Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saat sen mistä luovut - Tommy Hellsten

Vierailija
21.01.2021 |

Miten niin muka? Ei Tommysta kauppamiestä ainakaan tulisi.

Kommentit (70)

Vierailija
1/70 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vein eilen sanomalehden kierrätykseen ja todentotta - tänään tuli uusi!

Vierailija
2/70 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä paikkaansa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/70 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tällä tyypillä ollut virtahepo olohuoneessa? Kumma kun eläinsuojelu ei puuttunut asiaan.

Vierailija
4/70 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ajattelin juuri tänään ryhtyväni fatalistiksi. En aio enää haluta mitään, koska kaikki on jo etukäteen kohtalon määräämää. Luovun siis toiveistani kaiken suhteen. Tulen puolen vuoden päästä kertomaan palstalle miten meni. Tai siis tulen, jos kohtalo suo. Arpa kohtalon on aina arvaamaton...

Vierailija
5/70 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa kastia kuin Minkkinen, Kallio, Nordin,Virolaisen veljekset. Täysiä paskanjauhajia. Joiden ulostulot uppoavat helposti höynäytettäville kuin voisilmä puuroon.

Vierailija
6/70 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen valitettavasti jopa lukenut tuon kirjan. Täyttä paskaa oli. Sellaista New age henkisyyden ja kyökkitason psykologian Self Help höttöä.

Vierailija
7/70 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hellsten tarkoittanee sitä, että jonkin asian tavoittelu itsessään vie sen asian kauemmas. Eli se, että et juokse onnen perässä, onkin itse asiassa avain onneen. Tai ettet tavoittele rakkautta ja etsi sitä vimmaisesti, saattaa tuoda sen oikean  rakkauden eteesi. Kun et hae ihmettä uskonnosta vaan elät, näet ihmeen ympärilläsi.  Kyse on läsnäolon taidosta, kyvystä olla oma itsensä ilman minkään statuksen/mielentilan/olosuhteen tavoittelua. Näin minä sen ymmärsin, ja voin sen kyllä  myös allekirjoittaa.

Asiat ei ole ulkoisia vaan sisäisiä.

Vierailija
8/70 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hellsten tarkoittanee sitä, että jonkin asian tavoittelu itsessään vie sen asian kauemmas. Eli se, että et juokse onnen perässä, onkin itse asiassa avain onneen. Tai ettet tavoittele rakkautta ja etsi sitä vimmaisesti, saattaa tuoda sen oikean  rakkauden eteesi. Kun et hae ihmettä uskonnosta vaan elät, näet ihmeen ympärilläsi.  Kyse on läsnäolon taidosta, kyvystä olla oma itsensä ilman minkään statuksen/mielentilan/olosuhteen tavoittelua. Näin minä sen ymmärsin, ja voin sen kyllä  myös allekirjoittaa.

Asiat ei ole ulkoisia vaan sisäisiä.

Mä elin noin pitkään, mutta 40 kriisissä tajusin että se oli johtanut minut tyhjään elämään jossa en ollut saavuttanut mitään. Ei ollut esim miestä eikä lapsia, koska minä olin vaan elellyt nykyhetkessä uskoen että kohtalo tai jumala tai sattuma kyllä tuo sen miehen eteen ajallaan - tai jos ei tuo, niin se ei sitten ollut tarkoitettu niin. Urallani olin samanlainen aaltojen viemä lastu vailla tavoitteita ja suuntaa.

Ja pitkään sainkin uskoteltua itselleni että olen ihan tyytyväinen siihen mitä elämä antaa vaikkei se mitään kummempaa antanut. Mutta sitten tuli keski-iässä aika katsoa mitä olen saanut aikaan ja jouduin toteamaan että en oikein mitään. Oman passiivisuuteni takia.

Vierailija
9/70 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaisko joku selittää mitä hittoa tuon pitäisi tarkoittaa käytännössä?

Vierailija
10/70 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puppugeneraattorihöttöä, ei tarkoita mitään.

Vierailija
11/70 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös tällä tyypillä ollut virtahepo olohuoneessa? Kumma kun eläinsuojelu ei puuttunut asiaan.

Se luopui siittä .. 

Sincc

Vierailija
12/70 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se luopui siittä .. 

Sincc

Mutta sai sen taas luopumalla siitä? Vai mitenkä?

Vierailija
13/70 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se luopui siittä .. 

Sincc

Ei se päässyt siittä eroon. Aina kun luopui se oli seuraavana päivänä olohuoneessa.

Sincc

Vierailija
14/70 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkääs nyt, kirjassa on vinha perä. Vain uskonnon sotkeminen asiakokonaisuuteen häiritsi. Kyllä, olen lukenut kirjan.

Esimerkkinä kirjan logiikasta mm. se, että haluat turvaa (turvallisen elämän). Et saa sillä turvaa, että lukittaudut kotiin ja laitat verhot ikkunan eteen. Noin vain pelkäät enemmän. Turvantunteen saat niin, että uskaltaudut ulos ja näet, ettei siellä ole mitään pelättävää. Luovut siis (kodin) turvasta ja saat turvallisuuntunteen sitä kautta, ettet enää pelkää kodin ulkopuolella.

Pätee moneen muuhunkin tilanteeseen 👍

Vierailija
15/70 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se pitää paikkansa. Olen tajunnut sen vuosia sitten. Koitin pyristellä eteenpäin monessa asiassa - onnistumatta. Sitten luovutin. Päätin antaa elämän antaa sen, minkä se antaa. Ja ottaa sen vastaan. Ihan hyvin on mennyt.

Moni iso asia on tullut elämääni juuri luopumisen hetkellä.

Vierailija
16/70 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se luopui siittä .. 

Sincc

Ei se päässyt siittä eroon. Aina kun luopui se oli seuraavana päivänä olohuoneessa.

Sincc

Hellstenin virtahepohan on täysin Schrödingerin kissaan verrattavissa oleva ajatusmyrsky!

Vierailija
17/70 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkääs nyt, kirjassa on vinha perä. Vain uskonnon sotkeminen asiakokonaisuuteen häiritsi. Kyllä, olen lukenut kirjan.

Esimerkkinä kirjan logiikasta mm. se, että haluat turvaa (turvallisen elämän). Et saa sillä turvaa, että lukittaudut kotiin ja laitat verhot ikkunan eteen. Noin vain pelkäät enemmän. Turvantunteen saat niin, että uskaltaudut ulos ja näet, ettei siellä ole mitään pelättävää. Luovut siis (kodin) turvasta ja saat turvallisuuntunteen sitä kautta, ettet enää pelkää kodin ulkopuolella.

Pätee moneen muuhunkin tilanteeseen 👍

Tarkoitatko tätä meidän corona tilannetta nyt vuonna 2021 ?

Sincc

Vierailija
18/70 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se luopui siittä .. 

Sincc

Sincc

Hellstenin virtahepohan on täysin Schrödingerin kissaan verrattavissa oleva ajatusmyrsky!

Tai keisari ilman vaatteita. Asia josta ei saa/voi puhua.

Sincc

Vierailija
19/70 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tarkoittaa sitä että kun ihminen haluaa jotain oikein kovasti ja se vaikeaa saada, juuri sillä luopumisen hetkellä hän kuin ihmeen kaupalla saakin sen. Esimerkiksi että jollain ihmisellä on valta hänelle tärkeään asiaan ja on jo kieltämässä sitä ja hän on luopumassa asiastaan. Niin sitten ihme tapahtuu ja hän saakin sen, kun ikäänkuin hellittää paamaarastaan. Näin varmaan monelle käynyt jossain asiassa. Luovuttamisen hetkellä tuleekin yllätyspalkinto. Itsellänikin meni kauan ennenkuin sisäistin nuo sanat, saat sen mistä luovut. 😊

Vierailija
20/70 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

luovuin kumppanista, sain uuden