niin kenelle? Minusta tuntuu että haluaisin antaa, mutta pelkään ettei siitä ole hyötyä. Haluaako joku edes palautetta näistä? Tietääkö kukaan?
Kommentit (1289)
Kunpa Lucinda Rileyn kirjat lukisi uudestaan joku muu kuin Mervi Takatalo, tämä uusin Orkideatarha on myös pilalla.
Uusi inhokkini on Emma Louhivuori. Luulin ettei kukaan voisi ärsyttää enemmän kuin Jonna Järnefelt mutta olin väärässä. Tosin useimmat täällä mainitut lukijat ovat vielä tuntemattomia nimiä eli pahempaakin saattaa olla luvassa?
Vierailija kirjoitti:
Kunpa Lucinda Rileyn kirjat lukisi uudestaan joku muu kuin Mervi Takatalo, tämä uusin Orkideatarha on myös pilalla.
Onkohan ärsyttävien lukijoiden valinta LR:n kirjoihin kustantajan juoni? Mirva Kuivalainen luki niitä ennen Merviä ja oli surkea. Kirjailija on huippusuosittu ja perinteisestä kirjasta kustantaja saa enemmän rahaa...
Kuunneltiin eilen autossa lasten kanssa satu-cd:tä, jossa oli eri julkkisten lukemia satuja. Siellä oli Alexander Stubbia, Jone Nikulaa, Paula Koivuniemeä, Arto Nybergiä jne. Yllättävän moni tuntui kiirehtivän lukemisensa kanssa. Saduissa pitäisi mielestäni olla riittävästi pieniä pausseja kerronnan joukossa. Parhaiten mielestäni onnistui Lauri Tähkä ja Irja Askola, mies tykkäsi Tähkän lisäksi siitä murrerunoilija Heli Laaksosesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
BookBeatilla arvostellaan lukijat ja kirjat kirjan päätteeksi 1-5 tähteä. Kirjasta ja miksei lukijasta saa antaa muutenkin palautetta.
Kuuntelen todella paljon kirjoja. Olen pitkällä sairauslomalla ja koska keho on rikki, niin lepään paljon. Tänä vuonna olen kuunnellut jo 45 kirjaa.
Ihanimmat lukijat on Krista Putkonen-Örn, Sanna Majuri, Vuokko Hovatta, Veikko Honkanen ja Martti Ranin
Ihan kiva, että BookBeatilla pääsee antamaan arvostelun, mutta kunpa äänikirjojen tuottajat ottaisivat arvostelut joskus huomioon! Vai miksi aina huonoja arvosteluja saavat lukijat lukevat koko ajan uusia kirjoja?
On kummallista, ettei kustantajia kiinnosta maksavien asiakkaiden mielipide. Muilla aloilla kuluttajia kyllä kuunnellaan.
Olen kuunnellut jo monta vuotta 100-200 kirjaa vuodessa ja koko ajan ihmetellyt samaa.
Mitä muuta tuotetta voidaan tehdä valmistajan maun mukaan kuluttajien mausta välittämättä?
Kuluttajien pitäisi olla kriittisempiä eikä hyväksyä mitä vain.
Vierailija kirjoitti:
Kirosin, kun huomasin lukijan. Olen menossa silmäleikkaukseen ja tässä olisi ollut ihana kirja toipumisen ajaksi, mutta ei sitten.
Onkohan Jukka Pitkänen ainut äänikirjan lukija, josta kaikki pitävät?
Hovatta on tosiaan hyvä. Kuuntelen nyt Meri Valkaman kirjaa Sinun, Margot, tätä lukee Krista Kosonen, tykkään kyllä hänestä lukijana, sopii ainakin tähän kirjaan, painotukset osuu kohdilleen ja eläytyminen on sopivaa.
Vierailija kirjoitti:
Mervi Takataloa joko inhotaan tai rakastetaan. Häntä palkataan lukijaksi rakastajien mieliksi törkeän paljon, ikävää meille muille.
Voisivatko Bookbeat ja Storytel järjestää vaikka nettilomakkeella kyselyn, mitä lukijoita toivotaan enemmän ja mitä vähemmän? Se auttaisi ehkä tekemään kirjoja, jotka eivät jää niin monelta kesken. Somekyselyihin eivät kuuntelijat juurikaan vastaa, joten ne ovat aika turhia.
Vierailija kirjoitti:
Voisivatko Bookbeat ja Storytel järjestää vaikka nettilomakkeella kyselyn, mitä lukijoita toivotaan enemmän ja mitä vähemmän? Se auttaisi ehkä tekemään kirjoja, jotka eivät jää niin monelta kesken. Somekyselyihin eivät kuuntelijat juurikaan vastaa, joten ne ovat aika turhia.
Hyvä idea! Ehdotetaan kaikki!
Arvasin että täällä on muutakin pettyneitä, kun Takatalo lukee taas Lucinda Rileytä. Eikö niin suosittuihin kirjoihin voisi valita lukijan, jota kaikki voisivat ainakin sietää?
Vierailija kirjoitti:
Tuskin niitä kiinnostaa tilaajien mielipiteet niin paljon, että viitsisivät järjestää kyselyn, vaikka olisihan se hyvä.
Miksi ette lue niitä kirjoina itse?
Harmittaa todella paljon Mervi Tapola, joka lukee useampaa mun suosikkisarjaa. :( Kuuntelematta jää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
BookBeatilla arvostellaan lukijat ja kirjat kirjan päätteeksi 1-5 tähteä. Kirjasta ja miksei lukijasta saa antaa muutenkin palautetta.
Kuuntelen todella paljon kirjoja. Olen pitkällä sairauslomalla ja koska keho on rikki, niin lepään paljon. Tänä vuonna olen kuunnellut jo 45 kirjaa.
Ihanimmat lukijat on Krista Putkonen-Örn, Sanna Majuri, Vuokko Hovatta, Veikko Honkanen ja Martti Ranin
Ihan kiva, että BookBeatilla pääsee antamaan arvostelun, mutta kunpa äänikirjojen tuottajat ottaisivat arvostelut joskus huomioon! Vai miksi aina huonoja arvosteluja saavat lukijat lukevat koko ajan uusia kirjoja?
On kummallista, ettei kustantajia kiinnosta maksavien asiakkaiden mielipide. Muilla aloilla kuluttajia kyllä kuunnellaan.
Olen kuunnellut jo monta vuotta 100-200 kirjaa vuodessa ja koko ajan ihmetellyt samaa.
Mitä muuta tuotetta voidaan tehdä valmistajan maun mukaan kuluttajien mausta välittämättä?
Mun mielestä vauva palstan kirjoittajilla ei ole mitään oikeutta arvostella ammattilaisten työtä! Kyllä he tietävät mitä tekevät. Kukaan täällä ei ole ammattilainen eikä ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melko moni on sanonut, ettei pysty kuuntelemaan naisten lukemia kirjoja lainkaan. Koskaan kukaan ei sano mieslukijoista samaa, miksiköhän?
Itse en välitä kehutusta Ville Tiihosesta. Ääni on liian matala ollakseen miellyttävä ja lukutapa liian monotoninen. Hän myös ääntää paljon nimiä väärin.
Liittynee siihen, että moni kokee naisten korkeamman äänen ärsyttäväksi. Huom. en siis itse ajattele näin, mutta tästä aiheesta on tutkimuksia. Voi siis olla, että sellaisen sopivan äänen löytäminen, josta kaikki pitää on naisissa vaikeampaa.
Minusta esim. Kati Tammisen ja Usva Kärnän äänissä on jotain häiritsevää, taitaa olla juurikin se korkeus. Kärnä ei sentään narise, Tamminen myös narisee. En pidä liian mörisevistäkään naisäänistä kuten Takatalosta, joten kuulun kai nirsoihin sitten.
Kristoilla (P-Ö ja Kosonen) ääni on juuri sopivan korkuinen, mutta kylmä.
Monessa kirjassa olen tykännyt Krista Kosonen äänestä tuosta kylmyydestä huolimatta, tai on jopa antanut sopivan vivahteen kirjalle (esim Ei kertonut katuvansa ja Margot), mutta Lontoontytössä oli paitsi liian kylmä, niin myös jotenkin tyly.
Oletteko kuunnelleet Erja Manton lukemaa Veriruusut? Pidän hänestä muutoinkin, mutta tässä kirjassa on kyllä aivan huippu!!! Tampereen murre, äänenpainot tokaisuissa ja ihmettelyissä ovat aivan mahtavia!
Toivoisin, että tulisi enemmän usean lukijan kirjoja. Jos kertojia on useita, niin useampi lukija auttaa pysymään paremmin kärryillä. Ei myöskään haittaa niin paljon jos yksi lukija on huono ja ärsyttävä, jos muuta ovat kuitenkin hyviä. Miksei tätä mahdollisuutta käytetä useammin, eihän se sen kalliimpaa ole kuin yhden lukijan käyttäminen?