Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Järkyttävän liukas keli ja puuskittainen tuuli, edes lähikauppaan uskalla lähteä. Vinkkejä pystyssä pysymiseen?

pingviinikävelijä
21.01.2021 |

Tuntuu ettei näillä keleillä löydy kunnon talvikenkiä. Liukuestesuojat tai nastat pitäisi olla kengissä. Teiden ylityspaikat ovat kuin jäärata.

Kommentit (189)

Vierailija
141/189 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

hyvä lihaskunto,kehonhallinta, ei ylipainoa.

Nuo auttaa paljon enemmän kuin mitkään piikkikengät.

Ja muutenkaan Suomessa ei juuri ole hoitoa painonhallintaan tarjolla.

Oletko tosissasi? Millaista hoitoa pitäisi olla?

Vierailija
142/189 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Icebugit jalassa ei voi mennä kauppaan. Siksi irrotettavat liukuesteet on paremmat.

Kitkapohjakengät on siitä hyvät, että ne jalassa voi mennä minne vaan sisätiloihin. Paljaalla jäällä ne eivät kuitenkaan toimi kovin hyvin tai vetisellä jäällä.

Miksei Suomessa suolata katuja tai ainakin jalkakaytavia? Monenlaiset kemikaalit on sita varten keksitty. Meilla tuuli viime viikolla melkein 100km./h onneksi yolla, ei tarvinnut ulos menna.

Teiden suolaus pitäisi kriminalisoida. Tai ainakin asettaa tekijät korvausvastuuseen autojen ruostevaurioista.

Miksei suomalaisia autoja ruostesuojata? Meilla on kolmosauto joka on 20v. vanha eika ruostepilkkuakaan missaan.

t. usalainen

Niin varmaan. Annas kun arvaan: floridalainen? Teksasilainen? Kalifornialainen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/189 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä selitys monen lihavuudelle. "En syö liikaa, mutta olen lihava, koska Suomessa ei ole hoitoa".

Vierailija
144/189 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä saa icebuceja?

Onko joku puhunut icebuceista?

Vierailija
145/189 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nastakengät. Ainakin icebugeihin myydään myös sellaisia suojapohjia mitkä voi laittaa esim kauppaan mennessä nastojen päälle, myös croksit hyvä vaihtoehto. Itse en menisi kaupoissa yms nastat jalassa ellei ole hätätapaus, nastat liukkaat laatoilla, kamala ääni ja nastat kuluu turhaan.

Kävely tyylikin vaikuttaa siihen kuinka helposti liukastuu.

Tasapainoa kannattaa kehittää ja ylläpitää.

Vierailija
146/189 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Icebugit jalassa ei voi mennä kauppaan. Siksi irrotettavat liukuesteet on paremmat.

Kitkapohjakengät on siitä hyvät, että ne jalassa voi mennä minne vaan sisätiloihin. Paljaalla jäällä ne eivät kuitenkaan toimi kovin hyvin tai vetisellä jäällä.

Miksei Suomessa suolata katuja tai ainakin jalkakaytavia? Monenlaiset kemikaalit on sita varten keksitty. Meilla tuuli viime viikolla melkein 100km./h onneksi yolla, ei tarvinnut ulos menna.

Teiden suolaus pitäisi kriminalisoida. Tai ainakin asettaa tekijät korvausvastuuseen autojen ruostevaurioista.

Miksei suomalaisia autoja ruostesuojata? Meilla on kolmosauto joka on 20v. vanha eika ruostepilkkuakaan missaan.

t. usalainen

Niin varmaan. Annas kun arvaan: floridalainen? Teksasilainen? Kalifornialainen?

Ihan vaarin arvasit. Taalla on talvella hyvin suomalaiselta tuntuva talvi. Kun noin vitsikas olit niin kysyn sinulta miksi noissa osavaltioissa olisi ruostesuoja tullut mieleen?

Vierailija
147/189 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ostaa ns älynastakengät joissa nastat painuu lattialla kävellessä kengän sisään

Vierailija
148/189 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ravintoterapeutti, mahalaukun pienennysleikkaus.

Vierailija
149/189 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän ravintoterapeutteja Suomessa on. Niistä ei vain ole apua, jos henkilöllä ei ole motivaatiota. Suurin osa lihavista tosin muutenkin tietää, miten pitäisi syödä ja liikkua, jota laihtuisi. Leikkauksiakin tehdään (tosin ne maksavat paljonkin, mutta eiköhän mässäilykin maksa, ja sitä ei sitten enää sen leikkauksen jälkeen harrasteta).

Vierailija
150/189 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fillarilla painelin, tosin ekaa kertaa piti välillä varovasti hypätä pyörän päältä taluttamaan. Siinä saattaa juuri jalka livetä jos kohdassa on jäätä. Varsinkin kaupasta tullessa oli varottava kun oli jo pimeää ja kolme ostoskassia kuormana. Olen lähes 70 v, eikä minulla ole koskaan ollut talvirenkaita, vaikka olen ajanut yli 40 v myös talvisin. Mutta myönnän, että olen vähän uhkarohkea, tässä asiassa. Sukulaiset odottaa varmaan jo hautajaisia.

Huomenna en ajele, mutta perjantaina ehkä taas. Jospa lumet ja jäät olisi jo kokonaan sulaneet.

Vierailija
151/189 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän ravintoterapeutteja Suomessa on. Niistä ei vain ole apua, jos henkilöllä ei ole motivaatiota. Suurin osa lihavista tosin muutenkin tietää, miten pitäisi syödä ja liikkua, jota laihtuisi. Leikkauksiakin tehdään (tosin ne maksavat paljonkin, mutta eiköhän mässäilykin maksa, ja sitä ei sitten enää sen leikkauksen jälkeen harrasteta).

Minulla on kyllä omakohtainen kokemus, että ei siihen leikkaukseen kovin helpolla täällä pääse. Jos ottaa puheeksi aikoinaan työterveydessä, että miten se leikkaus, niin se tyrmätään heti. Sen jälkeen on kuulemma vaikeaa, jne. jne. En sitten enää edes jaksanut ottaa asiaa esiin. Saattaa tietenkin olla lääkärikohtaista, ja tyte nyt on ollut vähän heikko muutenkin laittamaan mitään asioita eteenpäin. Minun kokemukseni on tämä. Tiedän, että ensin pitää laihduttaa niillä kauheilla pussiruuilla, mutta kyllä sen olisin ollut valmis tekemään. Olin jo menossakin sille kurssille, kun korona keskeytti nekin. Nyt alan olla jo leikkaukseen liian vanha.

Vierailija
152/189 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo onkin kätevä ja nopsa hankkia juuri nyt, kun on kauppaan lähdössä. Ja muutenkaan Suomessa ei juuri ole hoitoa painonhallintaan tarjolla.

Mikähän siinä, että suurin osa rannemurtumapotilaista on hyväkuntoisia liikunnallisia nuoria?

T. Käsikirurgiaan erikoistuva

No jos et  ole ennen huomannut, talvi tulee jokavuosi, ja aina on se vuosi aikaa uudelleen laihtua, jos haluaa.

Siis jos haluaa laihtua.  Ja nuoret vissii npitää vääriä kenkiä,tai ei osaa kävelle oikein . Ja onhan nekin lihavia nykyään.

Vierailija
153/189 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vinkkejä siihen, miten saat hankittua rahat liukuesteisiin? Vai siihen, miten liukuesteet ostetaan? Vai siihen, miten niitä käytetään?

Markkinoilla on huonoja liukuesteitä. Minä löysin Kierrätyskeskuksesta vanhat metallipiikkiset golf-kengät ja laitan ensin villasukat ja sitten golf-kengät jalkaan. Pitäisi antaa suutarin nastoittaa kunnolla yksi saapaspari.

Vierailija
154/189 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina sama,lihavien mielestä hoitoa ei ole saatavilla, totta,koska sellaista hoitoa  joka heille käy ei ole olemassakaan.   Kaikki neuvot ja muut torpataan aina jollain selityksellä.

Pitäs olla joku ihme hoito missä itse ei tarvitse tehdä yhtään mitään ja voi jatkaa herkuttelujaan.

Vierailija
155/189 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna suutarin laittaa muutama nasta vanhojen talvikenkien pohjiin

Vierailija
156/189 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Icebugit!

Parhaat kengät ikinä

Vierailija
157/189 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä voi.

T. 70 v icebugimummo.

Vierailija
158/189 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko huhuilla tähän viimetalviseen keskusteluun: itse olen hoikka (no laiha suorastaan), harrastan jumppaa, pyöräilyä ja joogaa mutta en pysy ollenkaan pystyssä jäätiköllä! Ikää 56 vee mutta muistan että jo oppikouluaikoina 13-vuotiaana oli sama ongelma!

Vierailija
159/189 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuten auta! Olen itse laiha monipuolista liikuntaa harrastava enkä pysy jäällä ollenkaan pystyssä!

Vierailija
160/189 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä suosittelette kun kiiltävän jään päälle sataa lunta ja nastat eivät pidä? Aivan kamala keli 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän neljä