Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saat sen mistä luovut - Tommy Hellsten

Vierailija
21.01.2021 |

Miten niin muka? Ei Tommysta kauppamiestä ainakaan tulisi.

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alle neljään kymppiin kun saapui elettyään koko elämänsä tässä hetkessä ja mitään ei ollut kun mitään ei ollut tavoitellut, niin huomasi että mitään ei ole tulevaisuudessakaan. Tekeekö se sitten onnelliseksi, tuijotella seinää lopun elämää kun ei hankkinut mitään millä saisi mitään? Eniten olen nauttinut siitä kun olen lähtenyt tavoittelemaan ja lopulta saavuttanut. Siitä ei saa mitään että vain on.

Hohhoijaa, taisi mennä kirjan pointti ohi...

Vierailija
62/70 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkääs nyt, kirjassa on vinha perä. Vain uskonnon sotkeminen asiakokonaisuuteen häiritsi. Kyllä, olen lukenut kirjan.

Esimerkkinä kirjan logiikasta mm. se, että haluat turvaa (turvallisen elämän). Et saa sillä turvaa, että lukittaudut kotiin ja laitat verhot ikkunan eteen. Noin vain pelkäät enemmän. Turvantunteen saat niin, että uskaltaudut ulos ja näet, ettei siellä ole mitään pelättävää. Luovut siis (kodin) turvasta ja saat turvallisuuntunteen sitä kautta, ettet enää pelkää kodin ulkopuolella.

Pätee moneen muuhunkin tilanteeseen 👍

Tiedän vaarallisesta elämästä melko paljon. Arvaa mitä se tuo? Pelkoa ja vaaraa. Todellakin löydän nykyään turvan omasta kodistani, ja erityisesti sillä hetkellä kun laitan verhot ikkunoiden eteen. Hellsten on kompastunut omaan nokkeluuteensa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan huru-ukko tuo on, hyh.

Vierailija
64/70 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se taitaa noin mennä. Olen kumppanistani ja aiemminkin aiemmista kumppaneista välittänyt keski-ikäinen nainen. Koskaan en ole yrittänyt pitää kiinni miehestä, takertua, tarrautua, jne. Olen luopunut heistä mielessäni ajatellen että mikään ei ole elämässä pysyvää, eikä minun kanssa tarvitse olla mutta saa olla jos haluaa. Miehet on pysyneet kiinni kuin liimalla. Olisikin edes yksi kunnolla jättänyt niin olisin saanut olla sinkkuna joskus, mutta kun ei niin ei. 

Vierailija
65/70 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä löysin aikoinaan parisuhteen luovuttamalla etsimisen suhteen. En kyllä ole varma onko näillä asioilla mitään yhteyttä, mutta en ollut etsinyt pitkään aikaan mitään, kun tämä potentiaalinen ihminen tuli vastaan. Kyse taisi kohdallani olla sattumankaupasta, eli en olisi kai voinut nopeuttaa asiaa tekemällä "jotain" sen eteen.

Vierailija
66/70 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllätysraskaudet, kun aiemmin toivonut liikaa ja sitten ikäänkuin lopettaa liikayrittämisen ja toivomisen. Molemmat raskaudet tullut iloisina yllätyksinä.

Vierailija
67/70 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hellsten tarkoittanee sitä, että jonkin asian tavoittelu itsessään vie sen asian kauemmas. Eli se, että et juokse onnen perässä, onkin itse asiassa avain onneen. Tai ettet tavoittele rakkautta ja etsi sitä vimmaisesti, saattaa tuoda sen oikean  rakkauden eteesi. Kun et hae ihmettä uskonnosta vaan elät, näet ihmeen ympärilläsi.  Kyse on läsnäolon taidosta, kyvystä olla oma itsensä ilman minkään statuksen/mielentilan/olosuhteen tavoittelua. Näin minä sen ymmärsin, ja voin sen kyllä  myös allekirjoittaa.

Asiat ei ole ulkoisia vaan sisäisiä.

Niitä samoja ohjeit aon netti pullollaan ja saa lukea ihan ilmaiseksi.

Vierailija
68/70 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä löysin aikoinaan parisuhteen luovuttamalla etsimisen suhteen. En kyllä ole varma onko näillä asioilla mitään yhteyttä, mutta en ollut etsinyt pitkään aikaan mitään, kun tämä potentiaalinen ihminen tuli vastaan. Kyse taisi kohdallani olla sattumankaupasta, eli en olisi kai voinut nopeuttaa asiaa tekemällä "jotain" sen eteen.

Kaikki on sattumaa. Itse lopetin vuosiksi etsimisen enkä oikeasti edes halunnut löytää ketään, enkä myöskään löytänyt. Yhtään edes etäisesti mun tyyppistä ei tullut noiden vuosien aikana vastaan. Olenkin todennut että etsin tai en etsi, parisuhteet kiertävät minut kaukaa. Olen oikeasti jo siinä mielessä luovuttanut, että uskon eläväni koko elämäni yksin.

Vierailija
69/70 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokenut nämä Hellstenin kirjat aina jotenkin hyvin ahdistavaksi. En ole kyennyt koskaan lukemaan niitä loppuun

Vierailija
70/70 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vautsi, mitä pökkelöitä tääkin maa on täynnä :D Jos oikeasti joku on niin tonttu, että ymmärtää tän tarkoittavan sitä, että luopuessaan tavoitteista tai unelmistaan, tapahtuu joku maaginen ihme ja se toive/unelma tapahtuukin, niin sit kannattaa varmaan pitäytyä jossain selkokielisissä uutisissa ja jättää tällaset kirjat hyllyyn.